ФАКТИ.БГ

Какво да не пием преди тренировка?

Публикувана: 9 Юли, 2016 01:00
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5049
Какво да не пием преди тренировка?
Снимка: shutterstock.com
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

„Когато тялото ви е дехидратирано, мускулите нямат достатъчно сила, издръжливост и баланс, който ви е необходим за качествена тренировка“, това казва д-р Анджела Онсгард, експерт по хранене в спа центъра Miraval Resort & Spa в Аризона.

Много е важно какво слагате в тялото си преди спорт и не всяка течност е добро решение. Хубаво е да пиете 500 мл вода два часа преди тренировка, 200 мл по време на загрявка и по още 200 мл на всеки 10-20 минути по време на физическата ви активност, в зависимост от това колко се потите.

Наблегнете на водата, а не на други течности, тъй като те може по-скоро да попречат на правилното функциониране на мускулите по време на тренировката и да минимализират ефекта от нея.

В никакъв случай не посягайте преди спорт към следните напитки:

1. Млечни шейкове и други коктейли, съдържащи мляко
Запазете млечните напитки за след тренировка. Млякото съдържа протеини, въглехидрати и мазнини, които се храносмилат по-трудно. По-добре разтворете протеина си във вода, тъй като ще се усвои по-лесно и бързо от организма.

2. Плодови сокове и шейкове
„Повечето от тези напитки са заредени със захарен сироп, който забавя метаболизма и води до напълняване“, твърди Онсгард.
Ако жадувате за нещо плодово, по-добре овкусете малко вода с резенчета лимон или друг плод.

3. Алкохол
Биричка малко преди да влезете в залата изглежда безобидно решение, но не е така.
„Алкохолът дехидратира и забавя реакциите и рефлексите ви, както и работата на мускулите“, припомня Анджела.

4. Газирани напитки
Газираните напитки като газирана вода, кола и т. н. водят до подуване на стомаха, газове и усещане за тежест. Аспартамът в тях също не е никак полезен и може да причини мигрена, загуба на памет, промяна на настроението и завиване на свят. Заменете газираното със студен зелен чай, който съдържа много антиоксиданти.

5. Спортни напитки
Описаното съдържание невинаги отговаря на истината и на практика в повечето от тях има малко хранителни съставки. Те са богати на захар и макар да съдържат някои витамини и електролити, захарното съдържание влиза в кръвта и ви дава сила за кратко, след което ще усетите сериозен спад на енергия.

Вместо тях заложете на прясно изцеден доматен сок, който има калий и натурална захар, която насърчава здравословно кръвно налягане.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
загуба на памет
1 Отговор
Точка 3 е много подвеждаща!
Ако искате да свалите килограми, инструктора/ката, дрехите, задръжките и погледа - пийте алкохол преди тренировка!
Препоръчвам джин, уиски, ром, водка, коняк и текила в тази последователност!

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов с коментар за международното положение
Руските ракети са насочени към България, а не към някой друг"

Още бисери
ТОП 5