Last news in Fakti

20 Април, 2022 08:04 8 046 78

МВР да даде на разсилния да събира глобите от КАТ и да свършва тази мъка!

  • мвр-
  • полиция-
  • кат-
  • мерки-
  • глоби

Нужен е национален консенсус за спирането на войната по пътищата или тихо ще изчезнем...

МВР да даде на разсилния да събира глобите от КАТ и да свършва тази мъка! - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Във вторник се проведе обществено обсъждане на промените в Закона за движение по пътищата.
Вътрешният министър Бойко Рашков представи иновативен подход за събиране на глобите към КАТ. Ако имаш неплатени глоби за висока скорост или си бил без винетка, да не можеш да минеш годишен технически преглед (ГТП).

Малко известен факт е, че през далечната

2013 година идеята е предложена

от тогавашния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, но след протести на юристи и неправителствени организации тя е оттеглена.

През 2022 г. МВР отново предлага тази идея. Ако тя бъде приета, то пунктовете за технически прегледи се превръщат в удобен инструмент на държавата за събиране на задължения.

Досега практиката беше Пътна полиция да прехвърля задълженията на водачите към НАП. Глобите се отразяваха в ЕГН-то и ако сменяш лични документи, то ти се издава документ за глобите от Пътната полиция.

Освен това в единната система на ДАИ, с която работят всички пунктове в страната, проверките за платен годишен данък на автомобила се извършват също по ЕГН-то на собственика. И когато той има и друго задължение към държавата, системата отчита това автоматично и блокира.

Така се получава много неприятна ситуация и за собствениците на автомобилите и за служителите в пункта за годишни технически прегледи, каза за Радио Варна председателят на варненския клон на Съюза на българските автомобилисти Диан Драганов.

Прост пример! В петък проверяваш дали имаш глоба от КАТ. В края на деня Пътна полиция качва в системата твое нарушение.

В понеделник спокоен отиваш с колата на ГТП и светваш,

че си нередовен. Нужно ли е да припомням, оня виц от казармата - Абе, Зайо, ти защо си без шапка.....

Основният проблем е, че пунктовете за ГТП все повече се натоварват с нетипични за тях задачи като дали водачът си е платил данъка на колата в общината или глобите към КАТ.

Видно е, че държавната администрация в лицето на общините и МВР се опитват да натоварят предприемачите с нетипични за тях дейности. Най-важното за един ГТП е да провери дали автомобилът е технически изправен, а не събира глоби или местни данъци.

В същото време КАТ и МВР вдигат ръце и казват, че дупките по пътищата или липсата на маркировка или знаци, като предпоставки за катастрофи, не са в тяхната власт.

За КАТ дупките по пътя не са предпоставки за катастрофи

Служителите в общинската и държавната администрация се радват на редовни индексации на техните заплати. Не така стои обаче въпросът в частния сектор, където заплатата не зависи от правителствените постановления.

Това обаче не спира намеренията глобата за паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, тротоари да скочи до 150 лева.

От 20 на 100 лева пък става глобата за неспиране на знак СТОП и неправилно престрояване и отнемане на предимството.

Вдигането на глобите е заради актуализацията на средната брутна работна заплата в страната, обясняват исканията за промени от МВР.

Интересно е, че вдигането на заплатите в правителствените постановления не са в пъти за разлика от глобите, които искат от вътрешното министерство.

От години в големите градове съществува проблемът с паркирането. Общините се оправдават, че нямат парцели за изграждането на паркингите. В големите градове на България се води подмолна война за всяко паркомясто.
Вместо да се търси решение на проблема се тръгва по линията на най-ниското съпротивление.

Вдигат се глобите, но

общините продължават да регистрират нови автомобили,

защото ще взимат местен данък, а че няма места за паркиране, не е важно.

КАТ също ги регистрира. Така обикновеният ситроен, опел, фолксваген, ауди и други са потенциални нарушители, защото няма място, на което да паркират. Но от друга страна са и приход за великденска, коледна премия заради незаконно паркиране.

Проста далавера - регистрираш автомобили с ясното съзнание , че за тях няма места за паркиране. Всеки печели община, кмет, КАТ, но не и обикновеният човек, който всеки ден търси къде да паркира след тежък работен ден.

Вместо държавната и местната власт да си стиснат ръцете за решаването на проблема с паркирането, то всяка от тях действа по линията на

своя егоистичен личен интерес.

Било с вдигането глобите от КАТ или

било на цената на паяка. Потърпевш е обикновеният българин, който си е плащал данъците към общината и държавата, а получава по-високи глоби или такси за паяците...

Странно ли е, че след като София вдигна таксите за вдигане с паяк, то от МВР поискаха по-високи глоби ....

Идва пролет, дърветата ще се разлистят и ще покрият редица знаци по пътищата. Как ще спреш на знак СТОП, ако той е скрит в храсталак. Всяка година медиите правят репортажи за подобни казуси. И при всеки един от тях КАТ, МВР, АПИ или общината са изненадани.

Малко е странно, че екипи на

Пътната полиция не се движат по републиканската пътна мрежа

и затова не забелязват нередности като кратери в асфалта или липса на хоризонтална .маркировка или пътни знаци.

Народът е казал - Гарван гарвану око не вади.

Време е пирамидата да се обърне. Камерите от ТОЛ системата да засичат средна скорост. КАТ реално да работи по участъците с концентрация на катастрофи. МВР реално да поощри докладването на нередности по пътни участъци като дупки, липса на хоризонтална маркировка или пътни знаци. Тировете са пренасочени да минават през старото трасе на Витиня, което е пълно с дупки. Кой от АПИ или КАТ не е забелязал кратерите по пътното платно?

В XXI век сме. В участъците с повишена концентрация на катастрофи да дежурят екипи от Пътна полиция.

Всеки джигит да се спира и да се глобява на място за нарушението. В системата на КАТ да се качват шофьорите с няколко глоби за тежки нарушения. От камерите на ТОЛ системата много лесно може да се определи тяхната посоката на тяхното движение.

Първият най-близък екип на КАТ ги спира и събира глобите. Ако откажат, свалят номерата. В Гърция, ако си регистриран за груби нарушения на пътя направо ти свалят номерата и ти пишат постановление с глобата. Във Франция на местата с висока концентрация на катастрофи има монтирани постоянни камери за контрол на скоростта. Те са обозначени със знаци.

Пътната полиция трябва да е отворена към обществото.

Посланието е ясно - ние сме тук, за да запазим вашия живот.

В същото време в България се предлагат пътните ченгета да "облекат шлиферите на тайни агенти", за да ни снимат тайно от автомобили без обозначения.

От време на време се появяват идеи всеки в МВР да може да спира шофьорите. Служители на "Охранителна полиция" също имат това право. Странно ли е, че турски тираджия беше рекетиран и шамаросан от магистрала "Тракия". От изнесените до момента данни в медиите става ясно, че платената от данъкоплатците система за видео наблюдение във въпросната полицейска кола е била манипулирана от полицаите в колата, а след това и от операторите в центъра. Странно....

Само ще припомним, че за последните седем години МВР е събрало от глоби милиони лева. Нито жертвите намаляха, нито катастрофите. Вдигането на глобите, не е пътят.

Самият Бойко Рашков призна, че от началото на годината катастрофите се увеличат, а заедно с тях загиналите и ранените.

Ето кратка справка:
На автомагистрали от 1 януари до 4 април 2022 г. са станали 31 тежки ПТП, с 4-ма загинали и 39 ранени;

На първокласни пътища за същия период - 105 тежки ПТП, със загинали 22 души и ранени 138.

На второкласни пътища - 108 тежки ПТП, с 20 убити и 175 ранени.

Тенденцията е ясна.

Преглед на социалните мрежи ясно се вижда, че МВР и Пътна полиция не предприемат реални действия по обуздаването на джигитите по бул. "Черни връх", "Цариградско шосе", "Александър Малинов", "Филип Аврамов" и много места в София.

София не е изключение. Подобни проблеми има и в Пловдив, Бургас, Варна и други големи градове.

Не вдигането на глобите, а реалната работа на МВР ще реши проблема.

Българинът в чужбина става дисциплиниран водач,

защото знае, че при нарушение на правилата на пътя, ще види в огледалото за обратно виждане синята полицейска лампа. В България обаче лафът е... а сега к`во праим..... И всички сме братовчеди ...

Крайно време е МВР, а и българските общини да отказват нови регистрации на автомобили, ако няма място къде те да бъдат паркирани.

Новите промени не предлагат мерки за превенция. Комунистическият лозунг, че глобите са превенция, не работи.

Нужен е национален консенсус за спирането на войната по пътищата или тихо ще изчезнем ....


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 62 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Икккк

    65 2 Отговор
    НИЕ НЯМАМЕ ПЪТИЩА ТЕ САМО ГЛОБИ ИМ ВЪВ ГЛАВИТЕ.

    Коментиран от #20

  • 2 Петър

    39 2 Отговор
    Автомобилите масово ще започнат да се прехвърлят на баби, дядовци и родители.
  • 3 Христо Христов

    53 3 Отговор
    А бе Рашков,
    Никой не ти казва кога и с колко си глобен и като отидеш до някое учреждение с изненада разбираш че имаш да даваш пари. То става като криенето в храстите. Оправете ги тези неща. Хората трябва да имат информация за да си платят задълженията.

    Коментиран от #44

  • 4 Петър

    28 2 Отговор
    В Русия няма ГТП за личните автомобили.

    Коментиран от #11

  • 5 замислен

    57 0 Отговор
    Истинат е, че в КАТ са абсолютно некадърници, само глоби, акции и отчети. Докато няма контрол по пътищата катастрофите ще стават все повече и по-брутални.

    Коментиран от #46

  • 6 Селянин

    63 1 Отговор
    Много добра статия, обаче едва ли ще влезе нещо в чугунените глави на номенклатурчиците в МВР и КАТ. Мога да добавя само, че трябва да се осъвременят знаците с 50 на всяко място, на което преди 20 години е имало крайпътно капанче или горски път, защото в момента се ползват за хранилки на униформените или за да си изпълнят месечният план за глоби за два дни.
  • 7 Добру ютро

    45 0 Отговор
    Чрез глоби само ще озлобиш хората още повече. Анархията ще се засили!
  • 8 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 0 Отговор
    Как ще процедират с фирмените МПС ‼️ Ще ги спират ли от движение, ако водач има неплатен акт и междувременно е напуснал ‼️‼️‼️

    Коментиран от #13, #18

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Мамул

    42 1 Отговор
    Вдигането на цената на глобите е косвен данък и нищо повече. Почти няма отношение към безопастността на пътя. Повишението на глобите е за компенсация на повишаването на заплатите в държавната администрация, а също и полицията.
  • 11 Вова

    8 16 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Вероятно и в Буркина Фасо няма. Нека гледаме белите държави и те да ни бъдат мерило. ОК?

    Коментиран от #14, #15, #16, #32, #58

  • 12 Иван

    14 13 Отговор
    "Служителите в общинската и държавната администрация се радват на редовни индексации на техните заплати."
    ==================
    Не знам за общините, но аз като държавен служител не съм получавал "индексация" от 2009 г.
  • 13 По зле

    17 1 Отговор

    До коментар #8 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Автопарка отива на трупчета, защото всички нарушения се трупат на управителя. Тоест ако снимат за превишена скорост един джигит на Еконт, другаря министър сменя колите и камионите с велосипеди
  • 14 Петър

    22 2 Отговор

    До коментар #11 от "Вова":

    Ама в повечето щати на САЩ също няма ГТП на автомобилите, знаех си че САЩ не са бяла държава и не трябва да са мерило на българите.
  • 15 Мамул

    22 3 Отговор

    До коментар #11 от "Вова":

    И що? Какво според теб се проверява на този преглед? Какво от проверката е свързано с реалната изправност на автомобила, пък и да е гаранция, че ще е изправно една година? Точно нищо!

    Коментиран от #29

  • 16 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 3 Отговор

    До коментар #11 от "Вова":

    Ами хайде НЕ само да ги гледаме , а ‼️‼️‼️
    Да направят и у нас доходите като в белите държави и автопаркът ни за две години ще се подмлади ‼️

    Коментиран от #21

  • 17 Gancho

    27 1 Отговор
    Да припомним, че терминът "войната по пътищата" беше въведен от мутро-ченгесари, за да тероризират обикновените българи с по-големи глоби и рестрикции.
  • 18 Вова

    4 10 Отговор

    До коментар #8 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ще ги спират. Шефът да си подбира адекватен персонал или да свикне да си плаща.

    Нормална практика някога е било да платиш гаранция за лоялност към работодателя. Един вид залог, за погасяване на възникнали щети по твоя вина. Примерът с глоба към КАТ е съвсем уместен. Другият плюс е, че голоторът ще спре да досажда на хората със себе си. Няма пари за гаранция, не се е доказал като благонадежден - отдъхва на пейката пред входа.

    За нает водач на МПС едни 1000 лева гаранция би следвало да са нормална сума. Работодателят си плаща глобите, а сумите удържа със следващия фиш за заплата.
  • 19 igraleca

    31 1 Отговор
    В Старозагорско ,задължават служителите на пътна полиция всеки месец да съставят по 85 броя актове или фишове и ако не могат да направят норматива ги наказват! МИШКИ

    Коментиран от #23

  • 20 Viki

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "Икккк":

    Пътищата не са виновни на тези с глобите за оревишена скорост- напушени, пияни, самонадеяни безхаберници. На такива не само орегледа да им се забрани ами направо колата на трупчета.
  • 21 Вова

    3 13 Отговор

    До коментар #16 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Доходът на човек зависи от неговите знания, умения, опит, както и от производителността на труда му.

    Има и хора с повече от високи доходи, които не са държавни служители.

    Тенденцията е бедните да ползват масов транспорт. Личното МПС трябва да е показател за обществен статус и да има адекватен долен праг за търпимост. Разпадащите се кочини са опасни за всички.

    Коментиран от #28, #34

  • 22 МАРКО

    8 0 Отговор
    Браво бе човек ти каза МНОГО ИСТИНИ но дали ще ги прочете някой а камо ли да им се обърне внимание.
  • 23 Вова

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "igraleca":

    Те квалифицират много повече нарушения. Разликата в броя е погасена от кируоционни практики. Задълженият брой НП на месец само ще расте, за да се намалява корупцията сред редовия МВР състав.
  • 24 Стефан Петров

    22 1 Отговор
    Статията е добра, но непълна. В КАТ Русе например не достигат хора и коли. В града масово се карат мотоциклети с изпразнен ауспух или коли със "спортен" такъв, които издават силен шум, но в КАТ нямат уред за измерване на шума и не налагат глоби, а това е регламентирано в закона и практика в целия ЕС. В сервизите, ДАИ и при годишните прегледи за това не се следи и там също нямат уреди.КАТ явно има задача да пълни бюджета. Мой познат го глобиха да превишение на скорост в населено място с 3 /три/ километра в час.По шосетата доста хора карат като идиоти и най-вече това са собственици на скъпи коли. Пътувам редовно по маршрута Русе-Враца и знам това от опит.
  • 25 Хаха

    13 1 Отговор
    Изпраскали са ни с превишена скорост в Кайзери и на следващия ден на Капъкуле ни показват снимки на автомобила с ухилени физиономии в него и разпечатка от радара. Плащай за да продължиш към бг. Да ама ние това го направихме с 30% намаление преди Анкара когато ни спря техният КАТ . Добре, че пазехме документацията та минахме без повторно плащане. И това се случи през 2012 година. В Турция, ей.

    Коментиран от #53

  • 26 Aaaaaa

    12 1 Отговор
    Основният извод е, че системата/държавните органи не работят! Съвсем спокойно ТОЛ системата може да запълни всички празнини от липсата на физическо обезпечение (катаджии) по пътищата. И правилно бе споменато, че нарушителят, трябва да се спира на пътя. Засечка в участък и в следващият глоба.
    На обществото е ясно, че системата няма насоки за въвеждане на ред и ангажираност по пътищата, а обслужва единствено и само администрацията КАТ!
  • 27 Пунктовете

    12 1 Отговор
    за ГТП да спират от движение автомобили без катализатор. Пълно е с димилници на пътя. Не е тяхна работа да събират данъци и глоби.
    Тъй наречените глоби са си чист косвен данък и не са съобразени с доходите на народа. Как на пенсионер с петстотин лева пенсия ще му вземеш сто лева "глоба"? Директно го обричаш на мизерия. Глобите са прекалено високи и сега и затова и не успяват да ги съберат. Вдигайки доходите се създава и корупционна среда за пътните полицаи.
  • 28 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 0 Отговор

    До коментар #21 от "Вова":

    " Доходът на човек зависи от неговите знания, умения, опит, както и от производителността на труда му."
    В един по-добър Свят ‼️
    Тук човек с две висши продава домати на пазара, а шофьор на мутра става шеф на МВР , министър! А ако е прочел една книга ,дори министър-председател‼️

    Коментиран от #30, #31

  • 29 Вова

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Мамул":

    Гледат всичко. Вече се води и обективен контрол в реално време. Оценява се износването на важните за безопасността елементи. Прави се оценка на обичайния пробег на конкретното МПС ... и те връщат да го ремонтираш при нужда.

    Текущото техническо обслужване и отстраняване на дефекти е задължение на водача, а Пътна полиция провежда селективен контрол.

    Това че има определена група хора, които искат да дадат рушвет и да минат на преглед с технически неизправно МПС ще изчезне в съвсем скоро време. Автопаркът непрекъснато се обновява. Платилите за нов автомобил сами ще повдигнат въпроса да се вземат мерки срещу рисковите играчи на пътя.
  • 30 Петър

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Евала за коментара.
  • 31 Вова

    2 7 Отговор

    До коментар #28 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ми не. С две висши си намираш нормална работа. Явно доматите дават по-висок доход. Въпрос на личен избор.

    Заплатата на председателя на МС е ниска. Той ползва служебно нещата, но заплатата си е ниска. Малко хора биха поискали да работят това за тези пари.

    Коментиран от #40

  • 32 Петър

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Вова":

    Сега проверих, в Буркина Фасо има ГТП на автомобилите, но в Русия и САЩ(повечето щати) няма.

    Коментиран от #33

  • 33 Вова

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Петър":

    Ще зная. Благодаря! Тук трябва да си има. Пътища малко, коли много.
  • 34 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 0 Отговор

    До коментар #21 от "Вова":

    "Личното МПС трябва да е показател за обществен статус и да има адекватен долен праг за търпимост."
    Колко ЛИЧНИ МПС знаеш на фирмажии❓ Аз знам много, които са регистрирали ЛИЧНИТЕ си МПС на фирмите! Така аз за моята кола за 50 000 плащам 50 000 плюс разходите по нея, а той си взима 10 000 обратно о разходите му минават през фирмата ‼️‼️‼️
    Като иска да е "статус" - нека си брандира Поршето с логото на фирмата ( хем реклама ще и прави) или да си го закупи като ЛИЧНО МПС ‼️

    Коментиран от #36

  • 35 гост

    17 0 Отговор
    Нужна е пълна реформа в МВР в стил Грузия,нов закон за ЗДВП и въвеждане на персонална отговорност,както и тестове за психогодност на всеки полицай на всеки три месеца.Само така нещата биха могли да се оправят.
  • 36 Вова

    4 3 Отговор

    До коментар #34 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Фирмата си е негова. НАП си определиха процент за налози за ползваните за лични и фирмени нужди МПС.

    Регистрирай си фирма, купи си го на нея. Кой те спира?

    Коментиран от #39

  • 37 казах и ще изисквам

    9 5 Отговор
    Да се изгонят всички нагли украинци от България.
    Ще се спести много парково място и напрежение по пътищата.

    Да се изгонят всички американски и други военни формирования
    заедно с техниката. Затрудняват и пречат на движението и цели
    райони.

    Да се намалят драстично държавните превозни средства и други
    такива с табели, надписи и лампи. Ще се спести много парко място
    и нагло паркиране и шофиране.

    Да се зачислят безвъзмездно на Киро и компния лагрни колички.
    Всеки четвъртък да се спускат пред медиите по лоши трасета с
    дупки и неравности, а в петък отчет пред Народното събрание.

    От съображение за сигурност към количките да има комплект
    каска и наколенки !
  • 38 Посмали малко

    12 4 Отговор
    Пълно е в чужбина с немаркирани полицейски автомобили които техснимат в движение по магистралата и при нарушение те спират. 10 такива екипа по магистралите и ще има драстична разлика
  • 39 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 0 Отговор

    До коментар #36 от "Вова":

    Ха , ха, ха, май забрави акцията "Комар" ли беше ! Когато проверявах имоти вписани като фирмени а ползвани за семейни, даже за лаптопи и МПС тръгнаха ! Леле, а колко Х5 и Q7 се оказаха "баничарки" ‼️‼️‼️ Ама чудо за един ден‼️‼️‼️
    Имам познат в Чехия, кара Шкода! Вика ми " Ако аз в Чехия си купя кола над 100 000 евра- на другия ден всички институции са ми на проверка ! А при Вас-фирмата уж на загуба , а те с Кайени и по Малдивите!" ‼️‼️‼️

    Коментиран от #42

  • 40 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "Вова":

    😀😀😀
    "Заплатата на председателя на МС е ниска. Той ползва служебно нещата, но заплатата си е ниска. Малко хора биха поискали да работят това за тези пари."
    😀😀😀
    Вчера гледам в " Позвънете" пак обява, че търсят нов ... ама няма желаещи 😉😉😉
  • 41 Асен

    3 1 Отговор
    Дава се служебен имейл на всеки и там се връчват фишове и т.н. След оказания срок, ако не се платят -удържане от заплатата. Защо трябва да е сложно и да се спестяват пари на нарушителите или да се охранват съдии изпълнителте, КОИТО ТРЯБВА ДА БЪДАТ ПРЕМАХНАТИ!
  • 42 Вова

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Пак казвам. Прави като тях, щом считаш, че е толкова лесно и ефективно. Ще се изненадан колко често ще бъдеш проверяван от всички. Дали една фирма ще бъде на счетоводна печалба или загуба е решение на собственика и/или акционерите. Има и ЕАД на загуба, което се е случило със знанието на принципала в лицето на държавата. Профилът на фирмените разходи също е от компетенция на собственика/управителя на съответното дружество или ЕТ.

    Стига да се плащат изискуемите данъци, натам всичко е в рамките на закона.

    Отместихме темата...
  • 43 Батето

    5 3 Отговор
    Паркирането по тротоари,детски площадки и зелени площи ,трябва да се санкционира с 1000 лв .глоба ! При повторно нарушение-отнемане на автомобила за срок от 6 месеца.Така наглите селяни ще забравят за София !

    Коментиран от #50

  • 44 Хохохо

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Христо Христов":

    А бе Христов, пишеш глоби от КАТ, веднага ти излиза сайта, вкарваш си номера на книжката и ЕГН и веднага ти излиза глобата и при желание отиваш и си плащаш, не се прави на ощипана невеста.

    Коментиран от #61

  • 45 Перо

    5 1 Отговор
    В развитите държави техническите служби нямат нищо общо със събиране на глобите и нарушенията по пътищата, защото не е тяхна работа, а има и обжалвания! Това е изцяло работа на НАП,законодателството и съда,като синхрона трябва да е прецизен и отработен със срокове и контрол! Всичко друго е ала-бала и прехвърляне на отговорности и работа! Има известие за 14-дневен срок за плащане, после допълнителна глоба и лихвен процент, следва конфискация на МПС, отнемане на точки или свидетелството, неделни училища и т.н. санкциите са съдебни, няма мърдане и са криминализирани със съдебна отговорност!

    Коментиран от #59

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 РЕАЛИСТ

    10 0 Отговор
    Виж какво сте написали" Посланието е ясно - ние сме тук, за да запазим вашия живот." В същото време само за глоби се пише. Не е така в развитите държави. Там наистина мислят за хората. Спират те за малко нарушение и ти правят само забележа, а тук веднага с рогата напред. Затова мразим всички пътни полицаи.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    5 1 Отговор
    Рашков да си ходи!
    Нула реформи в МВР, нула задържани и осъдени за корупция, но с шофьорите се заяде....
    Оправете си пътищата и системата за обучение на водачите бе!
    Не ми се превръщайте във филиал на НАП да пълните държавната хазна!
    Къде са няколко милиарда от фискалния резерв, къде отиват заемите от по половин милиард всяка седмица?
  • 50 Перо

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "Батето":

    Така е,ако се направят паркинги за паркиране! Не може само да се рекетират хората със знак за синя и зелена зона в цяла София и никаква инвестиция за инфраструктура!
  • 51 Jacques Yves Moineau

    5 0 Отговор
    Е да ама кат, полиция, мвр, апи, общ администрация и др са гласове пи време на избори. Трябва да се къткат.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 гост

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хаха":

    В много европейски държави имаш възможност да платиш с карта на място/ ПОС терминал по научному/ ,като за някои нарушения отстъпката е до 50% от предвидената глоба.Интересно защо в БЪЛГАРИЯ няма никакво желание да се въведе незабавно плащане като те спрат в момент на извършване на нарушение.Защото няма да има кирия,затова. Долепяш картата до ПОС терминалчето и за три секунди глобата е в бюджета на държавата. Да, явно е по-добре мильовците да сложат камерата и да дремят в патрулката,уж че така се елиминирал субективния фактор и нарушението отивало директно в системата.Дрън-дрън,това се отнася единствено за превишена скорост и дали има някой наивник дето си мисли че в това ,,законово,, решение нямат пръст висши полицаи. Въобще КАТ трябва веднъж завинаги да се закрие в този си вид .Защото са толкова далеко от Европа в това отношение ,че няма накъде повече а и е една паразитна структура на издръжка от държавата.Да ,но резултатите от работата и не отговарят на обществения интерес,меко казано.
  • 54 дрт ПРЧ

    4 0 Отговор
    ВСЕ ЕДНО АКО В УЧАСТЪКА КОЙТО ОБСЛУЖВА ОБЛАСТНО ПЪТНО УПРАВЛЕНИЕ СЕ ПОЯВЯТ ДУПКИ И В ЕДНОМЕСЕЧЕН СРОК НЕ СЕ ОСТРАНЯТ, ДА ЗАКРИЯТ ПЪТНОТО УПРАВЛЕНИЕ
  • 55 Кольо

    6 0 Отговор
    Оправете първо най-тежкия проблем касаещ катастрофи , убити и ранени . Приберете всички измислени ,фалшиви свидетелства за правоуправление в ръцете на неграмотни ,но с диплом за образование и съответно шофьори. Шофирането без никаква издавана някога книжка трябва да е углавно тежко престъпление за което да прибирте в затвора веднага , а не глоба и някакво производство поредно за извършителите. Законите и глобите и сега са си достатъчно добри и високи ,ако има кой да прибира реално извършителите. Стига "Полски ,чешки и кипърски " шофьорски книжки. КАТ-НАП съответно ако си вършат без подкупи работата и нещата ще изсветлеят по пътищата. Доказано е ,че глобата колкото и да я повишавате все се увеличават убитите .Така само дерете народа , а онези които никога не плащат продължават да убиват. Вкарайте полиция и КАТ из малките населени места -не само зад камерата на магистралата.
  • 56 Сандокан

    5 0 Отговор
    Статията е точна но автора си няма на представа с какви kanymu си има работа,всичките назначени по системата "мой човек" . Там е заровено кучето. Тази система е на всички нива в администрацията.
  • 57 Факт

    3 1 Отговор
    Караш без прглед и не ти пука!
  • 58 Факт

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Вова":

    Къде па бели в европа!?
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Колибка

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Хохохо":

    Писах - сайт,нямаш задължения,но
    имаш нещо( от типа ,другарско
    уточнение).Проверка- кат и 200 лв
    глоба,преди две години.Връчване,с
    30% намаление и отново на път.
    Информацията е капсалована.
    Кат сър.
  • 62 Павел пенев

    6 0 Отговор
    Фирмите за годишни технически прегледи да бъдат закрити като ненужни бирнически офиси. За техническото състояние на автомобила отговаря лично водача а не фирмата извършила прегледа. Тона е така и по отношение на застрахователните компании които не търсят фирмата а насочват своите искания пряко към водача при ПТП в резултат на техническа неизправност. Необходимо е спешно премахване на тези паразитни структури извършващи ГТП и рекета върху хората. Няма съмнение,че г-н Рашков е инструмент на този търговски рекет.
  • 63 ИНЖ

    0 1 Отговор
    За много житейски проблеми е нужен национален консенсус, ама как това да се случи в нация от "тарикати"!?!?!?! ;-)
  • 64 Сандо

    2 2 Отговор
    Регистрират се до 2 коли на семейство, за повече се изисква документ, че имате собствено парко място или гараж. Задължава се общината всяка година да прави по определен брой места за паркиране.
  • 65 Рашо

    5 2 Отговор
    Да се провери колко места за паркиране са построени от кметуването на Фандъкова, и колко сини и зелени зони. Да се изгони последната от София с духова музика, без право да влиза доживот в рамките на града. Да се заличат всички снимки и надписи с името и лицето и защото кметуването и много тъжен период в развитието на града. Последните 15 г. София само старее и не младее.
  • 66 Осъзнайте се бе

    5 1 Отговор
    В подмандатната краварска територия всичкия държавен рекет е прилаган чрез най-гнусните и човеконенавистни милиционерските похвати!
  • 67 Матей преображенски

    4 0 Отговор
    Отново се набляга на АДМИНИСТРАТИВНИЯ ТЕРОР,,НЕИСТОВО СКУБАНЕ и тормоз.Това не е за всеки,трябва да си чичко-паричко,за да си изряден и може и да правиш нарушения,нали си плащаш чинно.Трябва да се оповестят мизите,за блъснат пешеходец--толкова и толкова откуп,за причинена катастрофа със загинали--толкова.Трябва да си откупваш правото да шофираш,макар и по най-образцов начин.КАТ се превърна в сбирщина от бегликчии--откупвачи на десятъка и джелепи,откупвачи на десятъка по добитъка.Те си плащат на султана ,а той им дава ферман ,с който да деребействат.
  • 68 Али Баба

    4 0 Отговор
    И сам да си проверявам имам ли неплатени НП и/или електронни фишове по Закона за движението по пътищата и/или по Кодекса за застраховането. Ако имам е необходимо да посетия лично звеното "Пътна полиция" към областната дирекция на МВР за да си го взема, нагледци големи и все заплатите им малки
  • 69 Ama

    6 1 Отговор
    Тия са като предишните... А тъпнята с фаровете защо я има, като не е ефективна?
  • 70 Истината

    2 0 Отговор
    Всичко се прави заради тия пусти пари за държавата и никой заради живота на хората!Както се казва това е за парлама.Къде са на Б.Б. КОЛИТЕ БЕЗ ОБОЗНАЧЕНИЯ ,КОИТО ЩЕШЕ ДА СЛЕДЯТ ЗА НАРУШИТЕЛИ?ТОВА НЕ Е АМЕРИКА А БГ.
  • 71 Миролюб Бенатов

    2 0 Отговор
    Ако за всяка кола се иска гараж , подозирам че "обикновения човечец" ще е първия дето ще изреве на умрелО , че посягат на най-милото му !
  • 72 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    1 1 Отговор
    Пунктовете за ГТП трябва да се занимават само с това, което им е работа, да проверяват техническото състояние на автомобилите. А данъчните и съдебната система, са тези, кмоито трябва да събират данъците и глобите.


    Държавата да си оправи съдебната система и данъчните да започнат да си вършат работата.

    Проблема в България е не, че глобите са малко. Проблема е, че държавата не ги събира и водачите не ги плащат.
  • 73 хнY

    0 1 Отговор
    Стига глупости!!!!
    Питайте, Как е в Германия, Франция Великобритания или САЩ и приложете един модел! Без даго побългарявате!

    Аз предлагам! Глобата да се връчва по адрес, Имейл или с СМС. Водачът е длъжен в срок от 3 работни дни, ако имапромяна в данните да ги съобщи в МВР, по имейл или с СМС или по пощата. Изпратено известие за глоба да се счита за връчено. Не останаха хора без мейли или телефони. Ако някой толкова няма да не кара кола....
  • 74 Black Metal

    1 5 Отговор
    Една реална история, пък вие съдете сами... Брат ми, живее в Австралия. Мелбърн. Миналата седмица, за превишаване на скорост - при разрешени 50, той кара с 72! - го спират веднага. Резултат - отнемат му книжката на място, месец без право на шофиране, 10 контролни точки и 650 щатски долара глоба!!!! Като стане и у нас така, нещата ще се оправят. А, до тогава - камари трупове по пътищата всеки ден!
  • 75 Без повече държавен рекет

    0 0 Отговор
    ДА се отменят и опростят всички глоби на водачите, където няма автопроизшествия и за в бъдеще да се налагат глоби на водача само в случай на виновно причиняване на ПТП...!!!
  • 76 Мда

    0 1 Отговор
    Честита Промяна !
  • 77 кочо

    0 0 Отговор
    защо министър рашков не коментира присъдата на убиеца на милен цветков и своето мнение.
  • 78 Таралясници искат аутобан

    0 0 Отговор
    ГТП в Германия- оставяш колата за деня. Да я гледат подробно навсякъде и в края на деня ти казват ако е технически неизправна какво трябва да се подмени. И колко ще струва. Ако не можеш финансово се маркира в системата. Части втора ръка не се използват.