Last news in Fakti

15 Юни, 2015 18:00 16 137 19

Хидропневматичното окачване на Citroen ще остане в историята

  • citroen-
  • hydropneumatic-
  • suspension-
  • окачване
Citroen най-вероятно ще се откажат от хидропневматичното окачване след повече от 60 години. То е изобретено през далечната 1954-та година и влиза за пръв път в употреба в иновативния модел DS. От тогава насам то търпи много промени и разработване. Последната му версия се нарича Hydractive 3. Според слуховете с приключването на сегашната версия на модела C5 ще приключи и използването на този тип окачване.
 
Причините са икономически, явно тази технология не е достатъчно ефективна и трябва да приключи своя естествен път. Това е част от голяма кампания за съкращаване на разходите в PSA Peugeot-Citroen. Въпреки това от компанията твърдят, че няма подобна система, която да се справя толкова добре. За в бъдеще те ще използват други по-ефективни технологии, за да запазят комфорта, с който са известни.
 
Един малко известен факт е, че от Rolls-Royce използват тази хидропневматична технология за своите луксозни автомобили. Явно, че след спирането на модела C5, производството на Hydractive 3 няма да спре напълно.
 
В исторически план системата има признание от президента на Франция, Шарл де Гол, когато при опита за покушение над него гумите на президентския DS биват продупчени от куршуми в движение, но колата остава стабилна. 
 


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лашкам яко

    1 11 Отговор
    А най интересното е ,че тя всъщност е създадена от Мерцедес!Това си е доста тъпа технология предвид ,че колите много се повреждат и на всичкото отгоре три жизнени артерии на колата са вързани на едно място.Окачване, спирачки и управление.И ако едното откаже всичко гърми и отива по дяволите, но като се има предвид ,че ситроен не е кой знае колко сериозна фирма все пак минава!

    Коментиран от #2

  • 2 Дедо

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Лашкам яко":

    През 70 години притежавах ДС21, която бе полуавтоматик. Останах много доволен.
    Сега за господина Лашкам яко. И сега колите с конструират с централна хидравлика, с която се регулира доста важни функции. Но всеки си има вкус!!!!!

    Коментиран от #4

  • 3 Bomber

    6 0 Отговор
    До №1:Ако не си имал такъв Ситроен, по-добре не пиши.Тъпата технология се използва в колесниците на самолетите.Виж кой пуска първият автомобил с предно предаване и кога и тогава драскай.
  • 4 old old old

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо":

    Ех защо не си го запазил. Това е най-красивата кола, правена някога.

    Коментиран от #10

  • 5 Никола

    3 0 Отговор
    Имах такъв Ситроен ВХ, возеше като крайцер , единствено беше кофти , че дъщеря ми повръщаше по 5 пъти да морето от мазната возия . Обаче си иска редовна поддръжка/пълнене на сферите особено когато се кара по лош път каквито са нашите . Носачите лагеруват в иглени лагери , а бе уникално окачване , но си е скъпо на фона на селеновите втулки , пружините и амортисьорите .
  • 6 Paris Dakar

    5 2 Отговор
    До коментар 1

    карай си Москвича, опа Мерца, лашкай яко картофите в багажника и не се изказвай по въпроси, които никога няма да разбереш.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Лашкам яко

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "Paris Dakar":

    Що си мислиш,че не разбирам бе?Я вземи и се образовай малко и тогава пиши глупости.Знаеш ли мерцедес преди колко години са я използвали тази технология за задното окачване на комбитата си?И всъщност те са създателите и.И когато аз съм карал мерцедес ти не си имал сигурно и колело.А ти като много ги разбираш защо не се опиташ да обориш това което съм написал а ползваш заучени фрази?
  • 8 Лашкам яко

    0 5 Отговор

    До коментар #6 от "Paris Dakar":

    И наясно ли си въобще как работи хидропневматичното окачване на тази бангия? И защо след като е толкова добро в новите им Ситроени ,вече го няма?Хайде като си такъв разбирач отговори та и ние да научим нещо?

    Коментиран от #15

  • 9 Paris Dakar

    4 1 Отговор
    Казах ти , че не бива да се изказваш за неща, които не разбираш, ти пак и пак, и пак, и пак ....
    Това, че тъпото ти комби има една топка отзад и ти не знаеш как да я оправиш, понеже е издъхнала, не прави цялата система нито неефективна, нито пък може да ти дава основание да мислиш, че марката с мерника е измислила нещо толкова сложно.
    Вземи попрочети и може да се вразумиш малко, не да пишеш безумици . Както ти казах - можеш само да лашкаш картофа у багажнико и да оставиш хората да си четат статията на спокойствие.
  • 10 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "old old old":

    Фенщината винаги ми е била омразна! Как може да кажеш, че тази кола е най-красивата правена някога? Сляп ли си та не виждаш, че дизайна на тази кола е краден от Jaguar E-type от 1961г?
  • 11 Paris Dakar

    3 0 Отговор
    Фенщината наистина често пречи, но необразонавостта е бич съвременен. Как ще да е нещо крадено от Jag e type след като DS излиза официално 1955-а година ( като Бертони прави скици няколко години преди официалната промоция , т.е. можем да броим прототипа още от началото на 50-те години ), докато Jaguar E-type излиза 1961-а ? Дори не си прочел статията .
    Ето кой му е казал на old old old кой води в официалната класация на Most beuatiful car ever built - http://www.autoblog.com/2009/02/12/car-designers-name-citroen-ds-most-beautiful-car-ever/

    Дори от неспециалист може да се види диспропорцията на задницата на Jaguar, докато хармонията в линията на DS е тотална .
    Тук спирам, ясно е, че статиите не се четат - четат се коментарите .

    Коментиран от #12

  • 12 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Paris Dakar":

    Май ти си този който не чете. Олд-а беше писал за DS 21, който излиза през 1965г. и има доста различна визия на DS. А да сравняваш Ситроен с Ягуар е единствено признак на напълно абсурдна фенщина! По-добре ходи се лекувай някъде, че ставаш смешен с жалките си опити да изкараш Ситроен по-велика марка от Мерцедес и Ягуар!!!
  • 13 Paris Dakar

    1 0 Отговор
    Отивам на лекар, отивам на лекар .
    АААААА, аз съм болен ....
    Хихихихихххххххххх
  • 14 гост 2

    11 0 Отговор
    Позволете и аз да се намеся, че не ми издържат нервите да чета глупости.
    Първата кола с хидропневматично окачване (макар и частично) не е Citroen DS, а Citroen 15 six H, модел 1954 година. Има хидропневматично окачване само на задния мост.
    До гост 12 - DS 21 от 1965 година е новият двигател - 2100 куб.см, който започва да се предлага успоредно с предлагания 1900 куб.см, иначе колата си остава външно непроменена. През 1965-та Citroen DS вече е на 10 години. През 1968-ма търпи фейслифт - оттогава до края на производството й през 1975-та се предлага с новите двойни фарове. Това е единствената (външна) разлика в моделите Citroen DS, както и новите дръжки на вратите след 1972-ра.
    Първите модели, които предлага Мерцедес с ВЪЗДУШНО (като на автобус, да речем), а не хидропневматично окачване, са W112 (най-луксозното изпълнение - 300se- на W111 - голямата конска глава), както и W100 (Мерцедес 600), съответно от 1961 и 1963-та.
    Мерцедес купува патента от Ситроен за хидропневматиката и я предлага години по-късно, при 450 SEL 6,9.
    За да можеш да спориш, трябва да познаваш фактите.
    Не съм имал никога нито Ситроен, нито Мерцедес. В момента карам японска кола
  • 15 S Doichinov

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Лашкам яко":

    Кой ти каза,че вече го няма хидроактивното окачване в новите ситроени?С5 може да си го поръчаш с пружини или хидроактив 3.
  • 16 гост 3

    7 0 Отговор
    Най голямата грешка на хората каращи Ситроен е че се опитват да спорят със хора които не знаят за какво става въпрос.
  • 17 Gost

    2 2 Отговор
    Pro4etoh mn tupi komentari ot razni deto ni6to ne razbirat . Citroen sa kolite s nai meka voziq v sveta i ne edin put sa vzimali nagradi za tova , nqma qponska i o6te po malko nemska ili kakvato i da bilo druga marka koqto da ima po meka voziq . Bg mogad da si govorqt kolkoto iskat no nito EDNA premium nemska marka nemoje da stigne Citroen v tova otno6enie .
  • 18 някой си

    5 0 Отговор
    Към "Лашкам яко".
    Ти, умнико какво си измислил?Най вероятно-нищо.Спирачките при съвременните Ситроени са отделно. Хидроактива е само на окачването е на управлението и е толкова надеждно, че ще се разплачеш. Поздрави!
  • 19 Миро

    1 0 Отговор
    До драскач номер 1#
    Ае пич ти изобщо не знаеш за какво говориш и съм сигурен на 100% даже не знаеш какво е хидропневматично окачване. Бъркаш се с въздушното окачване а двете неща нямат нищо общо.