23 Юни, 2023 14:27 1 570 15

Космосът уврежда имунната система на астронавтите

• космос-
  • космически кораб-
  • астронавти-
  • космонавт-
  • имунна система-
  • бели кръвни телца-
  • гени

Добрата новина е, че състоянието им се връща към нормалното, когато се върнат на Земята

Космосът уврежда имунната система на астронавтите  - 1

Ново проучване разкрива как се уврежда имунната система на астронавтите, предаде Ройтерс.

Увеличават се доказателствата за многобройните начини, по които пътуването в среда с микрогравитация в космоса влияе на човешкото тяло. Изследвания показват как намалява активността на гените в белите кръвни телца, които са от решаващо значение за имунната система.

Проучване, в което участват 14 астронавти, прекарали до шест месеца на борда на Международната космическа станция (МКС), установи, че активността на гените в левкоцитите бързо намалява в космоса и се връща към нормалното си състояние скоро след кацането на Земята, съобщиха изследователите в четвъртък.

Констатациите дават представа защо астронавтите са по-податливи на инфекции по време на полети, като показват как в космоса човешкият организъм отслабва за борба с патогените.

"По-слабият имунитет увеличава риска от инфекциозни заболявания, като ограничава способността на астронавтите да осъществяват сложните си задачи в космоса. Ако се появи инфекция или състояние, свързано с имунната система, и се развие до тежко състояние, изискващо медицински грижи, то астронавтите в космоса биха имали ограничен достъп до грижи и лекарства", казва молекулярният биолог Одет Ланувил от университета на Отава, Канада. Тя е водещ автор на изследването, публикувано в изданието "Фронтиърс ин имюнолъджи", информира БТА.

Левкоцитите се произвеждат в костния мозък и се движат чрез кръвообращението и тъканите. След като открият нашественици в тялото като вируси и бактерии, произвеждат антитела, за да атакуват патогена. Специфични гени отговарят за освобождаването им.

Учените изследват левкоцити от кръвни проби, взети от астронавти - 11 мъже и три жени, които са от Канадската космическа агенция и от НАСА. Пробите са взети веднъж преди полет, четири пъти на борда на МКС и пет пъти след завръщането им на Земята.

Активността на 247 гена на левкоцитите е около една трета от нормалните нива по време на космическия престой, установи проучването. Това се наблюдава в първите няколко дни в космоса, но след това остава на стабилно ниво. Гените обикновено се връщат към нормалното си поведение в рамките на около месец след като астронавтът се завърне на Земята.

Установяването на промяна в поведението на гените в левкоцитите е значителна стъпка към разбирането на отклоненията в човешката имунна система в космоса, добавя Ги Трюдел, който е съавтор на изследването.

Според учените тези промени могат да са резултат от феномен, при който заради липсата на земно притегляне кръвта се преразпределя от долната към горната част на тялото. Малко вероятно е по-голямото излагане на слънчева радиация в космоса да е виновно, добавят експертите.

"Ще са необходими нови и специфични контрамерки", казва Трюдел.

Преди това учените констатират, че астронавтите имат проблеми с имунната система в космоса. Това е включва реактивиране на латентни вируси, сред които Епщайн-Бар, отговорен за инфекциозната мононуклеоза; варицела-зостер, причиняващ херпес; и херпес симплекс 1.

Оказва се също, че в космоса в слюнката и урината на астронавтите има повече вирусни частици, а това увеличава риска от разпространение на патогени сред колегите им, чиято имунна система може да е отслабена.

Проучването, финансирано от Канадската космическа агенция, следва подобно изследване, подкрепено от НАСА и публикувано на 8 юни. То описва мозъчните промени, наблюдавани при астронавтите.

Сред другите документирани последствия от пътуванията в космоса са проблеми с костите, атрофия на мускулите, сърдечносъдови промени, проблеми с равновесието на вътрешното ухо и други. Причина за безпокойство е рискът от ракови заболявания, дължащи се на по-голямо излагане на радиация.

• 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

А за престоя на Луната нещо 🤔🤔🤔
    Там е било като СПА център 🤔🤔🤔
    Може и за пръстените на Ван Алън нещо 🤔🤔🤔
  • 2 Васка космоса

Не е вярно , скролвам и разбирам бъдещето на човека срещу мен чрез телефона и сателита в космоса
  • 3 Наркоманче космонафт

Чуствам се смазан почвам да слушам рап и да вися при мама и тати

• 4 Пико и неутралитет пак

До коментар #3 от "Наркоманче космонафт":

