Last news in Fakti

28 Септември, 2011 09:35 5 248 1

Ново поколение търговски центрове у нас

  • мол-
  • търговски център-
  • европа-
  • българия
Ново поколение търговски центрове у нас - 1
Снимка: М. Богданова ©

В началото на тази година пазарът на търговски площи премина през кризисен етап. Той се изразяваше най-вече в наличието на обтегнати отношения между наематели и наемодатели. „В момента сегментът е стабилен и с ясна перспектива за следващите 12 до 15 месеца, през които се очаква да се появи новото предлагане. Освен по-голямо насищане, пазарът през следващата година ще се радва на нови и интересни световни наематели, оператори на нови към момента формати за забавления и също така ново поколение търговски центрове”, казва Димитър Киферов, мениджър „Търговски площи” във Forton International.

През тази година у нас няма да бъде открит нито един мол. По показателя търговски центрове в процес на изграждане в Европа през миналата година заемахме 5-то място, а сега сме на 13-то, по данни на Cushman&Wakefield. Ние сме и една от деветте държави на Стария континент, в която през първото полугодие на тази година няма нито един завършен търговски център. За периода общо са били пуснати в експлоатация 71 обекта, най-вече в Русия и Турция. П площи в процес на изграждане двете държави също на водещи места в класацията – те формират общо 41% от всички строящи се на Стария континент обеми. През следващите 18 месеца в Русия ще бъдат построени 3 млн. кв.м търговски площи, а в южната ни съседка – 1 370 000 кв.м. Германия също напредва с изграждането на търговски центрове, като до 2013 г. планира да открие близо 100 мола.

Очаква се нивата на възвръщаемост да останат стабилни. За периода януари-юни 2011 г. те са 7.01%. Това е лек ръст спрямо декември 2010 г., когато този процент е бил 7.08%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стефан Милков

    1 0 Отговор
    Моловете в световен мащаб са отживелица, още преди 10 години започна навлизането на нови форми на търговски центрове с обособени открити площи за релакс и забавления за всеки от семейството, парково озленяване и водни площи, кафетерии и ресторанти. Това е причината прохождащите начинаещи български моладжии, да се сринат в намеренията си - за тях този бизнес е непознат и не искат да се образоват, а още по-лошото е, че не искат и да си купят ноу-хау или мозъци, които разбират повече от материята. Както винаги сме сто години след маймуните