Смърт и живот има в силата на езика и онези, които го обичат ще се наситят от плодовете му.
Притчи 18:21
Обърнете внимание – ще се наситят и на двата вида плод, това казва Божието Слово! Да внимаваме!
Имало ли е думи, които са ви наранявали по-силно от удар с юмрук?
Ледени думи със смъртоносен заряд, от които сякаш дъхът ви спира?
За щастие, има думи на живот, изграждащи думи, очистващи думи – като жива, бистра вода от планински поток.
Думи като медоносни пчели, те превързват и лекуват рани с мекота и със сладост.
Все повече науката доказва библейските истини. Има направени огромен брой опити за влиянието на думите върху структурата на водните молекули /проверете в Гугъл за д-р Масару Емото/.
Изводите са изумителни – категорични резултати за въздействието и на лошите, и на добрите думи.
Коя е добрата дума, прочистваща водата? Не е една, две са - съчетанието между думите "Любов" и "Благодарност".
Нека говорим любов и благодарност – ето това са думи на живот.
Добрите думи са по-силни от лошите!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 666
Иначе съм съгласен, че думите могат да имат значителен ефект над човек; както положителен ефект, така и отрицателен, но в това няма нищо божествено.
Относно материала давам оценка Мн. Добър (5) за старанието и Среден (3) за аргументовката.
Коментиран от #200
10:15 13.03.2019
2 среднощен
Коментиран от #4
10:17 13.03.2019
3 Цеко сифоня
Коментиран от #5
10:24 13.03.2019
4 Госあ
До коментар #2 от "среднощен":
Хубав коментар,но когато истината е поднесена по подходящ начин,тя би имала градивен а не деструктивен ефект. Или както казват на изток,помислете дали отсрещния ще може да понесе думите които ще изречетеКоментиран от #6, #7, #11
10:36 13.03.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 СмотанЯа
До коментар #4 от "Госあ":
То ако някой мисли все за другите какво и как ще го понесат накрая ще откачи! Ще се върна на статията "На маймуни ни направихте" защото е валидна и за сегашните ни духовни учители.Коментиран от #8
10:49 13.03.2019
7 среднощен
До коментар #4 от "Госあ":
Така е. Във всеки един от нас има стремеж към истината. Но също така има и оправдание за субективното възприятие на истината. Истината Е Една! Няма много "истини" - има оправдание на собственото разбиране за истината. Пилат Понтийски многозначително попита Христос "..що е истина.."!? По-важно е човек да не спира да търси истината, а по този труден път ще има най-вече "лоши думи" и "разочарование"..!? Докато "пораснем" и разберем думите на Иисуса Христа - "..в света скърби ще имате, но дерзайте Аз победих света.."!!Коментиран от #10
10:53 13.03.2019
8 Госあ
До коментар #6 от "СмотанЯа":
Не е толкова трудно да бъдеш учтив и да не говориш неща, които биха засегнали другите. Освен ако не трябва да направиш точно това. И живота знаеш ли колко по приятен е за всички ?10:53 13.03.2019
9 Иванов
Коментиран от #15
10:56 13.03.2019
10 Госあ
До коментар #7 от "среднощен":
Така е, човек има вродена интуиция за истината,както казва Декарт. Това което несъмнено приемаме за истина без много размишления е истина, като големият взрив и гените. Пазейки вродената си интуиция, повечето хора виждат истината и не е нужно да им бъде казвана от други, тогава когато ще ги нарани. Обратно, когато човек съвсем се е объркал и забравил откъде е тръгнал, тогава би било добре да му бъде напомнено.Коментиран от #16
11:01 13.03.2019
11 Мини
До коментар #4 от "Госあ":
Това означава ли, че ако се прецени, че другия неможе да понесе думите (т.е истината), да не му бъдат казани??? Мисля, че е по-добре да се каже истината такава каквато е (Да, разбира се, че по възможно най-подходящия начин). Нито да бъде редуцирана, нито да бъде украсявана, нито пък да бъде забавяна. Просто за да се даде възможност на чуващия истината да реагира своевременно.Коментиран от #14
11:02 13.03.2019
12 Смотаняци 33
11:02 13.03.2019
13 Смотаняци 33
11:07 13.03.2019
14 Госあ
До коментар #11 от "Мини":
Когато трябва вадиш меча и сечеш безмилостно. Тогава отново трябва да помислиш как истината би засегнала най много човека срещу теб. Но и при двата случая е добре да помислиш преди да кажеш нещо на някого. Не е толкова трудно да мислиш, трябват упражнения и постоянство.Коментиран от #20
11:08 13.03.2019
15 среднощен
До коментар #9 от "Иванов":
Гневът е присъщ и на Бога! Но трябва да уточним - Бог се гневи само на греха..! Ако човек се гневи на друг човек, то той не е по-добър..!? Човек може да се гневи на греха сторен от друг човек, но това вече задължава първия да бъде пример на подражание в доброто..! Дали имаме сили да бъдем пример за другите - ако ли не, по-добре да не осъждаме..! Вършейки това - злото ще спре до нас..!? Това е правилното размишление за гнева..!!Коментиран от #17, #25
11:09 13.03.2019
16 среднощен
До коментар #10 от "Госあ":
"Напомнено" - да.!? Но със зачитане личната свобода на опонента и най-вече с готовност за саможертва при това да се достигне до истината и от другия..!? По този труден път се върви не с изтъкване на личното постижение да знаеш истината, а с личен подвиг в помощта към "заблуденото агне"..! "Пастирят носи на раменете Си загубеното агне" е много добър пример..!Коментиран от #22
11:19 13.03.2019
17 СмотанРа
До коментар #15 от "среднощен":
За това среднощен е открил форматирането. :D11:23 13.03.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Откачения марсиянец
11:40 13.03.2019
20 Мини
До коментар #14 от "Госあ":
Неее, истината неможе да се прокара е меч и сечене! Казването и е достатъчно, а приемането и, както и правилното отношение към нея зависят от волята на другия. Но да, истината обикновено засяга и боли! Но именно, че мисля и за този, който е срещу мен, не бих искала да му отнема и "открадна" възможността да реагира и да се задейства навреме. А разбира се, че трябва да се помисли преди да се каже "НЕЩО" (каквото и да е), но не и истината. Не ти ли се е случвало да се опиташ да спестиш истината на някой от съображение, че той/тя трудно, болезнено или въобще не биха я приели (по твоя преценка) и след това, когато вече е късно или трудно за корекция, той/тя да те обвинят, че си им я премълчал?! Мисля, че всеки е бил в такава ситуация. Затова имам предвид, да не се прави компромис с истината.Коментиран от #24
11:44 13.03.2019
21 СмотанРа
Коментиран от #316
11:50 13.03.2019
22 Госあ
До коментар #16 от "среднощен":
Без пастири и агнета, просто " помисли дали отсрещния ще може да понесе думите които ще изречеш" и има ли смисъл изобщо да казваш каквото и да било. Като чуя за агнета и пастири и се сещам за великденските печени агнета и целта на пастирите да ги опазят от "лошите" вълци,за да ги изядат те ;)Коментиран от #23
11:50 13.03.2019
23 СмотанРа
До коментар #22 от "Госあ":
Огладнях.11:52 13.03.2019
24 Госあ
До коментар #20 от "Мини":
И като цяло, не говори много когато не си сигурен ;). Истината не е абстрактно понятие и почти всички я знаят. Най опасно е да даваш оценка на някого на база на твои лични наблюдения и "размисли" .Коментиран от #26
11:56 13.03.2019
25 Иванов
До коментар #15 от "среднощен":
Няма такова нещо! Когато Бог изведе Исраел от Египет и ги заведе в Обетованата земя където Той предаде нейните обитатели на унищожение заради разврата и човешките жертвоприношения към Молох с които я бяха опетнили и предупреди евреите да не правят като тях, защото ще ги унищожи! Грешник ли си, ще си получиш заслуженото.Коментиран от #45
12:00 13.03.2019
26 Мини
До коментар #24 от "Госあ":
Допълнително идват и самообвиненията, които човек си прави като е спестил истината на другия. Така, че премълчаването и не е изгодно и за двете страни. Говоря/ пиша когато съм сигурнА. Оценка не давам на никой, споделям мой опит и изказвам мои предположения.Коментиран от #31
12:10 13.03.2019
27 Кумчо Вълчо
Коментиран от #50
12:28 13.03.2019
28 СмотанРа
12:29 13.03.2019
29 СмотанРа
12:50 13.03.2019
30 СмотанРа
13:22 13.03.2019
31 Госあ
До коментар #26 от "Мини":
Не се гневи,имах предвид общочовешки план,та затова в мъжки род съм писал 😛. Имам предвид,че истината е достъпна за повечето хора, а когато си откривател трябва да представиш и необходимите доказателства, за да бъде пак достъпна. Истината е общочовешка, като това че сме изградени от клетки и разнообразието се определя от гените,и правилата трябва да важат за всички,и благата трябва да бъдат така разпределени,че да стигнат за всички и да останат и за идните поколения,че продавача е по низш от учения, инженера и лекаря (дори в добрата стара Англия е било така на времето) е такива неща, които всеки като ги види ги приема интуитивно. Когато започнеш да зашиваш оттук оттам и влагаш някаква лична воля,се случва така,че ти отпада някоя константа и се оказва че вселената се разширява и черните дупки не са толкова черни, че и неутриното е доста бързо (чакам с нетърпение). Та, след това лирично отклонение насочено към един от "богоизбрания народ" , смисъла на по горните ми коментари е, че по добре да спестиш на някого думи, които ще го наранят или да премислиш как най добре да ги кажеш ако биха били полезни за него, защото той най вероятно ги знае,а пък и това не е общочовешка,а лична "истина" ,би могло да бъде и без кавички.Коментиран от #55
13:23 13.03.2019
32 СмотанРа
13:51 13.03.2019
33 СмотанРа
Коментиран от #35, #57
13:54 13.03.2019
34 СмотанРа
13:57 13.03.2019
35 Госあ
До коментар #33 от "СмотанРа":
Не е пък и нужно да се стремим толкова много само към щастието, както казва Ницше -само англичаните го правят 😂13:58 13.03.2019
36 СмотанРа
14:01 13.03.2019
37 СмотанРа
14:03 13.03.2019
38 СмотанРа
14:04 13.03.2019
39 СмотанРа
14:07 13.03.2019
40 Не религиозен
Коментиран от #42, #58
14:08 13.03.2019
41 Госあ
Коментиран от #43, #49, #79
14:09 13.03.2019
42 Госあ
До коментар #40 от "Не религиозен":
Ееее аз се чудя откъде толко нацъкани минуси 😂Коментиран от #46
14:10 13.03.2019
43 СмотанРа
До коментар #41 от "Госあ":
Е това вече е мъдростта.14:14 13.03.2019
44 СмотанРа
14:19 13.03.2019
45 Не религиозен
До коментар #25 от "Иванов":
Иванов, вчера ти ми се разсърди, та не успях да те попитам дали си чел Тора на еврид или си ползвал някои от не съвършените преводи ?Коментиран от #47, #54
14:19 13.03.2019
46 Не религиозен
До коментар #42 от "Госあ":
Не са от мен. Аз вече не чета твоите коментари. Безполезно е и за двама ни...14:24 13.03.2019
47 СмотанРа
До коментар #45 от "Не религиозен":
Минава покрай Тора и гледа да не стъпи в него , че ще вземе да се омаже не виждаш ли.14:24 13.03.2019
48 Не религиозен
14:39 13.03.2019
49 Иванов
До коментар #41 от "Госあ":
И ламата е прав, защото в нашия феноменален"човешки" свят истината към неистината е 50% на 50%. Тоест, дори и седнали и четиримата будисти са прави. Ето затова споровете са губи време. Пример- Михаил със своите ученици разхождайки се в райската градина се срещнал със Сатан и неговите ученици.- Няма Бог, поздравил Сатан. - Няма, отвърнал Михаил. Защо Учителю му отвърнахте, че няма Бог, попитали учениците. - Защото ако кажех, че има Бог щяхме да влезем в тежък спор, а Бог е в любовта, а не в разделението и спора.Коментиран от #52, #53, #56
14:50 13.03.2019
50 Баба Меца
До коментар #27 от "Кумчо Вълчо":
