ФАКТИ.БГ

Тя се подложи на опасен генетичен експеримент, сега е неузнаваема

Гените й бяха променени, за да се забави стареенето на организма й

Публикувана: 29 Август, 2018 12:15
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3256
Тя се подложи на опасен генетичен експеримент, сега е неузнаваема
Снимката е илюстративна. Източник: Shutterstockl
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

От много години учените работят над увеличаването на продължителността на живота. Те вече са достигнали до извода какви продукти трябва да употребяваме, за да запазим тялото си младо. Сега дойде редът и на генните мутации.

Преди време Елизабет Париш, една от ръководителките на научно-медицинската компания BioViva, се съгласи на отчаяна стъпка. Тя позволи гените й да бъдат променени, за да забави стареенето на организма си и напълно да го спре.

Процесът на стареене на организма ни започва с намаляването на окончанията на хромозомите – така наречените теломери. Колкото по-стар е един човек, толкова по-къси са теломерите.

През 2015 г. в тялото на Елизабет е вкаран материал, който трябва да увеличи дължината им. Учените предполагат, че именно по този начин може да се спре процесът на стареене на организма и той да бъде подмладен.

Осъзнавайки, че резултатите могат да бъдат непредсказуеми, включително и с летален край, Париш се подлага на експеримента в името на науката. За подмладяването на Елизабет американските специалисти са използвали методика, която е била тествана само върху животни.

Налага се тя да запише видеообръщение, в което заявява, че е съгласна на рисковата инжекция. Самата процедура е извършена в Колумбия, тъй като в Америка опитите с хора са забранени със закон.

Наскоро станаха ясни и първите резултати от опасния експеримент. Състоянието на левкоцитите и размерът на теломерите свидетелстват за това, че биологичната възраст на Елизабет е намаляла с 20 години. Освен това състоянието на кожата и косата й значително се подобрило. След генната терапия външният вид и всичките й изследвания са като на 25-годишно момиче. Учените буквално са успели да върнат младостта й.

Естествено, още е много рано да се говори за пълна победа над старостта, но смело може да се каже, че е направена първата крачка в борбата с някои възрастови и генетични заболявания, пише jenata.blitz.bg

Оценка 0 от 0 гласа.

Мумията се Завръща
Лили Иванова ги знае отдавна тези неща !!

Вулканизатор
А дали се Помпи като 25 годишна ????

учен
Бе тъпаци,
ГЕНИТЕ НА ЖИВ ОРГАНИЗЪМ
НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ СМЕНЕНИ!!
Работата е там, че ВСЯКА КЛЕТКА ОТ СТОТИЦИТЕ МИЛИАРДИ КЛЕТКИ РАЗПОЛАГА С ТОЗИ НАБОР ОТ ГЕНИ!!

вдъхновен
Безсмъртни гадове, мутри и идиоти, е реалната перспектива, на този етап.

В България, първо ще обезсмъртят Баце, Цецо, Цецка, Митю Очите, Доган... Златките, Азис...

Иван
Щом пише Блиц...това е несъмнено истина...

Генен

До коментар #3 от "учен":

Не знам дали могат да бъдат сменени но могат да бъдат манипулирани или премахнати

Джангър Джендем Джендъров

До коментар #4 от "вдъхновен":

Аахахахаха.....

хайл
Е на колко е тя всъщост сега,че се е подмладила с 20 г?
Вие така го изкарахте,че направо се е върнала в пубертета.Дайте снимки с акне сега....Страшни глупости.Стареенето на един организъм е необратим процес."Живата вода" още не е открита!

шоп
Я па си удължавам живото с домашна ракийка, сека вечер по 300 със салатка.

вдъхновен

До коментар #7 от "Джангър Джендем Джендъров":

Ам, Пеевски...

иди че разбери
Несигурен свят ви казвам,несигурен!!Как вече човек да е сигурен млада мома ли е забърсал или дърта баба?Ужас!

фотаджия
Това младото....не е бабето горе

Сульо
Земята е пренаселена, да не мислите, че ако намерят начин да спрат стареенето сульо и пульо ше останат вечно млади. Това ще е привилегия за най-богатите.

ГосТ
Това трябва да го видя някъде другаде ;)
В момента CRISPR CAS9 е най обещаващият метод,но все още дава много неспецифики-което означава че може да редактира оф таргет гени и това да бъде летално. При растенията е ок,но в медицината има много дебати.Освен това, този комплекс трябва да се вкара в ядрото на клетката-бомбардиране със злато или микроинжекции. Доставката с наночастици към определени клетки не съм я срещал. Както и да е,за левкоцитите ок,това с имунната система е златна мина и за борба с много болести, защото клетките на червеният костен мозък имат много висок регенеративен потенциал и са изключително удобни за генно инженерство дори с традиционните методи на трансферния. Хмм кожата все пак е съмнителна... въпреки регенерацията на епидермиса. Сигурно са я бомбили ако не е просто пластична операция. Каквото най вероятно е. Но както и да е,въпросът е за ефективен мутагенез на останалите тъкани при възрастен човек и намаляване на оф таргет взаимодействията.

не на бабите

До коментар #12 от "фотаджия":

Ами не е.Младото си е младо.....

ГосТ

До коментар #6 от "Генен":

Могат да бъдат изцяло сменени. Отново ще кажа,основният проблем е доставката до всички клетки на възрастен организъм-конвенционалните методи са вирусна трансфекция с ретротранспозони,но така се вкарва подвижна ДНК и чужди гени на случайно място в генома. Новият метод е с временна експресия на комплекс, който може да внася всякакъв тип мутации на точно определени гени без да бъде интегриран в генома. Така избягахме от глупотевините за трансферните растения-ХА! Модифицираните растения вече не са трансгенни ;). Та на въпроса, доставката на този комплекс може да бъде отново чрез вирусна трансфекция (повечето хора няма да са Хепи) или нано частици.Другият проблем както казах е неспецификата ,нерядко биват редактирани и други гени освен таргетният. При растенията няма проблеми,ако оживее и даде желаният фенотип всичко е наред,но при човек предполагам не е оферта ;)

п.с.

До коментар #16 от "ГосТ":

еее и коректора-трансгенни не трансферни

Мъка,мъка....
Макронски мечти!!Тези които си падат по архаични бабички,навъртяли по над един милион сгъванета и опъванета преди основният ремонт да добре дошли в Бъдещето на динозаврите...

ГосТ
Примерно си мисля за за някой ретровирус, който да пренася инфо за нокаут на един-два гена за зреенето на спермата. И да бъде доставен вчифуландия няма да има паника от смъртни случаи и така ще има достатъчно време за контаминация на тази прекрасна нация. Освен това,те се онождат помежду си, така че няма опастност от пандемия наоколо. Та т'ва е по възможно отколкото спиране на стареенето )))

оферта

До коментар #16 от "ГосТ":

Ставай редактор тука. Ти ще им вземеш акъла на Марийчето и Венито.

ГосТ
Имам прекрасна работа, която обичам ,че и нормален стандарт ако стоя далеч от България. Много искам да се оправим, поне да достигнем останалите от бившия СИВ,пред които бяхме. Тогава много хора, които обичат професиите си,но не желаят да бъдат скотове ще се върнат. Не съм оптимист обаче :(

Менда Стоянова
Председателят на бюджетната комисия в НС коментира пред БНР измамата с Популярната каса в Дупница:
Не може заради всяка бълха да изгаряме юргана."