5 Март, 2024 14:29 831 6

Учени установиха, че образованието забавя стареенето

• образование-
  • знание-
  • продължителност на живота-
  • дълголетие-
  • забавяне на стареенето

Според проучване жаждата за знание удължава живота

Учени установиха, че образованието забавя стареенето - 1

Колкото повече знание трупа човек, толкова повече се забавят при него темповете на стареене, което пък води до дълголетие, съобщава ЮПИ.

Това е установило ново проучване на Катедрата по обществено здраве към Колумбийския университет в САЩ, публикувано в „Джърнъл ъв американ медикъл асошиейшън“.

„Възходящата образователна мобилност е значително свързана с по-бавен темп на стареене и по-нисък риск от смърт“, обяви екипът от учени в прессъобщение в петък.

За да достигнат до своите заключения, изследователите са анализирали проби, събрани по време на мащабно кардиологично проучване, което е обхванало хиляди участници в продължение на три поколения, започвайки от 1948 г., пише БТА.

По време на това проучване някои участници са предоставили кръвни проби, от които екипът е анализирал геномни данни.

Данните са анализирани с помощта на алгоритъмния инструмент DunedinPACE, разработен от изследователи от Колумбийския университет, за измерване на скоростта на стареене чрез химически маркери върху ДНК в белите кръвни клетки.

„Отдавна знаем, че хората, които имат по-високо ниво на образование, са склонни да живеят по-дълго“, казва професорът по епидемиология Даниел Белски. „Но има куп предизвикателства, за да разберем как точно се случва това и, което е изключително важно - дали интервенциите за насърчаване на образователното равнище ще допринесат за здравословно дълголетие“, допълва ученият.

Изследователите казват, че са взели предвид възможността социалните фактори да повлияят на заключенията им.

„Съсредоточихме се върху образователната мобилност, т.е. колко повече (или по-малко) образование е завършил даден човек в сравнение с родителите си“, казва докторантката Глория Граф.

Изследователите поясниха, че трябва да установят дали увеличената продължителност на живота се дължи на по-бавния темп на стареене, а не на отделен фактор на околната среда.

„Нашите открития подкрепят хипотезата, че интервенциите за насърчаване на образователните постижения ще забавят темпото на биологичното стареене“, каза в заключение Граф.

• 1 ;-)

Е като имам две дипломи, що ме болАт коленете, а и простата алармира???
  • 2 Ухаааа

Голям смях! Учи и си трощи главата. Мислене, ядове, притеснения и ще си по здрав, от празната глава, която щтрака с пръсти и печелеи от далавери пачки. Айде стига идиотщини.
  • 3 Даааааа

Не жаждата за знание удължава живота а липсата на тежък физически труд.

• 4 Тома

А при нас е обратното защото аз съм прост и вие сте прости.За това на тиквата не му личи че е остарял
  • 5 Пешо

Значи с две висши ще се живее два пъти по-дълго? Добре, супер. Ето мотив за учене през целия живот. То и народът си го е казал: "Човек се учи докато е жив.". Но смисълът е в трупане на житейски опит, а не в залягане над учебниците. Ам не съм от тях, како Тинке...
  • 6 Мдааа

До коментар #3 от "Даааааа":

То пък в Народното събрание кипи един физически труд... И къде са бизнесмените с висше образование. Вече ги има, ама с купени дипломи. Дипломата не е умствен труд. Някой бърка нещата доста. Ако се измориш физически ще си починеш. Ано ако се скапеш умствено, не ми говори! Едмо е мотика и лопата. Друго е да мислиш, създаваш и твориш. Но кой и разбира вече от мислене.