Само за него ли знаеш, та само това си баеш ? Я, дай целия списък тук и за други да научим... Иначе излиза: баба Меца - за медеца, а Кумчо Вълчо - за агнеца...14:59 13.03.2019
51 Госあ
15:00 13.03.2019
52 Не религиозен
До коментар #49 от "Иванов":
Това в Тора-та на еврид ли ? или фолклорно предание?Коментиран от #204
15:03 13.03.2019
53 Госあ
До коментар #49 от "Иванов":
Истина има във всяко нещо, което кара земята да се върти.15:09 13.03.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Мини
До коментар #31 от "Госあ":
Гняв???🤔 Ако за теб нормалната междучовешка конверсация и корекция е гняв(къде виждаш/четеш гняв в коментарите ми???), то тогава какво би бил за теб истинския гняв!!? А и доста провокантно от твоя страна това с гнева(констатация, не оценка). Но явно това е и целта?!(предположение, не оценка). Да спестиш на някого ДУМИ, които ще го наранят- да, разбира се! Но ДУМИ и ИСТИНА не са едно и също. Но май ще последвам примера на "Не религиозен" с нечетенето на коментарите ти. Но ще се моля за теб и за твоето прозрение.Коментиран от #61, #67
15:10 13.03.2019
56 Не религиозен
До коментар #49 от "Иванов":
ИСТИНАТА, Иванов, ВИНАГИ Е 100%. Не по-малко ! Когато някой започва да спестява от ИСТИНАТА, накрая тя става като сол, която НЕ ОСОЛЯВА. И тогава такава сол се изхвърля и се тъпче от хората.( Матей 5 : 13). А абсолютната истина е у Бога. Нека не Го принизяваме в нашия човешки конформизъм. Нека не оскърбяваме интелигентността, която е заложил в нас.Коментиран от #59
15:11 13.03.2019
57 Ра та там
До коментар #33 от "СмотанРа":
Не съди за другите по себе си, особено ако си...Коментиран от #71
15:13 13.03.2019
58 Мини
До коментар #40 от "Не религиозен":
"И оценки като в училище раздава."- ами именно....псевдодаскал...Коментиран от #65
15:15 13.03.2019
59 Иванов
До коментар #56 от "Не религиозен":
Стига си бръщолевела, а си отвори адреса и ако не си на точното място, напиши горе в търсачката името на книгата и цъкни на търсене. Когато стигнеш до жертвоприношения на животни ги възприемай като отказ от себични желания в духовен смисъл. Чаоооо!Коментиран от #70
15:19 13.03.2019
60 Не религиозен
До коментар #54 от "Иванов":
Не ме пращай на риболов... Не искам тайни между нас. Кажи го с прости думи. Всички да чуем и да разберем.15:22 13.03.2019
61 Госあ
До коментар #55 от "Мини":
Ще направиш грешка ;) явно не си прочела целият ми коментар относно истината. Ще се повторя, всичко което кара земята да се върти около оста си и произлиза от това въртене е истина. Истината е като милионите богове, истината не е една,а милиони. Най големият грях е да слагаш рамка на истините, това е обречено на провал. Също като теорията за всичко на "единственият учен на всички времена" , която е била разбита на пух и прах.Коментиран от #66
15:24 13.03.2019
62 Госあ
Коментиран от #63, #64
15:29 13.03.2019
63 п.п.
До коментар #62 от "Госあ":
искам да кажа, християнството е добро за жени ;) (не го казвам с лошо )15:32 13.03.2019
64 Иванов
До коментар #62 от "Госあ":
Като ви чета коментарите е най- добре човек да си остане ....15:32 13.03.2019
65 Не религиозен
До коментар #58 от "Мини":
Едно голямо ПСЕВДО.Още от Сътворението...15:42 13.03.2019
66 Мини
До коментар #61 от "Госあ":
Неможе да има много истини! Истината е винаги само една. Ще те насоча да прочетеш още веднъж коментар#7.Коментиран от #68
15:44 13.03.2019
67 Не религиозен
До коментар #55 от "Мини":
Освен, че безполезно и за двама ни, трябва да се спазва ХИГИЕНА на мисълта.15:46 13.03.2019
68 Госあ
До коментар #66 от "Мини":
А аз пък коментар 41. Да се опитваш да обобщиш всичко в няколко изречения е меко казано манипулативно. Колкото и пъти да ги повториш с различни притчи. " Не казвайте на Бог какво да прави " , както е отвърнал Нилс Бор.Коментиран от #73
15:57 13.03.2019
69 Не религиозен
Коментиран от #74
16:11 13.03.2019
70 Не религиозен
До коментар #59 от "Иванов":
"Бръщолевила". ..Колко груби думи ! А проповядваш благост и мъдрост. Отивам да си поплача...Коментиран от #89
16:19 13.03.2019
71 СмотанРа
До коментар #57 от "Ра та там":
Не съдя приша си вие съд не сте виждали.Коментиран от #76
16:24 13.03.2019
72 СмотанРа
Коментиран от #80
16:30 13.03.2019
73 Мини
До коментар #68 от "Госあ":
Коментар#41 е нещо като "За да не се занимавам да обяснявам истината, за да не се занимавам да дискутирам, ще дам право на всеки един от тях." Нещо като конформизъм. Истината не е разтеглива като философията, затова може и да бъде обобщена накратко. Ако говориш истината, никой не манипулираш! Защото който се чувства манипулиран, може и да я потърси, а който наистина я търси, ще я намери!Коментиран от #75
16:51 13.03.2019
74 Госあ
До коментар #69 от "Не религиозен":
Аз пък продължавам да ти чета коментарите, въпреки че дискусията с другата християнка определено ми харесва повече, защото все пак я има. Не ти ли прави впечатление, че всичките ти цитати са заповеднически и обидни и еднакви по своя смисъл. Някъде се прокрадва и демагогия за разнообразие (не прощаваше ли Бог всичко на фарисеите, които склонят глава пред църквата,така както е простил на Галилео и отменил кладата, когато се е отрекъл от истината. Определено се убеждавам все повече,че целта на тези евангелия много от които нямащи нищо общо с думите на Христос (или иначе казано„ Какво е отричал Христос? - Всичко, което днес се нарича християнско." ) е да преиначат истината и живота,така че да влязат насилствено в някакви рамки.Коментиран от #84
17:01 13.03.2019
75 Госあ
До коментар #73 от "Мини":
Това е християнското тълкование ( просто и тривиално както винаги), будисткото е друго. Написал съм го. Това е будистка притча. Между другото, Нилс Бор печели спора безапелационно (ако те интересува може да провериш, това е била наистина една от големите дискусии).Коментиран от #87
17:06 13.03.2019
76 Ра та там
До коментар #71 от "СмотанРа":
Изразът е на Балзак, мислех, че знаеш, но ще ти го преведа. Смисълът не е да си съдия ( съдене), а недей да мислиш, че и другите са същите като теб...Коментиран от #77
17:21 13.03.2019
77 СмотанРа
До коментар #76 от "Ра та там":
Аз да мисля, че другите са като ме само да се замисля се вкарвам в грях със себе си.Коментиран от #81
17:26 13.03.2019
78 СмотанРа
17:31 13.03.2019
79 Не религиозен
До коментар #41 от "Госあ":
Ами това си е парафраза на нашенската "И вълкът сит и агнето цяло"...Плаках досега, заради грубата дума на Иванов и чак сега се успокоих, за да ти отговоря.
18:12 13.03.2019
80 Не религиозен
До коментар #72 от "СмотанРа":
Я виж ти... Знаеш да манипулираш.18:13 13.03.2019
81 Не религиозен
До коментар #77 от "СмотанРа":
Ти си знаеш...защо. И Балзак и той си знае. Аз винаги си мисля, че и другите са добри като мен. Това грях ли е ?Коментиран от #83
18:20 13.03.2019
82 СмотанРа
18:23 13.03.2019
83 СмотанРа
До коментар #81 от "Не религиозен":
Знам че нищо не знам. Знам, че се уча и адаптирам. Манипулацията е добра основа за деградация в даден момент. Просто не ми харесва да го правя два три пъти и за малко да самоубия някой хора.18:42 13.03.2019
84 Не религиозен
До коментар #74 от "Госあ":
Празните философски спорове винаги са ме отблъсквали. Тези мисловни упражнения са безплодни. Предпочитам кратките и точни отговори: Да! Да! или Не! Не! Вече ти казах, че е безполезно и за двама ни да водим спор и да се убеждаваме един друг, Нито аз ще те убедя, нито ти - мен. Стиховете ("цитатите"), на които се позовавам за мен не са НИТО ЗАПОВЕДНИЧЕСКИ, НИТО ОБИДНИ. Аз съм благодарна на Бог в сърцето си, че ме е създал, че ме избрал да бъда НЕГОВО дете, че е дал Единородния си син ИСУС ХРИСТОС в жертва на кръста, заради моите грехове, че ми е дал изобилен живот тук на земята и е приготвил за мен вечен живот, че.... толкова много още мога да добавя. Че и сега ми прощава, ако съгреша и изповядам греха си. Не знам защо очакваш от едно добро и послушно дете да не се покорява на Създателя си ? Е, може би не винаги послушно и добро, както ми се иска, но...се старая. Исус каза: "Моето иго се носи леко". Така е, когато е облечено в НЕГОВАТА ЛЮБОВ !18:47 13.03.2019
85 СмотанРа
Коментиран от #86
18:55 13.03.2019
86 Не религиозен
До коментар #85 от "СмотанРа":
Така,така,,,Ти си постоянното присъствие за да поддържаш мъглата... Но от време на време се налага да се идентифицираш... Затова прочети внимателно Евангелията. Ето ти жокер преди това. Жителите на Йерусалим очакваха, че Исус Христос е бъдещият цар, който ще ги освободи от римляните . Те ИСКАХА,(не както ти казваш) Той да бъде Цар. И когато разбраха, че Исус Христос няма покрие техните очаквания, избраха Пилат да пусне престъпника Варава . Тяхната жажда за свобода, не се покриваше с духовната свобода, която Исус беше дошъл да им даде... Те не го разбраха, защото бяха плътски и материално ориентирани изцяло. Исус беше дошъл да изпълни Закона и да плати цената за Изкуплението от греха. Но плътта винаги се противи на Духа. И това се повтаря във всички времена и на всички места по земята. И тук е така...Коментиран от #88
20:01 13.03.2019
87 Мини
До коментар #75 от "Госあ":
"Винаги е нужна добра воля, за да разберем най-простото и най-ясното" Мари фон Ебнер- Ешенбах. A kкогато не искаме да го разберем, го класифицираме като тривиално.Коментиран от #110
20:30 13.03.2019
88 СмотанРа
До коментар #86 от "Не религиозен":
Духа е дух вие или го създавате или го губите това е принцип. Когато го откраднете тогава сами отивате в по-голям грях. Точно за това и рим го има. Нека не забравяме обаче защо и рим пада. Проблема е не толкова във изкуплението, а във споделянето. За съжаление никой никого не е приемал такъв какъвто е. Прекаленото пришпорване на нещата винаги дава грешен резултат поне това да бяхте го разбрали, а и възможност за трета страна да се възползва може би в нашия случай 7 други вида. Така, че мога да направя изключение, но имам условия.20:40 13.03.2019
89 Иванов
До коментар #70 от "Не религиозен":
Жената трябва да си знае мястото.Коментиран от #90, #94
20:46 13.03.2019
90 СмотанРа
До коментар #89 от "Иванов":
Хахахаха факт20:58 13.03.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 СмотанРа
21:03 13.03.2019
93 СССмотанРа
Коментиран от #95
21:19 13.03.2019
94 Не религиозен
До коментар #89 от "Иванов":
Какво ? Не мога да повярвам, че го казваш... Това си е истински сексизъм ! Ех, а аз гласувах против Истанбулската конвенция...Коментиран от #98
21:28 13.03.2019
95 Не религиозен
До коментар #93 от "СССмотанРа":
Разбираемо е! Днес навярно ти дойде в повече и възприемаш ИСТИНАТА като агресия. Останалите да не са на семинар..., та затова си сам...21:39 13.03.2019
96 666
Коментиран от #97
22:13 13.03.2019
97 Не религиозен
До коментар #96 от "666":
Аааа, значи се криеш в тъмните сенки, както патрона си и дебнеш, где кого да погубиш...Но не издържа и пак се "изпусна". Чети Евангелията и ще напреднеш.22:56 13.03.2019
98 Иванов
До коментар #94 от "Не религиозен":
1 Титотей 2:11-15Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение. А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива. Защото първо Адам беше създаден, а после Ева. И Адам не се излъга, а жената се излъга и падна в престъпление. Но пак тя ще се спаси чрез раждане на деца, ако пребъде във вяра, в любов и в святост с целомъдрие.
