Проблемът е заложен още през 1998 г., когато е изготвена финансовата рамка на проекта. Експерти коментират, че предвидените предварително средства за реконструкция на летището надвишават реалната стойност на строителството на терминала и на пистата. Според тогавашните разчети общата стойност на Лот В1 - нов пътнически терминал, и Лот В2 - нова пистова система, е 210 млн. EUR.
Според договорите обаче с фирмите изпълнителки Strabag /за терминала/ и Mohammed Abdulmuhsin Al-Kharafi&sons и Admak General Contracting Company /за пистата/ стойността на двата лота е съответно 110.500 млн. EUR и 52.973 млн. USD /43.500 млн. EUR/. Така общата стойност на новото летище е около 144 млн. EUR - значително по-ниска от планираните 210 млн. EUR.
На практика новото летище ще се строи без държавни средства. За Лот В1 е осигурен заем от ЕИБ и безвъзмездна помощ по програма ИСПА, а за Лот В2 парите идват като заем от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие.
Така новият терминал, който трябва да бъде открит през август 2005 г., ще обслужва по-малко пътници от планираните 2.5 млн. Заради намаленото финансиране паркингите ще бъдат изнесени извън сградата на терминала, което ще затруднява придвижването на пътниците. За сравнение в Европа летища, които разчитат на по-малък брой пътници, строят терминали с по-малка площ, с подземни паркинги.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА