Собственост
75% от пловдивския авиопорт е частна собственост, притежание на Алфа финанс холдинг. Военното ведомство бе собственик на останалата част от летището, но преди година и половина я прехвърли на транспортното министерство. Държавата се опита да се договори с новите собственици да си върне изцяло авиопорта, но засега тази сделка все още не е факт. Все пак правителството реши да инвестира в построяването на нов терминал.
Реализация
Новият пътнически терминал на летище Пловдив ще бъде готов до 20 април т.г., прогнозират от транспортното министерство. Ще бъдат изградени общо 14 стоянки за самолети. Летището ще се използва съвместно за военни, граждански, карго и бизнес полети. След модернизацията то ще може да открие нови дестинации до Западна Европа и до Русия. Според експерти летището ще обслужва около 1000 пътници на час и два пъти повече самолети, отколкото досега.
Възможности
Важността на летище Пловдив се определя от това, че от второстепенните летища то е най-голямото и най-близко разположеното до столицата. Това дава възможност да се използва за резервно на летище София. Преди време местната управа и бизнесът в Пловдив станаха инициатори на идеята за формирането на специален фонд, в който да се събират средства за подобряване на летищната инфраструктура. Обсъждаше се възможността да се съберат до 25 млн. лв. Нискотарифни авиокомпании предложиха да се включат в създаването на тяхна база на територията на летището.
Според премиера Станишев инвестицията в пловдивския авиопорт е част от антикризисната програма на правителството и отделените 5.6 млрд. лв. за подпомагане на икономиката.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА