Матричната лазерна технология е базирана на технологията LaserSpot за светлинни източници за дълги светлини, въведени от Audi в производство в модела Audi R8 LMX. За първи път ярките лазери правят възможно интегрирането на прожекторната технология в компактни и мощни предни светлини.
Новата технология функционира на базата на бързо движещо се микро огледало, пренасочващо лазерния лъч. При ниски скорости на движение на автомобила светлинният сноп се разпределя върху по-голяма прожекционна зона и пътят се осветява в много широк диапазон.
При високи скорости ъгълът на апертурата е по-малък, а интензивността и обхватът на светлината се увеличават значително. Това е особено важно предимство при движение по магистрала. В допълнение снопът на тези светлини може да бъде разпределен по-прецизно. Това означава, че яркостта в различните зони на осветяване може да бъде променяна чрез прецизно контролиране на времето на затъмняване и осветяване в тях.
Новост е също интелигентното и бързо активиране и деактивиране на лазерните диоди в зависимост от позицията на огледалото. Това дава възможност разширяването и свиването на светлинния сноп да е динамично и изключително бързо променящо се. Както и при актуалните матрични LED светлини (Matrix LED) на Audi, пътят е винаги ярко осветен без при това да се заслепяват останалите участници в движението.
Съществената разлика се състои в това че матричната лазерна технология предлага още по-прецизна и фина динамична резолюция и следователно по-висока степен на оползотворяване на светлината, а това подобрява безопасността в пътния трафик. При новата технология сините лазерни диоди на OSRAM прожектират лъч с дължина на вълната от 450 нанометра върху бързо движещо се огледало с размер три милиметра.
Това огледало пренасочва синята лазерна светлина към конвертор, който я преобразува в бяла и я насочва към пътя. Използваното за целта огледало, което се осигурява от компанията Bosch, е микрооптична система с електромеханичен контрол и е базирана на силициева технология. То е изключително здраво и има много дълъг живот. Подобни на него компоненти се използват в акселерометри и контролни елементи в системите за електронен контрол на стабилността.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Zlati zlatistia
Коментиран от #2, #4
17:39 28.04.2015
2 Тони
До коментар #1 от "Zlati zlatistia":
Замълчи, невежа. дали осъзнава за каква технология става дума и колко умни хора са я измислили? Пък и името ти, и коментара ти написани на шльокавица.Коментиран от #5
18:29 28.04.2015
3 Vasik Atanasova
19:27 28.04.2015
4 Vasik Atanasova
До коментар #1 от "Zlati zlatistia":
И КОЕ МУ Е СМЕШНОТОЧЕ ЕДИНИЯ ФАР СТРУВА КОЛКОТО
ТВОЯ ФИЯТ С ГАЗОВОТО
ИЗБИВАЙ ДРУГАДЕ КОМПЛЕКСИТЕ СИ
ЕЙ ГЛЕДАМ ТЕ ЧЕ СЕ ПОДВИЗАВАШ В АХА ТО
ТАМ ПИШИ ЧЕ ТЕЗИ ФАРОВЕ СА СМЕШНИ
Коментиран от #6, #11, #12
19:29 28.04.2015
5 Zlati zlatistia
До коментар #2 от "Тони":
ti vse edno si akcioner v aldi haha izlkagate se s vasik vasik haha21:42 28.04.2015
6 Zlati zlatistia
До коментар #4 от "Vasik Atanasova":
az pone imam avtomobil a ne kato teb s velosiped v dajdaКоментиран от #8
21:42 28.04.2015
7 galev
22:49 28.04.2015
8 Vasik Atanasova
До коментар #6 от "Zlati zlatistia":
ДОБРЕ ВЕ ЗЛАТИНЯМАМ НИЩО
БЪДИ ЩАСТЛИВ
23:14 28.04.2015
9 Ранди
08:38 29.04.2015
10 Shmeker
Коментиран от #13
15:58 29.04.2015
11 PIRANHA
До коментар #4 от "Vasik Atanasova":
Смешното знаеш ли кое е? От ауди измислят много неща и нито едно от тях не е толкова в полза на клиента колкото в полза на собствения си джоб. Смешното е че тука има няколко човека като тебе които върло защитават четирите кръга не виждате по-далече от там, стига бе лазерните фарове уж от Ауди ги измислили и БМВ излиза с лазерни фарове преди тях, какво стана?17:31 29.04.2015
12 PIRANHA
До коментар #4 от "Vasik Atanasova":
От есента на 2014 година БМВ ще е първият производител, който ще предлага напълно новите лазерни фарове в сериен автомобил, съобщиха от компанията. Иновцията ще дебютира в зареждащия се от контакта хибриден спортен автомобил i8. През следващите години и други модели на БМВ ще бъдат оборудвани с лазерни светлини.17:31 29.04.2015
13 Гост
До коментар #10 от "Shmeker":
Тази глупост къде я прочете?Ето ти един цитат в "много труднодостъпния" сайт Уикипедия:
"Лазерът е източник на монохроматична, кохерентна, насочена светлина, тоест лазерът изпуска тънък, добре насочен, кохерентен сноп с постоянна дължина на вълната (еднакъв цвят), постоянна фаза и голяма яркост."
Май гледаш много филми вместо да четеш?!
Коментиран от #14
18:52 29.04.2015
14 Ранди
До коментар #13 от "Гост":
Shmeker донякъде е прав, но тук забравя, че лазерната светлина не се излъчва директно напред, а осветява фосфоресциращо тяло, което излъчва бяла, немонохроматична и неполяризирана светлина. Това означава, че едно поляризирано предно стъкло на автомобил отсреща няма да свърши никаква работа, защото на практика фаровете на Ауди си излъчват бяла фосфоресцентна светлина.20:46 29.04.2015
15 ккк
Коментиран от #16
11:46 02.05.2015
16 Гост
До коментар #15 от "ккк":
Що, твоя да не струва повече? Аз съм със заводски ксенон и крушката ми струва 50 лева.18:11 02.05.2015