19 Юни, 2023 07:21 7 563 100

Процентът на необитаеми жилища застрашително нараства

  • жилища-
  • свободни-
  • необитаеми

Той вече е 40%

Процентът на необитаеми жилища застрашително нараства - 1
Снимка: М. Богданова ©

57% от българите между 15 и 29 години живеят в пренаселени жилища. Страната ни е втора в Европа по този показател, сочат данните на Eurostat за 2021 г. Добрата новина е, че делът им намалява. Пак според Eurostat 37% от населението у нас живее в пренаселени жилища. А според националната статистика близо 40 на сто от жилищата в България са празни. На този фон строителството на нови жилища продължава. Заради инфлацията и повишаващите се лихви по кредитите, обаче малко хора могат да си купят нов дом.

Във Видинско има села, в които цели улици са безлюдни и други, в които обитаеми са само по няколко къщи, уточнява БНТ. Пустеещи къщи има и в Жеглица, въпреки близостта до областния град. Много от местните вече ги няма, а децата им са напуснали този край или дори страната. За сметка на това пък има идват млади хора, които избират да живеят на село и така някои от изоставените домове оживяват. За това разказват Христина Тодорова и Боряна Иванова.

Междувременно много от новопостроените жилищни сгради в София пустеят. "Има хора, които с цел да съхранят парите си, са ги купили. И след пет години, когато се покачат продажните цени на имотите, да ги препродадат", посочи Илиана Рашкова - зам.-председател на Националното сдружение "Брокери за недвижими имоти".

Има и жилища, които стоят празни, защото собствениците им са в чужбина. А заради понижаването на цените на наемите много собственици предпочитат имотите им да останат необитаеми. "Тук нямаме законодателство, което да даде правата на един наемодател как бързо и лесно да потърси през съда правата си за щетите, които са му нанесени на жилището . Хората предпочитат да не си дават имотите под наем", коментира Илиана Рашкова.

Има и случаи, в които наематели освобождават квартирата, защото са се сдобили със собствен дом. "Наемната вноска и вноската към ипотеката, за да платиш кредита си към банката, е почти изравнена", посочи още Рашкова.

Големият брой необитаеми жилища се отразява на имотния пазар. И на общинските хазни. "Общините губят приходи от данъци и такси., Необитаемите жилища се рушат. Такъв голям брой необитавани жилища аз поне не знам в друга европейска страна да има", заяви Минчо Бенов - директор на фондация "Хабитат България".

У нас жилищна стратегия на практика не е приета. В някои европейски държави необитаваните жилища се облагат с по-високи данъци. "Само един пример ще ви дам от Франция. Там жилища, които стоят празни, собствениците дължат за тях 25% от пазарния наем, който биха получили за годината", посочи Минчо Бенов.

В някои държави работят така наречените социални наемни агенции. Те правят връзката между хазяин и наемател. И са гарант, че квартирантите няма да трупат сметки и ще стопанисват добре имота. "От друга страна работят с наемателите, особено когато става въпрос за групи, които са в някаква уязвимост и могат целево да ги подпомагат. Да им субсидират наема. Така че те да получават на под пазарната цена достъп до жилище", коментира Минчо Бенов.

От министерството на регионалното развитие, където има специална дирекция "Жилищна политика" отказаха да отговорят на въпросите ни. Иначе проучване на Хабитат България показва, че 97% от общинските жилища в страната са заети. А за настаняване чакат над 10 хиляди души.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кво

    73 5 Отговор
    "идват млади хора, които избират да живеят на село и така някои от изоставените домове оживяват" - из мемоарите на болния български мозък

    Коментиран от #4, #8, #11

  • 2 фАНТОМасс

    41 11 Отговор
    Разбрахте ли , че дъщерята на Бойко Борисов - Венета / а не Ема от мис Бикини / , е основала АГЕНЦИЯ за НЕДВИЖИМИ ИМОТИ ! Тя ще се заеме с реализацията на свободните имоти. Ако не това , поне може да има ЕКСКЛУЗИВ за една къща в Барселона ! С една дума - клетото тиквено детенце е осигурено !
  • 3 Луда работа

    44 5 Отговор
    1.6 милиона празни къщи на 6 милиона население е прекалено много
  • 4 Йеронимус БОШ

    39 3 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    Прав си ! Това звучи много идилично , пасторално и ПСИХОПАТСКО ! Само болен журналистически мозък , може да украси така идиотски реалността !
  • 5 Уса

    42 8 Отговор
    Изравнете заплатите и пенсиите с европейските и няма да има опустели села и празни жилища
  • 6 Айде пак Шваб

    37 15 Отговор
    И техният план, цял свят да стане под тяхно робство?
    Сега искат да изкарат виновни собственижите на жилищата, за да ги вземат и направят "държавни"! "Те щели "справедливо" да подсигурят всички с жилища"!
    Интересно е това, че и на запад се пускат същите "новини"! "Някои имали много жилища, а други, нямали къде да живеят..."!
    Е, нали в социализма всичко беше държавно и държавата строеше и раздаваше държавни жилища? Пак ли искат да ни върнат в старата система на контрола и тоталното подчинение? Вече бяхме в социализма, не искаме пак...

    Коментиран от #7, #16

  • 7 Луда работа

    16 21 Отговор

    До коментар #6 от "Айде пак Шваб":

    Абе другар ти можеш ли да смяташ
    1.6 милиона жилища наясно ли си че никой никога няма да живее в тях и трябва да се събарят след 20 години защото ще са опасни

    Коментиран от #33

  • 8 Крум

    38 4 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    Значи ако си държиш парите в банка,те облагат щото не ги въртиш,ако си купиш имот пак не става,щото си го държал празен...абе гаргамели пак се оглеждате откъде да смучите...кой откъде дошъл и брокер станал..нали по ваши статистики имало недостиг на жилища и Бг изоставала по този показател. И как разбрахте че хората живеели в претъпкани жилища в сравнение с европа,сигурно все в европа стойте и жилища гледате. То и в европа няма такова чудо мин.председател на ротационен принцип.как точно общините губят от данъци като празно или не данъците си вървят. Този минчо от хабитат да вземе палтенцето си и обратно на село.
  • 9 Аралампи

    43 2 Отговор
    Тук пише, че наемите падат. Вчера четох друга статия, в която пише че наемите се вдигат. Кое от двете твърдения е вярно? Според моите наблюденияя е второто.

    Коментиран от #23

  • 10 Хъхъ

    48 6 Отговор
    Цените на имотите много скоро ще падат като круши гответе се за обезценяване на жилищата …
    Който е взел с заем взел …
  • 11 Дивотии

    62 2 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    Такаааа - "много от новопостроените жилищни сгради в София пустеят", пустеят и много от старо построените, а се строят и десетки хиляди нови! Пусти да опустеят - с тия цени с по 300-500% печалба, така да си стоят! То бива, може, ама при намаляващо население и увеличаващ се жилищен фонд, по коя пазарна логика цените са 5-6 пъти по-високи от себестойността??? За качеството на градежите - няма да споменаваме, че е драматично!

    Коментиран от #19

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бай Знай

    44 1 Отговор
    Всичко това се пише за да бъдат вдигнати данъците особено на необитаемите имоти.

    Коментиран от #29

  • 14 народа

    21 5 Отговор
    БЕДНИ А?
  • 15 Стройте в градинките още

    31 3 Отговор
    Тъпаци и после се чудете защо пустеят или от посолствата Ви карат да заселвате навляци и да ги храните от парите на българите
  • 16 Времеубежен

    23 0 Отговор

    До коментар #6 от "Айде пак Шваб":

    Не случайно се допуска това презастрояване в двата големи града София и Пловдив-това ще са 15-минутните зандани. И властите го знаят. И за това не "регулират" презастрояването.
  • 17 Неграмотен печатар

    21 10 Отговор
    Аз ви казвам, че през комунизЪма си беше най-хубаво - едно жилище и който не е съгласен - в Белене. Ха-Ха-Ха.
  • 18 Квартира е по добре не си

    16 1 Отговор
    В етажна собственост и не си обвързан а и може да избираш къде да живееш и до кога в зависимост от работата си
    ако стане земетресение никакви гаранции нямаш

    Коментиран от #22

  • 19 Спекула

    26 0 Отговор

    До коментар #11 от "Дивотии":

    му се вика,която е предизвикана с цел изпиране на откраднати пари от държавата.

    Коментиран от #28

  • 20 Всичкото откраднати пари

    36 0 Отговор
    Се вкарва в имоти, отделно корупцията също се изпира с имоти, не случайно съдии и прокурори са с по нам си колко имота
  • 21 Прогресивен

    36 6 Отговор
    данък е решението! Първи апартамент с ниска ставка, от там нататък на горе! Тогава ще се пораздвижи пазара на сносни цени и наемите ще паднат! В полза народу!
  • 22 умен

    6 8 Отговор

    До коментар #18 от "Квартира е по добре не си":

    Офф. Пак ли трябва да обеснявам, че с наем буквално изплащаш чужд апартамент. Не знам и за квартира(апартамент), която да не е в етажна собственост. При земетресение гледай в Турция какво стана - 60% скок на наемите. Независимо дали ти е останала квартирата цяла или не ще плащаш 60% повече. А ако си го купил и е оцелял вноската няма да мръдне. Ако се е гътнал - банката пие студена вода. За България работата е в 3-4 града. Няма да имаш много мърдане така или иначе. Не е като в немско. Там наематела има повече права от собственика. и т.н и т.н

    Коментиран от #24

  • 23 Аз Кочо

    20 2 Отговор

    До коментар #9 от "Аралампи":

    Средният наем в София през 2010 е 480 евро.
    Средният наем в София през 2023 е 400 евро.

    Това казва статистиката.

    Успех на наемодателите.

    Коментиран от #30, #34

  • 24 Аз Кочо

    12 1 Отговор

    До коментар #22 от "умен":

    Ако е оцелял след земетресението, казваш.
    Ако си бил под наем те боли онуй.
    Какво изплащаш с 400 евро на месец и колко години?
    Май цял живот хахахаха

    Коментиран от #35

  • 25 Алфа херинга

    13 7 Отговор
    Ами набиите им едни хубави данъци и ще се реши проблема.

    Коментиран от #37

  • 26 Другият един

    11 1 Отговор
    Ааа Всички чакат да дойдат онези с апарат четата дето ги снемаха англичаните да ги купят за много пари Да чакат Ами в общите сгради дето повечето народ е изпоизбягал и ги е заключил и общи къщи кой ще плаща масрафите и чистене то Къде е държавата спи ли пак Ама поддръжка на Слънчев бряг има нали и то яка вече по1000Е на година
  • 27 България

    22 2 Отговор
    Във България над 85% от хората са собственици на жилищата си и това дразни антибългарите. Толкова е просто.
  • 28 Странно

    9 0 Отговор

    До коментар #19 от "Спекула":

    Доста височка цена за препирането плащат пладнешките обирджии! Има къде, къде по-добри цени на прането.
  • 29 Логика

    16 7 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Знай":

    Ами да бъдат вдигнати - какъв е проблема, защо са му на някого имоти, които никой не обитава, нито той, нито наематели, какъв е смисъла от тия имоти да съществуват въобще. Който иска да си има имоти за да ги има - да си плаща данъка за лукса. Ако му е скъп данъка, да го пусне под наем, да го продаде, да прави, каквото намери за добре. Но хем пустеещи жилища, хем презастрояване, хем хора без жилища - нещо не е наред за да е така.

    Коментиран от #31

  • 30 лъжа, измама, статистика?

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "Аз Кочо":

    това 480 евро среден наем през 2010 не беше ли само в Бояна?

    Коментиран от #45

  • 31 Крум

    10 6 Отговор

    До коментар #29 от "Логика":

    Хем хора без жилища казваш......значи предлагаш ако някой има в повече да вземе и им подари едно. Значи човека си е купил колкоото иска имота...платил ги е барабар в всички такси....и е негова работа какво ще ги прави....иначе другото му се вика Завист.

    Коментиран от #41

  • 32 Откраднатите пари

    22 1 Отговор
    от Магистралите, се превърнаха в необитаеми сгради, защото построилите ги не им пука дали ще се продаде сега, или след 20 години. Откраднатото си е чиста печалба
  • 33 Крум

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "Луда работа":

    Ти точно ги сметна нали,точно 1.6 млн празни жилища.
  • 34 умен

    4 10 Отговор

    До коментар #23 от "Аз Кочо":

    Малко реални данни от личен опит: преди 5 години в западен квартал в София наем двустаен - 450лв. Сега е 700лв.

