Last news in Fakti

16 Април, 2023 16:48 6 106 11

Как ни мамят с намаленията и промоциите в магазините?

  • намаления-
  • промоции-
  • магазини-
  • пазаруване-
  • нарушения

Вижте как да не станете жертва на нарушения и нелоялни практики при пазаруването

Как ни мамят с намаленията и промоциите в магазините? - 1
Снимкa: Shutterstock

"Разпродажба", "сега", "за кратко", "специална оферта", "акция"... Това са само част от посланията "в червено", с които магазини за хранителни стоки привличат клиенти към отделени на обособени щандове великденски стоки.

Те най-често са шоколадови и захарни изделия, бои и декорации за яйца, детски игри и др., съобщиха от онлайн платформата "Ние, потребителите".

Най-странното е, че част от стоките вече са в разпродажба, макар празникът още да не е настъпил. За тях е спазено изискването да се посочи предишната цена, от която е извършено намалението, и новата – с отстъпката. Намалението варира от -25%, -30% до -40%, което трудно кореспондира с официално обявените от някои вериги 4-5% печалба.

Размерът на отстъпките за стоките в "акция" и "специална оферта" пък най-често е между 20% и 25%.

В други случаи не се посочват нито стара цена, нито процент отстъпка, а само продажната, която обаче е в червено, както останалите промоционални. Този подход е приложен при офертите с маркетингови послания "сега", "за кратко" и пр., посочват още от потребителската платформа.

По отношение изискването за обявяване на периода на намалението – при някои стоки има само начална, но не и крайна дата.

За да не станем жертва на нарушения и нелоялни практики при пазаруването, от „Ние, потребителите“ предоставят полезни съвети.

Важно е да не сравняваме по цени дори на пръв поглед един и същи продукт, защото в различните магазини той може да се предлага в различни разфасовки. Сравнението трябва да се прави по цени за единица мярка.

Най-вероятно ще сгрешим и ако се водим по процента намаление, когато сравняваме идентични стоки на различни производители, които се предлагат с отстъпка от различни търговци. В този случай за правилния избор ще ни помогне, ако гледаме количеството и качествата на тези продукти. Например, при боите за яйца: за колко яйца ще стигнат, как ще изглеждат готовите яйца и пр.

В някои брошури намалените великденски стоки са отбелязани със звездичка и има пояснение от типа: "Този артикул може да бъде изчерпан още в първия ден на търговската акция."

"Съгласно действащия закон, намалението не може да продължи по-малко от един ден. Отправянето на предупреждение, че стоката може да свърши само за няколко часа, не извинява търговеца. Освен това, той е длъжен да осигури количества през целия период на промоцията.

За да не бъде в нарушение, може да посочи по-къс период, а ако му останат стоки, да продължи да ги продава с червени етикети и да привлича клиентите към въпросните артикули, но когато те вече са в обекта.

А не с това послание в рекламни и маркетингови материали да води потребители в магазина и едва там те да разбират, че няма от промоционалните стоки, за които са отишли“, коментира Габриела Руменова - основател на платформата "Ние, потребителите".


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Андрешко

    7 24 Отговор
    Русофила не може да го излъжеш, той разбира от всичко ☝🏻

    Коментиран от #5

  • 2 Ликвидация

    16 4 Отговор
    Още ли има балъци да се връзват на това? Банани по един лев и всичко друго + пет стотинки или невероятна цена на продуктите, на които им изтича срока на годност след няколко дни.
  • 3 щурецъ

    16 3 Отговор
    Артикулът е отдавна изчерпан с ниската цена. Предлагат ни няколко бройки със стара цена,преди следващата седмица да му вдигнат цената наново. Или продават банани,които вече са започнали да потъмняват,на 50 стотинки по-ниска цена от предходната. Стояли са доста време в склада.
  • 4 Гост

    19 0 Отговор
    То е ясно как правят си спекулативната цена, алчниците и пишат една още по-висока, която задраскват
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Кво

    18 1 Отговор
    Мамят балъците. Мен немогат. Отивам в магазина преди да пуснат промоциите и снимам цените на нещата които искам да купя. Когато пуснат промоциите отивам и сравнявам промоционалните цени със тези които предварително съм снимал и ако има мушенгия отивам при управителя на магазина и му показвам сниманите цени и промоционалните и го питам къде са промоционалните цени. И оня ме гледа като теле у железница.
  • 7 плюс минус

    16 2 Отговор
    Оказва се, че доста стоки в кварталните магазини са на цените,
    които промотират като намаления големите вериги.
  • 8 мъддераторрчето пак мина с метлата

    6 0 Отговор
    и ттрииее без да гледа
  • 9 А добър ден

    7 0 Отговор
    Вие чак сега ли го разбрахте!? Та това е практика още от преди 34 години!
  • 10 Простото

    1 0 Отговор
    Бе кви бои за яйца ви бодат очите? С едно блистерче от 7 капсулки за левче и двайсе ,ще боядисате 50-60 бр.яйца.Промоций,намаления, ала-бала Ако имаш достатъчно средства,купуваш си каквото искаш.Ако нямаш,обикаляш като ударена в главата муха и зяпаш червени етикети.Е как няма да те баламосват? Нали търсенето определяше предлагането? Търсиш червени етикети,получаваш ги.
  • 11 ганю

    1 0 Отговор
    Пари на боклуци и за боклуци не давам