Last news in Fakti

28 Ноември, 2019 22:47 4 955 8

Всеки район с различна цена за разрешение за строеж

  • разрешение за строеж-
  • такса-
  • визия за софия-
  • промяна
Всеки район с различна цена за разрешение за строеж - 1
Снимка: М. Богданова

Цената на разрешенията за строеж в София да зависи от района, такса смет да е според изхвърления боклук, а скоростта на возилата от градския транспорт да се вдигне до 25 км/ч. Това са само част от 384 конкретни предложения, залегнали в стратегическия документ "Визия за София", изготвен по поръчка на Столичния общинския съвет от екип експерти, начело с архитект Любо Георгиев.

Целта е да начертае стратегия за развитие на София до 2050 г., която да превърне столицата в компактен, многофункционален и адаптивен град, според думите на Георгиев, цитиран от trafficnews.bg. Неговият екип в продължение на повече от две години събира хиляди данни, анкетира софиянци от всички райони, проучи нагласите и изведе главните проблеми за решаване.

Първият от трите пакета, които екипът на „визионерите” ще внесе на „Московска” 33 е за стратегическо планиране на общината, т.е. трансформацията на "Софпроект" в звено, което планира всички аспекти и реално продължава работата на "Визия за София". Във втория пакет са дългосрочните цели – общо 24. В третия пакет ще бъдат описани 384-те мерки. Предстои Столичният общински съвет да гласува тези изводи и предложения на "Визия за София", като Георгиев се надява това да стане до края на годината.

Сред най-съществените предложения, което е и мярка срещу презастрояването на града, е идеята за реформа на системата за издаване на разрешения за строеж. В момента цената им почти не зависи от района, за който се издава документът. Според „визионерите” обаче има значение дали една нова сграда се прави в центъра на София, в някой от жилищните квартали или в крайградските територии.

"Разрешенията за строеж могат да бъдат инструмент за провеждане на териториални политики. Необходимо е тяхната такса да бъде калкулирана чрез оценка на характеристиките на територията, за която е налично инвестиционното намерение. По този начин ще се стимулират инвестициите в определени територии и ще се редуцират в други", пише във "Визия за София".

Според експертите с цената на разрешенията за строеж трябва да се стимулира изграждането на сгради в пустеещи територии в града като бивши индустриални зони или военни терени. За тях цената би трябвало да е по-ниска в сравнение с тази за изграждането на нови здания в полите на Витоша например. Таксата трябва да зависи и от това дали в дадена територия вече има изградена инфраструктура и дали новото строителство ще я натовари допълнително, или пък тепърва трябва да се прави инфраструктура.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АЛ КУРОПАТКИН

    8 0 Отговор
    2050 година
  • 2 Който разбрал разбрал

    11 1 Отговор
    Софийско жителство му е майката...... а ма някои си мислят,че комунизма си бил отишъл.....Цяло стадо в една кошара,по лесно се контролира а и бели правят само по между си,на овчаря не посягат.
  • 3 одъртял комсомолец

    9 0 Отговор
    Таксите по принцип би трябвало да се събират с оглед себестойността на конкретна услуга и е пълен абсурд да се използват като "инструмент" за някакво си "развитие". Цени от порядъка на 10, 15, 20лв и нагоре за кв.м. РЗП си е меко казано пладнешки грабеж. Пълен абсурд е един формален акт какъвто е издаването на Строително разрешение, след един куп одобрения и съгласувания, които впрочем също се заплащат, да струва по- скъпо от цената за изработването на един инвестационен проект. Общо взето мръсна, мутренска история, но все пак си мисля, че събирането на такси, необосновани като себестойност на смата услуга е дори противоконституционно.
  • 4 Овсиии

    3 0 Отговор
    Събрааме ва на 1 място, сега почва драньето!!!
  • 5 Аман

    8 0 Отговор
    Такса смет не на изхвърлен боклук, а на човек, нямате технологии да изчислите колко изхвърля един човек.

    Кой цапа повече ЕДИН пенсионер в тристаен или 5 човека в двустаен.
    Така ще го извъртите, че двойно ще вдигнете такса смет.

    Що така, нали икономиката ни е прекрасна, милиарди има излишък, хазната пълна.
    Ще изкарате хората на улицата, ако не направите такса смет на човек!

    За какви Презастроявания говорите, като вече презастроихте Медицинска Академия, Лозенец, Младост - то вече нямате площи за строене, Вие говорите за Визия.

    Дълги залепени сгради по 8 входа, в различни цветове и стилове, и то в центъра на София, Живков строеше такива, ама отзад и отпред градини, градини и пак градини, а не да гледаме простряните чорапи на съседите. Превърнахте София в затвор да слагаме щори да не долното бельо на строителите като се наведат.

    Където е стъпила МУТРА трева не никне.
  • 6 балон

    3 1 Отговор
    ясно е на 100 %, че има страшен имотен балон в България, който вече се спука и цените в София вече са под нулата! Всички строители и банки глътнаха вода, аз съм брокер, който реално плаща комисион на клиентите, само и само да има сделка поради отрицателните цени на имотите в София
  • 7 Гладен брокер

    1 2 Отговор
    Изчакаха да изкупят където каквото остана и сега вдиггат данъците. Евала Йорданке!
  • 8 инвест к0р

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    Продажби нема и нема да има.. инвеститорчетата в Софето приключват тъй че купуваите само "до ключ" за маакс 600 еур /м2 - тухла ; панелче 400 еур/м2