    Коментиран от #42

  • 35 умен

    3 7 Отговор

    До коментар #24 от "Аз Кочо":

    трябва ли пак да давам пример с онлайн калкулаторите на банките за ипотечен кредит и наемите от имот.бг за да се убедиш, че изплащаш чужд апартамент?

    Коментиран от #36, #39

  • 36 А като му падне цената

    8 3 Отговор

    До коментар #35 от "умен":

    Какво правим с глупавата покупка, а това ще стане съсвсем скоро и ти ще ривеш най-много

    Коментиран от #38

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 умен

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "А като му падне цената":

    говорим за наем и покупка а не за продажба на апартамент.
  • 39 Аз Кочо

    12 2 Отговор

    До коментар #35 от "умен":

    Абе ти явно не разбираш.
    Да изплащаш ипотека в момента е много по скъпо от това да плащаш наем. Как по ясно да ти го обясня.
    В крайна сметка прави каквото искаш.

    Коментиран от #43

  • 40 Алфа херинга

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "умен":

    Как точно ще ми се падне такъв имот? На лотарията ли?

    Коментиран от #44

  • 41 Всеки тегли чергата

    5 3 Отговор

    До коментар #31 от "Крум":

    Негова работа ще си е, ако живее сам на отдалечена планета, когато живее в общество, има общоприети норми, морал и правила на това общество и наистина " човека, който си е купил колкоото иска имота...платил ги е барабар в всички такси....и е негова работа какво ще ги прави...." - стига да си плати данъка "лукс" за необитаем имот. Нищо лично, никаква завист, никой не иска да му взема нищо.
    Ама кажи честно, ти наистина ли мислиш, с честна и почтена работа можеш да изкараш пари за няколко имота? Само да не питаме за първия милион - иначе, няма проблем!
  • 42 Аз Кочо

    10 0 Отговор

    До коментар #34 от "умен":

    Хехехех, Абе що не вземеш да се гр ..мнеш.

    Не ми говори за отделни квартали

    Имаш Гугъл влез и се разтърси за среден наем София през годините. Както казах 2010 среден наем София 480 евро и вместо да расте той е 400 евро през 2023.

    Направо е страшна делавера да купиш трикратно надценен имот и да го изплащаш с наеми за 40 години

    А за Турци що си мислиш че всички паднали сгради имотите са били купени с кредит?

    Напротив не са и едва ли са имали застраховки за такова бедствие.

    Така че повечето с пили една студена вода ако са оцелели.

    Коментиран от #46

  • 43 умен

    3 9 Отговор

    До коментар #39 от "Аз Кочо":

    Докажи го! Аз доказвам моята теза с примера с калкулаторите на банките и обявените наеми. Всеки може да провери. Иначе за пореден път казвам, че съм се уредил вече преди 2 години. Точно преди якия скок.

    Коментиран от #49

  • 44 умен

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "Алфа херинга":

    ти се моли да не стане, че тогава ще ревеш. От личен опит ти казвам, че има такива случаи. Бях писал под някоя статия, че ми предстои да наследя такъв имот.
  • 45 Аз Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "лъжа, измама, статистика?":

    Пак повтарям ИМА ГУГЪЛ, ВЛЕЗТЕ И ПОТЪРСЕТЕ

    Коментиран от #47, #48

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 умен

    0 5 Отговор

    До коментар #45 от "Аз Кочо":

    еми влязох и има една статия на Капитал от май месец с едни хубави графики за наемите как само растът. Не ми дава да пействам линк иначе бих ти я пейстнал
  • 48 умен

    0 6 Отговор

    До коментар #45 от "Аз Кочо":

    Наемите на жилища в София растат, цените се задържат на високо ниво. Така се казва статията

    Коментиран от #50, #64

  • 49 Аз Кочо

    10 5 Отговор

    До коментар #43 от "умен":

    С какво си се уредил бе другарю?
    С коптор в София?

    Преди 3 години ги продаваха новите на 800 900 евро при себестойност 350. А си платил ако е ново и несъществуващи метри 2

    Аз съм се уредил. Защото още 2012 инвестирах в чужбина там където повечето хора мечтаят да живеят.

