Доставките на оръжие и енергийната сигурност са двата основни въпроса, които за пореден път доведоха Володимир Зеленски във Вашингтон.
Украинският президент заявява, че възнамерява да обсъди с президента Тръмп доставката на ракети с голям обсег, като "Томахоук", на Украйна и укрепването на нейните възможности за противовъздушна отбрана в очакване на зимата и в светлината на руските атаки срещу гражданската енергийна инфраструктура на Украйна, коментира кореспондентът на Би Би Си от Вашингтон.
И докато основният приоритет на Украйна е оцеляването тук и сега, а ангажирането на Русия в мирните преговори е второстепенно, подходът на Тръмп е различен.
Той обеща да сложи край на войната в Украйна в рамките на 24 часа. После се отказа от думата си. Но войната се превърна в личен проблем. Той иска той да бъде решен и иска това да се случи възможно най-скоро.
Реториката на Тръмп към Москва се промени. Той постави под въпрос военната мощ на Русия и дори предположи, че Украйна може да се опита да си върне всичките окупирани земи, демонстрирайки, че вече не се срамува да бъде твърд към Русия. Дори самото споменаване на възможността за доставка на ракети "Томахоук" на Украйна накара Владимир Путин да се обади на Доналд Тръмп. Това доказва, че стратегията на Тръмп работи.
Тръмп смята, че срещата му със Зеленски би трябвало да ускори мирния процес при условията на САЩ, което може да изглежда благоприятно за Украйна, а може и да не. Задачата на Зеленски във Вашингтон е да гарантира, че националните интереси на Украйна няма да бъдат пожертвани и че администрацията на Тръмп няма да прави от това проблем.
Навигирането в бурните морета на политиката от ерата на Тръмп не е лесна задача за Украйна.
Америка беше нейният партньор номер едно, когото Украйна не можеше да си позволи да загуби - отказът на САЩ да предоставят военна помощ би намалил рязко шансовете на Украйна да оцелее във войната.
През последните няколко месеца обаче отношенията между Вашингтон и Киев се промениха. Някогашният леден тон, суровите забележки и твърдата политика на Тръмп към Украйна и нейните лидери се превърнаха в по-топли думи. Американските лидери сега открито хвалят силните страни на украинската армия и устойчивостта на украинския народ.
САЩ продължават да доставят оръжие на Украйна, предимно чрез продажби на европейски държави-членки на НАТО.
И за разлика от администрацията на Байдън, Тръмп не е критикувал ударите на Киев по петролни рафинерии и друга руска енергийна инфраструктура, което се разглежда като мълчаливо одобрение на действията на Украйна.
Днес Доналд Тръмп посреща Володимир Зеленски в Белия дом за трети път през последните осем месеца. Зеленски е един от малкото чуждестранни лидери, с които Тръмп се среща толкова често. Всъщност това ще бъде шестата им среща само тази година, тъй като лидерите се срещнаха и във Ватикана за погребението на папа Франциск, в Хага за срещата на върха на НАТО и през септември в Ню Йорк по време на Общото събрание на ООН.
Всеки път Тръмп и Зеленски обсъждаха начини за прекратяване на войната. Докато Украйна преди се възприемаше като по-слабата страна, принудена да издържа както на руския натиск на фронтовата линия, така и на натиска на САЩ в преговорите, ситуацията може би се е променила.
След телефонния си разговор с Путин Доналд Тръмп заяви, че е попитал руския лидер за позицията му относно евентуалното предоставяне на ракети "Томахоук" от САЩ на противника на Русия. Това е акт на натиск върху Русия, какъвто американският лидер не е предприемал преди.
Тръмп смята, че това би трябвало да принуди Путин да се съгласи на истински мирни преговори и последващо замразяване на конфликта.
Следващото посещение на украинския президент в Белия дом би могло да представлява по-задълбочена координация на действията и проучване на уязвимостите, което би могло да убеди Кремъл да прекрати войната.
Володимир Зеленски щеше да отиде на тази среща в по-добро настроение, ако Тръмп не беше говорил с Путин по телефона и нямаше планове за бърза среща в Унгария. От друга страна, Тръмп не бива да се подценява; той вече е в малко по-различно настроение, отколкото беше през пролетта, когато говореше много приятелски за Владимир Путин и много раздразнително за Володимир Зеленски - по време на в Овалния кабинет .
През последната година Тръмп е започнал да разбира по-добре, че това не е просто някакъв конфликт, а много сериозна война, в която умират огромен брой хора. Напоследък той често споменава, че Русия губи повече войници от Украйна, невероятен брой на бойното поле. С други думи, той казва, че и за Русия тази война има огромно човешко измерение. И все пак, не можем да не видим, че Доналд Тръмп очевидно не иска да затръшне вратата пред лицето на Владимир Путин. Всеки път, когато се доближава до тази точка, той се отдръпва малко назад.
От графика, разпространен сред журналистите, се предполага, че срещата между Тръмп и Зеленски няма да бъде толкова дълга, колкото предишните две тази година, които се проведоха в Белия дом. Все още не е ясно, но изглежда няма гаранция, че ще има традиционна пресконференция - където двамата лидери седят в Овалния кабинет и дават коментари. Възможно е тя да бъде закрита и след това да бъде съобщено какво точно е било обсъждано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
07:30 29.10.2025
2 Точен
07:32 29.10.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гост
07:38 29.10.2025
5 Факт е че
07:38 29.10.2025
6 Бохо Хохо
07:40 29.10.2025
7 Мишел
07:41 29.10.2025
8 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
Остана оцеляването. То ще стане, некоторые ще оцелеят, ама в ЕС и Канада
07:41 29.10.2025
9 Ъъъъъъъъ
07:54 29.10.2025
10 ?????
Надявам се да харчат откраднатото за лекарства и за разни лечебни процедури които няма да им помогнат.
Коментиран от #13
07:55 29.10.2025
11 Вината
07:58 29.10.2025
12 Опааа
Коментиран от #15
07:59 29.10.2025
13 Путинистче идиотче
До коментар #10 от "?????":
И Путин нас ни избива в Украйна, ама айдеКоментиран от #27
08:05 29.10.2025
14 Хаха
А кво стана с основния приоритет, зададен от рошавия Джо, деменцията и Ваксина Уайнен - нанасяне на "стратегическо поражение" на Русия...
Коментиран от #16
08:06 29.10.2025
15 Я пъ тоа
До коментар #12 от "Опааа":
Азов режат руски тикви в Покровск....дали путинистите там ша оцелеятКоментиран от #45
08:06 29.10.2025
16 Путине, Путине...
До коментар #14 от "Хаха":
На голем зор си.....нещо не ти се получава вече четвърта година.Коментиран от #21
08:07 29.10.2025
17 Това което
Коментиран от #19
08:08 29.10.2025
18 Тахмисян
08:11 29.10.2025
19 Путин го е шубе от НАТО
До коментар #17 от "Това което":
Ядреното оръжие не е решение за него, щото и него нема да го има.Коментиран от #52
08:12 29.10.2025
20 Приоритети
Коментиран от #46, #85
08:12 29.10.2025
21 Хаха
До коментар #16 от "Путине, Путине...":
Джери, джери... Докъде стигна "стратегическото поражение" на Русия, вече 4-та година!? Пайде, отдавна "фалира", няма "яйца", Путин "умира" нясолко пъти, армията остана "само" по лопати и чипове от перални и настърват с "избита" армия...Коментиран от #24
08:12 29.10.2025
22 Путин
Коментиран от #26, #42
08:12 29.10.2025
23 Ццц
08:13 29.10.2025
24 Стига бе
До коментар #21 от "Хаха":
Над милион избити путинисти.....дали Русия ша оцелее08:13 29.10.2025
25 батСали
мислете за преговори...
08:15 29.10.2025
26 жоро
До коментар #22 от "Путин":
ако нещата опрат до въпроса за оцеляването на Путин, бъди сигурен че няма да си жив за да разбереш отговора!Ще бъдеш изпържен от някой Сармат много преди това!
Коментиран от #30
08:18 29.10.2025
27 Първото
До коментар #13 от "Путинистче идиотче":
в името Ти е лъжа но второто чиста истина! Лошото е че го знаеш но не се лекуваш.Коментиран от #28
08:19 29.10.2025
28 Путинистче идиотче
До коментар #27 от "Първото":
Истината боли, нали08:20 29.10.2025
29 Той
Коментиран от #31
08:21 29.10.2025
30 Я пъ тоа
До коментар #26 от "жоро":
Мен не ме мисли....Сарматите също....абе не гръмна ли един Сармат в руски силоз...08:22 29.10.2025
31 Я пъ тоа
До коментар #29 от "Той":
То и бившия СССР не оцеля, ама айдеКоментиран от #33
08:22 29.10.2025
32 az СВО Победа 80
Нали това ни облъчваха по 24 часа отвсякъде в продължение на 4 години???
Що тъй стана????
🤣🤣🤣🤣🤣
08:23 29.10.2025
33 Бившия
До коментар #31 от "Я пъ тоа":
СССР го унищожи един умник с нишан на челото който силно пожела да стане "ЗИДАР" а актьора Рейгън обеща да го направи! Сега зида пещи в АДа за тези които го измамиха.Коментиран от #44
08:39 29.10.2025
34 Серехей Никитшчук
08:44 29.10.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Др.Тодор Живков 🇧🇬
следва:
За нулява не и капи тула ция.
08:47 29.10.2025
37 Факти
Коментиран от #39, #43, #50
08:48 29.10.2025
38 Слуга на народа
А третият основен въпрос е покупката на земя в САЩ, в което слугата на народа преуспява. Вече е на трето място в САЩ земевладелец. Доналд Тръмп по сравнение с него вече е бедняк. Това обяснява арогантно му държание в Белия дом и на срещите му с европейски лидери.
08:48 29.10.2025
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Укро🤡 висок колкото Джорджа Мелони 1м60
До коментар #39 от "Укро🤡 висок колкото Джорджа Мелони 1м60":
Да се чете Махно.08:55 29.10.2025
41 Кит
08:57 29.10.2025
42 Ццц
До коментар #22 от "Путин":
Доста западни политици от миналото вече си задаваха този въпрос.09:00 29.10.2025
43 Кит
До коментар #37 от "Факти":
Кефиш с тази "Жечнопосполита", ПП-гений😂😂😂Коментиран от #49
09:02 29.10.2025
44 Факти
До коментар #33 от "Бившия":
СССР беше обречен още при създаването си. Комунизмът убива естествения мотор на еволюцията - личната мотивация. СССР беше в мозъчна смърт много преди Горбачов да поеме властта. Силоваците го крепяха по изкуствен начин чрез репресии. Никой не можеше да го спаси. Горбачов отнесе плюнките, защото се случи по негово време. Реално той беше най-интелигентният руски лидер. Ако беше останал на власт през 90-те Русия щеше да влезе в правия път и днес щеше да е 100 пъти по-добре.Коментиран от #48, #51
09:05 29.10.2025
45 Ха ХаХа
До коментар #15 от "Я пъ тоа":
Шефът на Азов още миналата седмица прескочи Сирски и молеше Ермак да ги пуснат да избягат от Покровск.Половината азовци са загробени а другата половина избяга.
09:09 29.10.2025
46 Ние сме ценни за Запада по няколко
До коментар #20 от "Приоритети":
причини:1. Да ни вземат квалифицираните карди
2. Да си продават стоките тук
3. Да ни използват срещу Русия
09:10 29.10.2025
47 дайте да дадем
09:12 29.10.2025
48 Кит
До коментар #44 от "Факти":
Още малко факти, мозъче:1. Комунизъм в СССР / или където и да е по света/ никога не е имало. Това, че някой клати въздуха с приказки за комунизъм не означава, че живеем в комунизъм. Ти не го знаеш.
2. Китай от 80 години практикува много по-твърда линия на авторитарен социализъм от СССР. И сега е световен икономически и технологически лидер, а не разкапана от собствените си наивни глупаци бивша свръхдържава.
Опитай се да побереш тези едрогабаритни факти в главицата си, умниченце.
Успех!
Коментиран от #54
09:15 29.10.2025
49 Факти
До коментар #43 от "Кит":
Жечпосполита е бил най-развитата държава в Източна Европа в началото на 17-ти век. Украйна е била в рамките му и между другото още тогава се е казвала Украйна. Тогава Русия се казва Московия и още цял век няма да стане империя и да си смени името. Е, днес Жечпосполита го няма, но Украйна още я има.Коментиран от #57, #58
09:15 29.10.2025
50 дайте да дадем
До коментар #37 от "Факти":
Каква Украйна? Тук става въпрос за оцеляването на едно неофашистко УПРАВЛЕНИЕ, а не на държавата.09:16 29.10.2025
51 Ъхъ. Ъхъ
До коментар #44 от "Факти":
С личната мотивация западът произведе огромна задлъжнялост.Оставям Америка на страни тя там е космическа.Гърция ..156%, Франция..125 %,Германия..112%,Англия..134% .
Капитализмът се разви благодарение на ограбване на колониите и търговията с роби.
Това се прекъсна и клекнаха.
Горбачов разчлени СССР отгоре надолу.80 годишнината си я отпразнува в Лондон.
Руският президент Елцин ликвидира СССР без никакъв държавен акт.В Белия дом руски президент завърши речта си ..Бог да пази Америка.
По 11 млрд.д.струва всеки от тях на Америка.
09:17 29.10.2025
52 Как точно
До коментар #19 от "Путин го е шубе от НАТО":
Много го е шубе.То се вижда на фронта смилят ги!09:18 29.10.2025
53 шопо с търнокопо
Коментиран от #56
09:26 29.10.2025
54 Факти
До коментар #48 от "Кит":
Съгласен съм, че комунизъм реално никъде не е имало. Това в СССР беше фасаден комунизъм. Всички не бяха равни, а партията смучеше кръвта на народа. В Китай също няма комунизъм. Там си е диктатура на ККП, която се казва така от едно време. Ако й сменят името на КДП (китайска демократична партия) няма да стане демокрация, нали? Китай успя, за разлика от Русия, защото случи на лидери. Те прегърнаха капитализма като се сбориха с корупцията. В Русия властта попадна в един силовак, който прегърна капитализма като си направи ОПГ и продължи да смуче кръвта на народа. Защо не направиш сравнение между СССР и Китай то същото време? Икономическите им системи бяха еднакви - и вдете се сринаха. Днешен Китай няма нищо общо с онзи Китай. Днешен Китай е комунизъм само на име, но икономически си е чист капитализъм, докато Русия е олигархия.Коментиран от #55, #64
09:26 29.10.2025
55 Ха ХаХа
До коментар #54 от "Факти":
Америка не е ли олигархия?Две партии под ръководството на Еврейските Федерален Резерв.
Капитализмът е олигархия.
Мошенн3ческият капитализъм изобрети Офшорните зони за криене на данъци, наркотици, оръжие и пр.и пр.
Крале и президенти имат сметки и фирми там.
Коментиран от #60
09:31 29.10.2025
56 Факти
До коментар #53 от "шопо с търнокопо":
Кога са живели в мир и са просперирали? Когато Сталин уби 1/5 от украинския народ за една зима с Гладомор ли? Защо мислиш украинците не искат да имат нищо общо с Русия? Русия мачка Украйна от времето на Екатерина Велика. Това са 250 години.Коментиран от #59, #63, #65
09:31 29.10.2025
57 факт 2..
До коментар #49 от "Факти":
Тези изкуственяци от паляци и балтийци начало съсводкаджията собиески ги треска вътрешна анархия и государството им отива на кино и бандерците решават да си вземат волино от пановете..укронатьцистите степан,петлюра и шухевич почват батисването на местното население..то е описано в уикпедия като волинското клане,загиват над 100 хиляди волинци,дано варшавяни да си имат едно наум-какво е направил кiев с тях..09:31 29.10.2025
58 Кит
До коментар #49 от "Факти":
Още малко факти, умниченце:1. Жечпосполита и през 17 век и държавно образувание от католическата ЗАПАДНА ЕВРОПА. Запиши си го някъде, за да не ставаш за смях.
2. "Московия" и "московити" са имената, с което поляците традиционно наричат Московското княжество и руснаците, което е отишло в небитието още през 16 век. А ти твърдиш, че Московията е налице и през 17 век, при положение, че Руското царство е конституирано в средата на 16.
3. Никаква Украйна няма в Жечпосполита, в определени периоди от време части от Галиция и ОКРАЙНИНИТЕ на Русия са в територията на Жечпосполита, но никога с обособено име "Украйна".
Хайде пак - напъъъъни сееее 😂😂😂
Коментиран от #68
09:32 29.10.2025
59 Мошеннико
До коментар #56 от "Факти":
Най големият Голодомор беше в Поволжието.Цар Борис и народа събираха помощиэи изпращача там.Останалотофса бандеравски лъжи.Самокогато спят бандерите не лъжат
Коментиран от #62
09:35 29.10.2025
60 Факти
До коментар #55 от "Ха ХаХа":
Америка ако беше олигархия щеше да е бедна като Русия. Америка си сменя президентите и политиката на 4 години. Русия от 25 години я управлява един човек и неговото ОПГ. Разликата е от небето до земята. Америка има 250 години като демокрация - от създаването й до ден днешен, тя друго не знае. Русия от друга страна никога не е била демокрация. Да сравняваш Америка и Русия е просто нелепо.09:36 29.10.2025
61 си дзън
09:38 29.10.2025
62 Факти
До коментар #59 от "Мошеннико":
Най-големият Гладомор е в Украйна. Между 4 и 10 милиона жертви за една зима според различните източници. Сталин е бил на път да унищожи украинския народ. Затова се появява Бандера и неговото ултра-националистическо движение - за да спаси украинския народ от изчезване. Всичко останало са руски лъжи.Коментиран от #71
09:39 29.10.2025
63 факт 2..
До коментар #56 от "Факти":
Най големия гладомор и геноцид-има го в гинес го извършват щатите с/у местното индианско население,те го батисват главно с дрехи заразени с холерачума итиф,давали са им храни-бъкани с бацили,а индианките са гиизчегъртвали за да нямат поколение и всичко това чичо сам го прави за да им вземе земята и погубва над 100 млн.червенокожи09:43 29.10.2025
64 Кит
До коментар #54 от "Факти":
Поредната доза глупости:1. Китай и до ден-днешен е ръководен от ККП, системата на централизирано авторитарно управление си е жива и здрава.
2. Китай, за разлика от Русия, запази целостта си като промени единствено икономическия си модел. Замени плановата социкономика с пазарна по много строг държавен контрол. И сега гази САЩ по всички параметри. Ако СССР бе ръководен от интелигентни хора, а не от глупаци и пияници, като Горбачов и Елцин, сега щеше да третият световен доминатор. А не е, въпреки усилията на Путин. Разпад от 10+ години, като съветският, трудно може да бъде компенсиран за 20.
3. Всичките ти приказки за нежизнеспособността на социалистическия модел, следователно, са купища от празни мантри. Европа, по същество, е точно и единствено социалистическа по своето управление. Но евросоциализмът е изграден от умни и отговорни политици. И ще бъде унищожен от точно същите като Горби и Елцин видиотени бюрократи, като днешните хора по върховете на ЕС.
Това е драмата ни, некадърността в управлението!
Това ще превърне Европа в незначителна единици от модерния свят, ако не сменим тренда....
09:43 29.10.2025
65 шопо с търнокопо
До коментар #56 от "Факти":
Ами погледни икономическата класация преди и след , и сам ще си отговориш, къде е Украйна в края на осемдесетте и каква после. А относно Гладомора, който между другото е преди почти 100 години, този глад всъщност е причинен от недостига на храна с библейски размери поради най-тежките метеорологични условия и провала на реколтата, едновременно с това хуманният запад изисква тогава СССР да плаща с жито в търговските си сделки с тях, гладът е в цяла Русия, не само в Украйна, историята всъщност се повтаря по стара традиция - великата Британия изнася житото на Ирландия, оставяйки народът си да измира.Коментиран от #72
09:50 29.10.2025
66 Споразумение чрез опит
Що се отннася за конфликта Русия - Украйна тук има задачата на Путин да обедини Украйна с Русия, така както Гражданската война в Щатите през 19 век обедини Севера и Юга. И при двата случая има еднородно население при Севера и Юга в Щатите и Русия с Украйна. Дори населението на Русия и Украйна е по-еднородно, отколкототова в Щатите. Ето това не разбира Тръмп. Той залага на политическите интереси на Шатите, но не и на родственоста. Зеленски е фигура на Западноевропейските интереси с основно правило "Разделяй и владей", особенно що се отная за Балканските държави и Славянските трани. Върхът на сладоледа са Британия и Франция.
Бъдещето . Тръмп постепенно ще прегърне стратегията на Джонсън,Русия ще отстои интересите си.
09:53 29.10.2025
67 Ъъъъъъъъъ
Към първото тримесечие на 2025 г. общият публичен дълг на всички страни от ЕС е бил 15,2 трилиона евро, от които 9 трилиона евро са дълговете на триото Франция, Италия и Германия.
Когато съотношението на публичния дълг към БВП на една страна надвиши 100%, нормалните хора и капиталът започват да я избягват: за Франция например съотношението е 113%, а за Италия - 137,9%. Ясно е и, че парите на Европа свършиха и единствената надежда са замразените руски активи....Ако не успеят да се разберат, което изглежда много вероятно, тъй като Мерц не е съгласен да се откраднат, защото германските активи в Русия са за над 100 милиарда евро и те ще бъдат конфискувани на секундата, нещата придобиват криминален характер. Та да видим кой с колко ще се включи.😁
Коментиран от #70
09:54 29.10.2025
68 Факти
До коментар #58 от "Кит":
Може би трябва да погледнеш картата къде се намират Полша, Литва, Беларус и Украйна, които са съставлявали Жечпосполита. Ами не са в Западна Европа. Казах, че Жечпосполита е бил най-развитата държава в Източна Европа за да го разгранича от великите сили в Западна Европа, които разбира се са били по-развити. Московия се казва Московия до началото на 18-ти век, когато Петър Първи с указ й сменя името на Русия и я обявява за империя. Така нареченото от теб "Руско царство" тогава се е казвало Московско царство. Руснаците си пренаписаха историята в модерно време за да си присвоят историята на Киевска Рус, която е по-стара с доста векове. Вземи прочети История Славянобългарска от 18-ти век. Там Паисий многократно изброява славянските народи като разграничава българи, сърби, руси, москали и т.н. Русите са днешните украинци. Москалите са днешните руснаци. А Украйна я има на карти с това име още през 16-ти век. Името "Украйна" е за пръв път споменато в Хипатиевия кодекс от 12 век и се отнася за част от Киевка Рус. Тогава Московия още не съществува. Тя ще се появи на сцената за пръв път като васал на Монголската империя. Затова когато става империя през 18-ти век Петър Първи сменя името и на Русия. Просто не върви една империя да започва историята си като васал на друга империя.Коментиран от #73, #77
09:57 29.10.2025
69 Перо
09:57 29.10.2025
70 шопо с търнокопо
До коментар #67 от "Ъъъъъъъъъ":
А Мерц щял да прави най-силната европейска армия , иска 370 млрд , смех и сълзи, сълзите са за нас, защото открай време големите европейци са свикнали да изстискват колониите си.09:59 29.10.2025
71 Кит
До коментар #62 от "Факти":
Поредната доза глупости:1. Оценките за завишена / спрямо демографските статистики от периода/ смъртност в УССР са между 2, 6 и 3,5 млн.
2. Най-висока е смъртността не в района на Галиция, а в Харковска област и Новорусия, а там населението е над 70% руско.
3. Голодоморът не е само в УССР / както твърдят лъжците от Киев/ , поне още няколко региона страдат от изключително неурожайната, уникално суха 1932 година - Казахстан, Ростовска област, Крим и др. Това, заедно с увеличените от Сталин квоти за зърно води до страшните последици, при което загиват толкова много хора.
Живееш в свой свят, човече. Бягай на лекар!
Коментиран от #76
10:02 29.10.2025
72 Факти
До коментар #65 от "шопо с търнокопо":
Защо лъжеш толкова грозно? Гладоморът е извествен с това, че е 100% причинен от Сталин. Точно тази година реколтата е била добра. В СССР е имало тежък глад от лоша реколта 10 години по-рано. Тогава САЩ са се притекли на помощ и са спасили 11 милиона съветски деца от сигурна смърт. Това става 1922-24 г. Гладоморът е 1932-33 г. - реколтата е добра, но Сталин конфискува всичкото зърно от селяните за да го изнесе за валута, която му трябва за спешна индустриализация и въоръжаване на изостаналия СССР. В Казахстан положението също е било много тежко, но Украйна го отнася най-много.Коментиран от #75
10:04 29.10.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Перо
10:07 29.10.2025
75 Ъъъъъъъъъ
До коментар #72 от "Факти":
Стига бе човек. Преди 700 години България е била на три морета, но сега сме един файтон хора. Какво е било някога, няма абсолютно никакво значение. Едните били гладни, другите били сити.....Какво значение има?Коментиран от #81
10:09 29.10.2025
76 Факти
До коментар #71 от "Кит":
Много грозно лъжеш. Минималните оценки са за 4 милиона загинали. Максималните са за 10 милиона. Да речем, че истината е по средата. Това са 1/5 от украинците. Никой никога не е лъгал, че Гладоморът е само в Украйна. Всички знаят, че Казахстан също е бил засегнат. В Украйна обаче умират най-много хора. И тази година реколтата е била напълно нормална за реалността на колективизацията. Имай предвид, че в зората на СССР колективизацията е намалила общия добив по причини, които тук няма да ми стигне мястото да ти разясня. Но специално тази година реколтата си е била съвсем нормална за тази нова реалност. Нямало е суша каквато е имало в глада от 10 години по-рано. Просто Сталин е конфискувал зърното, изнесъл го е за валута, с която е купувал оръжие и е строял заводи. Точка.Коментиран от #78, #87
10:13 29.10.2025
77 Пенсионер 69 годишен
До коментар #68 от "Факти":
Московия е названието на Московско царство по полски. Прочети в интернет. Сега се смята за обидно название, но по онова време си е било название на чужд език.10:14 29.10.2025
78 Пенсионер 69 годишен
До коментар #76 от "Факти":
Не само в СССР е имало глад по онова време. Милиони измират от глад в Западна Европа и САЩ в резултат на Великата депресия, за която Йосиф Висарионович няма никаква вина.Коментиран от #80
10:17 29.10.2025
79 Факти
До коментар #73 от "Кит":
Ти каза най-голямата глупост с твърдението си, че Полша била в Западна Европа. Най-правилно е да се каже, че е в Централна Европа, но не ставаше въпрос за това. Ставаше въпрос за началото на 17-ти век и Жечпосполита тогава, а в него все пак са влизали и Беларус и Украйна, които са си баш в Източна Европа. Какъв е тоя "Жечнопосполит" който вече за втори път повтаряш? На твое място бих замълчал и не бих се обаждал повече. Както виждам нямаш какво да отговориш на другите уроци по история, които ти изнесох. В 21 век сме - информацията е свободно достъпна за всички и руската пропаганда е безпомощна.Коментиран от #84
