Миналата година британската компания GKN Driveline Solutions показа на света най-компактната електронно управляема 4х4 система. Именно те участват заедно с Volvo в разработката на новата версия на модела XC90, който преди месец направи своето представяне и в България. Много от решенията в задвижването са технологии патентовани от GKN.
Каретата на задните полуоси са изцяло нова разработка под името VLX и имат намалено тегло и много компактен дизайн. XC90 е първият модел в света, в който се вгражда VLX. Компанията е вградила и предните полуоси Countertrack SX8 и кардан VL, които спомагат ефективността. Управляващият блок на луксозното SUV също е тяхно дело. Така XC90 се превръща от 4х4 автомобил до такъв с предно задвижване за части от секундата.
Според GKN полуосите SX8 са 60% по-ефективни от конкуренцията. Освен това са с 15% по-леки, с 8% по-компактни и могат да издържат на изключително голямо натоварване. Най-важната част, която го дистанцира, е ъгълът на завиване от 52 градуса. Колите с предно и 4х4 стандартно завиват на не повече от 30 градуса, тази разлика е огромна, особено в градските условия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
13:23 16.06.2015
2 РЕЧен ГЕНър
00:41 17.06.2015