    Това акоето имам тук не го броя, защото инвестицията в България не е инвестиция.

    Аре живей си и не ми давай акъли.

    Коментиран от #60

  • 50 Аз Кочо

    11 1 Отговор

    До коментар #48 от "умен":

    Кои наеми растат, тези които ги искат или тези които се плащат в действителност.
    Цените в София паднах ас 2.5 пр през 4 то тримесечие на а22, от тогава не смеят да искарта статистика. 259000 празни коптора в София. Населението намаля с 20000 човека. А новите единици с 130000 и още толкова в строеж.

    Коментиран от #51, #52, #53

  • 51 умен

    3 4 Отговор

    До коментар #50 от "Аз Кочо":

    Директно уборих твоето твърдение с твоя източник. Статията е от предния месец! Другото от теб е ала бала и теория на конспирацията.
  • 52 умен

    2 6 Отговор

    До коментар #50 от "Аз Кочо":

    Може да се гръмнеш. А ако може преди това да ми кажеш кога плащайки наем ще стаеш собственик? Както беше казал един под една от статиите: Кредит се изплаща, наем не.

    Коментиран от #65

  • 53 умен

    2 7 Отговор

    До коментар #50 от "Аз Кочо":

    Кредит се изплаща, наем не!!!!

    Коментиран от #55, #69

  • 54 Аз Кочо

    9 2 Отговор
    На този пазар има 18-годишен цикъл на стабилност, сочат наблюденията на проф. Стив Ханке. Това важи навсякъде по света и са твърде малко пазарите, които успяват да прескочат тази „прокоба“. Трудно е България да се отскубне от цикъла при задаващото се цунами, тъй като кръвоносната система на нашите банки има глобална свързаност. Този 18-годишен цикъл в България няма как да бъде удължен. Но… цените продължават да растат, макар и с по-забавен темп, при което падането ще е по-жестоко, тъй като ще е от по-високо. По забавения темп на ценово покачване и на броя на сделките може да се забележи, че въздухът на пазара започва да свършва.
    Време е да си дадем сметка, че това са последните години от цикъла.
    В този момент редица участници вече гледат отстрани и изчакват края на периода. Те знаят, че амплитудите стават все по-големи, тъй като нараства ролята на централната банка в овладяването на тези кризи, но и усещането за болка ще е още по-силно, продължат ли напред заедно с активните играчи.
    Този цикъл няма как да бъде обърнат, както течението на реката не може да се промени тъй лесно. Сега стремежът е сривът да бъде отложен още малко. Но… вървим уверено към края и на този период. Голямата инфлация е само знак за това.
    Когато удари кризата, първо изчезват всички купувачи. Продавачите се оглеждат. Но затишието продължава с месеци, може да стигне две години и повече. Най-ниската точка най-вероятно ще е през 2029-а. Тогава според мен ще дойде идеалното време за

    Коментиран от #58

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Аз Кочо

    11 1 Отговор
    Умник, това е статистика взета от сайтовете за недвижими имоти. Това са търсени цени. НЕ СА РЕЛНИТЕ ЦЕНИ НА НАЕМИТЕ .Имаш ли графика с цените като тази която използват в САЩ на Shiller. Това е реална статистика която показва един и същи имот отдаван през годините . ВСИЧКО ДРУГО е МАДЕ ИН БЪЛГАРИЯ и БРОКЕРСКИ ГЛУПОСТИ

    Коментиран от #61

  • 58 умен

    3 6 Отговор

    До коментар #54 от "Аз Кочо":

    преди 4-5 години си приказвахме, че този цикъл бил на 10-12 години. Сега станаха 18. Но започвам да звуча като онези дето пеят, че цените само щели да растат само. А аз съм от онези дето се надяват да паднат цените, че да цапна едно апартаментче на морето и да си свиркам вече.

    Коментиран от #59

  • 59 Аз Кочо

    6 3 Отговор

    До коментар #58 от "умен":

    Момче влез и прочети недей да говориш глупости.

    И недей да четеш бг глупости.

    Коментиран от #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 умен

    0 6 Отговор

    До коментар #57 от "Аз Кочо":

    е нали каза да вляза в гугъл и да видя. Значи и товите данни за наемите от 480 преди 10 години и 400 евро сега са ала бала така ли? А и дори да са брокерски глупости не са далеч от истината. Едва ли наемите и цените са на 50% от данните в статистиката. Да не говорим, че ако мериш с еднаква грешка(брокерски глупости) грешката се елеминира(това казва науката).
  • 62 бл.134 в Zап. парк

    2 0 Отговор
    Голяма работа ! По 5и по 10 на човек нека да има един път се живее.Юнашко племе
  • 63 умен

    4 3 Отговор

    До коментар #59 от "Аз Кочо":

    вече на няколко пъти доказвам, че ти пишеш глупости и стъкмистики! А къде е твоята графика с цените като тази, която използват в САЩ на Shiller?
  • 64 А бе Вуй

    3 2 Отговор

    До коментар #48 от "умен":

    Какъв е тоя оксиморон - умен, дето използваш
  • 65 Вуй

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "умен":

    Братино, тоя само преписва разни статий, добре, че са мама и тате и така

    Коментиран от #66, #67

  • 66 Вуй до Умен

    2 1 Отговор

    До коментар #65 от "Вуй":

    Аз, до себе си, и те така
  • 67 умен

    1 3 Отговор

    До коментар #65 от "Вуй":

    не знам дали преписва ама или се е гръмнал след опит да ми намери достоверна графика на неговите твърдения или още компилира въпроса ми кога ще стане собственик с плащане на наем.

    Коментиран от #68

  • 68 Аз Кочо

    5 1 Отговор

    До коментар #67 от "умен":

    Та графика дето си я пляснал тук е от брокерските агенции.
    Колко хора плащат наем в София по висок от 700 лв, знаеш ли?

    1, 2, 3 процента?

    А знаеш ли какъв е процента на наематилите в бг?

    9 процента ЗА ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ. Ако и това не си прочел не знам какво трябва да прочетеш.
    За case shiller търси в Гугъл, там ще разбереш за какво говоря

    Коментиран от #79

  • 69 Аз Кочо

    6 1 Отговор

    До коментар #53 от "умен":

    На тая графика цените в евро ли са?

    Май не са, а са в лева. Хахахаха

    Еми 850 лв са около 400 евро. Точно това което казвам за 2023.

    Коментиран от #80

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Аз Кочо

    5 1 Отговор
    Това е от твоите предпочитани брокерски статии

    От 6 юли 2010.

    Cpeднaтa нaeмнa цeнa нa aпapтaмeнт в Coфия зa втopoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa e 480 eвpo. Имa пoвишeниe нa нaeмнитe нивa cпpямo пъpвoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa - oт cpeднo 400 eвpo нa мeceц, ĸoeтo e pъcт oт 20 нa cтo. Cъщeвpeмeннo нaeмният пaзap в Coфия бeлeжи cпaд в oбeмитe cдeлĸи c 26 нa cтo cпpямo пъpвoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa.

    gradat бг

    Коментиран от #81

  • 72 Умен

    2 0 Отговор
    Не съм Вуй, но му симпатизирам, защото мисли като мен, т.е едни и същи сме по интелект, вероятно и той има да продава като мен, но нещо не върви продажбата

    Коментиран от #73

  • 73 Вуй

    2 0 Отговор

    До коментар #72 от "Умен":

    Вярно е че имам да продавам, ама мойто е ногу хубаво , щото е единствено и неповторимо и изкам да го дам ногу скапо, а твойто кво е

    Коментиран от #74

  • 74 Умен

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "Вуй":

    Неее, мойто е неповторимо , щото е единствено и е ногу хубаво
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 А от

    6 1 Отговор
    имот.бг кога ще кажат колко имоти са на пазара, че май цяла България се продава

    Коментиран от #78, #97

  • 78 Продава се

    5 0 Отговор

    До коментар #77 от "А от":

    Но не се купува
  • 79 умен

    1 3 Отговор

    До коментар #68 от "Аз Кочо":

    Хубаво е да почнеш да се социализираш и да спреш да си живееш в измисления си свят. В блока ми всички плащат по 700 лв наем за двустаен. Знам за триъгълника пак за двустаен при това мини двустаен плащат 680 лв. Къде ли са тези 1,2,3 процента дето плащали над 700 лв като само за западните квартали плащат поне по 700лв!
    А знаеш ли какъв е процента на наемателите в СОФИЯ? А знаеш ли колко недекларирани наематели има?Защото в малко нанадолнище наемателите са НУЛА. Спри да взимаш обобщени данни и давай с конкретика(да не давам примера за свинското със зеле). По селата естествено ще клони към нула, в София,Варна,Бургас, Пловдив ще е нещо от порадъка на 30%.

