ФАКТИ.БГ
  • астронавтика-
  • метеоризъм-
  • учени-
  • варна

Астероид ще бъде кръстен на Варна

Астероидът е открит от доц. Веселка Радева и Ани Фукита от Четвърта Езикова Гимназия в морския град

Публикувана: 3 Август, 2021 15:26
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1430
Астероид ще бъде кръстен на Варна - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Международният Астрономически Съюз е одобрил името Варна за астероида с номер 510466.

Предложението е направено от доц. Веселка Радева от Морската Астрономическа Обсерватория и Планетариум на Морското училище във Варна, предава БТВ.

Астероидът е открит в астрономически изображения, направени на 24 ноември 2011 година с телескопа Pan-STARRS 1, който се намира в обсерваторията Халеакала на Хаваите. Космическото тяло е открито от доц. Веселка Радева и Ани Фукита от Четвърта Езикова Гимназия в морския град.

Откритието е направено по време на научно-изследователска работа на ученически екипи, ръководени от доц. Радева по Международната програма за проследяване и търсене на астероиди през 2011 година. След направени 179 наблюдения до 2021 година е уточнена орбитата на астероида. Проф. Патрик Милър, който е ръководител на Международната програма за проследяване и търсене на астероиди, е отправил покана за даване на име на астероида 510466, открит от българския екип.

Българските екипи от ученици, ръководени от доц. Радева, са направили над 300 предварителни открития на нови астероиди, като на над 10 от тях са уточнени орбитните параметри. Те също ще получат български имена.

Имената на астероидите се одобряват от Работна група за наименоване на малки тела в Слънчевата система към Международния Астрономически Съюз.

Астероидът Варна обикаля около Слънцето за 2 години и 9 месеца по почти кръгова орбита. Той се намира в основния астероиден пояс между Марс и Юпитер.

Най-близко до Слънцето се приближава на 1,8 астрономически единици, което е приблизително 271 милиона километра.

Реалист
Да го кръстят на левия ми бонбон:)

русенец
Пък ако този астероид се блъсне в София по време на парламентарния контрол ще изберем Варна за столица, че София определено не става.

Нека бъде
ТИМ-Варна!

За овце
Да земе да ни прасне, че не се търпи вече.

Варна
Евала-вече си имаме наш астероид с нашето име. Обаче...ако туй чудо тръгне към Земята по някаква причина, ко прайм? Ще трябва пак неубиваемият Брус Уилис да се мята в совалката и да ходи да го дупче и взривява. Поне нашия град вече е с едни гърди пред софето в космическата надпревара.

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Джон Кери