Новини

Как търговците ни карат да пазаруваме повече?

Големите магазини за хранителни стоки използват доста трикове

Публикувана: 3 Март, 2019 13:18
16 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3607
Как търговците ни карат да пазаруваме повече?
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Когато купуваме нещо голямо и скъпо, покупката ни е съзнателна. Но в магазина за хранителни стоки не сме толкова бдителни, а търговците разчитат точно на това.

За неопитния купувачи изглежда, че магазините предлагат огромно разнообразие от опции, с които самият той ще спести пари: програми за лоялност, разпродажби, купони, отстъпки, специални оферти и т.н. По този начин оставяме 1/3 от заплатата си в магазините, като в повечето случаи покупките, които правим, съвсем не са разумни. Често купуваме неща, които по-късно изхвърляме, а понякога дори пръскаме прекалено много пари за промоционални продукти, с които буквално се презапасяваме.

Често изборът на продукти, който правим, се контролира не от нас, а от търговеца. А той определено крие доста неща. Ето едни от най-честите трикове, които прилагат в големите магазини:

Офертите за намаление не винаги дават отстъпка
Пестеливите купувачи обичат промоциите, но никога не четат дребния шрифт. Когато пазарувате, веднага забелязвате ярките ценови етикети, които са прикрепени към рафтовете. Преди да грабнете артикула обаче, трябва внимателно да проучите етикета. Доста често предложения от рода на "купи един продукт, получи отстъпка за втория" е само трик, който да накара потребителя да си вземе нещо, от което изобщо не се нуждае.

Някои магазини понякога дават купони за отстъпка. Но дори и с тях скъпият продукт може да струва много повече от този, който се крие няколко рафта по-долу.

Отделът с цветята е стратегически разположен в началото на магазина
Цветните секции често са разположени в предната част на магазина, за да стимулират импулсивните покупки на букети, растения в красиви саксии и други подаръци. Веднага щом ги видите, ви се приисква да сложите нещо от този щанд в количката за пазаруване.

Въпреки че цветята изобщо не фигурират в списъка ви, най-вероятно ще ги купите. Затова е най-добре да минете през този отдел много бързо, освен ако предварително не сте планирала да си купите някое растение.

1/4 от нещата в кошницата ви за пазаруване не са ви нужни
Около 24% от продуктите, които купувате седмично, отиват в кофата за боклук. Магазините за хранителни стоки очакват клиентите да купуват повече, отколкото всъщност се нуждаят. Затова ги примамват с неустоими промоции.

Музиката играе важна роля в процеса на пазаруване
Собствениците на големите магазини използват много умело музиката. С нейна помощ оказват подсъзнателно влияние на купувачите.

Силните мелодии, които звучат в магазините за хранителни стоки, ни подтикват към бърз избор на стоки. Идеята е да стимулират стреса, което води до импулсни покупки.

Новите каталози с примамливи оферти влизат в сила от средата на седмицата
Сигурно ви се струва странно, че новият каталог на магазина, в който пазарувате, влиза в сила в средата на седмицата. За това си има причина!

Така собствениците примамват клиенти, когато в магазина няма много хора. В средата на седмицата продажбите са най-слаби, докато през уикенда в търговския обект гъмжи от народ.

Онлайн пазаруване
Когато не разполагате с много време, пазарувате онлайн. Дори цените да са като в обикновения магазин, потребителите харчат много повече, за да могат да изпълнят максималната поръчка за доставка.

Запомнете много добре: във виртуалната кошница слагате много повече продукти, отколкото в супермаркета.

Търсене на отдела с млечни продукти
Трябват ви мляко, яйца, масло? В магазина разчитат на това и затова отделът с млечни продукти е забутан в самия край на обекта.

Така вие сте принудени да преминете през безброй изкушения, за да се доберете до това, от което всъщност се нуждаете. И заради едно мляко, кошницата ви се оказва препълнена с куп други ненужни продукти.

Ярките ретро пакети ни удрят по джоба
"Сладоледът от вашето детството", "лимонадата от младостта ви" ... Всичко това е маркетингов трик, с който спомените от детството ни излизат солено. Запомнете добре: магазинът не е място за носталгия, затова най-добре не се поддавайте на сантименталните провокации на търговците!

По-скъпите продукти се подреждат от дясно
По-голямата част от хората са десничари, така че за онези, които работят главно с дясната ръка, е голямо изкушение да вземат първия наличен продукт, който се намира от дясната страна на рафта. Ако искате да се спасите от скъпи покупки, е добре да се научите да обхождате първо щандовете, които се намират от лявата ви страна.


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ганьо
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Любимата ми дума е Промоция.

Оценка:
-3 +16

Townboy
(гост)

Неутрално
2 Отговор
И стойте далеч от Кауфланд, който вече изобщо не е най-евтиният магазин. Кварталното магазинче е удачен избор понеже купуваш само това което ти е необходимо и създаваш прехрана за дребния частник е не да пълниш гушите на немски и австрийски евреи.

Оценка:
-7 +57

Електро цигара в БГ 120лв а в САЩ 30$
(гост)

Неутрално
3 Отговор
КО стана ве, нали щяхме да пазаруваме от малките магазинчета в които продавача се навежда и ти дава всичко изпод тезгяха?! Причината е, че няма пари за касов апарат и обслужването му ))) Старая се да не пазарувам много, когато съм в България, но при всички положения ползвам ГОЛЕМИТЕ вериги и всичко в статията е вярно с една особеност - умееш ли да пазаруваш, няма да ти се наложи, ДОРИ ДА ХОДИШ ДО МАГАЗИНА!!! ИНТЕРНЕТ НАПРАВИ СВЕТА МАЛЪК- ПАЗАРУВАЙТЕ ОНЛАЙН!!!

Оценка:
-29 +2

Крали Марко
(гост)

Неутрално
4 Отговор
24% от покупките по-късно били изхвърляни... това сигурно е преписвано от някоя американска статия. Също така у нас хлябът седи в дъното на магазина заедно с млечни, месни, както и хадилните гондоли, които няма как да седят на входа/касите заради температурата. Иначе другото е вярно, като не само търговците, ами и големите производители отделят сериозни средства за проучвания на нагласите на "консуматора" и как да го подтикнат да пазарува повече. За това най-добре изготвяйте списък за покупки, а от неустоимите промоции купувайте само неща, които редовно ползвате.

Оценка:
-1 +24

Абе
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Опират ти пищова в главата и ти щеш не щеш пазаруваш.в кауфланда е пълно с такива дето пълнят количките като невидели насила.

Оценка:
-1 +17

Лорчето от красивия град!!!!!!
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Мен ме кара хубавата музика да си изпразня портмоне то, но всичко е вярно в статията....!!! Аз съм такъв потребител вече, че не ме кефи да влизам в хипермаркети...!!! Кефят ме друг вид магазини с любими мои парчета, главозамайвам се и въпреки това купувам най красивото и на промоция....! Оставам ми пари, дори. да почерпя някой готин приятел, тъй като не съм скръндза....!!!!! Има и по добри варианти, но тях не мога да споделя, за да бъда по добър потребител в.. магазин....!

Оценка:
-3 +3

Биоробот
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Музиката в Кауфланд е ужасяваща. Прекалено силна, досадна и дразнеща. Винаги когато вляза в тоя магазин бягам колкото се може по-скоро навън, по-далеч от травмиращата музика.

Оценка:
-2 +12

Анонимен
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Пълни глупости! Никой не може да ми повлияе на покупките ! Взимам това от което имам нужда!

Коментиран от #9, #11


Оценка:
-8 +11

Точно така
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "Анонимен":


Напълно съгласна!

Оценка:
-1 +7

Мдааа
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Дори зад параван да скрият стоките, когато един човек е лаком и с пари ще ги намери и купи. Всички тия маркетингови трикове разчитат на човешката лакомия

Оценка:
-1 +8

Дедо ви
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #8 от "Анонимен":


Така си мислиш ти. Просто не си достатъчно наблюдателен да се усетиш как те пускат по пързалката. Дори само с темпото на музиката те карат подсъзателно да вървиш по-бавно или по-бързо когато се струпат повече хора. Гледал съм го на филм. Ние сме просто едни бели мишки.

Оценка:
-2 +8

Философ
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Какво имате против Кауфланд ,огромен избор и промоции, можеш да разгледаш всеки продукт на спокойствие и най-важното няма застояла храна.

Коментиран от #13


Оценка:
-14 +5

Ай стига бе
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #12 от "Философ":


Какво ти спокойствие в Кауфланд? Радиоуредбата постоянно ти трещи в ушите. Ако някой ти звънне по телефона трябва да крещиш за да те чуят отсреща. Затова си предпочитам тишината на Лидл, а и стоките там са поне с едно ниво по-качествени.

Оценка:
-10 +8

Помнящ
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Всички тези факти за долнопробните хипермаркети бяха изнесени в тв Алфа , още преди 2 години .

Оценка:
-1 +3

Булгар ама истински булгар
(гост)

Неутрално
15 Отговор
НАЙ- ГОЛЯМОТО ПРАВИЛО НА АЛЪШ ВЕРИША Е НИКОГА НЕ ПАЗАРУВАЙТЕ НА ГЛАДЕН СТОМАХ .

Оценка:
-0 +15

незнайко
(гост)

Неутрално
16 Отговор
ЗА МЛЕЧНИТЕ ПРОДУКТИ НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН ! ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ КАТО ВЛЕЗЕТЕ И ДА ВИ Е СТУДЕНО , ЗАЩОТО ПРИ МЛЕЧНИТЕ ПРОДУКТИ ТЕМПЕРАТУРАТА Е ПО НИСКА . Това е пълна измишльотина, че мястото им е нарочно там на тези продукти . Сложени са в ъгъла на магазина за да контролират температурата !!!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Росен Плевнелиев
Президентът в коментар за случаите на полицейско насилие
Като президент няма да бъда коментатор на всяка случка, всеки ден, която се случва в тази държава."

Още бисери