Last news in Fakti

13 Януари, 2004 00:00 633 0

Застраховат срещу високи сметки за парно

  • кърпачев-
  • румен-
  • дружеството-
  • сливен-
  • клиенти-
  • според-
  • трябва-
  • застраховката-
  • специалистите-
  • всеки-
  • предвижда-
  • сметка-
  • хората-
  • срещу-
  • отопление-
  • идеята-
  • дружество-
  • клиентите-
  • румен кърпачев-
  • според румен кърпачев
"Топлофикация" - Сливен, е на път да промени порочния модел на взаимоотношенията "производител - клиент". За пръв път у нас дружеството предлага на своите редовни абонати застраховка срещу нереално високи сметки за отопление. Целта е те да бъдат защитени от начисляването на непосилно големи суми, заяви началникът на отдел "Маркетинг, събираемост и медийна политика" на дружеството Румен Кърпачев. Всъщност идеята за нетрадиционния вид застраховка е негова. От многобройните си разговори с клиенти Кърпачев разбрал, че те се отказват от централно парно отопление най-вече заради несигурността на месечните сметки.

Няма логика хората да се отопляват с двойно по-скъпия ток и ние да не правим нищо срещу това, категоричен е шефът на топлофикационното дружество в Сливен Румен Кърпачев. Според него клиентите освен евтино отопление искат и спокойствие. За целта Кърпачев е провел разговори и е срещнал разбиране от застрахователна компания "Виктория" АД . Идеята е абонатът да бъде застрахован от "Топлофикация" - Сливен, срещу нереално висока сметка. Дружеството вече е поканило научни работници от Техническия университет в София, които заедно със специалистите на ТЕЦ - Сливен, трябва да направят сложните изчисления. Специалистите включват количеството и вида на тръбите, броя на радиаторите и тяхната марка, уредите за отчитане на топлоенергията и, разбира се, изолацията в жилището. Румен Кърпачев е убеден, че за един апартамент от 70 кв. м таванът за парно средно всеки месец не трябва да

надвишава 70 лв. Ако сметката е по-висока, разликата поема застра-хователното дружество

В същото време в застраховката не се включва топлата вода. Няма значение и колко от радиаторите в блока работят. Това означава, че се премахва порочната практика в блокове с голям процент изключени радиатори един да плаща за сметка на останалите, казва шефът на маркетинга. Той предвижда до края на сезона със застраховката "Спокойна сметка" да заработи поне една от сливенските абонатни станции. Дружеството има готовност още този отоплителен сезон да предложи застраховката на други 19 абонатни. Румен Кърпачев обаче подчертава, че това ще става абсолютно доброволно, и то със съгласието на всички останали клиенти в една абонатна станция. Според специалистите застраховката "Спокойна сметка" ще повиши потреблението на топлоенергия, откъдето се очакват и изгодите за топлофикационното дружество.

През тази година отделът за маркетинг ще въведе и специална информационна система за всички клиенти на предприятието. Идеята е всеки да може да се обади по телефона и след като назове своя код, да получи цялата информация за своята сметка или за това, което го интересува. Информацията ще се дава автоматично 24 часа в денонощието. Досега абонатите плащат сметките си по пощенските клонове. Така обаче няма конкуренция и затова начинът на разплащане трябва да се промени, категоричен е Румен Кърпачев. Той и хората му от отдела планират клиентите да могат да плащат по интернет или с дебитни карти.

Програмата за взаимодействие с потребителите

предвижда и създаване на сдружение от юридически лица с нестопанска цел. Организацията трябва да подпомага финансово деца на редовни клиенти, които искат да учат, а нямат средства. Според Румен Кърпачев това е напълно възможно, само трябва да се намери начин за получаването на средствата от неправителствения сектор. С партньорството на банка и още две топлофикации в страната се планират специални почивки за пенсионери. Според Румен Кърпачев хората от третата възраст се нуждаят от по-особено внимание, тъй като те са най-редовните платци на дружеството. Напълно е възможно ТЕЦ - Сливен, да участва в създаването на инвестиционен фонд. По този начин дружеството ще предложи на своите клиенти със свободни пари да ги увеличат, като осигури доходност, почти два пъти по-голяма от тази в банките. Програмата предвижда и в края на всеки отоплителен сезон Сливен да бъде домакин на семинар за обмяна на опит между топлофикационните дружества в страната. За мен е важно преди всичко доверието, затова сме предвидили създаването на етичен кодекс както за взаимоотношенията с клиентите, така и между нас, споделя икономистът. Според него с етичния кодекс ще изчезне влиянието на който и да е началник върху свой подчинен или потребител.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА