Матей 16:1
От някогашни реформатори на религиозните догми фарисеите се бяха превърнали в новите религиозни догматици. Символ на социално потисничество.
Храмовите свещеници, садукеите, пък винаги са си били такива – техни бяха „обръчите от фирми“, които Спасителят по-късно ще изгони с бич от храма. И това никога няма да му бъде простено.
Фарисеите и садукеите бяха заклети врагове. Но Христос се оказа толкова силна заплаха за тях, че трябваше да влязат в коалиция.
И ето ги сега изправени пред Йешуа – за да го изпитват.
Другият, който щеше да го изпитва бе цар Ирод Антипа, убиецът на Йоан Кръстител.
А този, който вече се беше опитал да го изпитва – това бе Сатана.
Ето в тази редица – между убиецът Ирод Антипа и убиецът, бащата на лъжата, Дявола – се бе наредила религията на онова време.
Тя не криеше омразата си към Източника на вярата.
Затова и религията накрая разпъна Христос.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #21
13:11 04.04.2019
2 и религията не помага
другите герои ,са политическите, некадърници управляващи България...
13:34 04.04.2019
3 Batushka
13:42 04.04.2019
4 Иванов
Коментиран от #17
13:50 04.04.2019
5 Конспирация
Коментиран от #7
14:00 04.04.2019
6 Госあ
Коментиран от #8, #25
14:08 04.04.2019
7 Иванов
До коментар #5 от "Конспирация":
Когато търсиш спасение призоваш Ангела Спасител с името на силата- Йешуа Машиях.14:11 04.04.2019
8 Иванов
До коментар #6 от "Госあ":
По- добре се съветвай с Живота, препоръчвам ти го!)Коментиран от #9
14:18 04.04.2019
9 Госあ
До коментар #8 от "Иванов":
Смъртта е по лесна за възприемане някак. Единствено раждането и смъртта са фиксирани и докато раждането е минало, смъртта е настоящето и бъдещето (тук ще цитирам пак Сенека, който казва че се лъжем мислейки за смъртта като за нещо предстоящо, защото всеки изминал ден принадлежи на смъртта). Съветвайки се със смъртта, човек взима решения за живота си )Коментиран от #11, #27
14:33 04.04.2019
10 Един
14:43 04.04.2019
11 Иванов
До коментар #9 от "Госあ":
Когато човек започне да чете и изпълнява Закона, то душата му започва да усеща Твореца и какво по- хубаво от това да се допиташ до Светия Израилев? Нима Ангелът на Смъртта не Му е подчинен?Коментиран от #12
14:44 04.04.2019
12 Госあ
До коментар #11 от "Иванов":
Хаха сложих лайк за светият израилев ... просто ме докосна в сърцето някак :)Коментиран от #13
15:01 04.04.2019
13 Иванов
До коментар #12 от "Госあ":
Истината възпламенява душата на човека, защото творението разпознава Твореца си. Душевното устройство, вътрешният човек във всеки един от нас, независимо от цвят и раса се нарича Исраел. И е напълно в реда на нещата детето да се вслушва в Родителя си, който подсигурява неговото съществуване.Коментиран от #14, #15
15:15 04.04.2019
14 Госあ
До коментар #13 от "Иванов":
Е стига де, шегата трябва да си има граници ;)Коментиран от #18
15:38 04.04.2019
15 Госあ
До коментар #13 от "Иванов":
Иванов, надявам се не си някое прикрито моше. Ще проявя толерантност де,нали сме толерантни в Европа....Коментиран от #24
15:41 04.04.2019
16 Не религиозен
Коментиран от #19, #26
15:43 04.04.2019
17 Запознат
До коментар #4 от "Иванов":
Иванов, Йешуа не е от този свят! И неразбирането на това е може би най-вероятната причина да не можеш да схванеш и юдео-християнската вяра в Бога на Библията!Коментиран от #39
15:43 04.04.2019
18 Архив
До коментар #14 от "Госあ":
Логореята също, но тя трудно се поставя в граници...15:45 04.04.2019
19 Госあ
До коментар #16 от "Не религиозен":
Отиде ли да видиш гората ?15:46 04.04.2019
20 Госあ
Коментиран от #48
16:27 04.04.2019
21 Недей
До коментар #1 от "Госあ":
Не започвай ! Много ветрове духат в главата ти. Някой по-силен може да те отнесе...и човечеството ще потъне в скръбКоментиран от #22
16:41 04.04.2019
22 Госあ
До коментар #21 от "Недей":
Бушидо казва, че от един войн няма полза ако не застане силен в сърцето на бурята и не се извиси над останалите ;)Коментиран от #77
16:52 04.04.2019
23 Мини
Коментиран от #28, #38
20:37 04.04.2019
24 Иванов
До коментар #15 от "Госあ":
Не съм!20:42 04.04.2019
25 Мини
До коментар #6 от "Госあ":
Смъртта???? Тя определено не е добър съветник! За важните решения в живота най- сигурен съветник е съвестта. Нея всеки човек я има. Нея може човек да я подтисне, да я замъгли, но не и да я унищожи.Но за да можеш да разчиташ на нея като на сигурен съветник, много зависи с какво я "храниш", дали с истината или с "окисиени" учения, колко често я проучваш, ревизираш....Коментиран от #30
20:50 04.04.2019
26 Иванов
До коментар #16 от "Не религиозен":
Не можах да вляза в сайта на Урумов, дава ми, че в сървъра няма фонд или нещо подобно. Съжалявам. В ФБ всичките му читатели пишат само амин и алелуя и никой не смее да се обади. Но ти не забравяй никога, заедно можем всичко! Всичко!Коментиран от #29, #40
20:53 04.04.2019
27 Мини
До коментар #9 от "Госあ":
Ах, да още нещо. Има и едно друго раждане, след първото, което тепърва предстои- раждането във вечността или раждането във вечното проклятие. Така, че още не си "излязъл от шивача", при второто ти решаваш къде ще се родиш....20:55 04.04.2019
28 Госあ
До коментар #23 от "Мини":
Добре де,не ми е ясно защо навсякъде цитирате кой ли не,само не и Исус. Нали той е пророка ? Тогава би трябвало да се слуша само неговото слово ? Каква е връзката на Исус със всички останали ? Колко пророци е имало в крайна сметка и не са ли всички те фарисеи и там другите какви бяха....Коментиран от #31
20:59 04.04.2019
29 Мини
До коментар #26 от "Иванов":
И при мен така, автоматично излиза два пъти www.www.urumov.bg Само трябва да премахнеш едното и си вътре. Поне при мен така функционира..Коментиран от #32
21:01 04.04.2019
30 Госあ
До коментар #25 от "Мини":
Това на жените им е трудно да го разберат, но не невъзможно. Ще се опитам по натам да ти отговоря.21:02 04.04.2019
31 Мини
До коментар #28 от "Госあ":
???? Какво имаш предвид??? Та Нали цитирам думите на Исус какво е казал на неговите ученици- апостолите, един от които е евангелиста Матей. Четирима от тях(евангелистите Марк, Матей, Лукас и Йоан) са записали Христовите думи в четирите евангелиета.Коментиран от #33
21:07 04.04.2019
32 Иванов
До коментар #29 от "Мини":
Излиза ми бял екран.Коментиран от #34
21:11 04.04.2019
33 Госあ
До коментар #31 от "Мини":
Еми тези не ги знам,сори, дванайсет бяха нали. Освен това много ми се спи вече ;). Ще видя наистина поне кои са му учениците, това е новият завет нали 😂 прости невежеството миКоментиран от #35, #36
21:14 04.04.2019
34 Мини
До коментар #32 от "Иванов":
Странно.Току що опитах и при мен се отваря безпроблемно. Изтрии едното www и пак кликни enter и би трябвало да стане...Коментиран от #37
21:18 04.04.2019
35 Mини
До коментар #33 от "Госあ":
Да, Новия Завет.Няма нужда от извинения, никой не се е родил научен. GN, dors bien21:25 04.04.2019
36 недей
До коментар #33 от "Госあ":
да се чувстваш длъжен да се извиняваш. А и тук изглежда никой не те приема сериозно... Отивай да спиш, че престоя в "сърцето на бурята" е изчерпал способността да реагираш адекватно. И без теб ще съмне.Коментиран от #44
21:28 04.04.2019
37 Иванов
До коментар #34 от "Мини":
Както и да е, мисълта ми е, че вярващите хора не са безсилни, нужно е само да гледат в една и съща посока и да не се ограничават единствено в личното си спасение, това е един вид малката колесница на будизма, а да се стремят към голямата колесница, спасението на народа си и накрая към диамантената колесница- спасението на човечеството! Стремежът трябва да е и в разширението на душата, не само в нейното пречистване от желания и извисяване.Коментиран от #46
21:31 04.04.2019
38 Не религиозен
До коментар #23 от "Мини":
Радвам се, че отново се "събрахме" тук в името на ИСТИНАТА. Поздравления и благословения за Факти.бг. за отвореното небе. Който стои в истината, няма да се поклати ! Силата на Възкресенският Дух винаги ще го издига.Коментиран от #45
21:40 04.04.2019
39 Иванов
До коментар #17 от "Запознат":
Разбира се, че не е. Той е Ангел долетял от Небето. Виж книгите на Зекария Сичин.)21:48 04.04.2019
40 Не религиозен
До коментар #26 от "Иванов":
Ех, Иванов, приятелю ! Храбро сърце носиш и не се предаваш! Понякога трябва да замълчим и да послушаме тишината. За да чуем гласът на оня, който вика в пустинята...Прав направете пътя за Господа.А Бог е верен и няма сила под небето, която може да Му устои. Амин - означава Да бъде ! Понякога и това е достатъчно ВСИЧКИ да кажем АМИН !Коментиран от #41
21:53 04.04.2019
41 Иванов
До коментар #40 от "Не религиозен":
Уважаема госпожо, за мен няма място за отстъпление! Ако ние в това поколение не намерим бъга в системата и не го поправим, следващо поколение просто няма да има. Вие християните( Павликяни) въздигате Иисус в Господ. Извинете ме, но Учителят Дънов е разполагал със същите Сили като Иисус, дори и най- висшите. Трябва ли неговите последователи да го провъзгласят за Господ и тогава колко Господари ще ни се натрупат на главите? Един е Господ и Той е Светият Израилев и Един е Заветът Му!Коментиран от #42, #43, #79
22:24 04.04.2019
42 Не религиозен
До коментар #41 от "Иванов":
Приятелю, не помрачавай радостта от срещата ни, като сравняваш Исус Христос с Дънов…. Моля те! Предстои да празнуваме Възкресение Христово ! Исус е Божият Син, който Бог даде в жертва за нашите грехове. Той бе заченат по свръхестествен начин, роди се и живя между хората и когато Бог Отец го призова отиде на кръста, а на третият ден възкръсна ! Дънов е само човек...а учението му е обект на спорове...основателни.Коментиран от #47
23:06 04.04.2019
43 Не религиозен
До коментар #41 от "Иванов":
Бог Отец изпрати сина си Исус Христос, за да направи НОВ ЗАВЕТ с хората, защото Старият Завет не донесе промяната по отношение на греха Въпреки че всяка година Първосвещеникът принасяше жертви, грехът си стоеше покрит ( нещо като замитане под килима) и човечеството продължаваше да трупа грехове. Затова Бог направи КОРЕКЦИЯ ( изпрати Сина си да сключи НОВ ЗАВЕТ), като натовари с нашите грехове Исус Христос (Той стана жертвения Агнец без недостатък ) и Той победи смъртта.Коментиран от #50
23:26 04.04.2019
44 Мини
До коментар #36 от "недей":
Както казването на "моля" и "благодаря" е важно и уважително към отсрещния, също така и извинението е от голяма важност. То показва един вид смирение....Да, нещо ново от негова страна, от който сме свикнали да стои и гледа от високия кон. И нека не забравяме и призива на Христос в Матей 5:38/48. И именно, че молитвата е по-силна и от атомна бомба, че молитвата е най-радикалната форма да променим нещо или някой. Любовта към ближния, присъща на нас християните, се изразява и в молитвата за другия, та дори и за този, които ни усмива и презира. И да, дори и в последния си час един човек да се разкае, да поиска прошка от Бог и да моли за Божията милост, пак е "спасен". Приеми го като призив от моя страна "да му дадем достатъчно за изпът"! Длъжни сме за това....на Бог..., нали сме "работници на неговото лозе"...Коментиран от #53
23:28 04.04.2019
45 Мини
До коментар #38 от "Не религиозен":
Също се радвам, бях истински изненадана!......винаги ще го издига и истината ще го направи свободен!
23:32 04.04.2019
46 Мини
До коментар #37 от "Иванов":
Не не са безсилни, вярващите имат най-силното "оръжие"- молитвата. Казвам го от личен опит...! Отговора ми на твоя коментар се съдържа в # 44.Коментиран от #49
23:35 04.04.2019
47 Иванов
До коментар #42 от "Не религиозен":
Моля те, сгига с тези клишета. Бог никой, никога не Го е виждал, даже и Ангелите, които сътвориха човечеството. Наистина в ранните епохи, част от Тях често са се самообожествявали, но след като Светият Израилев им даде да се разберат, подобни прояви са сведени до минимум. Ти си възмутена, че споменавам Учителя Дънов, но Той също е Ангел от Завета Господен и ако си направиш труда да прочетеш нещо от Него, ще си промениш бързо мнението, ако и да е писано, че няма пророк признат от своите си! Обаче на снимките Дънов е стар, а Йешуа млад, с брадичка и мустачки. Следиш ли мисълта ми? Ти си влюбена в един нереален образ, ако и да не го осъзнаваш! Бих извикал като дон Кихот- Истината! А тя е нелицеприятна! Грозна и страшна! Свързана в голяма степен и с извънземни технологии немислими за нашия разум.Коментиран от #51
23:45 04.04.2019
48 Не религиозен
До коментар #20 от "Госあ":
За човек, който демонстрира "изключителна" информираност подобни въпроси са нелепи и показват липса на обща култура. Презрителният тон към Библията издава само гордост и самонадеяност, което те прави неприемлив за общуване. Както и отношението ти към "чифутите" .Грозно и отблъскващо. Май те избива на расизъм. Ти нали беше някакъв PhD...по какви науки не разбрах ? ...Нямаш ли международни проекти или си "почиваш"?Коментиран от #68
23:54 04.04.2019
49 Иванов
До коментар #46 от "Мини":
Благодаря ти.)23:57 04.04.2019
50 Иванов
До коментар #43 от "Не религиозен":
Греховете се товарят върху главите на грешащите и те ги изплащат в мъки и страдания, дори и да са ги осъзнали и да се стремят да ги изправят! Когато е съществувал ХРАМЪТ НА КИВОТА те са се трупали върху Азазел и евреите са принасяли в жертва козел като са го изоставяли на пусто място. Павловите фантазии са дълбоко погрешни! Ангелите много обичат да говорят за саможертви, но ... от страна на последователите си, а не лично техни.(Коментиран от #56
00:10 05.04.2019
51 Не религиозен
До коментар #47 от "Иванов":
Да никой не е видял Бога и за това се чудя, че толкова много рисувачи са нарушили заповедта МУ да правят негови изображения. Но Той е реален - погледни творението. За мен Христос не е клише. Той живее в мен и аз виждам плодовете на Неговите думи в живота си.Няма да повтарям, но имам достатъчно доказателства. Не съм "възмутена" от споменаването на Дънов, а от сравняването му с Исус Христос и обожествяването, което му приписваш. Той е просто човек. Наричал е себе си Учител, макар изричното предупреждение на Исус към учениците - да не стават мнозина учители. Освен това, има "тъмни" моменти, който са в противоречие с Библията и за мен това прилича на буркан с мед, в който има мъничко отрова. Затова "ще рискувам" да следвам Христос.Коментиран от #52
00:16 05.04.2019
52 Иванов
До коментар #51 от "Не религиозен":
Тъмни моменти? И ти вярваш на една перкулясала доцентка? Това е смешно и жалко в същото време. А те моля да прочетеш пак как съм го написал за самообожествяването.00:28 05.04.2019
53 Недей
До коментар #44 от "Мини":
да мислиш, че пренебрегвам молитвата... Тя е силно оръжие за събаряне на крепости и днес имаме потвърждение за това. Но арогантността и презрението, заслужават да бъдат порицани, за да не мисли безумния себе си за мъдър...и да "слезе от коня".Коментиран от #71
00:29 05.04.2019
54 Не религиозен
Коментиран от #55
00:37 05.04.2019
55 Иванов
До коментар #54 от "Не религиозен":
Псалм 91 е песен Давидова, а не Дънова. Окултизъм е защото е използвал астрология, която има влияние върху неевреите, като нас. При евреите влияе само Луната, нейните фази, но не и планетите и съзвездията. Светият Израилев е Господ на всички хора върху тази планета и е нормално както се грижи за избрания си народ, да се погрижи и за останалата част от хората за да не изпаднат в лудия фанатизъм на джихада. Йешуа е трябва да поучава само евреите, но не и... кучетата.( п.п. Псалм 91уважаема не е проработил за твое сведение, защото не можеш да вършиш престъпления и да очакваш Господ да те спаси, щом Го помолиш.)))Коментиран от #58
00:52 05.04.2019
56 Не религиозен
До коментар #50 от "Иванов":
Да в Стария Завет греховете се трупат и не възможно човек да се изправи срещу тях. Затова Бог, който преди всичко възлюби човека. даде НОВ ЗАВЕТ, чрез своя Единороден Син Христос, който на кръста пое греховете на човечеството и така, веднъж за винаги чрез вяра, всеки може да получи прощение и подкрепа повече да не съгрешава. Това е смисълът на Новият Завет. Намери книгата на Били Греъм "Мир с Бога". Прочети я и размисли. Вярвам, че това ще бъде добро семе за теб. Въпреки различията ни, оценявам твоето търсене и постоянство и ще се моля за нов поглед със сърцето.Коментиран от #57
00:54 05.04.2019
57 Иванов
До коментар #56 от "Не религиозен":
Моето мнение е категорично връщане към Тора, нищо повече и нещо по- малко! Което е съобразно Тора го приемам, което е против го отхвърлям и съм в мир с Твореца.Коментиран от #60
01:09 05.04.2019
58 Не религиозен
До коментар #55 от "Иванов":
Точно така! И аз това казах, още когато "гръмна" историята с "енергийната защита", а ти тогава си мълча. Знам, че 91 Пс. е Давидов, а не на Дънов, но архитекта май е последовател на неговото учение, такава информация се появи в някои медии... Ето казваш : "Светият Израилев е Господ на всички хора върху тази планета и е нормално както се грижи за избрания си народ, да се погрижи и за останалата част от хората". Тогава какво прави окултизма в едно учение на Дънов ?...Да разчиташ, че един псалм, вграден в сградата, автоматично ще предизвика Божията защита, без да са изпълнени поне 10 -те заповеди, автоматично го превръща в заклинание. Както каза и Митрополит Антоний това се превръща в окултно. Ето за тези тънки граници на заблуда трябва да се допитваме до Божието Слово.Коментиран от #59
01:11 05.04.2019
59 Иванов
До коментар #58 от "Не религиозен":
Аз познавам добре Учителя Дънов и мога да ти споделя, че не само поведението му тук на тази планета е безукорно, но и няма да си мръдне и пръстта да защити даже и първия си ученик, ако той е в престъпление. Бъди сигурна в това!01:20 05.04.2019
60 Не религиозен
До коментар #57 от "Иванов":
Хайде де, не се запъвай като м@ ..ре на мост... Твоят "мир" не ти осигурява вечен живот, след като тялото те предаде...Не си муха, която е побръмчала и …. Ти си скъпоценен за Бог и трябва да направиш избора си за вечността. Затова ти препоръчах "Мир с Бога" на Били ГреъмКоментиран от #61
01:20 05.04.2019
61 Иванов
До коментар #60 от "Не религиозен":
Ако имам избор бих предпочел нирвана пред вечния живот, но Светият Израилев едва ли ще ме попита.) Чистилището ми е в кърпа вързано. Да не дава Господ!Коментиран от #63, #74
01:34 05.04.2019
62 Не религиозен
Коментиран от #64
01:40 05.04.2019
63 Не религиозен
До коментар #61 от "Иванов":
Напротив Бог ти е дал възможност и право на избор. Исус Христос е вратата за вечен живот...Иначе, какъв смисъл има кръста, на който беше разпнат и Възкресението му.Коментиран от #65
01:48 05.04.2019
64 Иванов
До коментар #62 от "Не религиозен":
Окултно е нещо скрито. Мое мнение е, че Учителят Дънов и Мани Хая са едно и също лице. Прочети как е загинал Хая и чак тогава би разбрала защо е скрито. Защото се дава само отвътре, но трябва да покриеш такъв морален стандарт, че е почти невъзможно за обикновен човек.01:49 05.04.2019
65 Иванов
До коментар #63 от "Не религиозен":
Нирвана.Коментиран от #66
01:55 05.04.2019
66 Не религиозен
До коментар #65 от "Иванов":
Приятелю, много знание, много нещо, много сложно и объркващо. Аз ти предлагам само едно - ИСТИНАТА, такава каквато Бог ни откри в Библията. Ако Той, който ни познава и ни обича като баща децата си и е преценил, че това е достатъчно, какво повече ни трябва.03:56 05.04.2019
67 Госあ
Коментиран от #69
04:15 05.04.2019
68 Госあ
До коментар #48 от "Не религиозен":
Проектите ми се разпростират от Изток на Запад. Всеки войн трябва да бъде на двата фронта ;) работя по тайните на възкресението и искам да направя посевите да възкръсват от сушата и да нахраня гладните ! А на теб ти прощавам и на теб ще дам, защото както писах преди господар може да бъде само този, който дава 😂Коментиран от #70, #72
05:17 05.04.2019
69 Не религиозен
До коментар #67 от "Госあ":
Няма и да ти отговоря докато не се смириш, докато не слезеш от високоумието си и докато не престанеш да хвърляш презрение към един народ. Отвратителното ти отношение към евреите наскърбява Бог, а Той на горделивите се противи, а на смирените дава благодат. Имаш изградени възгледи, тогава стой си с тях и не провокирай, онези, които също стоят в своята вяра. Това е разликата. Ти имаш възгледи, аз имам вяра. Ако наистина искаш да погледнеш...и сам ще намериш пътя.06:13 05.04.2019
70 Не религиозен
До коментар #68 от "Госあ":
Твоите "проекти" вече са реализирани от "чифутите", както ги наричаш. Превърнали са пустинята в цветуща градина. И няма за какво да ми прощаваш - каквото си посял - това жънеш. Изживявай се като господар, щом като това те прави горд и щастлив... Аз имам Бог, който ми дава повече отколкото искам и се надявам.Коментиран от #76
06:21 05.04.2019
71 Мини
До коментар #53 от "Недей":
Не, не мисля. Дори съм убедена, че не я пренебрегваш. Надявам се, не го прие като размахан показалец от моя страна. Освен като призив "да му дадем нещо за из път" беше и един вид окуражение, че когато свършат всички "бойни средства", ние имаме все още най-силното, с което можем да променим нещо и някой. А за порицанието си права, да.06:53 05.04.2019
72 Мини
До коментар #68 от "Госあ":
Ти, господин самурайски воин, нищо не можеш да направиш да възкръсне. Прави го Бог чрез теб. Това става по Негова воля. Желая ти успех в работата по тайните на възкресението, но имай предвид, че това не е само твой успех, а преди всичко Негов. И не забравяй да Му благодариш, тъй като всичко което сме и което правим, намира своя произход в Бог....Коментиран от #73, #75
07:00 05.04.2019
73 Госあ
До коментар #72 от "Мини":
Разбира се, ние можем само да рисуваме с четката на познанието и боите на природата. И докато другият представител на богоизбраните може само да ме провокира,с теб може да се води диалог. Наистина искам да прочета учението на Христос,но само неговите думи без излишните допълнения и тълкования на фарисеите. А пък аз ще се опитам отново да преформулирам принципите на множеството и ноосферата, както и смъртта като единственият фиксиран съветник ;)Коментиран от #82
07:59 05.04.2019
74 Госあ
До коментар #61 от "Иванов":
Смятам че нирвана е изход от отговорност. Точно онзи стремеж към самоцелно щастие, което пречи на колективната енергия. Съвършенството трябва да бъде постигнато не за собствено щастие,а да бъде споделено. Както аз го споделям с вас 😂Коментиран от #90
08:03 05.04.2019
75 Госあ
До коментар #72 от "Мини":
Пътят на война не е само Бушидо, Толтеките също говорят за този път.08:07 05.04.2019
76 Госあ
До коментар #70 от "Не религиозен":
Градините на евреите дават цвят,но не раждат,виреят в пустинята,но не възкръсват....08:24 05.04.2019
77 935
До коментар #22 от "Госあ":
Нещо друго да е казал Бушидо.Коментиран от #78
08:53 05.04.2019
78 Госあ
До коментар #77 от "935":
Ако се питаш дали да живееш или да умреш, по добре умри ). Или, ако бурята те срещне неподготвен,не тичай да се криеш под стрехите на чуждите къщи защото така или иначе ще се намокриш. Продължи пътя си спокоен ⚔️Коментиран от #81, #87
09:06 05.04.2019
79 428
До коментар #41 от "Иванов":
Дънов, разполагал със същите Сили като Иисус, дори и най- висшите. Ти прочете ли какво си написал?Пенкилера Дънов,бил равен на Христос.Коментиран от #80
09:11 05.04.2019
80 Иванов
До коментар #79 от "428":
Затваряй си плювалницата!...Коментиран от #83, #91
10:05 05.04.2019
81 Иванов
До коментар #78 от "Госあ":
За сушата ще направиш молебен за дъжд и ще се молиш не само за себе си, но за всички посеви и земеделци.10:12 05.04.2019
82 Мини
До коментар #73 от "Госあ":
Рефлектирай също и върху твоето отношение към "др.представител на богоизбраните" и към това, което му е ценно. Бъди и към себе си така критичен и взискателен, както и към другите. И за да можем да водим някаква конструктивна дискусия тук, е нужно едно basic уважение към всеки и към това, което му е скъпо(англицизмите и тях ли не обичаш????). Знам, за нас българите това е адски трудно! Но се радвам и съм наистина благодарна, че проявяваш интерес към Неговото учение. Ти, който само преди няколко седмици окачестви като абсурдно да четеш Библията!!! Като искаш да прочетеш Христовото учение, тогава вземи Новия завет. Той е и т.нар. блага вест.Коментиран от #85, #86, #93
10:24 05.04.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Иванов
До коментар #82 от "Мини":
Евангелие на Мира, есеиско в четири части.10:36 05.04.2019
86 Госあ
До коментар #82 от "Мини":
Към себе си съм най критичен,минах през този ад, затова се забавлявам. А ти имай чувство за хумор и не се възприемайте толкова насериозно, знам че е трудно за българина. Ами да,англицизмите трябва да отпадат след като френският ще стане официален за ЕС ;)Коментиран от #88
10:51 05.04.2019
87 Мини
До коментар #78 от "Госあ":
Сакън!!!!🤨 Какво говориш????🙄 Бог е този, който дава живота. И не ние решаваме дали, кога и как да го прекратим, това решава единствено и само Бог. Живота ни не е наша собственост, неможем да правим с него каквото си искаме, той ни е зает от Твореца. Наше задължение е да го пазим, уважаваме и да се грижим както за нашия, така и живота на ближния. Освен това суицид никога не е решение на един проблем! Колкото и неразрешим да изглежда...Коментиран от #89
10:53 05.04.2019
88 Мини
До коментар #86 от "Госあ":
Мога да те уверя, че чувство за хумор не ми липсва, както и съм далеч от нагласата да се вземам насериозно(с какво всъщност имаш предвид се вземам насериозно????). Но когато става въпрос за Бог, да, в тази сфера за мен има много малко пространство за шеги. Е, това за BTT не го знаех! Но ти определено ме превъзхождаш във френския....11:08 05.04.2019
89 Госあ
До коментар #87 от "Мини":
Война търси проблеми и с радост се впуска в тях, това е целта на съществуването му. Това го прави жив и когато се двуоми дали да бъде жив,по добре е да умре. И това е най голямата свобода, която може да бъде извоювана. Да живееш или да умреш. Той я притежава. Тук се връщаме към свръх човека, който понесъл всички тежести към които се е стремил съзнателно, получава силата да вземе каквото пожелае и да се прероди. Иначе си права, шегите трябва да имат граница и понякога не са уместни.13:56 05.04.2019
90 Не религиозен
До коментар #74 от "Госあ":
Съвършенството ? Един е съвършен - Бог, Създателят, Творецът, Изкупителят, Спасителят! Твоето "съвършенство" е като мътен извор, в който дори не можеш да се огледаш.14:44 05.04.2019
91 Не религиозен
До коментар #80 от "Иванов":
Иванов, приятелю, какъв е този стил на изразяване...Не подхожда на духовен човек да се отнася така към ближния. Да, излиза, че ти сравняваш Дънов с Христос, а това звучи еретично. Ако Дънов е вършил чудеса, то източникът им е Святият Дух на Бог, а не човекът Дънов. Нека ти призная, че и аз съм имала Неговото благоволение в някои ситуации, но Славата принадлежи само на Бог. Аз съм само човек и инструмент, който да послужи на Бог в материалното измерение.Коментиран от #107, #108
15:00 05.04.2019
92 Не религиозен
Коментиран от #94
15:12 05.04.2019
93 Не религиозен
До коментар #82 от "Мини":
Мини, коментар 91, беше към тебКоментиран от #96
15:15 05.04.2019
94 Госあ
До коментар #92 от "Не религиозен":
Нека не превръщаме дискусията в "сапунена опера" . Съвсем уместно спрямо темата попитах къде да прочета думите на Исус без да бъдат предавани от втори и трети лица. Та не са ли точно фарисеите тези които се опитват да сложат ръка върху Христовото учение след като бива прието в Рим ? Не са ли те, тези които добавят някакви завети и притчи в Библията ? Нямам време за губене, хората са гладни и на мен чакат ;)Коментиран от #95, #100, #103
15:37 05.04.2019
95 ####
До коментар #94 от "Госあ":
Никъде няма да го намериш. Дори и да го е имало, толкова хора са го преразказвали, преписвали, превеждали, един връз друг, всеки пречупвайки през своя мироглед ... че това, което е останало до наши дни е без абсолютно никаква гаранция за автентичност.Коментиран от #98
15:55 05.04.2019
96 Не религиозен
До коментар #93 от "Не религиозен":
" И затова се моля, щото любовта ви да бъде все повече изобилно ПРОСВЕТЕНА и всячески ПРОНИЦАТЕЛНА, за да ИЗПИТВАТЕ нещата, които СЕ РАЗЛИЧАВАТ, та да бъдете искрени и незлобни до деня на Христа, изпълнени с плодовете на правдата, които са чрез Исус Христос за слава и хвала на Бога" (Филипяни 1:9). Моите наблюдения са прецизни и складирани от самото начало на тази дискусия - добре било човек да има за жена християнка (?), той бил кръстен, но се увличал по източните учения и непрекъснато цитира своите философски "кумири", само е "пропуснал" да прочете Новият завет.... Наблюдавам неговите участия в други рубрики и забелязах, че само тук намира "почва" да сее отровните си семена. Че и за възкресител накрая ще се вземе. О, познавам този, който сее бунт срещу Бога и иска да бъде "господар" и равен с Него.Коментиран от #97
16:04 05.04.2019
97 Госあ
До коментар #96 от "Не религиозен":
Така е,за това не се шегувам- че е добре,дори задължително жената да има вяра и християнството е подходящо за жената,за да не бъде вещица. Но вярата и трябва да бъде чиста,за да не се превръща в злоба от потиснати пориви.Коментиран от #99
16:19 05.04.2019
98 Не религиозен
До коментар #95 от "####":
"Горките "хора. Без теб ще умрат от глад.. Наистина ли ?.Градините на Израел не само, че цъфтят, но дават плодове, които Бог е благословил ! Онези, които уповават на Него НИКОГА НЯМА ДА БЪДАТ ГЛАДНИ И ЖАДНИ !.Казвам ти го от личен опит. И не се прави на жертва. И този номер ми е известен. В Новият завет и четирите евангелия на апостолите, които бяха негови ученици, са записани думите на Исус. За онези, които са повярвали - тези думи са автентични и времето го е доказало. А опитите да се внушава за намеса на хора и преиначаването им , има само една цел - да посее СЪМНЕНИЕ. Същият стар номер, който змията пробута на Ева. Наистина нищо ново под слънцето.Коментиран от #101
16:20 05.04.2019
99 Не религиозен
До коментар #97 от "Госあ":
И какво знаеш ти за християнките, след като не познаваш Христовото учение, което те изповядват... Я стига !16:23 05.04.2019
100 Не религиозен
До коментар #94 от "Госあ":
"Горките "хора. Без теб ще умрат от глад.. Наистина ли ?.Градините на Израел не само, че цъфтят, но дават плодове, които Бог е благословил ! Онези, които уповават на Него НИКОГА НЯМА ДА БЪДАТ ГЛАДНИ И ЖАДНИ !.Казвам ти го от личен опит. Знам, че вече си го прочел, но отново ти го поднасям, за да "полаская" егото ти...Коментиран от #102
16:27 05.04.2019
101 Госあ
До коментар #98 от "Не религиозен":
Казах за градините на израел. Трябва ли да се повтарям ? цъфтят,но не раждат, виреят в пустинята но не възкръсват защото са фалшиви.Коментиран от #104
16:30 05.04.2019
102 Госあ
До коментар #100 от "Не религиозен":
Фалшиви са, защото са фарисейски.Коментиран от #106
16:32 05.04.2019
103 сеирджия
До коментар #94 от "Госあ":
Ама вие всичките тук СТЕ си една "сапунена опера" от заглавието до коментар 93, с изключение на една "бройка" попаднал тук по невнимание и веднага избягал. Звучите като хора, които се взимат много "на сериозно". По добре да "почерпя мъдрост" от някой психично болен, те звучат по-човешки от вас.16:48 05.04.2019
104 Не религиозен
До коментар #101 от "Госあ":
Градините на Израел не само цъфтят, но дават плодове. И няма нужда да възкръстват…, че виж хората вече се притесниха, че тук си общуват психично болни.Коментиран от #105
17:22 05.04.2019
105 Госあ
До коментар #104 от "Не религиозен":
Засега, засега.. ще дойде време когато колкото и да броят капките, няма да им излиза сметката. И те ще са едни от първите. Иначе съм съгласен с човека,ако можеш да играеш с лудостта ще научиш много.17:36 05.04.2019
106 Не религиозен
До коментар #102 от "Госあ":
И лудостта и глупостта се намират сред хората, но ти си "специален"17:49 05.04.2019
107 Иванов
До коментар #91 от "Не религиозен":
Уважаема госпожо, аз не страдам от вашата куртоазия, нито от превъзвишена съвест и се обръщам според условията- комуто почест, почестта! Ти мила вириш главата от позиция на официалността, а вярата ти също е сектанска- евангелистка, но аз не ги прибирам. Аз не диря различия, диря прилики. Или ти не знаеш, че манихеите в Западна Европа бяха защитавани от рицарите християни и двете вери вървяха ръка за ръка до смазването им от Ватикана? И да, аз твърдя, че между Йешуа и Дуно единствената разлика е, че Йешуа е учил евреите, а Дуно неевреите. И двамата са Ангели от Завета Господен. Нищо повече и нещо по- малко! Отнасям се с уважение и чинопочитание и към двамата. Тебе какво ти е от това? Или искаш да ме палнеш на кладата? Не вярвам.) Друго май ти се ще. И това, че някой безбожник те нарича луда, само може да те радва, но не и отчайва. Такъв го пращам по дяволите и заминава директно!Коментиран от #109
18:51 05.04.2019
108 Иванов
До коментар #91 от "Не религиозен":
Уважаема госпожо, аз не страдам от вашата куртоазия, нито от превъзвишена съвест и се обръщам според условията- комуто почест, почестта! Ти мила вириш главата от позиция на официалността, а вярата ти също е сектанска- евангелистка, но аз не ти придирам. Аз не диря различия, диря прилики. Или ти не знаеш, че манихеите в Западна Европа бяха защитавани от рицарите християни и двете вери вървяха ръка за ръка до смазването им от Ватикана? И да, аз твърдя, че между Йешуа и Дуно единствената разлика е, че Йешуа е учил евреите, а Дуно неевреите. И двамата са Ангели от Завета Господен. Нищо повече и нищо по- малко! Отнасям се с уважение и чинопочитание и към двамата. Тебе какво ти е от това? Или искаш да ме палнеш на кладата? Не вярвам.) Друго май ти се ще. И това, че някой безбожник те нарича луда, само може да те радва, но не и отчайва. Такъв го пращам по дяволите и заминава директно!18:56 05.04.2019
109 Не религиозен
До коментар #107 от "Иванов":
Приятелю, за не евреите т.н. езичници Бог се е погрижил като изля Духът си и върху тях ( Деяния на апостолите 10:45) и призова апостол Павел за служение между тях. За това и чрез Святият Дух, го употреби да напише посланията си до Римляните, До Коринтяните, до Ефесяните, До Галатяните..между които той пребивава и се труди неуморно И всичко това- много, много преди Дуно. Не ме разбирай погрешно, всеки, който се труди на Божията нива, очаква своето признание и уважение, но обожествяването на хора, та били те и апостолите...е ерес.Коментиран от #110
19:27 05.04.2019
110 Не религиозен
До коментар #109 от "Не религиозен":
" Никой да не ви отнема наградата с измама, чрез произволно смирение и поклонение на ангели, като наднича в неща които уж е видял във видения и със самохвалство се надува от плътския си ум....Ако сте умрели с Христа относно ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ УЧЕНИЯ НА СВЕТА..." (Послание на Павел до Колосяните 2:18,20). Но очевидно ние с теб имаме различна платформа, а представи си, колко още има. И как противникът на Бога - Сатана е успял да разцепи вярата на хората като ги увлича в собствените им страсти.Коментиран от #111
19:47 05.04.2019
111 Иванов
До коментар #110 от "Не религиозен":
Ти казваш истината, като я отричаш в същото време! Приемаш савловите човешки мъдрувания за меродавни. Оплиташ се като пиле в калчища само и само да не изпуснеш вечния живот. Няма да го изпуснеш, както и всеки друг човек, било той праведник или злодей. Всички ще живеят вечно! Ти си типичен религиозен тип, вярващ, че точно той за разлика от останалите е правоверен и всички останали грешат! Но имаш добра душа и това е което аз високо ценя в теб. Нищо друго няма значение. И спри с този дявол, като видиш истинския Господ ще забравиш и приятели и дяволи и тем подобни, затова дерзай, а не мисли, че знаеш всичко. По- скоро се съмнявай в познанието което си придобила и го изпитвай, както изпитваш духовете.Коментиран от #112
20:41 05.04.2019
112 Не религиозен
До коментар #111 от "Иванов":
Приятелю, вечен живот е гарантиран на всеки, който се родил. Въпросът е КЪДЕ ще прекараш вечността ? При Бога или в ада? Аз не не се оплитам в никакви калчища, както мислиш, защото съм подложила всичко на проверка. Савел, който Бог призова ( знаеш историята край Дамаск) и който стана апостол Павел имаше привилегията , воден от Святия Дух на Бога да напише, половината от Новият Завет. Специално "отделен" за да служи на езичниците (вж. Деяния ), В тях нито веднъж НЕ СЕ ПОХВАЛИ. Напротив, имаше смирение, рядко за високообразован човек като наричаше себе си слуга. И до края преди да стигне в Рим, проповядваш . Кого? Исус Христос. Няма да спра да се боря за твоето проглеждане и освобождение, от всичко което те отделя от Бог за вечността.Коментиран от #113, #114
21:20 05.04.2019
113 324
До коментар #112 от "Не религиозен":
"Няма да спра да се боря за твоето проглеждане и освобождение". Нека да преведем това изречение: "Няма да спра да се боря ти да премеш това, което аз си мисля за вярно". Те и САЩ действат така с другите държави. Мерят по своите аршини, но още по-зле, че и режат по тях.Коментиран от #115
22:00 05.04.2019
114 Иванов
До коментар #112 от "Не религиозен":
Уважаема госпожо, истинският Господ не призовава по този начин с разни имагинации, а Лице в лице! Така призовават "другите богове" криейки се в шубраците. А и аз уважаема те усещам много добре, както казват във филма Аватар- виждам те! Виждам те!Коментиран от #116
22:32 05.04.2019
115 Не религиозен
До коментар #113 от "324":
Ти пък, чак до политиката стигна... и аналогии . Много си либерален.. ще оставиш човека да се удави, само защото не искаш да се намесваш.. Ей, че "благородно великодушие" !23:03 05.04.2019
116 Не религиозен
До коментар #114 от "Иванов":
Иванов, аз съм длъжна да се моля за спасението на всеки човек. Но за теб ще го направя с любов и от сърце. Без никакви имагинации. Ще се моля, така както бих се моли за плодоносен дъжд над земята.Коментиран от #117
23:09 05.04.2019
117 Иванов
До коментар #116 от "Не религиозен":
Благодаря ти, но няма нужда. Моето търсене приключи. Само да ти спомена нещо от Дънов, когато се молиш за човек, който не е съгласен с това за което се молиш, то ефектът е обратен. Така е!) Всеки човек носи вярата в себе си и когато попадне на система която резонира с вярата му, той тръгна като по отъпкан път. Павловото християнство не е моя път, а вечният живот е свързан с ... прераждането. Отглеждам домашни любимци и виждам как в поколенията те се прераждат и съвсем не се шегувам. Какво да кажем за хората? Много ни е къс животът, но Ангелите живеят хиляди години и винаги са нащрек за следващата инкарнация на своите ученици, намират ги и продължават с обучението им. Пак ще ти напомня, Бог никой, никога не Го е видял, така, че използвай с мярка тази свещена дума и не я закачай върху никого, защото ще му послужи като присъда.Коментиран от #118
00:28 06.04.2019
118 Не религиозен
До коментар #117 от "Иванов":
Добре, приятелю. Твоя воля. Твой избор.Коментиран от #119
12:41 06.04.2019
119 Иванов
До коментар #118 от "Не религиозен":
Благодаря ти, че си правиш труда да ме разбереш. Ти имаш яко стъбло и клони, а аз здрав корен и трябва да продължим заедно за да съхраним остатъците от народа български, а ако и друг се прикрепи към нас- добре дошъл е. Нека дадем последната битка срещу душманите и ако паднем, да бъде с чест! Следвай ме.Коментиран от #120, #121
14:29 06.04.2019
120 Батката
До коментар #119 от "Иванов":
Сузанита тя иска тройка.15:24 06.04.2019
121 Не религиозен
До коментар #119 от "Иванов":
Приятелю, и моят корен не е за подценяване, но както се казва няма да ги мерим. Казах ти вече много пъти - боят е на Бога, не наш. Помни Давид - сам излезе срещу Голиат с прашка и камъче, но Бог беше с него. Народът български нехае за Божието Слово. Затова, Бог допуска тези кратки духовни размисли да се публикуват тук, та дано съвестта му се пробуди и сърцата се раздвижат от вярата. Който има уши-нека слуша.Коментиран от #122, #124
15:46 06.04.2019
122 666
До коментар #121 от "Не религиозен":
"Бог допуска тези кратки духовни размисли да се публикуват тук" Много ларж го дава. Както писах и преди, подобни материали няма да повлияят на тези, които са твърдо "за" или твърдо "против". Единственото, което ще направят, освен кликовете за медията, е да накарат неутралните да минат към групата "против". Ама щом ви устройва това, дерзайте.Коментиран от #123, #126
16:28 06.04.2019
123 Не религиозен
До коментар #122 от "666":
А на теб защо ти пука...та се обаждаш? Нямаш ли какво друго да четеш, та слухтиш тук. Който иска ще приеме, който иска ще отхвърли. Всеки сам за себе си ще реши. Има и други ХРИСТИЯНСКИ ДЕНОМИНАЦИИ - и те четат същата Библия, вярват в същия Бог. Както казваше една реклама "Абе какво ще я делим тази къща - има място за всички". Някой ще намерят пристан в, Православната църква, други в Католическата, трети в Протестантска. Но ВСИЧКИ са Божий деца и Бог обича всички.19:49 06.04.2019
124 Иванов
До коментар #121 от "Не религиозен":
Уважаема госпожо, днес даже в Израел е пълно с не религиозни евреи, та какво да очакваме тук? Нека не искаме невъзможното и бъдем реалисти здраво стъпили на земята. Освен теб са ми необходими само още осем души и ще обърна боя на Бога по точната цел!!!Коментиран от #125
21:05 06.04.2019
125 Не религиозен
До коментар #124 от "Иванов":
Как Иванов ? С камъчета и прашки ли ? Недей, ще ни заподозрат в подбудителство за революция.Коментиран от #127
21:56 06.04.2019
126 Не религиозен
До коментар #122 от "666":
Публикувано във факти.бг: Бог допуска тези кратки духовни размисли да се публикуват тук" Много ларж го дава, казваш. Такъв е Бог - щедро дава, без да се скъпи. Ако го познаваше нямаше да бъдеш изненадан и щеше да знаеш, че ЧИСТАТА вяра, предполага добре да познаваш Словото му.22:45 06.04.2019
127 Иванов
До коментар #125 от "Не религиозен":
Нима си мислиш, че ще те карам да хвърляш камъни? Планини, уважаема, планини!)01:49 07.04.2019