3 Август, 2022 13:45 5 805 10

НАСА публикува ясен кадър на далечна галактика (СНИМКА)

• наса-
  • далечна галактика-
  • джеймс уеб-
  • телескоп

Телескопът "Джеймс Уеб" е направил снимката

НАСА публикува ясен кадър на далечна галактика (СНИМКА) - 1

НАСА публикува рядък и изключително ясен кадър на галактика, отдалечена на 500 милиона светлинни години, съобщи АФП. Изображението е заснето от прецизните инструменти на телескопа "Джеймс Уеб".

Според астрономи галактиката ESO 350-40 е спираловидна като Млечния път. Тя се е създала в резултат на сблъсък между голяма спираловидна галактика и друга, по-малка галактика, като е запазила спираловидния характер и е претърпяла мащабни промени в структурата, се посочва в прессъобщение на Европейската космическа агенция, публикувано на сайта ѝ, предаде БТА.

Благодарение на прецизната техника на телескопа са заснети звезди в галактиката и може да се изследва поведението на черната дупка, намираща се в центъра на ESO 350-40. Изображението, запечатало и други две по-малки галактики, дава нов поглед върху промените в ESO 350-40 в течение на милиарди години.

• 1 А Русия защоо няма телескоп! Къде спи

Роскосмос ?

Коментиран от #5, #7, #9

• 2 Тийба Галалактиката

Нали сме в Нея,и Кво?!
  • 3 Лукас

Преди много години в една далечна галактика.....

• 4 един от стадото

До коментар #3 от "Лукас":

... то не се знае за нашата. А тая не се знае дали вече я има. Там една черна дупка се мотала наоколо
  • 5 Еее

До коментар #1 от "А Русия защоо няма телескоп! Къде спи":

Те сега тепърва ще започват да минават Щатите технологически.... ше видиш........оф чакай, че и аз си повярвах, хахахахах :)
  • 6 Соваж бейби

До коментар #3 от "Лукас":

Нали ах този Джорш Лукас ,виж как повлия на човешката фантазия .Малкия даже има сюжет за нов епизод скоро имаше пълнолуние и Луната беше много голяма ,нашия като подскочи Дарт Вейдър там е спалнята му .....решил да си ляга направил подаръците за децата , новата версия на Коледа няма Дядо Коледа , от няколко години има зимна колекция Дарт Вейдър /коледа /с червен костюм нашия е убеден че Анакин разнася подаръците конструктори лего на децата .Зомбираха и малките надявам се скоро да отмине тази заблуда все пак е трудно да убеждаваш дете която няма още навършили 6 години.
  • 7 един от стадото

До коментар #1 от "А Русия защоо няма телескоп! Къде спи":

ич не спи. Първият Луноход беше неин. Две напред едно на зад. Ама първи. Имах го като играчка, с Никополски батерии, от големите

И на двете снимки голямата галактика не е спираловидна. А щом името й започва с Е, най-вероятно е лещовидна.

До коментар #1 от "А Русия защоо няма телескоп! Къде спи":

Има, гледа Вашингтон с него.

До коментар #7 от "един от стадото":

Луноход БАМ, още го имам.