10:22 29.10.2025
80 Факти
До коментар #78 от "Пенсионер 69 годишен":
1922-24 година гладът в СССР е резултат от брутална суша. Великата депресия тръгва от САЩ, но там глад няма, нали? Даже напротив - САЩ спасява СССР от глада. Ако САЩ не бяха провели най-голямата хуманитарна мисия в човешката история и хранили руснаците цели 2 години болшевишкият режим на Ленин щеше да падне и СССР щеше да се разпадне още във втората година от създаването си. САЩ спасят СССР два пъти веднага след създаването му и по време на ВСВ.Коментиран от #82, #86
10:25 29.10.2025
81 Факти
До коментар #75 от "Ъъъъъъъъъ":
България е била на три морета само 21 години. Иначе съм съгласен, че няма значение какво е било тогава. Важното е какво се случва сега. А сега Путин извършва геноцид в Украйна без абсолютно никаква причина. Никой не е заплаха за Русия с нейните хиляди ядрени ракети.10:29 29.10.2025
82 Пенсионер 69 годишен
До коментар #80 от "Факти":
В САЩ е имало ужасен глад, но колко точно милиона са измрели се изчислява със статистически методи, защото никой не ги е броил.10:31 29.10.2025
83 Пенсионер 69 годишен
Той казва, че след неговата смърт ще засипват името му с боклук, но вятърът на историята ще го развее.
10:41 29.10.2025
84 Кит
До коментар #79 от "Факти":
Цитирам твоя пост 37.Дори това не успяваш да съобразиш, паметливко 😂😂😂
11:01 29.10.2025
85 Вярно наблюдение!
До коментар #20 от "Приоритети":
Помните ли кой беше президент на Грузия? Отдавна е забравен и на зная, дали е още жив. Голям приятел беше на Запада, искаше НАТО. Митя Медведев, тогава президент на РФ и Върховен главнокомандващ, за няколко дни сломи грузинската съпротива и накара Саакашвили да си изяде вратовръзката. След време Миша Саакашвили го арестуваха и го затвориха без алкохол и дрога в затвора, където се побърка, жена му холандка го изостави и беше заприличал на плашило.А Навални? Всеки ден слушахме и четяхме Навални, Навални, Навални, АУУУУ! Навални! Приятел на Запада! Затвориха го, без алкохол и дрога се побърка и умря, забравен от Запада и от всички!
Примери много 😀😜
12:39 29.10.2025
86 Ха ха
До коментар #80 от "Факти":
Не си в ред.Гладът по време на Голямата Депресия е в пъти по голям от Гладомора .Хората са строили Ниагара само срещу къшей хляб.Не са броили дори мъртвите в САЩ,защото компютри тогава не са имали,а са смятали на пръсти.14:37 29.10.2025
87 Кит
До коментар #76 от "Факти":
За пореден път малоумно бъркаш оценките за жертвите на Голодомора в ЦЕЛИЯ СССР / именно в тези оценки могат да се видят максимални стойности от 10+ млн жертви/ с жертвите в УССР. Които са приблизително 1/3 от всички в голямата страна.За пореден път малоумно не коментираш факта, че по-голямата част от жертвите в УССР са в рускоезичната част, а не в Галиция. Виждал снимките с труповете по улиците на голям украински град, снимки, които ужасяват света. Е, тези снимки са от милионния Харков. Град в който жител, говорещ на мова със свещ да търсиш - няма да намериш!
Толкова. недолекуван мозъко!
15:12 29.10.2025
88 Иван Иванов
18:15 30.10.2025