    Коментиран от #82

  • 80 умен

    2 2 Отговор

    До коментар #69 от "Аз Кочо":

    Така и не предостави твоите източници на данни. На графиката е за ДВУСТАЙНИ. Ти говориш в предишните си коментари за имоти под наем като цяло. Тук влизат гаражи,офиси, магазини и т.н. Точно по ковид наемите на офисите падна драстично, което ясно е отразено в твоите данни. Както казах давай малко повече конкретика.

  • 81 умен

    2 3 Отговор

    До коментар #71 от "Аз Кочо":

    Отново си чел това, което ти изнася и си пропуснал това, което не ти изнася. Пише средна цена на АПАРТАМЕНТ ама гарсониера ли, двустаен ли, тристаен ли, мезонет ли, пентхаус ли? Аз ти давам конкретно за двустайните ти ми даваш обобщени данни за всичко. Мериш крушите с ябълките. . Само да уточним говорим за СОФИЯ не за ВИДИН. Не е лошо да се понаучиш как се работи със статистика! Иначе щом си толкоз ербап намери ми ТРИСТАЕН в южните квартали за 800лв и го наемам на момента! Аз после ще си го преотдам. Така и не отговори кога ще станеш собственик с наем?

    Коментиран от #83

  • 82 Аз Кочо

    4 0 Отговор

    До коментар #79 от "умен":

    Всички хора които познавам и живеят в София под наем не плащат повече от 680 лв. Имам само двама познати които плащат 2000 за КЪЩИ в Бояна и дават панелките си под наем за 600 лв. Няма как да не взимам под внимание данните на статистиката, защото в противен случай ще говоря като теб на изуст.
    Наемателите в България които живеят под наем са едва 9 пр. и това е обяснимо защото 89 пр. от българите притежават имот. Това не е САЩ и Европа за да можеш да си вдигаш наема поради голямо търсене.
    И защо трябва да се доверявам на теб, човек който хвърля небивалици в пространството.

    За сравнение наемите на запад са се увеличили с 40 до 50 процента за13 години, в бг са намалели или са такива каквито са били преди 13 години. А цените на имотите тук са се увеличили с 150 - 200 пр.

    Делаверат от инвестиция в имот за отдаване под наем в България е СМЕШНА.

    Коментиран от #85

  • 83 Аз Кочо

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "умен":

    По данни на статистиката средната заплата в София за май е 2700 лв.

    Медиана заплата е тази която е точно по средата на колоната.

    Тези две заплати нямат никакво значение.

    Тази която е важна е

    Заплата мода -масовата заплата. Тя е 65 до 70 процента от средната. Тоест масата от софиянци получават 1755 лв, поне на хартия и това е бруто.

    Чистото на 1755 лв е 1361.84 лв.

    Та ако приемем че и двамата работят на толкова и имат едно дете и се налага да наемат имот, колко пари мислиш могат да отделят за наем и дали ще наемат тристаен или двустаен?

    Пак ти казвам да спреш да се взимаш толкова на сериозно. Явно си някакъв брокер, който иска да ме убеди колко е изгодно да се инвестира в имот в бг.

    За нелегално наемащите процентната грешка може да е 10 до 15 процента но в никакъв случай 30.
  • 84 Аз Кочо

    4 0 Отговор
    Така и не отговори кога ще станеш собственик с наем

    Бих станал собственик когато цените се сринат.

    А до тогава бих живял под наем чакайки ви да се издавите от подводните ви ипотеки.
  • 85 умен

    0 4 Отговор

    До коментар #82 от "Аз Кочо":

    Ще ти отговоря само на това, защото всичко останало е ала бала и няма смисъл да му обръщам внимание, защото игнорираш всякакви факти и данни, които ти предоставя.
    На запад наемите скачат заради голямо търсене а при нас скачат заради високи цени на апартаментите. Или го приеми или си живей в измисления свят, където панелка(двустайна ли, тристайна ли, гарсониера ли, така и не се научи на конкретика) в София се дава за 600лв(ако е в бусманци и евентуално орландовци може!).

