5 Януари, 2022 16:57 8 246 16

Учени разкриха възрастта на Слънцето и колко още му остава

• слънце-
  • космос-
  • планета-
  • звезда-
  • възраст-
  • край

Експертите смятат, че нашата звезда има още близо 5 милиарда години живот

Учени разкриха възрастта на Слънцето и колко още му остава - 1

Учени откриха, че Слънцето е "изживяло" около половината от живота си и с помощта на сложни изчисления са разбрали кога най-накрая ще изгори.

Слънцето осигурява светлината през деня, топлината през лятото и без него щяхме да се озовем в меко казано неудобна ситуация - така че е лоша новина, че един ден него вече няма да го има.

Според Паола Теста, един от изключително интелигентните хора, работещи по проекта, тези изчисления могат да бъдат направени благодарение на ново разбиране за ядрените реакции и синтеза.

Паола казва: „Много от напредъка на науката е сравнително нов, например от миналия век, защото огромна част от разбирането как работи една звезда идва именно от изучаването на ядрените реакции и синтеза, правено тогава. Преди 30-те години на миналия век една от основните идеи за това как работят звездите беше, че енергията им идва само от гравитационната енергия."

„Чрез събирането на много различна информация от много различни звезди, астрономите и астрофизиците биха могли да изградят модел за развитието на звездите. Това ни дава доста точно предположение за това на колко години е Слънцето."

Според НАСА, въпреки че Слънцето е центърът на нашата слънчева система и е от съществено значение за нашето оцеляване, то е едва средна звезда по отношение на своя размер.

Открити са до 100 пъти по-големи звезди и много слънчеви системи имат повече от една звезда.

Изучавайки нашето Слънце, учените могат по-добре да научат как работят далечните звезди.

Понастоящем Слънцето се намира на около 93 милиона мили от Земята и ако все още е наблизо до момента, в който реши да изчезне, това ще направи нашата планета нестабилна – вероятно това ще доведе и до нашия край, тъй като почти всичко на планетата зависи от Слънцето, за да оцелее.

• 1 Раданч Татлъту

Кофти,след 5 милиарда години яко ше се мре!🙉🙉🙉

• 2 гост

До коментар #1 от "Раданч Татлъту":

Ееее...не така , писимистично .Ще поживеем , ще видим ! ))))
  • 3 6A13TT

Нищо ново. Освен, че в БГ са почнали да мерят разстоянието в мили.
    Смешна статия със смешен превод.
  • 4 Румен

Боцнете и слънцето, та да има по кратък живот. Амън бе. Заради него сутрин кафета, а вечер ракия. Долу слънцетооооо
  • 5 гошо

ясно... видяло се е, че ще се местим. а не ми се тръгва от тук. ;)
  • 6 ivan ti

Г-жо Андреева защо не почетете малко преди да преписвате неграмотно?

• 7 Мили Онера

До коментар #6 от "ivan ti":

Даже и милите не е превърнала в км. Сигурно е по някаква сложна формула и затова
  • 8 Нямам Срам

До факти ... Преди да изчезни слънцето ще изчезне земята ... Я това го учех преди 20 години в училище за слънцето .. все пак ако изчезне някак си слънцето живота на планетата ще има около седмица може месец ( не съм биолог физик) преди да изстини планетата . Дори сега има места където с месеци няма слънце . Но като цяло земята ще почне да криволичи из космоса или да тръгне към Юпитер заради гравитацията и ..
  • 9 Малък Дебел

Да му мисли Лили Иванова нас ни остави ;)
  • 10 Taka si e

това го пишеше в дебелите книги преди повече от 40 г. Чел съм го в списания от 60-те години. Ама някой се сетил да претопли старите манджи и да вземе пари за това.За 5 милиарда години могат да се сменят поне няколко хиляди тиквенски цивилизации като нашата.

• 11 Перко

До коментар #10 от "Taka si e":

Точно това щях да напиша .Чел съм го в списание космос преди почти 40 години.
  • 12 бай Гъдю

И на тея заплати ли им дават? Я не вервам. Че почекам и ке видим...
  • 13 mi6osp

Смята се ,че след 5 милиарда години слънцето ще свети като червен гигант, в инфрачервената област, а след още някой и друг милиард години ще е ослепително бяло джудже. Ще поживеем, ще видим дали е вярно.😃
  • 14 Това не е вярно

Това не е вярно! След 6 млрд. години ще е! Сега да ми дадат на мен парите , които са отделили за провелото се изследване , а ако не позная , ЩЕ ИМ ГИ ВЪРНА!
  • 15 Behemoth

Да се чуди човек защо да ходи на работа тогава....какъв е смисъла ....Баце много се мина с тия шкафове...
  • 16 тортиля

Учените са открили, че звездата в момента е на "средна възраст" и ѝ остават само пет милиарда години, докато спре да свети окончателно, съобщава Daily Star. ТЕЗИ ИЗУЧЕНИ КОЛКО ГОДИНИ МИСЛЯТ,ЧЕ ЩЕ ЖИВЕЯТ? ЕДИН-ДВА МИЛИАРДА ГОДИНИ ИЛИ ПОВЕЧКО?