Сезон 2011 предложи на зрителите едва петима победители за всичките си 19 старта. Естествено те бяха представители на лидерите през сезона Ред Бул, Ферари и Макларън. Макар обаче реалните победители през сезона да копират бройката пръсти на едната ръка, 2011 година даде шанс и на други да се изявят като печеливши, по един или друг начин. Ето и какво смятат колегите ни от американското издание SPEED по въпроса:
ПЕЧЕЛИВШИ
Себастиан Фетел – Германецът бе в собствена лига почти през цялата година. Недостижим и с 11 победи зад гърба си и 15 полпозишъна, той безапелационно взе шампионската титла при пилотите и допринесе много за втората поредна титла на Ред Бул. Всичко това само на 24 години.
Дженсън Бътън – Не беше трудно за Фетел да го победи, но със сигурност Бътън бе най-добрият сред останалите пилоти. Може би и по-добрият пилот на Макларън.
Ред Бул – 18 полпозишъна от 19 състезания и 12 победи. Абсолютни шампиони за 2011 година.
САЩ – През 2011 година бе потвърдено и второто състезание в САЩ – Гран при на Ню Джърси, което трябва да се проведе през 2013 година. Освен това проблемите в Остин сякаш се решиха.
Феновете – КЕРС, DRS и обдухвани дифузьори. Всичко това даде нов стимул на пилотите да изпреварват и на феновете да се забавляват.
Форс Индия – Адриан Сутил имаше най-много точки от всички извън четирите най-големи отбора. Пол ди Реста пък бе най-добрият дебютант за годината.
ГУБЕЩИ
Виталий Петров – Въпреки, че доведе солидни руски спонсори в екипа на Рено, Виталий Петров бе изгонен заради слабите си резултати и критичните си изказвания за отбора си.
Михаел Шумахер – Дали от липса на късмет или липса на форма Михаел Шумахер не показа очакваното ниво. Сезон 2011 се оказа почти същият като предишния и той не се завърна към очакваното от всички звездно ниво.
Ник Хайдфелд – Той дойде в последния момент в Рено като заместник на тежко пострадалия Роберт Кубица. Уви, след 11 състезания бе заменен на бързо от Бруно Сена.
Уилямс – Катастрофа – така може да се определи сезон 2011 за екипа на Уилямс. Болидът на някога славният отбор бе толкова слаб, че едва отбеляза няколко точки за целия сезон. Освен това Рубенс Барикело се мъчеше с колата във всяко състезание, докато Пастор Малдонадо ще се запомни единствено с близките си контакти на пистата с Люис Хамилтън.
Нараин Картикеян – Завръщането на индиеца във Ф1 бе кратко и незапомнящо се. Той издържа едва 8 старта преди да бъде сменен от Даниел Рикардо. Последната му изява бе в Индия.
Торо Росо – Съотборниците от Торо Росо Себастиен Буеми и Хайме Алгуерсуари бяха изненадани неприятно от Франц Тост и компания. Въпреки силните си изяви през сезона двамата бяха уволнени и на тяхно място бяха сложени младоците Жан-Ерик Верн и Даниел Рикардо.
formula1.bg
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА