Новооткрита планета с чудовищни размери разби на пух и прах научните теории

Огромният газов гигант обикаля около съвсем малка звезда

Публикувана: 2 Ноември, 2017 16:37
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5444

Планета гигант, чието съществуване по-рано се смяташе за малко вероятно, е била открита от международна група астрономи под ръководството на специалисти от университета Уоруик, съобщава EurekAlert.

Планетата е била открита с помощта на мощния космически телескоп "Кеплер".

Необичайната двойка противоречи на всичко, което до този момент, учените смятаха за възможно.

Огромните размери на планетата, наречена NGTS-1b, станаха причина за бурни дискусии и оживление в научните среди, защото размерът ѝ е само на половина от размера на нейното слънце. Това прави газовия гигант най-голямата известна планета във Вселената, открита до сега, отговаряща на този показател.

Газовите гиганти, както подсказва и тяхното име, са съставени най-вече от водород и хелий. Според теорията за образуването на тези планети, те могат да се формират само в системи с много по-големи от тях звезди, тъй като малките звезди не могат да съберат достатъчно материал за формирането им.

Съществуването на NGTS-1b обаче, разби на пух и прах тази теория и доказа, че толкова малка звезда може да създаде такава огромна планета.

"Откритието на NGTS-1b беше истинска изненада за нас. До сега не смятахме, че такива масивни планети могат да бъдат формирани от малки звезди. Това е първата екзопланета, която откриваме с новото ни съоръжение и то вече преобърна представите ни за формирането на планетите", заяви водещият автор на изследването, д-р Даниел Белис от университета Уоруик.

"NGTS-1b трудно може да бъде забелязана, въпреки чудовищните си размери, защото обикаля около много малка и слаба звезда от типа червено джудже", добавя професор Питър Уотли, който също е част от екипа, направил това впечатляващо откритие.

NGTS-1b е достигал размерите на Юпитер и се намира в съзвездието Гълъб, на разстояние 600 светлинни години от Земята. Неговата маса е с 20% по-малка от тази на Юпитер, а температурата на повърхността достига 530 градуса по Целзий.

Учените отбелязват, че годината на планетата продължава 2,6 дни, а разстоянието до нейното слънце се равнява на 3% от разстоянието между Земята и Слънцето.

Кристиано Роналдо
Звездата на Реал Мадрид обяви, че няма да напуска "белия балет":
Манчестър Сити и ПСЖ просто да забравят за мен!"