ФАКТИ.БГ

Откритие в недрата на комета изненада астрономите

В недрата на въпросните небесни тела може да има спирт, глюкоза и много други „тухлички на живота“

Публикувана: 16 Март, 2020 16:47
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2501
Откритие в недрата на комета изненада астрономите
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Планетолози установиха, че в недрата на кометата Чурюмов/Герасименко са скрити големи количества амониеви соли - съединения на амоняка, водорода и киселини, които могат да участват във формирането на „тухлички на живота“, предаде ТАСС, цитиран от "Дарик". Значението на това откритие за историята на еволюцията на живота на Земята е описано в сп. Science.

„Предишни изследвания показаха, че съотношението между дяловете на азота и въглерода в недрата на кометата е значително по-малко, отколкото в материята на Слънцето“, са написали учените. „Подобни разлики може да се обяснят със скриване на неизвестно на нас съединение на азота. Констатирахме, че основната част от азота е скрита под формата на амониева сол в кометите“, посочват те.

По мнението на планетолозите, Земята в първите мигове от живота си не е притежавала значителни запаси вода и органични вещества. Причината е, че молекулите им вероятно са били унищожени от ултравиолетовото лъчение на младото Слънце и отнесени в Kосмоса, преди да се формира зародишът на нашата планета.

Много учени предполагат, че днешните запаси вода и органични вещества са били доставени на Земята след формирането ѝ в резултат на продължителното ѝ бомбардиране от астероиди и комети. Открития през последните няколко години накараха планетолози да подкрепят именно тази теория.

В частност изотопният и химичен състав на кометата Чурюмов/Герасименко разкрива, че в недрата на въпросните небесни тела може да има спирт, глюкоза и много други „тухлички на живота“. Освен това изотопният състав на водата в опашките на няколко комети се оказа много близък до този на Земята.

Ко, нее
Венелина май много тухлички е яла!

Без думи
Кък кък кък само го откриха това ! Епохално откритие ! Даже са го измерили , че е повече от колкото в слънцето ! Значи преди са мерили и вътре в слънцето !

а,наздраве
Чурюмов/Герасименко откриват спирт навсякъде.

4
Този коментар е премахнат от модератор
БАТЕ НЕЦИ
ВЕНИ ПОПРАВИ СЕ.НЕ АМОНИАК,А АМОНЯК.НЕ САМО ДА ТРИЕТЕ КОМЕНТАРИ.

6
Този коментар е премахнат от модератор
Избор на начин ...
... как да изкараш за насъщния. Но все пак се озисква и нялаква малка полза за практиката. Може и да не е така но ГОСПОД БОГ е създал всичко - твърди църквата. По лесно, а и по разбираемо.