Last news in Fakti

2 Ноември, 2012 09:08 2 713 4

Учителки спасяват дете. 112 не бил Бърза помощ

  • дете-
  • задушаване-
  • бърза помощ

Четиригодишно момиче бе на ръба на живота, след като получило задушаване и гърчове в детската градина, а линейката на спешна помощ дошла 40 минути по-късно. Единствено бързата и адекватна реакция на учителките спасила детето, уточнява бТВ.

Инцидентът станал преди няколко дни по време на обедния съд в детска градина „Звънче” в столичния квартал „Хаджи Димитър”. Учителките видели малката Димана, която се задушвала, тъй като си глътнала езика. Успели да й дадат първа помощ, след което едната от тях се обадила на телефон 112.

Еми Жекова заяви пред bTV, че набирала неколкократно, но никой не отговорил на обаждането. Наложило се да позвъни на телефон 150, откъдето приели сигнала. На мястото пристигнали майката и чичото на момичето, дори личната му лекарка, но екипът на спешна помощ не идвал. През това време детето е в критично състояние.

По данните на учителките и близките на Димана обаждането е било прието в 13.14 часа, а линейката пристигнала в 13.54 часа.

Данните леко се разминават с тези на Националната система „112”, но отново са в рамките на половин час закъснение. Директорът на единния телефон Стоян Граматиков обясни, че службата му не отговаря за ръководенето на спешните екипи, а само приема и предава сигнали.

В подаването на конкретния обаче учителката допуснала „грешка” като не изчакала достатъчно дълго, а звъняла неколкократно. По европейски стандарт реакцията на оператора трябва да бъде в рамките на 20 секунди, а в България това се случвало най-късно на десетата в нормални дни.

Проблемът със закъсненията обаче се оказва комплексен и на този етап неразрешим. Директорът на Центъра за спешна медицинска помощ в София д-р Георги Гелев обясни, че сигналът при тях пристига в 13.27 часа, лекарят обаче тръгва в 13.36 часа, защото след сигнал за едно болно дете преглежда няколко в ромската махала във „Факултета”. Гелев допълни, че практиката в района е редовна: „Когато видят линейката, се стичат няколко майки и не може да преценим на кое дете какво му има”.

Според него няма как двумилионен град да се обслужва от 15 спешни екипа. Приоритет обаче имат децата, без значение от пол, възраст и етнос.

Роднините на детето, което вече е добре, казват, че не се сърдят на лекарите, но в подобна ситуация човек е оставен пред перспективата да се оправя сам.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дядо поп

    1 0 Отговор
    Айде бе.Винаги намират оправдание.Полицаите които похъркваха в патрулката били в почивка а тук жената не била звъняла достатъчно дълго.Веднага трябва да се изясни кой е бил служителя и на борсата по труда.
  • 2 MisterT

    0 1 Отговор
    И сега какво излезе личната лекарка и сестрата от детската градина чакат линейката да спаси положението? За какво тази джипка взима няколко пъти повече пари от лекаря в линейката? В крайна сметка гърчовите състояния са едни от най-често срещаните спешни случаи при децата и всяко медицинско лице дори и сестрата, щом работи в ДЕТСКА градина, трябва да знае как да реагира. Линейките ще закъсняват все повече, докато някой не се сети да остойности подобаващо труда на хората жертващи се да работят тази тежка и неблагодарна работа!!!
  • 3 ожгт

    0 0 Отговор
    ТОЗИ ИЗМИСЛЕН И ФАЛШИВ 112 Е СРАМ И ПОЗОР!!! ВСЕКИ БЪЛГАРИН ЗНАЕ 150 и 160, ТЕ СИ РАБОТЕХА ИДЕАЛНО - ОЩЕ В ПЪРВИТЕ СЕКУНДИ ДАВАШ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОБЛЕМА. БЛИЗКИ ОТ ПОЖАРНАТА СА МЕ СЪВЕТВАЛИ ПРИ НУЖДА НЕ ДА СЕ ОБЯСНЯВА СИТУАЦИЯТА, А ДА СЕ КАЖЕ АДРЕСА И ПОСЛЕ ДРУГО - ЗА ДА МОЖЕ ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ КОЛАТА ДА ТРЪГВА! НА 150 МНОГО ЧЕСТО СА МИ ДАВАЛИ ПРОФЕСИОНАЛНИ СЪВЕТИ ПРИ СПЕШНИ СЛУЧАИ ПРИ КОИТО НЕ Е НУЖНО ДА ИДВА ЛЕКАР. А НА ТОЗИ ФАЛШИВ 112 ТЕ РАЗПИТВАТ ЗА ГЛУПОСТИ, ГОВОРЯТ ГЛУПОСТИ И СЕ Е СЛУЧВАЛО ДА НЕ ПРАЩАТ ЛИНЕЙКА ПРИ ПРИЕТ СИГНАЛ. ПОНЕ ТЕЗИ ТЕЛЕФОНИ 150, 160 БЯХА ПО-ДОБАРАТА СИСТЕМА ОТ ТЪПАТА АМЕРИКАНСКА - ЗАЩО ВСИЧКО СЕ РУШИ И ЗАМЕНЯ СЪС СУРОГАТ!!!
  • 4 ожожо

    0 0 Отговор
    ТОЗИ ИЗМИСЛЕН И ФАЛШИВ 112 Е СРАМ И ПОЗОР!!! ВСЕКИ БЪЛГАРИН ЗНАЕ 150 и 160, ТЕ СИ РАБОТЕХА ИДЕАЛНО - ОЩЕ В ПЪРВИТЕ СЕКУНДИ ДАВАШ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОБЛЕМА. БЛИЗКИ ОТ ПОЖАРНАТА СА МЕ СЪВЕТВАЛИ ПРИ НУЖДА НЕ ДА СЕ ОБЯСНЯВА СИТУАЦИЯТА, А ДА СЕ КАЖЕ АДРЕСА И ПОСЛЕ ДРУГО - ЗА ДА МОЖЕ ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ КОЛАТА ДА ТРЪГВА! НА 150 МНОГО ЧЕСТО СА МИ ДАВАЛИ ПРОФЕСИОНАЛНИ СЪВЕТИ ПРИ СПЕШНИ СЛУЧАИ ПРИ КОИТО НЕ Е НУЖНО ДА ИДВА ЛЕКАР. А НА ТОЗИ ФАЛШИВ 112 ТЕ РАЗПИТВАТ ЗА ГЛУПОСТИ, ГОВОРЯТ ГЛУПОСТИ И СЕ Е СЛУЧВАЛО ДА НЕ ПРАЩАТ ЛИНЕЙКА ПРИ ПРИЕТ СИГНАЛ. ПОНЕ ТЕЗИ ТЕЛЕФОНИ 150, 160 БЯХА ПО-ДОБАРАТА СИСТЕМА ОТ ТЪПАТА АМЕРИКАНСКА - ЗАЩО ВСИЧКО СЕ РУШИ И ЗАМЕНЯ СЪС СУРОГАТ!!!