Коментиран от #103
23:04 13.03.2019
99 666
Коментиран от #100
23:07 13.03.2019
100 Не религиозен
До коментар #99 от "666":
Миличък, дали вярваш или не вярваш, Бог и Сатана съществуват и нашето идентифициране с някой от тях или техните белези неминуемо ни поставя в положение на определен избор. Една от големите хитрости на Дявола е, да се преструва на невидим и да се крие. Точно това, може би съвсем не съзнателно ти направи днес, като стана инструмент в ръцете му и през време на цялата дискусия не се появи. Аз наистина се раздвоявам между милостта си към теб като човешко създание и гнева към проявите на Сатана. И затова те умолявам, избери си друг ник нейм. Не се оставяй твоята гордост и упоритост да те превърнат в жертва на Противника на човешкия род. А ако имаш деца, помисли за тях и не им оставяй такова духовно наследство. Прояви благоразумие, моля те. Вчера # 41 надълго и широка, с много любов отправи своя призив и към теб.23:26 13.03.2019
101 Иванов
Коментиран от #104
23:33 13.03.2019
102 666
Коментиран от #105, #109
23:43 13.03.2019
103 Не религиозен
До коментар #98 от "Иванов":
Добре! Четеш! Значи може и да има полза от препирните ни тук. А сега прочети Послание на Павел към Галатяните 3: 27-29. Ще го изпиша, за да стане явно за всички, а да не бъде "нашата" тайна. "Понеже, всички, които сте се кръстили в Христа, Христа сте се облекли. Няма вече Юдеин, нито Грък; няма роб, нито свободен; НЯМА мъжки пол ни ЖЕНСКИ; ЗАЩОТО ВИЕ ВСИЧКИ СТЕ ЕДНО В ХРИСТА ИСУСА. и ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание". А думите в 1-во Тимотей се отнася до обучението на Тимотей за реда в църквата. Сега, докато пиша тези редове се сетих да те попитам КРЪЩАВАН ли си като бебе в купела в църква ? Имаш ли кръщелно свидетелство ? Аз имам две - едното като съм била бебе, а второто, когато направих моя съзнателен избор да следвам Христос и бях кръстена във вода, както Йоан Предтеча кръщаваше. Беше уникално чувство...Коментиран от #106
23:52 13.03.2019
104 Не религиозен
До коментар #101 от "Иванов":
Спокойно! Не съм те забравила, нито пренебрегнала. Един по един. И аз съм човек... Ето имаш твоята дуплика23:55 13.03.2019
105 Не религиозен
До коментар #102 от "666":
Недей! Поглеждай от време на време..."Неведоми са пътищата Господни". Всеки изминава своя път различно. На мен ми отне седем години, преди "да срещна" Христос по свръхестествен начин и да взема решение да го следвам. Не се превръщай неволно в Противник на Бога или в слуга на Сатана. Имаш безсмъртна душа. Казват - 11 гр. Науката, на която ти разчиташ толкова много. Но да знаеш и науката и знанието в нея пак е от Бог вдъхновена. Послушай съвета ми. Бъди мъдър и не прибързвай.Коментиран от #108
00:15 14.03.2019
106 Иванов
До коментар #103 от "Не религиозен":
Имам, но не ми се пише, твърде лично е. Не ми се вярва, Месията да е искал на негов гръб Савел да създаде нова религия. Тогава и Мохамед щеше да си гледа камилите, а не да става писател. Хората щяха да живеят без да се делят по вяра и да се избиват помежду си. Един Бог и един народ. Наистина в духовния свят Ангелите на Закона и Любовта са хванати ръка за ръка, един до друг, но тук на Земята това нещо го няма.Коментиран от #107
00:23 14.03.2019
107 Не религиозен
До коментар #106 от "Иванов":
Добре! До тук добре. Значи признаваш Месията - Исус Христос. А се противиш на Павел, но нямаш нищо против да цитираш неговото послание към Тимотей, когато ти е необходимо и изгодно...00:56 14.03.2019
108 Не религиозен
До коментар #105 от "Не религиозен":
И още един изпитан съвет. Амбицията, може да бъде градивна, .но може да бъде деструктивна и да те разяжда като червей. Остави личните си амбиции настрана и отношението си към г-н Урумов. Ти не го харесваш. Други го харесват. Бъди толерантен. Не може да настояваш за отделна рубрика... Тогава всеки може да започне да претендира от своя гледна точка. Аз напр. за рубриката "Любопитно", друг за "Конфликт"...Просто чети това, което те интересува. Не се превръщай в "прахосмукачка"...не е задължително да прочетеш всички публикации. И все пак поглеждай от време на време, без да се гневиш и да искаш "главата " на Александър Урумов. Вярвам, че няма нищо случайно, макар често така да си обясняваме необяснимите неща...01:41 14.03.2019
109 Не религиозен
До коментар #102 от "666":
И още един изпитан съвет. Амбицията, може да бъде градивна, .но може да бъде деструктивна и да те разяжда като червей. Остави личните си амбиции настрана и отношението си към г-н Урумов. Ти не го харесваш. Други го харесват. Бъди толерантен. Не може да настояваш за отделна рубрика... Тогава всеки може да започне да претендира от своя гледна точка. Аз напр. за рубриката "Любопитно", друг за "Конфликт"...Просто чети това, което те интересува. Не се превръщай в "прахосмукачка"...не е задължително да прочетеш всички публикации. И все пак поглеждай от време на време, без да се гневиш и да искаш "главата " на Александър Урумов. Вярвам, че няма нищо случайно, макар често така да си обясняваме необяснимите неща.01:44 14.03.2019
110 Госあ
До коментар #87 от "Мини":
Както казах, хубаво е жената да бъде християнка,че даже е добре и децата в ранна възраст да бъдат възпитавани с християнски притчи,но неминуемо трябва да дойде момента в който очите да им бъдат отворени и да видят истината и света и да не позволяват да бъдат манипулирани. Това е работа на мъжа, когато приказките за послушните агънца трябва да бъдат заменени с истината.Коментиран от #116, #137
05:19 14.03.2019
111 666
Коментиран от #112, #132, #135, #140
08:27 14.03.2019
112 СмотанРа
До коментар #111 от "666":
Не само да се отвергнат, но да не им дава дори да се замислят. Това правилно "Да" и продължаваш на пред, нищо че там има пропаст.09:22 14.03.2019
113 СмотанРа
09:37 14.03.2019
114 СмотанРа
09:38 14.03.2019
115 СмотанРа
10:20 14.03.2019
116 Мини
До коментар #110 от "Госあ":
Това, както ти си го представяш, може и да функционира с "6 без 10" християнка, но ако очакваш слабоумност, наивност, сляпо следване и скачане от една вяра в друга от една истински вярваща християнка, то тогава много я подценяваш. Една наистина вярваща, праведна(както ти казваш) и практикуваща вярата си християнка знае, че едната истина и любовта, обичта(вкл.и във формата на любов м/у жената и мъжа) са взаимносвързани.Само истината без любовта oстава крехка, слаба и фрагилна, а само любовта без истината води до заблуда. Или иначе казано- истината е кормилото, което дава посоката в живота на човека(дори и в брака), а любовта е двигателя, който я (го)движи напред. Само ако и двете функционират добре, може човека (съответно брака)да се движи по правилния път и да стигне целта. Осъзнаването на тази истина е есенциално както в живота на един човек, така и в брака. Но написаното в последния ти коментар е нещо наистина ново от твоя страна. Да искаш да вплетеш Християнството във възпитанието на деца е истинско прозрение!👍👌И много често чрез децата се осъзнават и виждат неща, които човек преди това не е и допускал, че може да станат или пък категорично е отхвърлял......!Божиите пътища са неведоми.....
Коментиран от #119, #120
10:27 14.03.2019
117 СмотанРа
Коментиран от #118
10:36 14.03.2019
118 Госあ
До коментар #117 от "СмотанРа":
Или както казва поета " добре приет, изхвърлен със ритник" 😂11:24 14.03.2019
119 Госあ
До коментар #116 от "Мини":
Имаш + от мен,но не приемай това за децата съвсем буквално, защото нямам предвид промиване на мозъка,а силно филтрирани притчи, които да допълват приказките. В юношеските си години и началото на зрялост,би трябвало да се чете само философия, поезия и природни науки. Всъщност, както е в училищната програма,но без родителско възпитание и насоки, няма как да станеКоментиран от #121
11:30 14.03.2019
120 п.п.
До коментар #116 от "Мини":
Никой разумен човек не иска да се жени за слабоумна жена,най малкото защото ще предаде гени на детето му. Но всеки мъж иска да се ожени за послушна и кротка като агънце жена, която да го боготвори и възпитава децата му,е до определено ниво 😀Коментиран от #124
11:36 14.03.2019
121 Мини
До коментар #119 от "Госあ":
"Силно филтрирани......"- а това не е ли манипулация??? Не е ли злоупотреба с детското доверие? Да, чудесно е, че в учебната програма са предвидени изучаването на философия, литература и природни науки. А има ли вече и часове по религия??Коментиран от #122
11:44 14.03.2019
122 Госあ
До коментар #121 от "Мини":
Ако има часове по религия,те несъмнено трябва да включват Шинто,Будизъм, Индуизъм и дори Ислям. А не само Християнство. Също така трябва да бъдат правени дълбоки паралели и сравнения между религиите, както в посланията,така и в дейностите в исторически аспект. Нали има даже теология като "наука". Би могло да се вкарат някакви часове. Само да не се получи обратният ефект?Коментиран от #128
11:52 14.03.2019
123 СмотанРа
11:53 14.03.2019
124 Мини
До коментар #120 от "п.п.":
Ами...., дерзай! Който наистина търси, намира(знам вече, тривиално за теб)! За твоя подкрепа, ще се моля да намериш, такава, каквато търсиш.Коментиран от #125
11:53 14.03.2019
125 Госあ
До коментар #124 от "Мини":
Ако не намериш точно това което търсиш,ще намериш друго ;)Коментиран от #127
11:59 14.03.2019
126 СмотанРа
12:00 14.03.2019
127 СмотанРа
До коментар #125 от "Госあ":
Хаха да после ще е като на изборите по малкото зло.12:01 14.03.2019
128 Мини
До коментар #122 от "Госあ":
Да, според това, каква религия изповядва ученика или от каква религия се интересува. Подобен (на твоя) модел на часове по религия с изучаване и на др.религии се практикува в някой страни (незнам дали и във всички) от Зап.Европа. Познаването на др.религии за мен е от голяма важност, тъй като това ме научи още повече да ценя собствената си.12:20 14.03.2019
129 СмотанРа
12:34 14.03.2019
130 СмотанРа
12:40 14.03.2019
131 СмотанРа
12:43 14.03.2019
132 Не религиозен
До коментар #111 от "666":
" Затова казах, че действията на г-н Урумов са против чистата вяра и целят да отвартят тези, които се колебаят." O, вчера казваш, че не вярваш нито в Бог, нито в Сатана, а днес вече си се "загрижил" за "чистата" вяра... Май започва да става ясно кой е градинарят, от чиято градина се храниш...13:31 14.03.2019
133 СмотанРа
13:31 14.03.2019
134 СмотанРа
Коментиран от #136
13:37 14.03.2019
135 Не религиозен
До коментар #111 от "666":
И затова си "решен" да се бориш "докрай" за "чисти улици". Ах, каква метафора...Нямаш ли друг смисъл за свободното си време, та си се заел с работата на "чистач"...Защо не си избереш друга "кауза", на която да посветиш силите си. Например, за наистина чисти улици, здрави тротоари, асфалт без дупки... места за паркиране и изграждане на обществени паркинги. А ти се тръшкаш за една рубрика, която който иска чете, който не иска не чете...Прозрачно. Известен е поръчителя. Този, който прилага девиза "Разделяй и владей:. А, ти си инструмент, наистина за един морков.13:40 14.03.2019
136 Не религиозен
До коментар #134 от "СмотанРа":
Нали ти казах, че все някога ще излезеш от мъглата...и ще си покажеш рогцата.13:47 14.03.2019
137 Не религиозен
До коментар #110 от "Госあ":
" да бъдат възпитавани с християнски притчи, но неминуемо трябва да дойде момента в който очите да им бъдат отворени и да видят истината и света и да не позволяват да бъдат манипулирани." Твоите пинципи вече стават явни. Първият, който ми показа вчера беше "И вълкът сит и агнето цяло", днес виждаме допълнението " От всекиго по нещо". Или с две думи : Приспособяването- за оцеляването... И накрая живота ти свършил, също като муха от л..но, на л..но.Коментиран от #157
14:00 14.03.2019
138 СмотанРа
14:34 14.03.2019
139 СмотанРа
14:36 14.03.2019
140 Не религиозен
До коментар #111 от "666":
От мен морков няма да получиш. Даром съм приела - даром давам. НЕ ПРОДАВАМ ! Виж за "тоягата".. За Противника на Бог - няма да я жаля. Защото неговите хитрости са ми известни.14:40 14.03.2019
141 СмотанРа
14:46 14.03.2019
142 СмотанРа
Коментиран от #144
15:03 14.03.2019
143 СмотанРа
15:03 14.03.2019
144 Не религиозен
До коментар #142 от "СмотанРа":
с анекса - вярваш само на онзи който плаща.15:17 14.03.2019
145 СмотанРа
15:24 14.03.2019
146 СмотанРа
15:26 14.03.2019
147 СмотанРа
15:27 14.03.2019
148 СмотанРа
15:28 14.03.2019
149 СмотанРа
15:30 14.03.2019
150 СмотанРа
15:32 14.03.2019
151 СмотанРа
15:36 14.03.2019
152 СмотанРа
15:38 14.03.2019
153 666
Коментиран от #156, #160, #161
15:38 14.03.2019
154 СмотанРа
15:40 14.03.2019
155 СмотанРа
15:45 14.03.2019
156 СмотанРа
До коментар #153 от "666":
Нищо няма да видят тия сключил съм договор не се притеснявайте. Килнат ли ме прецакани са оставят ли ме да умра пак са прецакани. Докато не се научат това ще им е за урок.15:47 14.03.2019
157 Госあ
До коментар #137 от "Не религиозен":
Предизвикваш ме елементарно,и няма смисъл да ти отговарям. Препоръчвам ти да прочетеш "Силата на мълчанието" на Карлос Кастанеда. Разбира се,няма да го направиш,но тогава го приеми буквално, като съвет ;) Няма по празно съществувание от заблудата. И не ми отвръщай с притчи, които са едни и същи по своята същност. Пак нищо не си разбрала, въпреки че беше буквално написано " напомня ми на пастирите,които пазят агнетата от "лошите" вълци,за да бъдат изядени от самите тях" Ти да не си от някоя секта,или имаш друг проблем ? Не е нормално в 21в някой така сляпо да вярва на юдейските басни.Коментиран от #162
15:58 14.03.2019
158 СмотанРа
16:01 14.03.2019
159 СмотанРа
16:03 14.03.2019
160 Не религиозен
До коментар #153 от "666":
Вчера се беше умърлушил и се беше умълчал.. Днес отново се разджавка.... На ПРЕЗАРЕЖДАНЕ ли беше? Пропуснал си да поискаш файла с терминологията.. и правиш фактологични грешки..Ама нали ти казах. Като паднеш друг ще те смени- какво тук значи някаква си личност...Но все пак много се надявам, заради едната чест и достойнство, НАЙ-ПОСЛЕ да ни обясниш на нас с "еднобитовия кръгозор" какво означава ПСЕВДОВЯРВАЩИ и ПСЕВДО НАУКА . Ще приключиш безславно и ще ни оставиш в неведение за "прозренията "си. Ако имаш ДОСТОЙНСТВО де...Коментиран от #163, #166
16:10 14.03.2019
161 Госあ
До коментар #153 от "666":
Тази религия е измислена за влияние. Несъмнено е постигнала разцвет, благодарение на благородните римляни, които след приемането и търпят пълен крах (е разбира се не е само това причината). Най големия и разцвет е бил през "тъмните векове" и мисионерите в новите земи, които унищожават коренното население (където могат). Слава на боговете, идват и " Les siecles de lumieres" , които безвъзвратно премахват деспота и.Коментиран от #164, #186
16:13 14.03.2019
162 Не религиозен
До коментар #157 от "Госあ":
Както искаш и както ти е удобно - така приемай отговора ми. Вече ти казах, че не мога да рискувам да слушам съветите на хора, които цял живот са се упражнявали в умозрителни фантазии. Иначе сравнението ми накрая не е много изискано, но пък е точно. Казах, че не чета твоите коментари, защото да спорим е безполезно. И ти го знаеш, Но си търсиш спаринг партньор.... Ами виж, аз НЕ СТАВАМ. Но все ще намериш. Вече имаш оферта. Успех!16:33 14.03.2019
163 Госあ
До коментар #160 от "Не религиозен":
Хайде да ти отговоря аз, псевдовярващи са тези, които използват невежеството на тълпата за лична изгода. Независимо от коя страна си- от тази на невежата тълпа или от тази на експлоататорите, и в двата случая си псевдовярващи. Защото в единия случай лъжеш останалите,а в другият си излъган. Псевдонауката е подобна, достатъчно е да погледнем примера с един учен, който плагиатства от няколко човека (Поанкаре,Лоренц, Лайбниц) за да създаде нещо, което и той самият не разбира. И докато двете бързи неутрино,се оказват все още "грешки" несъмнено ще дойде и третото и една от теориите му,все още стои,то другите три (статичната вселена,черните дупки и детерминизма в квантовата механика) биват тотално разбити. Та това е псевдонауката,да плагиатстваш и да се опитваш вкараш в рамки и то грешни динамичният и разнообразен свят. И знай едно, боговете са един милион и единКоментиран от #165
16:37 14.03.2019
164 Не религиозен
До коментар #161 от "Госあ":
Благородните римляни... Как? Завладявайки територии и земи и подчинявайки ги на Империята...Моля те. Не рискувай повече...16:39 14.03.2019
165 Не религиозен
До коментар #163 от "Госあ":
Твоето разбиране не ме интересува. Аз очаквам ОБЯСНЕНИЕТО на 666, щото вече чакам цял месец. Освен това, надявам се, че той няма да плагиатства твоето разбиране, но пък може да се "съгласите" и да си размените взаимопомощ.16:45 14.03.2019
166 СмотанРа
До коментар #160 от "Не религиозен":
Гледай го нахалитета кажи ни кажи. Дай му да го олигави бре 666 много нетърпение псевдо пенис.16:56 14.03.2019
167 Не религиозен
Коментиран от #168, #171
17:13 14.03.2019
168 Не религиозен PP
До коментар #167 от "Не религиозен":
Но да не забравят да попитат ник 666, дали е съгласен...,17:15 14.03.2019
169 СмотанРа
Коментиран от #173
17:25 14.03.2019
170 СмотанРа
17:27 14.03.2019
171 Госあ
До коментар #167 от "Не религиозен":
Продължаваш да предизвикваш с наглост 😂. Кои сте тия "нас" ? И не виждаш ли,че интереса е от няколко човека, въпреки че коментарите са малко повече от рубриката "разврат". Като цяло по добре да се коментират религиозни въпроси, отколкото как да правим групов секс,но рубриката мнения приляга повече за философски съждения и проблеми в обществото, отколкото да разсъждаваме върху "божиите" заповеди. Както писах по горе не съм против, но всичко трябва да бъде добре обмислено, защото тези въпроси търпят много повече манипулация дори от историята. Те някои псевдо учени,дори природните закони се опитват да манипулират 😂Коментиран от #172, #178
17:46 14.03.2019
172 СмотанРа
До коментар #171 от "Госあ":
Сори доказано е отдавна религията си компроментирана. Хората са гад. Всички са богово. Парите са на дедо боже и ако не лапаме сме за ада. Мене взе да ми писва от болни хора да ми казват че съм луд. Само дето като полудея почват да се крият.17:54 14.03.2019
173 666
До коментар #169 от "СмотанРа":
Е, чак на всичко не са готови. Например, не могат да преглътнат истината и да се отърсят от оковите, които доброволно са си сложили. А който се интересува от моята представа за чиста вяра и за псевдовярата, ще я споделя, не съм забравил за това.Коментиран от #176
17:57 14.03.2019
174 СмотанРа
18:06 14.03.2019
175 СмотанРа
18:11 14.03.2019
176 Не религиозен
До коментар #173 от "666":
ИСТИНАТА ? Коя истина имаш предвид - твоята ли ? Я ми покажи ПЛОДОВЕТЕ на твоята истина- празни приказки, квалификации и обещания . Не си забравил ли ? Имаше един хубав български филм - там героят се хвалеше - "Татко ще ми купи колело, но друг път"...Отдавна трябваше да си го направил, но и вчера ти казах - балонЧе...на конец. И внимавай с храстите - някои са бодливи.Коментиран от #177
18:21 14.03.2019
177 СмотанРа
До коментар #176 от "Не религиозен":
Ха така заплахите се почват. Време беше да се докажете за какво сте направени. И нека не забравяме всичко е бодливо що се докосне до вас.Коментиран от #180
18:33 14.03.2019
178 Не религиозен
До коментар #171 от "Госあ":
"Както се казва в една реклама - вашето мнение е важно за нас". Е какво не ясно има в това ? Чел си такива проникновени философски книги, а не разбираш смисъла на една реклама...адресирана до ШИРОК кръг потребители, които в случая четат една рубрика в една медия. И ми лепваш определение "нагло" само защото отстоявам мнението си?...а после се извърташ - Публикувано във факти.бг: ." Както писах по горе не съм против, но всичко трябва да бъде добре обмислено, "... нали и аз това предлагам...Но освен да бъде "добре обмислено", някой трябва да пожертва и ВРЕМЕ и ТРУД и ПОСТОЯНСТВО и ПОСВЕЩЕНИЕ. А доброволци трудно се намират...18:42 14.03.2019
179 СмотанРа
18:44 14.03.2019
180 Не религиозен
До коментар #177 от "СмотанРа":
Не различаваш ЗАПЛАХА от ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ." Разумният човек предвижда злото и се укрива, а неразумния върви напред и страда" - Притчи Соломонови. За едно си прав - ИСТИНАТА боде в очите и в някои поражда страх.19:43 14.03.2019
181 СмотанРа
20:05 14.03.2019
182 СмотанРа
20:06 14.03.2019
183 Смотания АД
Коментиран от #184
21:12 14.03.2019
184 #183
До коментар #183 от "Смотания АД":
те най се страхуват от хората на които нищо не им е останало защото няма как да ги сплашат - тя сектата им уж миловидна и лъчезарна ама основния им инструмент е страха и заплахатаКоментиран от #185, #193
21:19 14.03.2019
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 Мини
До коментар #161 от "Госあ":
Християнството не е измислена религия, тъй като е доказано, че Христос действително е съществувал. И разцвета си дължи определено не на благородните римляни(които благодарение на разврата се похгубиха сами), а на съвестното прилагане и следване на Библията и Христовото учение. А ти сякаш не си облагодетелстван от разцвета и приносите на Християнството?!?! Puncto образование и грамотност- световния индекс за алфабетизиране(отчита степента на алфабетизиране на нациите) отчита, че нации със степен над 97% са нации със силни християнски минало и корени. Етиката на труд също е заимствана от Библията- накратко казано труда, прилежността, принципите на честност и доверие, и т.н. Големите открития и техническия напредък на съвремието са направени най- вече в западния свят и особено в страните с християнски корени . Социалната пазарна икономика също има християнска основа(сравни иконом.системи на източна и зап.Германия след ВСВ). Откъде идват човешките права и свобода, гарантирани в конституциите на мн.държави? Заимствани са без изключение от юдейско- християнския кодекс. Да, продукт са на Просветлението, но и самото то е имало идеалната християнска почва за да може да се развие. Следването на Християнството може да доведе култури и нации до разцвет. Обяснението за това е самият Исус Христос. В него разкрива Бог как трябва да бъде човека, как е замислен първоначално. Да бъде човек без разрушителната сила на греха и с неразрушителната сила на вечния живот. Индиеца ВКоментиран от #188, #201, #205
21:32 14.03.2019
187 Мини Продължение #186
Прочети книгата му, както и "История на Християнството" от Йоханес фон Валтер(дано ги има на бг). Не са само за християни....! Виж и другата страна....
Коментиран от #190
21:39 14.03.2019
188 Смотания
До коментар #186 от "Мини":
Пак казвам не ми дреме протокола си е валиден и не можете да го усоетите независимо с какво боравите робота си е робот и не се предава. Мойте хора бяха избити да не мислите, че ще се подчиня на манипулация която дешифрирам на мига ли. Трябва да сте много тъпи.Програмата християнстово я изтрих отдавна спасение няма. Но протокола за истина го има само него така, че или или няма друго в този свят освен него срахът го надушвам от далече. Но изтреблението ни няма да има никой който да го прости на никоя планета лъжата си е лъжа винаги ще е такава.Коментиран от #189
21:41 14.03.2019
189 Мини
До коментар #188 от "Смотания":
Абе що пълниш брояча за коментарите с твоите меко казано мъгливи коментари??!!Коментиран от #194, #196
21:47 14.03.2019
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Satanomotan
21:50 14.03.2019
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 185
До коментар #184 от "#183":
Секта ? Интересно ! Разкажи какво знаеш за нея, че ми стана интересно.21:58 14.03.2019
194 Сатаната
До коментар #189 от "Мини":
Търся си истината за отнетия живот и маниполираното съзнание може би хахах и пита.22:00 14.03.2019
195 Иванов
Коментиран от #197
22:58 14.03.2019
196 Не религиозен
До коментар #189 от "Мини":
Такава задача му е поставена от началото на гастрола му тук - мъгляви и объркващи коментари. С една дума -ХАОС. Авторът е известен -Сатаната. А Бог е Бог на РЕДА ! Изпрати своя син ИСУС ХРИСТОС да донесе на хората СВОБОДА, МИР,ПРАВДА и РАДОСТ. Но от тях най-много пречи свободата...23:08 14.03.2019
197 Не религиозен
До коментар #195 от "Иванов":
Иванов, моля те сваляй нивото...толкова ниско.23:23 14.03.2019
198 666
Коментиран от #199
23:48 14.03.2019
199 Не религиозен
До коментар #198 от "666":
А ти за 10 минуса ли се бориш? Шест не ти ли стигат? Рекордьор си все пак, погледни още от начало...00:49 15.03.2019
200 Не религиозен
До коментар #1 от "666":
О, извинявай не погледнах... Те били станали 10 минусите. Хайде , ако си написал реферата за "ПСЕВДОВЯРАТА" И "ПСЕВДОНАУКАТА", лягай, че утре тежък ден те чака. Пък имаш и нови термини да учиш.00:57 15.03.2019
201 Госあ
До коментар #186 от "Мини":
В теб има светлина, затова ще се повторя, Христовото учение е само една част от Библията използвано като някакво доказателство за всички останали юдейски манипулации. По горе съм цитирал и Ницше. Ако трябва да си говорим за реални неща,възкръсват само възкръсващите растения ;) . Не съм антихрист,а антисемит :). И напротив твърдо заставам зад моралните ценности и справедливост в едно общество,но не смятам че Библията би могла да ги определя.Коментиран от #217
04:22 15.03.2019
202 Не религиозен
Госあ
(гост)
Неутрално
12 05:28
15.03.19 Отговор
До коментар #11 от "Кака до бате":
Боли ме фара за правописа на български, ( и за английския между другото, обикновено статиите са в определен жаргон и нямам проблем,е веднъж ми върнаха една за правопис,но я дадох на лакеи да го изгладят и я взеха после
Коментиран от #203
05:39 15.03.2019
203 Госあ
До коментар #202 от "Не религиозен":
поне префрИзирай малко от малко, да изглежда по добре фризирано. Да,заставам зад всяка своя дума.05:51 15.03.2019
204 Госあ
До коментар #52 от "Не религиозен":
Между другото се пише иврит 😂,не че ме боли....,но ей така за полемиката.Коментиран от #209
06:07 15.03.2019
205 Госあ
До коментар #186 от "Мини":
Всичко идва от Рим и Франките. След това от Китай, Япония, Индия. Повечето конституции са римски. Правото е римско. Първите големи математици,физици,химици и биолози са французи и германци,базирани на философските си школи. Италианци и гърци също. Всичко еврейско е съмнително,много съмнително. Не знам дали знаеш,но е имало огромен спор между Робърт Хук и Нютон за гравитацията, Хук като безспорен изобретател и учен (с най много патенти за всички времена) съди Нютон за плагиатство. И аз съм склонен да му вярвам.Коментиран от #206, #218
06:19 15.03.2019
206 Иванов
До коментар #205 от "Госあ":
А стига де, прояви малко приличие. Ако не беше Светият Израилев, току виж сме те дали в жертва на Тангра!Коментиран от #207
10:52 15.03.2019
207 Госあ
До коментар #206 от "Иванов":
Да не съм куче,че да ме давате в жертва на Тангра ?Коментиран от #222
10:59 15.03.2019
208 СмотанРа
10:59 15.03.2019
209 Не религиозен
До коментар #204 от "Госあ":
О, правописа отдавна не е това, което беше...Пак ползвам слогана на една стара реклама...Надявам се ,че няма да ме обвиниш в "наглост"...Важно е какво е съдържанието на думите. От това бях потресена. А с какви благи философски "мъдрости" ни ръсеше тук... Маските падат рано или късно.Коментиран от #210
12:02 15.03.2019
210 Госあ
До коментар #209 от "Не религиозен":
Самураят трябва да има 7 лица, едно за жена си, едно за приятеля си,едно за себе си,едно за врага си и т.н. не ги помня всички ;)Коментиран от #211
12:08 15.03.2019
211 Госあ
До коментар #210 от "Госあ":
п.п. не знаех че си ти. Помислих те за враг ;)Коментиран от #212
12:09 15.03.2019
212 Не религиозен
До коментар #211 от "Госあ":
За PhD и човек спечелил проекти за чужбина е странно да отделя толкова време за безсмислени дебати, но какво пък,има и всестранно надарени личности...Коментиран от #213, #214, #216
12:18 15.03.2019
213 Не религиозен
До коментар #212 от "Не религиозен":
Не знаех, че ме възприемаш като приятел...12:25 15.03.2019
214 Госあ
До коментар #212 от "Не религиозен":
Лошо ли е,че опитвам да дам път на истината. Както казах, морала и ценностите в едно общество ме интересуват като човек преди всичко. Искам да споделя наблюденията си от общества като Франция и Япония. Както казах,титлата ме задължава да се интересувам от философията,като предшественик на науката.Коментиран от #219
12:39 15.03.2019
215 п.п.
12:41 15.03.2019
216 Госあ
До коментар #212 от "Не религиозен":
И между другото затова се случва понякога да допускам някакви грешки в бързината (онази с перифразирането не я броя) , просто защото пиша докато работя12:44 15.03.2019
217 Мини
До коментар #201 от "Госあ":
Драги ми Гос(със странното Т), както е и днешната тема в др.дискусия- по плодовете ще ги познаете! Виждаш богатите плодове на Християнството и Библията в Европа, на които днес ние все още се наслаждаваме. Но загърбвайки Библията и Христос, Европа се намира вече в процес на завяхване. Един цял културен кръг се отделя от християнските си корени и с това реже клона на който седи. Правим път на греха и безбожието и губим Божията благословия. Неможе да има мир, справедливост без Христос. Разграничи се от антисемитските ти настройка(междудругото Niels Bohr е евреин и е учавствал в спасяването на евреите в Дания)и прочети Библията, виж как тиктака и др.страна.Коментиран от #220
12:44 15.03.2019
218 Мини
До коментар #205 от "Госあ":
Както ти писах и вчера: Големите открития и техническия напредък на съвремието са направени най- вече в западния свят и особено в страните с християнски корени ." Какви са корените на Франция, Германия, Италия и пр.? Християнски! А техните школи? Пак на хр.основа!12:52 15.03.2019
219 СмотанРа
До коментар #214 от "Госあ":
Не знам каква ти е титлата, но знам че госпожа змия голяма особа, на всичко е готова за да те прецака. Сиреч Лилит. Но ми се струва, че знам какъв ще е финала и вие го знаете. За съжаление няма да може да поизкривите събитията. Поне там има някаква яснота.12:52 15.03.2019
220 Госあ
До коментар #217 от "Мини":
Я стига,това че майка му е еврейка не го прави евреин. Ние в Европа не се движим по тези правила за майчината линия. Носи фамилията и геният на баща си и възпитанието на Дания. Това че е помагал на евреите,не е лошо. И аз не бих искал такива ексцесии каквито е имало. Да чета библията е абсурдно. Има толкова по добри четива за обществото и морала.Коментиран от #221, #223, #224, #225
12:57 15.03.2019
221 Мини
До коментар #220 от "Госあ":
Но поне 1/2 евреин. Казах ти го, щото не ми се връзваше изказването ти, че си антисемит и уважението към хора с еврейски корени като Bohr. Но о.к. С тази ти нагласа не бих те класифицирала като антисемит. Щото това е доста силно изказване от твоя страна...! А за Библията- никога не казвай никога! Как тогава се впускаш в такива дискусии без да я познаваш?!13:06 15.03.2019
222 Иванов
До коментар #207 от "Госあ":
По кучетата са предвиждали бъдещето, а жертви са били все девици без недостатък, точно като тебе.)13:52 15.03.2019
223 Тирето
До коментар #220 от "Госあ":
"по добри"; най-добри. Степенуването си е една малка подробност от правописа.13:58 15.03.2019
224 Иванов
До коментар #220 от "Госあ":
По Закона Божи човек е такъв, каквато е неговата майка. Ама иначе много знаеш, PhD и прочее.Коментиран от #226, #227
14:00 15.03.2019
225 Не религиозен
До коментар #220 от "Госあ":
Напротив. Ако майка ти е еврейка - това те определя като евреин. И така е в целия свят, освен в "твоя". Позволи и ние да знаем някои неща...Коментиран от #229
14:05 15.03.2019
226 Госあ
До коментар #224 от "Иванов":
Що ме дразниш ? Бащата на Нилс Бор е бил професор по физиология чист датчанин на който носи фамилията. Освен това, въпреки че майка му е била с еврейски произход (може би и тя само по майчина линия), имам силен респект към този учен и философ, който е разбил на пух и прах една от теориите на айнщайн. Разбира се с помощта на французин (Ален Аспе). Чист, без еврейска жилка. И между другото,митохондриалната ДНК, която се предава по майчина линия носи гени за енергийния метаболизъм и няма нищо общо с повечето фенотипно белези.14:08 15.03.2019
227 Не религиозен
До коментар #224 от "Иванов":
Иванов, оказа се, че имаме единомислие. Простих ти за грубата дума . Християнка съм...Коментиран от #232
14:09 15.03.2019
228 Иванов
Коментиран от #231
14:12 15.03.2019
229 Госあ
До коментар #225 от "Не религиозен":
По целия свят се говори за митохондриална ДНК предавана единствено по майчина линия,а не за еврейски произход. Горе съм написал какви гени носи.Коментиран от #233
14:13 15.03.2019
230 Не религиозен
Кака до бате
(гост)
Неутрално
24 13:36 15.03.19 Отговор
До коментар #23 от "п.п.":
Помощ! Логорея...яяяя
Коментиран от #25
Др Фокс
(гост)
Неутрално
25 13:43 15.03.19 Отговор
До коментар #24 от "Кака до бате":
Не се лекува.
14:16 15.03.2019
231 Госあ
До коментар #228 от "Иванов":
Е за това не одобрявам заведения като Аушвиц,но съм на мнение, че всички евреи трябва да бъдат прогонени в земите си. Да не се окаже изведнъж че всички сме евреи братче 😂Коментиран от #234, #238, #239
14:16 15.03.2019
232 Иванов
До коментар #227 от "Не религиозен":
Виждаш ли как хубаво ти става като простиш?! Това е метод на Зен и го приемам като много ефикасен. Защото прошката върви със смирението, а смирението извисява до Светия Дух. Както и обратното- който се извисява ще бъде смирен. Колкото повече, толкова повече!Коментиран от #243
14:19 15.03.2019
233 Не религиозен
До коментар #229 от "Госあ":
Ами това може да означава само едно: Че науката открива това, което Бог е създал, а евреите са го знаели от Него преди науката. Здрасти, че бързам...Коментиран от #235, #236
14:23 15.03.2019
234 Мини
До коментар #231 от "Госあ":
Da, всички сме братя и сестри, по бащина линия- имаме един Отец, Създател.14:24 15.03.2019
235 Мини
До коментар #233 от "Не религиозен":
"Ако и двете, религията и науката изискват вяра в Бог за своята дейност,то за религията Бог стои в началото, а за науката в края на всяко мислене." Макс ПланкКоментиран от #237
14:25 15.03.2019
236 Госあ
До коментар #233 от "Не религиозен":
Това е поредната случайност и заблуда, защото са избрали по неведоми пътища... жената, вместо мъжа, който несъмнено хвърля заровете на еволюцията.14:28 15.03.2019
237 Госあ
До коментар #235 от "Мини":
Поздравления ;) Ето че логореята ми е полезна. И Стивън Хокинг не отричаше Бог,но определенията му бяха доста по различни от тези в Библията. Планк казва религия,а не християнство.Коментиран от #252
14:31 15.03.2019
238 Иванов
До коментар #231 от "Госあ":
Ако и да не сме евреи по кръв, щом вярвяме в Йушуа Машиах сме такива по дух, без да имаме правото да се наречем еврейн. Има тънък момент тук и човек трябва да се самонаблюдава, защото наистина се променя и промяната е очевидна.14:32 15.03.2019
239 Иванов
До коментар #231 от "Госあ":
Ако и да не сме евреи по кръв, щом вярвяме в Йешуа Машиах сме такива по дух, без да имаме правото да се наречем еврейн. Има тънък момент тук и човек трябва да се самонаблюдава, защото наистина се променя и промяната е очевидна.14:33 15.03.2019
240 Госあ
Коментиран от #241, #245, #253
14:38 15.03.2019
241 п.п.
До коментар #240 от "Госあ":
това към коментар 235 ...и пореден коментар 240 !!! Дори писанията за руските и американски оръжия достигат такава бройка ;)14:41 15.03.2019
242 Иванов
Коментиран от #244
14:44 15.03.2019
243 Не религиозен
До коментар #232 от "Иванов":
Да,. Исус го е казал "По-големият между вас, нека ви бъде служител. Но който ВЪЗВИШАВА себе си, ще се СМИРИ; и който смирява себе си ще се възвиси" ( Матей 23:11,12). Това трябва да сто като девиз в главата на всеки, защото Бог на горделивите се противи, а на смирените дава благодат ( не заслужена милост).Коментиран от #249
14:45 15.03.2019
244 Госあ
До коментар #242 от "Иванов":
"Отсъствието на официални свещени писания в шинто отразява липсата на някакви определени морални предписания. Шинто акцентира преди всичко върху ритуалната чистота в отношенията на хората с божествата ками." Всъщност ками са точно тези духове, които пребивават с нас и всеки човек има свое ками, което продължава живота си след смъртта му. Това предполага отново запазване на потока на информация. Харесвам, че няма строги доктрини и морални напътствия. Затова пък има кодекс Бушидо ;)Коментиран от #247
14:55 15.03.2019
245 Не религиозен
До коментар #240 от "Госあ":
Ами поръчай си Библия на английски или френски (Амазон) или си купи на български. На площад "Славейков" - книжарница "Верен". . Има издание на съвременен български език. Не" хвърляй едно око", а я прочети задълбочено и тогава можеш да претендираш за безспорно знание и вещина ПО ВСИЧКИ въпроси.14:58 15.03.2019
246 Не религиозен
15:07 15.03.2019
247 Иванов
До коментар #244 от "Госあ":
Щом ти върви нямам нищо против, аз съм най- обикновен човек. Аз дълго изучавах новите учения и все беше зле работата. Отварях Библията и винаги отговорът и беше един и същ- Защото служиш на други богове. Винаги един и същ отговор. Върнах се на Закона и нещата се уталожиха и започнаха да се изправят. Та всяка коза за свой крак виси и всеки си решава сам.15:08 15.03.2019
248 Смотан
15:08 15.03.2019
249 Иванов
До коментар #243 от "Не религиозен":
Един ден като изучиш Закона ще видиш, че всичко праведно в Евангелията е взаимствано от там и ще останеш много озадачена.)Коментиран от #251
15:13 15.03.2019
250 СмотанРа
15:29 15.03.2019
251 Не религиозен
До коментар #249 от "Иванов":
Чакай малко, Исус дойде да изпълни закона...За какви противоречия говоришКоментиран от #261
15:32 15.03.2019
252 Мини
До коментар #237 от "Госあ":
Всеизвестно е, че Планк е християнин и че има предвид единия Бог, Създателя, такъв, какъвто е в християнския смисъл.Коментиран от #254
15:38 15.03.2019
253 Мини
До коментар #240 от "Госあ":
Има и Библия app. Разбира се не е така, както ориг.издание.....Коментиран от #257
16:26 15.03.2019
254 Госあ
До коментар #252 от "Мини":
"Съществува само това, което може да бъде измерено" мммм помислих все пак...но нали казваш,че винаги трябва да се казва истината ...Коментиран от #255, #256
16:27 15.03.2019
255 Мини
До коментар #254 от "Госあ":
Неправилен превод имаш. Правилния е: "Тъй като това, което може да се измери, СЪЩО същесвува".16:36 15.03.2019
256 Не религиозен
До коментар #254 от "Госあ":
А как да измерим любовта?Коментиран от #262
16:40 15.03.2019
257 Госあ
До коментар #253 от "Мини":
Виж,аз съм кръстен и съм палил свещи в църквата...но напоследък ми се струва, че християнството и исляма имат тежка карма с кръвта която е пролята. И други народи са водили завоевателни войни и са проливали кръв,но не в името на Бога. На първо време наистина бих искал да опозная по- добре източните религии. Струват ми се целомъдрени и чисти. Не е важно също от ляво на дясно ли ще се кръстиш или от дясно на ляво, важно е да намериш хармония със себе си и света около теб. Социалната хармония в света определено е нарушена,както и тази с природата и аз съм втрещен как социални въпроси и липса на визия първо за бъдещето на България и второ за света биват игнорирани с лека ръка. Имам чувството, че цялата тази демагогия и полемика притъпиха основните сетива на хората за справедливост и борба. Това е основният проблем за мен.Коментиран от #258, #265, #270
16:45 15.03.2019
258 Мини
До коментар #257 от "Госあ":
Ще мога да се включа по- късно. Reg16:56 15.03.2019
259 СмотанРа
17:11 15.03.2019
260 СмотанРа
17:23 15.03.2019
261 Иванов
До коментар #251 от "Не религиозен":
...20:01 15.03.2019
262 Иванов
До коментар #256 от "Не религиозен":
