Цената на разрешенията за строеж в София да зависи от района, такса смет да е според изхвърления боклук, а скоростта на возилата от градския транспорт да се вдигне до 25 км/ч. Това са само част от 384 конкретни предложения, залегнали в стратегическия документ "Визия за София", изготвен по поръчка на Столичния общинския съвет от екип експерти, начело с архитект Любо Георгиев.
Целта е да начертае стратегия за развитие на София до 2050 г., която да превърне столицата в компактен, многофункционален и адаптивен град, според думите на Георгиев, цитиран от trafficnews.bg. Неговият екип в продължение на повече от две години събира хиляди данни, анкетира софиянци от всички райони, проучи нагласите и изведе главните проблеми за решаване.
Първият от трите пакета, които екипът на „визионерите” ще внесе на „Московска” 33 е за стратегическо планиране на общината, т.е. трансформацията на "Софпроект" в звено, което планира всички аспекти и реално продължава работата на "Визия за София". Във втория пакет са дългосрочните цели – общо 24. В третия пакет ще бъдат описани 384-те мерки. Предстои Столичният общински съвет да гласува тези изводи и предложения на "Визия за София", като Георгиев се надява това да стане до края на годината.
Сред най-съществените предложения, което е и мярка срещу презастрояването на града, е идеята за реформа на системата за издаване на разрешения за строеж. В момента цената им почти не зависи от района, за който се издава документът. Според „визионерите” обаче има значение дали една нова сграда се прави в центъра на София, в някой от жилищните квартали или в крайградските територии.
"Разрешенията за строеж могат да бъдат инструмент за провеждане на териториални политики. Необходимо е тяхната такса да бъде калкулирана чрез оценка на характеристиките на територията, за която е налично инвестиционното намерение. По този начин ще се стимулират инвестициите в определени територии и ще се редуцират в други", пише във "Визия за София".
Според експертите с цената на разрешенията за строеж трябва да се стимулира изграждането на сгради в пустеещи територии в града като бивши индустриални зони или военни терени. За тях цената би трябвало да е по-ниска в сравнение с тази за изграждането на нови здания в полите на Витоша например. Таксата трябва да зависи и от това дали в дадена територия вече има изградена инфраструктура и дали новото строителство ще я натовари допълнително, или пък тепърва трябва да се прави инфраструктура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АЛ КУРОПАТКИН
23:22 28.11.2019
2 Който разбрал разбрал
04:06 29.11.2019
3 одъртял комсомолец
04:31 29.11.2019
4 Овсиии
06:19 29.11.2019
5 Аман
Кой цапа повече ЕДИН пенсионер в тристаен или 5 човека в двустаен.
Така ще го извъртите, че двойно ще вдигнете такса смет.
Що така, нали икономиката ни е прекрасна, милиарди има излишък, хазната пълна.
Ще изкарате хората на улицата, ако не направите такса смет на човек!
За какви Презастроявания говорите, като вече презастроихте Медицинска Академия, Лозенец, Младост - то вече нямате площи за строене, Вие говорите за Визия.
Дълги залепени сгради по 8 входа, в различни цветове и стилове, и то в центъра на София, Живков строеше такива, ама отзад и отпред градини, градини и пак градини, а не да гледаме простряните чорапи на съседите. Превърнахте София в затвор да слагаме щори да не долното бельо на строителите като се наведат.
Където е стъпила МУТРА трева не никне.
06:52 29.11.2019
6 балон
11:27 29.11.2019
7 Гладен брокер
07:58 30.11.2019
8 инвест к0р
Продажби нема и нема да има.. инвеститорчетата в Софето приключват тъй че купуваите само "до ключ" за маакс 600 еур /м2 - тухла ; панелче 400 еур/м2
13:15 02.12.2019