9 Юни, 2024 18:55 797 7

НАСА се впуска в търсене на обитаеми светове

• наса-
  • обитаеми светове-
  • телескоп

Работата е планирана да започне до края на лятото на 2024 г.

НАСА се впуска в търсене на обитаеми светове - 1

Обсерваторията за обитаеми светове, наречена „Habitable Worlds Observatory“, ще бъде създадена след поне десетилетие, но НАСА започна да разработва необходимата технология, съобщи Science alert, предава БГНЕС.

Договорите са сключени с три компании за проучване на оптиката от следващо поколение, проекти на мисии и характеристики на телескопа на стойност 17,5 милиона долара. Работата трябва да започне в края на лятото на 2024 г.

Обсерваторията за обитаеми светове (ООС) е мисия за изстрелване на голям космически телескоп с основна цел директно изобразяване на подобни на Земята планети около звезди като нашето Слънце.

Той също така ще може да изучава атмосферата им, за да търси химически признаци за признаци на живот. Мисията е в много ранен етап на планиране, като работни групи разглеждат научните цели и начините за тяхното постигане.

Въз основа на досегашните изследвания на екзопланети се смята, че една от всеки 5 звезди вероятно има планета, подобна на Земята, в орбита около нея.

Разбира се, цялата предпоставка за търсене на живот във Вселената се основава на това, че този живот е донякъде подобен на нашия. Възможно е да има живот, основан на съвсем различен химичен състав, но ако искаме да открием живот, можем да търсим живот, подобен на нашия, а не да залагаме на нещо напълно различно.

За тази цел ООС ще търси химикали като кислород и метан и други признаци, които подсказват за наличието на живот.

През януари 2024 г. НАСА поиска предложения, които да стимулират и развият необходимите технологии, които ще бъдат необходими за ООС.

Това може да звучи просто, но като се вземе предвид какво ще е необходимо, като например коронограф, хиляди пъти по-способен от съществуващия да блокира светлината от звездата-домакин, и оптична система, която може да остане неподвижна с точност до ширината на атом по време на наблюдението, разбирате какви предизвикателства предстоят.

След първия етап НАСА избра три предложения за двугодишни договори с фиксирана цена на обща стойност 17,5 милиона долара. Звучи като много пари, но разработката и изстрелването на „Хъбъл“ струва 16 милиарда долара.

Работата е планирана да започне до края на лятото на 2024 г. Заедно договорите ще осигурят рамка от технологии, които ще подпомогнат следващата фаза от разработването на ООС.

Разбира се, НАСА ще контролира целия процес и резултатите ще ѝ позволят да планира фазата на разработване и изграждане на мисията. Работата обаче не се извършва изолирано, тъй като има опит и от космическия телескоп „Джеймс Уеб“ и бъдещия телескоп „Нанси Грейс“.

• 1 След сценката

На Холив0д пикч0р3
    с "Първата стъпка на Луната "
    вече може да очакваме и по–съвременна версия "Зелените човЕчЕта "...

• 2 първо

До коментар #1 от "След сценката":

Не, първо е "Първата стъпка на Луната 2", нали стягат нова мисия за там след няколко години. :)))))

• 4 САЩ..САЩ..

Ки се сетите шо да трасите...оти одите дека не требува...
  • 5 На Марс

До коментар #1 от "След сценката":

Там много лесно се източват бюджети и фондове.
  • 6 Анонимен

И почвам да се смея,ха-ха-ха.
    И къде по-точно ще търсят?В някое кино студио?
  • 7 Пенчо

Дано не намерят щото и там ще настане една демокрация......не ми се мисли!?