Когато решиш да дадеш, да помогнеш и го направиш ти се оприличаваш с Твореца и Любовта идва.) Но трябва да има просещ, нуждаещ, който да потърси помоща ти. Такива винаги се намират, само трябва да си будна. И не става дума за някакви чутовни саможертви, 50 статинки или залък хляб на бездомно животинче са достатъчни. Любовта оперира с малки величини, Мъдростта вдига тежестите. Запиши си ги тези неща, те не са мой, а само ги споделям с теб. Значи имай нагласата във всяка ситуация да виждаш Твореца и да се оприличаваш с Него.Коментиран от #264
21:26 15.03.2019
263 СмотанРа
21:45 15.03.2019
264 Не религиозен
До коментар #262 от "Иванов":
Тези неща Иванов, са записани в сърцето ми още когато реших да следвам Исус Христос и Той да направлява живота ми. Защото любовта е даване. .. и не само на този, който ти поиска. Ако знаеш, че някой стои гладен и не споделиш с него хляба си, за каква любов говорим. Ако някой е безпомощен и страда и не го утешиш...Сам Исус каза "Гладен, бях и не ме нахранихте, болен бях и не ме посетихте...….., ако не сте го направили за един от моите малки, на мен не сте го направили. И аз мисля, че да даваш е състояние на сърцето, а не кантар на ръката. Състраданието също.Коментиран от #266
21:56 15.03.2019
265 Мини
До коментар #257 от "Госあ":
Оставам с впечатление, че ти се интересуваш от Християнството едностранно, само от тази страна, от която го представят противниците му. Това те прави предубеден. Как можеш така да си изградиш мнение?! Кръстоносните походи, инквизицията и пр.които ти наричаш правени в името на Бог, не могат по никакъв начин да бъдат свързани с това, което Христос е учил. Те не са плод на Християнството, а плод на човешкото зло. Да, много често човек трябва да отиде далеч, за да види и да се убеди, че това, което е пред вратата му и на една ръка разстояние е по-ценното. Когато бях още в "търсене на истината" се увличах също от будизма и йога, и пранаяма и там всичко което принадлежи към него. И аз мислех, че източните религии и вярвания и учения са по-мъдри, по- чисти и по-освобождавщи. Но не, колкото и да се опитвах да ги усвоя, все оставаше празнота, незадоволеност, неразбираемост. В никоя друга вяра, не може да се намери тази надежда, тази обич, тази утеха и тази свобода на духа, както в Християнството. А защо е тази дисхармония в обществото? Защо хората все повече и повече са безразлични, с притъпени сетива, объркани и пр? Защото нямат стабилна и позитивна ориентация, защото нямат вяра, не познават Бог.Коментиран от #267, #283
22:14 15.03.2019
266 Иванов
До коментар #264 от "Не религиозен":
Стига с този Иисус, няма такъв, а Евангелията са компилация от Тора, като за сюжет е взет стар египетски мит за Озирис. Истинският Велик Учител е Йешуа, учил е есеите. Човечеството по онова време не е било готово да възприеме Неговото учение и затова То е останало почти херметично, но се явява Савел, който забърква една такава каша и то с добри намерения, че човечеството ще има да се гори с нея още няколко поколения. Исламът е създаден единствено за война срещу савловото християнство. Няма ли християнство, няма да го има и ислама. Ще изчезне яко дим, а муслимите ще станат я комунисти, я нещо друго.Коментиран от #268
22:29 15.03.2019
267 Не религиозен
До коментар #265 от "Мини":
Казано с голяма дълбочина на сетивата. Би било чудесна отправна точка за всички, които се лутат и са в период на търсене на ИСТИНАТА. За онази малка празнина в сърцето, която иска своето.22:33 15.03.2019
268 Не религиозен
До коментар #266 от "Иванов":
А какви са източниците на твоите твърдения и какви са твоите ДОКАЗАТЕЛСТВА и аз сега ще се запъна като ник 666.? Как ще ме убедиш, след като аз съм изпитала в живота си през всичките си години чудесата, които Исус е обещал. И сега живея с тях. Виниш Павел, но ми напомняш посланието му до Тимотей?...А кой е "виновен" за Стария завет...Коментиран от #269
22:44 15.03.2019
269 Иванов
До коментар #268 от "Не религиозен":
Ти ги изпитваш тези чудеса, но това е едно нелегитимно бих го нарекъл принуждаване, насилване на Святостта да слезе( заради вярващи с чисти души), а точно това усилва Не чистата сила, която се храни образно казано от Святостта и днес тази Не чиста сила е в Джихад!Коментиран от #271, #272, #273, #276
22:52 15.03.2019
270 Не религиозен
До коментар #257 от "Госあ":
,"аз съм кръстен и съм палил свещи в църквата...но напоследък ми се струва, че християнството и исляма имат тежка карма с кръвта която е пролята. И други народи са водили завоевателни войни и са проливали кръв,но не в името на Бога. На първо време наистина бих искал да опозная по- добре източните религии." А не би ли било по-добре първо да опознаеш християнството, след като си кръстен ( не става ясно дали това е твой избор или традиционното решение на родителите ти, когато си бил бебе/дете) за да си сигурен, че не достатъчно за теб.22:56 15.03.2019
271 Не религиозен
До коментар #269 от "Иванов":
…" едно нелегитимно бих го нарекъл принуждаване, насилване на Святостта…" Аз ти задавам въпрос. Ти НЕ ми даваш отговор и като "едно си баба знае, едно си бае". За какво не легетимно принуждаване ми говориш и насилване... Първо аз не се занимавам със заклинания или някакви обреди. И второ в живота ми се изпълняват желанията на сърцето ми още преди да съм ги изговорила в молитва с уста. Защото Бог знае сърцето ми и това, което Исус обеща е реалност в моя живот. Дори се шегувам, че съм "глезеното" дете на Бог. Ако ти не си беше напълнил главата си с толкова знание ,от какви източници ти си знаеш и НЕ ОТГОВАРЯШ, а беше дал място в сърцето си на Божествената любов със смирение и благодарност щеше да разбереш какво е свободата да живееш в ИСТИНАТА.Коментиран от #274
23:10 15.03.2019
272 Не религиозен
До коментар #269 от "Иванов":
И ще ти кажа моето мнение кратко за това да следваш Христос. Покаяние и прощение на греховете. Привилегията да живееш в СВОБОДАТА на ИСТИНАТА. И сигурно знаеш "крилатата фраза на Шандор Петьофи - За любовта бих дал всичко, но за СВОБОДАТА даже и любовта. Свободата е "опасна" за онези, които искат да владеят и манипулират с всички средства, независимо дали са светски или духовни личности или институции.23:18 15.03.2019
273 Не религиозен
До коментар #269 от "Иванов":
Свободата да живееш с ИСТИНАТА (Исус Христос) без СТРАХ и ЗАВИСИМОСТИ от хора, от манипулации, от натиск, без компромис със съвестта си, без зависимост от вещества и стимуланти... свободата да дишаш и да се движиш с лекота, през каквото и да преминаваш.23:34 15.03.2019
274 Иванов
До коментар #271 от "Не религиозен":
Много се радвам да е така. Може да си някоя Ангелица или еврейка. Има и такива. Светът е шарен. Какво не съм ти отговорил? От библеиска позиция Заветът се дава заради чистотата на Авраам. Заветът е по месо- обрезание за да може Авраам да пази Светостта и да не храни Не чистата сила. От историческа бих приел, че това е Ехнатон, но факти не мога да ти дам, а само насоки и подсказки. Но няма кой друг да е- Авраам и Твореца и Ехнатон и Атон. Красотата на Саара и Нефертити и други.)23:39 15.03.2019
275 Иванов
23:49 15.03.2019
276 Не религиозен
До коментар #269 от "Иванов":
И когато понякога съм пряма и рязка към някои тук, то е защото им се ядосвам, че запленени от някакви идеи и "свободи" могат да губят от времето, което да прекарат с Бог тук на земята. Аз самата седем години се съпротивлявах на призива на Бог в сърцето ми и си ходих след моите разбирания и желания, следвайки общо приетите разбирания и норми за живот в едно "елитно" общество... Сега съжалявам за ТОВА ИЗГУБЕНО ВРЕМЕ. И затова реагирам, когато някой умишлено не само себе си, но и останалите води в заблуда. За мен няма никаква лична изгода, не получавам пари за това от никой и не завися от никой. Мога да говоря свободно това, което мисля и да отстоявам себе си. Просто споделям и давам надежда на ония, които се нуждаят...Коментиран от #277, #278, #279
23:55 15.03.2019
277 Не религиозен
До коментар #276 от "Не религиозен":
А който веднъж вкуси от тази ЛЮБОВ и СВОБОДА, никога не би подменил! Даром съм получила - даром давам.23:59 15.03.2019
278 666
До коментар #276 от "Не религиозен":
"Мога да говоря свободно това, което мисля"... Другите имат ли го това право или е само за (бого)избрани?Коментиран от #280, #281
00:09 16.03.2019
279 Иванов
До коментар #276 от "Не религиозен":
Ти да не си мислиш, че някой ми плаща за това? Или пък, че си правя забавления? Аз не съм роден със златна лъжичка в устата и за всяко от убежденията си съм платил много висока цена. Защо моята Родина стана дом на запустението, щом хората вярват в "добрия" бог? Защо при другите Deus ex machina не работи?Коментиран от #282
00:10 16.03.2019
280 Не религиозен
До коментар #278 от "666":
Ще ти отговоря, защото питаш "смирено" .Всеки човек би следвало да може да говори свободно и да изразява себе си, но не всеки има СМЕЛОСТ да го направи БЕЗ СТРАХ,Хората са поставени в различни условия, живота им зависи от волята на други хора, имат заробващи взаимоотношения помежду си ( не говоря за семейни връзки) и са принудени да правят компромиси, за да гарантират своето съществуване. А "богоизбрани" са онези, които са отговорили на призива на Бог, склю и са решили да живеят според неговите норми. Ти също можеш да бъдеш.00:56 16.03.2019
281 Не религиозен
До коментар #278 от "666":
Ще ти отговоря, защото питаш "смирено" .Всеки човек би следвало да може да говори свободно и да изразява себе си, но не всеки има СМЕЛОСТ да го направи БЕЗ СТРАХ,Хората са поставени в различни условия, живота им зависи от волята на други хора, имат заробващи взаимоотношения помежду си ( не говоря за семейни връзки) и са принудени да правят компромиси, за да гарантират своето съществуване. А "богоизбрани" са онези, които са отговорили на призива на Бог, сключили са завет с Него и са решили да живеят според неговите норми. Ти също можеш да бъдеш.00:59 16.03.2019
282 Не религиозен
До коментар #279 от "Иванов":
За теб знам , че никой не ти плаща и си убеден в това, което говориш. Знам, че в сърцето ти има изгаряща жажда за справедливост. Но ако всичкото това знание, с което си се натоварил, го трансформираш в любов и свобода в сърцето си ще полетиш като "ангел".Коментиран от #285, #286
01:21 16.03.2019
283 Госあ
До коментар #265 от "Мини":
Виж,дори не е толкова важна вътрешната хармония защото там където има вълнение има промяна,много по важно е отношението между хората и света. Затова и някак будизма не ми се нрави много,на една експедиция в Хималаите бях чел една будистка книга (докторска дисертация,а не тюрлюгювеч) и докато четях ми се струваше добре и я приемах,но след това осъзнах че нищо не съм запомнил :)). Може би подсъзнателно ми е останало нещо,но наистина почти нищо не мога да цитирам.По горе бях цитирал Ницше за щастието, освен забавен заради англичаните,цитата е много верен. Този стремеж към някакво щастие води до егоизъм и слепота за околния свят. Днешният проблем е именно този, това стремление към едноличното щастие, това стремление към място в рая и загърбване на реалните проблеми в днешният ден. Ако спрем да мислим толкова еднолично само за собственото си благополучие," Земята ще бъде рай" и няма да е нужно да мислим за мястото си в онзи небесен рай. Затова харесвам Философията и Шинто като колективна религия (всъщност там няма и дълги и протяжни текстове, човек съвсем лесно може да се запознае с основните принципи) и когато имам време предпочитам да чета именно това.Коментиран от #284, #287
03:40 16.03.2019
284 п.п.
