28 Юни, 2018 16:39 2 116 3

Концесията на летище „София” е решение взето „на тъмно”

  • летище-
  • софия-
  • концесия
Концесията на летище „София” е решение взето „на тъмно” - 1
Снимка: М. Богданова ©

Летище „София” да не бъде давано на концесия. Това поискаха от БСП и заявиха, че остават категорични в позицията си, че столичният аеропорт трябва да остане държавен, а не да преминава в ръцете на частна компания.

Плановете на правителството обаче са с парите от концесията да се платят огромните дългове на БДЖ и да се купят нови влакове. „Няма проблем с процедурата и стриктно се спазва Закона за концесиите. Отдаването на летището на концесия не означава, че има смяна на собствеността и аеропорта остава държавен”, каза министърът на транспорта Ивайло Московски в парламента.

ОТ БСП обаче заявиха, че решението е взето на тъмно: „Вчера, на тъмно заседание, на закрито заседание, като извънредна точка, Министерският съвет е одобрил предложението на министъра на транспорта за стартиране на процедурата за концесия. Никой от българския парламент, нито един български гражданин не знае какви са параметрите и условията", каза заместник-председателят на парламентарната група на "БСП за България" Георги Свиленски.

От БСП за пореден път искат процедурата да бъде спряна, тъй като това е обект от национална сигурност и като такъв не трябва да се отдава на концесия

В отговор министър Московски, заяви, че процедурата сес пазва стриктно. „Документацията за концесията е около 2000 страници и ще бъде публикувана в Официалния вестник на ЕС, за да има равен достъп на всички потенциални участници. БСП ще получат документите за летището, защото имат "пълното право" да се запознаят с тях”, допълни Московски. За него концесията в никакъв случай не означава смяна на собствеността и тя си остава публична държавна, както и при летищата във Варна и Бургас, които бяха концесионирани при управлението на тройната коалиция през 2006 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гларус кръстоносец

    9 1 Отговор
    Колко трябва да си прост Московски за да дадеш централното летище на държавата на турска фирма на концесия? Целия ти пропускателен режим държат и става база контролираща небето над западна България. От икономическа гледна точка пък си е чиста съсипия на бизнеса съпоставима с приватизацията на Гад Зееви с Балкан .Факт е , че когато се открие новото стратегическо мега летище в европейската част на Турция до Истамбул ,твоите турски концесионери ще разполагат с всички икономически механизми за натиск да закрият линиите до България и да ги пренасочат там. За развитие въобще не можем да говорим , напротив идва ново разорение на българския въздушен транспорт. Ама на вас от ГРОБ какво ви пука ,вие отдавна ще сте прибрали едни комисиони и ще сте на някой гръцки остров.
  • 2 ГАДНИ АНАЛНО РОБОЛЕПНИ БУНАЦИ

    2 0 Отговор
    ТРЕПАНЕТО ИМФЕ МАЛКО.
  • 3 GoGo

    1 1 Отговор
    Те ще го обявят на концесия, ОК, но запитали ли се дали ще има мераклии. Това да не е Белградското летище с 25 кандидати. Тук най-много да го дадат на ТИМ или някои мними китайци като пловдивското.