Витаеш в космоса
  • 5 Майка

си търсят в Космоса ?! Мястото на човека е на Земята !!!
  • 6 Соваж бейби

Това ако е истина се доближава до хипотезата за лотоса не водната лилия хората ги бъркат и гръцката безумна митология за нимфите.Азиатците смятат червеният лотос символ на прераждането ,безсмъртие.
    Лотоса представлява Буда, което се отнася до факта, че се издига над водата който почива като котка над земята..символ на просветлението, защото извира от калта, за да процъфтява, оставайки неопетнена .Което няма нищо общо с разни други фантазми и изкупване на цветове.Хипотетично значе Земята е мръсната вода с микроби ,калта /мъките и неволята на човек/трябва да мине през този етап и после в космоса логически цветето не може да живее на суша ,водно е

• 7 Дааа

Най голямото доказателство, че американските астронавти не са ходили на Луната, е това че са живи!
  • 8 Прераждане

До коментар #6 от "Соваж бейби":

Не съществува!

• 9 Соваж бейби

До коментар #8 от "Прераждане":

Не знам ?!Никой не е сигурен,пиша хипотетично от бързо писане съм направила гршки та идеята за прераждане може би е лошите хора се връщат обратно в тинята и отново нещо такова няма спасител който да ни е измил греховете ...защото има карма ,има лоша поличба след нещо лошо което си направил...Не съм била там на почивка и да се върна да разкажа как е .

• 10 Не е

До коментар #9 от "Соваж бейби":

Идеята да се връщат в тинята , а да излязат от тинята. Душата живее един и същи живот , но под различни сценарии. След смъртта не се преражда , а отива в алтернативна вселена. Там преживява същото , и е същият човек. Но ако тука е бил богат , там е беден. Ако тука е имал щастлива любов , там е нещастно разведен. Ако тука е бил заобиколен от приятели , там е самотен. Ако тука са му се разминавали злините , там страда и плаща ! Когато душата мине през всички вселени , и преживее всички сценарии , чак тогава е " божи образ и подобие " , и познава доброто и злото ! Едва тогава е готова за следващото ниво!

• 11 Соваж бейби

До коментар #10 от "Не е":

• 12 Вижте

До коментар #11 от "Соваж бейби":

Книга на Атрахазис :
    „Когато боговете като хората носеха работата и понасяха труда, трудът на боговете беше голям, работата беше тежка; страданието беше много.
    „Седемте велики анунаки караха игигите да страдат от работата.“
    От това се вижда , че боговете не са едни и същи ! Но мисля , че разликата между християнството , и старите богове , не е голяма! И в старите вярвания има един велик бог - Ел ! Има първостепенни , второстепенни , и т.н. богове. Библейският Бог е наречен Ельохим , и има архангели , ангели , архидемони , демони , и т.н.! Много прилича едното на другото ! Но само човек е създаден по божи образ и подобие ! И само човек , освен Бог , познава едновременно и доброто , и злото ! Затова душата изживява всичко в различни времена и вселени ! За да познава всичко , когато се присъедини към Бога !

• 13 Соваж бейби

До коментар #12 от "Вижте":

Ще погледна обещавам ,все пак аз си знам моето има хора които усвояат разни сили с които да движат природата .Писали сме ,познах ви .... но да не прекаляваме с лична кореспонденция по правилата на форума да не правим спам.Така че последната ми хипотеза няма ангели ...има ги уменията в Тибет...да правиш торнадо,да движиш вода.....тулпа.. лечители ...има извънземни,магове всичко е докаано брат ми !Силата е в твои ръце ,въпрос на прогрес е до колко си развиваш мозъка и сетивата /шишарката/ страшно много факти ,доказателства бълват вски ден по научни предавания всичко има обяснение.Уловката е да си добър човек защото Бог е любов и светлина ,хубав добър човек сигурна съм че отлита горе също засечен силует свкунди след катастрофа се вижда бяла точка после се трансформира с форма подобна на малка фея с крила и се издига нагоре а има и сенки които бродят по улиците от снети от улични камери или от домовете от предавания.Интернета и камерите е и хубаво нещо

• 15 Соваж бейби

До коментар #14 от "Всъщност":

явно по телепатия сканирате не знам ,дарба ваша вярно е майтап няма.Намерихме малка птичка Chevêche , преди няколко дни сляпо още беше ,едното почина докато оглждах за гнездото другите умрели изпадали от зметресението в депото на мъжо..
    Искам да го задържа не знам как да ги адаптирам с котката .Гледам в пинтерест има хора са ги адаптирали там няма съобщения освен да му логна мини видео и къс съвет от хората да поискам ,не знам ако го порастя сърце не ми дава да го пусна имам си дървета в двора пак ще си е в природата не знам какво да правя ,и дали мога да го адаптирам да се връща къщичка да му устроя евентоално смйство да си направи ново предизвикателствонай малко очаквах по подобна птица да се заласна чета в гугъл какво ,как но е нова материя .Лека вечер и на вас късмет и здраве !