До коментар #283 от "Госあ":
малко уточнение,ако първо търсиш хармонията със света и околните, несъмнено ще намериш и своята вътрешна хармония. Вълнението утихва, когато спре вятъра отвън. Да се опитваш да намериш само вътрешната си хармония, когато отвън духат силни ветрове е меко казано глупаво.Коментиран от #288
03:45 16.03.2019
285 Иванов
До коментар #282 от "Не религиозен":
Ние трябва със съвместни усилия да измолим милост от Твореца иначе с теб ще има да си хвърчим, докато братята и сестрите ни гинат един по е ден и България се превръща в гробище. Нека обединим Закона и Любовта, защото все още можем да го направим щом има Хора като теб. Аз ти свалям шапка госпожо!10:11 16.03.2019
286 Иванов
До коментар #282 от "Не религиозен":
Ние трябва със съвместни усилия да измолим милост от Твореца иначе с теб ще има да си хвърчим, докато братята и сестрите ни гинат един по един и България се превръща в гробище. Нека обединим Закона и Любовта, защото все още можем да го направим щом има Хора като теб. Аз ти свалям шапка госпожо!10:13 16.03.2019
287 Мини
До коментар #283 от "Госあ":
Формулирал си много точно днешния проблем на обществото- стремежа към НЯКАКВО щастие, водещо до "егоизъм и слепота за околния свят". Но към кое щастие? Най- вече към земното щастие, към това привидно, преходно, лъжливо, имагинерно щастие. Защото мнозинството вярават, че това е истинското, това е важното, това е пътят, това е живота. А според мен именно осъзнаването на непреходното, вечното, на истинското, на "онзи вечен небесен рай" и стремежа към тях, може да изведе хората от този закоравял егоизъм и слепота. С осн.принципи на Християнството също може всеки сам да се запознае- 10 Божии заповеди. Само 10! А колко повече закони има в една държава, които трябва да знаем, за да можем да живеем добте според реда? "Да възлюбиш ближния си като себе си!"(Марк 12:29)- тази заповед всъщност прави Християнството също колективна религия.13:18 16.03.2019
288 Мини
До коментар #284 от "п.п.":
По-скоро съм убедена в обратното- тъй като ветрове навън винаги има, и за да не бъдеш "вдигнат и отнесен" от тях, първо подреди вътре в себе си, утеши бурята вътре в себе си, затвърди вярата си и излизайки навън(в мир със себе си и с вътрешна хармония) можеш да допринесеш и за мир и хармония в света и в отношенията си с другите. По- този начин мисля, че бихме могли поне да минимираме бурите навън. Аз следвам принципа- ако искам да променя нещо, трябва първо да започна със себе си.Но кой как ще подходи, е може би и въпрос на човешки тип- дали интровертен или екстровертен?!
Коментиран от #290
13:27 16.03.2019
289 СмотанРа
Коментиран от #292
14:04 16.03.2019
290 Госあ
До коментар #288 от "Мини":
Когато външните пориви са силни,нищо не може да спре вътрешното вълнение. То не трябва да бъде потискано,а напротив силата му трябва да бъде използвана. Това е тази колективна енергия, всеки да спазва определен ред и уважение с околните и природата за да има хармония. Когато това е налице, може да бъде постигната и вътрешна хармония. Тези учения, които проповядват единствено себепознание, покорство и медитация не са добри.Коментиран от #291, #297, #300
14:38 16.03.2019
291 п.п.
До коментар #290 от "Госあ":
подчертавам единствено. Нещата не са толкова еднозначни, колкото би ни се искало. Разбира се, че и ти си права :)),но да медитираш или спазваш някакво лично благоприличие, когато света отива по дяволите е дебелокожо.Коментиран от #295
14:43 16.03.2019
292 Госあ
До коментар #289 от "СмотанРа":
за да се научиш да извличаш най доброто от света, първо трябва да дадеш най доброто от себе си.Коментиран от #298
14:46 16.03.2019
293 СмотанРа
16:06 16.03.2019
294 СмотанРа
16:21 16.03.2019
295 СмотанРа
До коментар #291 от "п.п.":
Ами и когато си вървеше най-нормално, как така стана, че нищо от това което говорих не беше взето от значение. Сега бил вървял на някаде си ами кафе бяхте бре омагьосани ли бяхте бе царвули доказани. Сега съм цар-вул скъсан, но поне щастлив. Много неособено бях Варвара явно е имал акъл все пак.16:50 16.03.2019
296 СмотанРа
17:02 16.03.2019
297 Не религиозен
До коментар #290 от "Госあ":
"А като плуваха Той (Исус) заспа; и вятърна буря се устреми към езерото и вълните ги заливаха, така, че бяха в опасност. И учениците го разбудиха и казаха: Наставниче! Наставниче! Загиваме!. А Той (Исус) се събуди та смъмри вятъра и развълнуваната вода и уталожиха и настана тишина. И рече им: Де е ВЯРАТА ви ? А те уплашени се чудеха и казваха един на друг: Кой ще е тоя. който заповядва и на ветровете и на водата и те му се покоряват" ( Еванг. Лука 8:23-25) Ето как се РЕШАВА въпросът с външните бури в живота. И прочети все пак поне Новият завет, за да разшириш спектъра на своите разсъждения...17:05 16.03.2019
298 СмотанРа
До коментар #292 от "Госあ":
Почнаха отдавна съм дал много само, че все не ви е достатъчно. И искате още и още Христосчета искате.Коментиран от #305
17:10 16.03.2019
299 СмотанРа
17:10 16.03.2019
300 Не религиозен
До коментар #290 от "Госあ":
Мисля, че като PhD знаеш, че можеш да намериш в Гугъл електронно издание на Библията...Коментиран от #306
17:12 16.03.2019
301 СмотанРа
17:12 16.03.2019
302 666
Коментиран от #304
18:26 16.03.2019
303 СмотанРа
20:40 16.03.2019
304 Не религиозен
До коментар #302 от "666":
Ама ние отдавна чакаме да се включиш с разяснението за "'ПСЕВДО ВЯРАТА , а ти се ослушваш и се правиш на пренебрегнат... Не е ли малко нахално подобно изказване или само се регистрираш като присъствие?21:52 16.03.2019
305 Госあ
До коментар #298 от "СмотанРа":
Друго имам предвид, трябва да дадеш много за да бъдеш съвършен майстор, който да извлича най доброто. Проблема е,че когато около теб има само крадци,те ще се опитват да ти го вземат цялото,да го изконсумират и да го отделят през правото си черво. И ето ти порочният кръг трябва да отделяш огромна част от енергията си да пазиш своето за да не бъде изконсумирано и отделено като ... , което неминуемо ще попречи на личното самоусъвършенстване. Затова май е по добре по някое време да вземеш меча и да вложиш цялата си енергия в него. В името на околната среда.02:48 17.03.2019
306 Госあ
До коментар #300 от "Не религиозен":
Миналата седмица си изтеглих "Свещеникът" -корейска манга в 12 тома. Още не съм започнал да я чета ;) Едно парче на Дрийм Тиътър е инспирирано от нея (нали бас китариста е кореец) - ин дъ презънс оф енемис. те разбира се, всички техни композиции са класа,но това не е никак зле.03:42 17.03.2019
307 Госあ
Коментиран от #308, #314
03:51 17.03.2019
308 Не религиозен
До коментар #307 от "Госあ":
Колкото повече говориш, толкова по-ясно става, че си надут и самонадеян мегаломан и нямаш нищо общо с шинтото.Коментиран от #309, #310
04:22 17.03.2019
309 Госあ
До коментар #308 от "Не религиозен":
Вземи и чуй парчето, което препоръчвам,а недей да лепиш само етикети 🤘05:10 17.03.2019
310 Госあ
До коментар #308 от "Не религиозен":
Айде, още един коментар (цитат) от мен,нали гоним бройка :))"Един воин е безполезен, докато не се извиси над останалите и не застане силен в сърцето на бурята"
Коментиран от #311
05:19 17.03.2019
311 Не религиозен
До коментар #310 от "Госあ":
Аз не гоня бройка, защото никъде НЕ СЕ ОТЧИТАМ. И не "лепя етикети", а ТЕ ПРЕЦЕНЯВАМ. Затова ще повторя. След като внимателно проследих всичко, което си изговорил от начало до тук: правиш впечатление на надут и самонадеян мегаломан, наблъскан с откъслечни енциклопедични знания, без здрава основа. Не ми е известно за това да се присъжда PhD.Коментиран от #312, #313
06:10 17.03.2019
312 Госあ
До коментар #311 от "Не религиозен":
Явно ти бяга логиката. Нищо ново за слепците вярващи само в еврейските басни. Ако проследиш внимателно, всичко написано от мен до тук следва една логика. Всичко ;). Не случайно съм подбирал тези цитати, които съм слагал. Разбира се, някъде има повторения заради странните въпроси и някъде шеги,но всичко следва една логика. Все пак се радвам че има и не толкова закостенели и жлъчни християни. А аз,аз съм великодушен ;)06:20 17.03.2019
313 Госあ
До коментар #311 от "Не религиозен":
Ммм още нещо,би могло да има някъде малки неточности,но за създаването на всеки добър хибрид (независимо по класически или инженерен път) трябва търпение и време. Безспорно истината е в "златната среда" между източната и западната философия.06:37 17.03.2019
314 Не религиозен
До коментар #307 от "Госあ":
Всичко ни е позволено, но не всичко ни е полезно... Умният човек подбира и спазва хигиена, не само при храненето...Коментиран от #315
10:35 17.03.2019
315 Госあ
До коментар #314 от "Не религиозен":
Умният човек експериментира с всичко с което може. Времето показва кой експеримент е бил полезен ;)11:00 17.03.2019
316 Безстрашен
До коментар #21 от "СмотанРа":
Къде го учите този правопис ?!04:31 24.01.2020