    Коментиран от #86, #87

  • 86 Аз Кочо

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "умен":

    Можеш ли да ми обясниш с ЕДНО изречение. В какво се опитваш да ме убедиш?
  • 87 Мен

    5 0 Отговор

    До коментар #85 от "умен":

    Хахахаха, у нас наемите скчали заради цените на апартаментите.

    Наемите нямат нищо общо с цените на апартаментите. Те зависят най вече от покупателната способност на населението.

    Ако нямаш пари не купуваш имот.

    Ако нямаш пари не наемаш имот, или наемаш по евтин, такъв който можеш да си позволиш.

    Ако не можеш да си позволиш и евтин се връщаш на село а наемодателя остава с празен имот.

    Просто е

    Коментиран от #89

  • 88 Демокрацията

    5 1 Отговор
    Ликвидира нацията
    Факт
  • 89 умен

    1 3 Отговор

    До коментар #87 от "Мен":

    Е как да нямат. Нали трябва да изплащаш апартамента на хазайна. Тоя наем не е дошъл свише. Иначе как обесняваш покачващи се наеми при намаляващо население на столицата.

    Коментиран от #90

  • 90 Мен

    4 0 Отговор

    До коментар #89 от "умен":

    Наемател който няма пари не плаща наем, отива си у дома. Наемите се покачват както се покачват цените на имотите
    Въпросът е кой ги плаща.

    Може да искаш 1500 евро наем и да си останеш само с искането

    Коментиран от #91

  • 91 Аз Кочо

    6 1 Отговор

    До коментар #90 от "Мен":

    Той явно не може да разбере, че за да има сделка, наем или покупка трябва купувача да е готов да плати.
    Тоест продавача може само да иска, нищо повече

    Коментиран от #93

  • 92 Умен

    2 1 Отговор
    Сменям си отново никнейма на Вуй
  • 93 За да има сделка

    3 0 Отговор

    До коментар #91 от "Аз Кочо":

    имотът трябва да бъде разменен между желаещ продавач и желаещ купувач в сделка при пазарни условия, след подходящ маркетинг, при което всяка от страните е действала информирано, благоразумно и без принуда.

    Коментиран от #95

  • 94 Вуй

    2 0 Отговор
    Нали сам Умен, изкам да кажа нещо умно, ама нема кво
  • 95 Аз Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #93 от "За да има сделка":

    Продавачът определя цената. Независимо от пазара, маркетинга, условията и т.н. Това е негово право.
    Но купувачът е този който решава дали ще плати и по този начин дали сделката ще се финализира.

    Тоест основният фактор в една сделка е купувача, а не продавача

    Коментиран от #98

  • 96 цве

    4 0 Отговор
    Скоро имотния балон ше гръмне и ще повлече много банки до фалит.
    1000-1500€ на квадрат за държава със средна заплата 800 лв си е яка спекула и грабеж , който ще потопи финансовия пазар съвсем скоро.
    Това ще повлече политическа криза и протесри с неизвестен тезултат.
    Едно е сигурно, някои много яко се нагушиха със строителство на мастодонти и продажба на кокошарници на спекулативни цени.
    Да му мислят тия с ипотечните кредити.
  • 97 И северната част

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "А от":

    на Гърция
  • 98 Кочо разбирача

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Аз Кочо":

    "желаещ продавач и желаещ купувач"
  • 99 мръсници

    0 0 Отговор
    От злоба държат цените високи, за да не могат хората да си купят собствен дом и да плащат наеми. Така банките принуждават да се теглят заеми и парите да отива в джоба на върха на пирамидата, а останалите да живеят като просяци. Отделно така намаляват раждаемостта, защото младите не могат да се отделят и да намерят подходящ партньор за семейство. Богатите искат само те да се ебъ.т и да живеят охолно...
  • 100 много сте алчни и злобни

    0 0 Отговор
    От злоба държите цените на жилища високи и лъжете, че има високо търсене, за да ни принуждавате да теглим заеми и реално надценката е 300 - 400%. Принуждавате ни да работим навън и реално с тези цени, няма смисъл да си купуваме тук, защото и навън са подобни.