Citroen най-вероятно ще се откажат от хидропневматичното окачване след повече от 60 години. То е изобретено през далечната 1954-та година и влиза за пръв път в употреба в иновативния модел DS. От тогава насам то търпи много промени и разработване. Последната му версия се нарича Hydractive 3. Според слуховете с приключването на сегашната версия на модела C5 ще приключи и използването на този тип окачване.
Причините са икономически, явно тази технология не е достатъчно ефективна и трябва да приключи своя естествен път. Това е част от голяма кампания за съкращаване на разходите в PSA Peugeot-Citroen. Въпреки това от компанията твърдят, че няма подобна система, която да се справя толкова добре. За в бъдеще те ще използват други по-ефективни технологии, за да запазят комфорта, с който са известни.
Един малко известен факт е, че от Rolls-Royce използват тази хидропневматична технология за своите луксозни автомобили. Явно, че след спирането на модела C5, производството на Hydractive 3 няма да спре напълно.
В исторически план системата има признание от президента на Франция, Шарл де Гол, когато при опита за покушение над него гумите на президентския DS биват продупчени от куршуми в движение, но колата остава стабилна.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лашкам яко
Коментиран от #2
18:52 15.06.2015
2 Дедо
До коментар #1 от "Лашкам яко":
През 70 години притежавах ДС21, която бе полуавтоматик. Останах много доволен.Сега за господина Лашкам яко. И сега колите с конструират с централна хидравлика, с която се регулира доста важни функции. Но всеки си има вкус!!!!!
Коментиран от #4
19:20 15.06.2015
3 Bomber
21:13 15.06.2015
4 old old old
До коментар #2 от "Дедо":
Ех защо не си го запазил. Това е най-красивата кола, правена някога.Коментиран от #10
22:34 15.06.2015
5 Никола
22:41 15.06.2015
6 Paris Dakar
карай си Москвича, опа Мерца, лашкай яко картофите в багажника и не се изказвай по въпроси, които никога няма да разбереш.
Коментиран от #7, #8
07:29 16.06.2015
7 Лашкам яко
До коментар #6 от "Paris Dakar":
Що си мислиш,че не разбирам бе?Я вземи и се образовай малко и тогава пиши глупости.Знаеш ли мерцедес преди колко години са я използвали тази технология за задното окачване на комбитата си?И всъщност те са създателите и.И когато аз съм карал мерцедес ти не си имал сигурно и колело.А ти като много ги разбираш защо не се опиташ да обориш това което съм написал а ползваш заучени фрази?08:15 16.06.2015
8 Лашкам яко
До коментар #6 от "Paris Dakar":
И наясно ли си въобще как работи хидропневматичното окачване на тази бангия? И защо след като е толкова добро в новите им Ситроени ,вече го няма?Хайде като си такъв разбирач отговори та и ние да научим нещо?Коментиран от #15
08:18 16.06.2015
9 Paris Dakar
Това, че тъпото ти комби има една топка отзад и ти не знаеш как да я оправиш, понеже е издъхнала, не прави цялата система нито неефективна, нито пък може да ти дава основание да мислиш, че марката с мерника е измислила нещо толкова сложно.
Вземи попрочети и може да се вразумиш малко, не да пишеш безумици . Както ти казах - можеш само да лашкаш картофа у багажнико и да оставиш хората да си четат статията на спокойствие.
08:34 16.06.2015
10 Гост
До коментар #4 от "old old old":
Фенщината винаги ми е била омразна! Как може да кажеш, че тази кола е най-красивата правена някога? Сляп ли си та не виждаш, че дизайна на тази кола е краден от Jaguar E-type от 1961г?08:58 16.06.2015
11 Paris Dakar
Ето кой му е казал на old old old кой води в официалната класация на Most beuatiful car ever built - http://www.autoblog.com/2009/02/12/car-designers-name-citroen-ds-most-beautiful-car-ever/
Дори от неспециалист може да се види диспропорцията на задницата на Jaguar, докато хармонията в линията на DS е тотална .
Тук спирам, ясно е, че статиите не се четат - четат се коментарите .
Коментиран от #12
10:11 16.06.2015
12 Гост
До коментар #11 от "Paris Dakar":
Май ти си този който не чете. Олд-а беше писал за DS 21, който излиза през 1965г. и има доста различна визия на DS. А да сравняваш Ситроен с Ягуар е единствено признак на напълно абсурдна фенщина! По-добре ходи се лекувай някъде, че ставаш смешен с жалките си опити да изкараш Ситроен по-велика марка от Мерцедес и Ягуар!!!11:07 16.06.2015
13 Paris Dakar
АААААА, аз съм болен ....
Хихихихихххххххххх
11:11 16.06.2015
14 гост 2
Първата кола с хидропневматично окачване (макар и частично) не е Citroen DS, а Citroen 15 six H, модел 1954 година. Има хидропневматично окачване само на задния мост.
До гост 12 - DS 21 от 1965 година е новият двигател - 2100 куб.см, който започва да се предлага успоредно с предлагания 1900 куб.см, иначе колата си остава външно непроменена. През 1965-та Citroen DS вече е на 10 години. През 1968-ма търпи фейслифт - оттогава до края на производството й през 1975-та се предлага с новите двойни фарове. Това е единствената (външна) разлика в моделите Citroen DS, както и новите дръжки на вратите след 1972-ра.
Първите модели, които предлага Мерцедес с ВЪЗДУШНО (като на автобус, да речем), а не хидропневматично окачване, са W112 (най-луксозното изпълнение - 300se- на W111 - голямата конска глава), както и W100 (Мерцедес 600), съответно от 1961 и 1963-та.
Мерцедес купува патента от Ситроен за хидропневматиката и я предлага години по-късно, при 450 SEL 6,9.
За да можеш да спориш, трябва да познаваш фактите.
Не съм имал никога нито Ситроен, нито Мерцедес. В момента карам японска кола
12:17 16.06.2015
15 S Doichinov
До коментар #8 от "Лашкам яко":
Кой ти каза,че вече го няма хидроактивното окачване в новите ситроени?С5 може да си го поръчаш с пружини или хидроактив 3.23:24 18.06.2015
16 гост 3
14:46 19.06.2015
17 Gost
09:55 20.06.2015
18 някой си
Ти, умнико какво си измислил?Най вероятно-нищо.Спирачките при съвременните Ситроени са отделно. Хидроактива е само на окачването е на управлението и е толкова надеждно, че ще се разплачеш. Поздрави!
16:40 25.07.2017
19 Миро
Ае пич ти изобщо не знаеш за какво говориш и съм сигурен на 100% даже не знаеш какво е хидропневматично окачване. Бъркаш се с въздушното окачване а двете неща нямат нищо общо.
14:42 19.04.2021