Учени със страшно предупреждение за адски катаклизъм в САЩ

Основната причина за това е изменението на климата, в следствие на човешката дейност

Публикувана: 23 Март, 2018 18:36
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 25903
Учени със страшно предупреждение за адски катаклизъм в САЩ
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Американски учени стигнаха до извода, че изменението на климата ще доведе до появата на екстремни температурни стойности в Калифорния и в югозападната част на САЩ около 2020 г. Това се твърди в неотдавнашно изследване, публикувано от портала EurekAlert!

Учени от катедрата по морски и атмосферни науки в Маями отбелязват, че основната причина за изменението на климата в света е човешката дейност.

В своето изследване те са използвали климатични модели и данни за времето, събрани в периода между 1900 и 2010 г. Въз основа на това те прогнозират повишаване на температурата на въздуха през летния период до края на 21 век.

Като екстремна топлина се определят периоди от три или повече дни, когато температурата достига рекордно висока стойност.

В резултат на това, изследователите стигат до извода, че заради глобалното затопляне, през 2030 г. в района на Големите езера и Великите равнини (към 2050 година) ще възникнат горещи вълни. Това може да доведе до значително увеличаване на смъртността сред чувствителните към топлина хора.

През януари, починалият преди дни известен британски физик Стивън Хокинг заяви, че глобалното затопляне е в състояние да създаде "адски" условия на живот на Земята и да се превърне нашата планета във Венера.

САЩ

Бойко Борисов:
Премиерът Бойко Борисов коментира бюджета за здравеопазване по време на откриването на Център по нуклеарна медицина в болницата "Св. Иван Рилски", в София.
За 10 години бюджетът за здравеопазване се увеличи от 1 млрд. лева на 3 млрд. и няколко стотин и министър Атанасова и 20, и 200 милиона да иска, все няма да й стигнат."