Last news in Fakti

30 Юни, 2003 00:00 555 0

Опозицията с нов вариант на Закона за гражданското въздухоплаване

  • летищата-
  • закона-
  • концесиите-
  • според-
  • държавата-
  • защото-
  • закон-
  • петров-
  • какъв-
  • трябва-
  • бюджета-
  • комисия-
  • димитров-
  • събират-
  • предложение-
  • министър-
  • опозиция
Малка поправка в устройствения закон за бюджета може да реши спора за концесиите на летищата, заяви депутатът от ОДС Благой Димитров. Поправката ще засегне всички инфраструктурни обекти с национално значение, за поддръжката на които се събират държавни такси. Обектите може да се отдават на концесия, но в закона трябва да е записано какъв процент от таксите ще влиза в бюджета и какъв ще отива у концесионера, казва Димитров.
Транспортният министър прави предложение до министъра на финансите какъв размер от таксите да събира концесионерът и какъв държавата.
Съотношението може да е 80% за концесионера и 20% за държавата или 60 към 40%, но трябва да е регламентирано. Така според депутата ще отпаднат всякакви съмнения за корупция. Според дясната опозиция тази поправка в устройствения закон за бюджета ще позволи въпросът с концесиите на летищата да се реши по-бързо. В противен случай трябва да се изчака следващата сесия на парламента, защото съгласно правилника на Народното събрание отхвърлен проектозакон може да бъде внесен отново най-рано след шест месеца. Транспортната комисия е уведомена за предложението на опозицията, но няма официално становище по въпроса. Едва ли мнозинството обаче ще се вслуша в това предложение, смята Благой Димитров.
В транспортното ведомство обсъждат няколко варианта
как да избегнат нов провал на стратегията за концесиите
научи в. ПАРИ. Единият предвижда да се направят промени в целия Закон за гражданското въздухоплаване, като в частта за концесиите останат предложенията на Йордан Мирчев и Мирослав Севлиевски частни концесионери да събират изцяло летищните такси. Но това означава по-дълга процедура за приемането на закона, защото той трябва да бъде одобрен първо от кабинета, след това от транспортната комисия и едва тогава да влезе в пленарната зала. Затова във ведомството на Пламен Петров обмисляли също и промяна в Закона за концесиите, която да позволи на държавата да инвестира в летищата. Проектозаконът на Мирчев и Севлиевски нарушаваше и Закона за концесиите, защото бе внесен в парламента без становището на Министерския съвет, който по закон одобрява отдаването на концесии на летищата след предложение от страна на транспортното министерство или от страна на група депутати.
През есента нямало да има жълта опозиция на предложението частници да събират летищните такси
Гласувалите против проектозакона 9 депутати от НДСВ, сред които и председателката на медийната комисия Милена Милотинова, били склонни да преразгледат позицията си, твърдят запознати. Основният мотив за отдаването на летищата във Варна и Бургас на концесия при тези неизгодни за държавата условия е твърдението на министър Петров, че липсвали инвестиции за двата авиопорта, защото отпуснатите бюджетни средства за 2003 г. общо за пристанищата и летищата били 1 млн. лв. Необходими били между 50 и 60 млн. ЕUR само за летищата. Отговорността, че няма инвестиции за летищата във Варна и Бургас, е изцяло на Пламен Петров, категорични са и от лявата, и от дясната опозиция. Според Закона за бюджета ресорният министър е длъжен да осигурява средства за инфраструктурните обекти чрез държавния бюджет, чрез предприсъединителните фондове и чрез вътрешни финансови резерви. Според опозицията липсва и цялостна стратегия за развитието на транспорта, която да определи приоритетите, да следи за изпълнението на проектите и да разпределя неусвоените кредити. По неофициална информация след две години управление едва сега във ведомството на Петров са започнали да разработват обща транспортна стратегия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА