Пътният участък Княжево - Владая - Драгичево е един от най-натоварените и опасните в страната. Проектът предвижда освен ремонт на съществуващото трасе пътят да бъде разширен. Третата лента е предвидена за реверсивно движение - тя ще се ползва от водачите и в двете посоки, според натовареността на трафика. Със завършването на проекта в края на септември ще се решат и проблемите с отводняването и свлачищата по трасето, заради които редовно се образуваха километрични колони от автомобили. Едновременно с рехабилитацията на 11-те километра от Княжево до Драгичево фирмата "Булстрой инженеринг" и подизпълнителят ИСА София ремонтират и трасето от Мало Бучино през Голямо Бучино до магистрала "Люлин" и първите 5 готови километра от нея. На 17 август, когато се очаква да бъде готов и свързващият пътен възел, ще бъде облекчен и трафикът между столицата и Перник. По сегашното трасе ще се движат автомобилите в едната посока, а през Мало и Голямо Бучино - в обратната. Безспорно ремонтът причинява неудобства на пътуващите и задръствания. Август обаче е най-подходящото време това да се случи заради намалелия трафик, категорични са пътищари. Затова и работата започна през най-горещия летен месец, който традиционно българите избират за ваканцията си. Ако рехабилитацията бе стартирала в средата на септември, положението щеше да е в пъти по-черни краски, категорични са пътни експерти. Завършването на двата участъка е от огромно значение и предвид забавените срокове на работата по магистрала "Люлин". Аутобанът е като вълчи капан, завещан от предходната власт. Въпреки че сроковете за работа по магистралата не се спазват, а съоръженията не се строят качествено според родните пътищари, голяма част от средствата по договора за аутобана вече са усвоени от турския консорциум "МАПА-Ченгиз". Пътните експерти дори коментират, че за да завърши проектът в срок и да не загуби финансирането по програма ИСПА, може да се наложи оскъпяване на проекта. Договорът със съседите обаче трудно може да бъде прекратен, защото ще изтървем сроковете и ще загубим парите от Европа. Затова като компромисен вариант бе включен роден подизпълнител в проекта, който да помогне аутобанът да бъде построен качествено и в срок.
Заради ремонта и интензивния трафик и вчера входът на София бе блокиран. В 18 часа задръстването по шосето достигна 10 км. Хилядите българи, прибиращи се от Сандански и Гърция, се движеха с 10 км/ч. Така за втори пореден ден разстоянието от Владая до бул. "Цар Борис III" се взимаше за час в най-добрия случай. За да следи редът на пътя, вчера на място бе шефът на Столичния КАТ Ваньо Стоевски. Той обясни, че през целия ден катаджиите са отклонявали тировете през Дупница и Самоков, а леките автомобили - през Мало Бучино или Бистрица. Въпреки това обаче няколко леки катастрофи причиниха още по-голямо задръстване.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА