Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Израелски учени варят новаторска „древна бира“ от 5000-годишна мая

Публикувана: 27 Май, 2019 01:30

Използвайки керамични частици от четири обекта на Свещената земя, интердисциплинарен екип изолира и ревитализира шест щама на древни дрожди за пресъздаване на алкохолни напитки от миналото, съобщават израелски учени.

Използвайки дрожди, които са били в спящо състояние в продължение на хиляди години, екип от израелски биолози, археолози и производители на бира успешно свариха бирата, която e изгълтал Голиат преди да срещне младия овчар Давид. И ако се осигури финансиране, скоро приготвянето на напитката ще се появи по рафтовете на супермаркетите.

В многопластов интердисциплинарен дългосрочен експеримент учените изолираха шест щама дрожди от 21 отломки от съдове за вино и бира, открити при разкопки в Свещените земи, някога населени от филистимци, ханаанци, египтяни или юдеи.

След използване на генетични и други високотехнологични медицински методи за визуализация и идентификация, шестте изолирани щама на жизнеспособни дрожди бяха успешно съживени и използвани за приготвяне на „древните бири“.

Учените смятат, че става дума за истински пробив, защото за първи път се произвежда алкохол от древна мая. Археологът д-р Ицках Пас казва още в прессъобщение, че това новаторско изследване ще допринесе и за други начинания, които ще идентифицират древни останки от хранителни продукти и ще ги пресъздадат.

Що се отнася до близостта на бирата до автентичните древни напитки, той каза, че: „Най-важната съставка - маята, е древна и тъй като продуктът е много близо до бирата, известна днес в Етиопия и другаде, вярваме, че ароматът, който постигнахме, е много близък, ако не и идентичен с този, от древността“.

Израел

Както винаги са

Мошенници

Цукерман

Неутрално
Много са закъснели! От отломки македонците история си сглобиха.... Някой древен булгар, препил вечерта с оловина, им е припикал отломките и тези многопластово- мултидисциплинарни пияндета са открили дрожди в Обетованата си земя!

Мисъл

Неутрално
Който вярва на евреин и български политик е глупак !