Last news in Fakti

19 Юни, 2015 13:56 33 988 30

Избраха двигателя на 2015 г.

  • световен двигател на годината-
  • bmw-
  • i8

BMW си върна титлата "Световен двигател на годината" от Ford, след като бензиново-елекрическата силова установка на суперхибрида i8 спечели престижния конкурс за 2015-а. Високотехнологичната "баварка" разполага с 1.5-литров трицилиндров ДВГ и електромотор с обща мощност 362 к.с., които й позволяват да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди и да развива 256 км/ч.

i8 отнася си тръгна с още два приза от Щутгарт, където се проведе заключителната церемония по награждаването. Хибридното BMW спечели в категорията от 1.4 до 1.8 литра и за най-добър нов мотор, разработен през последните 12 месеца.

Tesla Model S логично грабна титлата "Най-екологичен двигател", а трикратният победител от миналите издания на конкурса Ecoboost на Ford трябваше да се задоволи с наградата в категорията до 1.0 литър. За най-добър мотор с работен обем от 1.0 до 1.4 литра бе обявен 1.2-литровият трицилиндров турбоагрегат на PSA Peugeot Citroen. Това е първата победа на французите за изминалите 10 години, спечелена в тежка битка с 44 конкуренти.

Наградата в категорията от 1.8 до 2.0 литра печели двигателят на Mercedes-Benz A45 AMG, а най-добър мотор между 2.0 и 3.0 литра за шести пореден път стана 2.5-литровият петак на Audi RS3 и RS Q3 с мощност 367 коня.

За двигател на 2015-а с обем между 3.0 и 4.0 литра бе обявен V-образният 3.8-литров осмак на McLaren, а Ferrari нямаше конкуренция при големите момчета над 4.0 литра с мотора на 458 Italia и Speciale.

Конкурсът "Световен двигател на годината" се провежда от 1999-а. Журито се състои от 65 независими експерти от 31 държави. Абсолютен лидер по брой награди за изминалите 16 години е BMW (65 победи в различните категории). На второ място с огромно изоставане се подрежда концернът VAG. Volkswagen, Audi и Porsche имат общо 35 титли.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ккк

    0 2 Отговор
    Малиии,ни един японец!

    Коментиран от #10

  • 2 вмз

    0 3 Отговор
    Все пак, това е класация за НАЙ-ДОБРИЯТ двигател, какви японци да има?

    Коментиран от #16

  • 3 гошо

    2 0 Отговор
    GTR ДАНЕ БИ ДА Е НЕМСКИ СЛУЧАЙНО
  • 4 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
    а коя е марката ААААААААААААА
  • 5 Гост

    0 2 Отговор
    Хайде стига с тоя GTR,заради типове и хлапаци като теб хората ще намразят хубавата кола.
  • 6 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
    Абсолютен лидер по брой награди за изминалите 16 години е BMW (65 победи в различните категории) AAAAAAAAAAAAAAAAA

    Коментиран от #8

  • 7 mediator37

    0 3 Отговор
    Баварски моторни работилници - №1
    Мед ми капе на сърцето !
  • 8 Vasik Atanasova

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Симеон Тасев":

    А МОНКА КЪДЕ СЕ ИЗГУБИ ВЕ БРАТО
    ДОБРЕ ДОШЪЛ ОТНОВО
  • 9 гошо прупрунков

    3 1 Отговор
    никакво инфо за двигателя , тъпа статия , това е хибриден автомобил все едно да сложиш щилка в тесла и да кажеш клей как върви. възмутително ако ще си мерят двигателите да си ги мерят , какво се хвалят с батерии
  • 10 джапонеско

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "ккк":

    1,5l,три цилиндъра?!Махнете му електромотора да видим колко коня ще изкара,какво се хвалите с електрокари.А "независимите"експерти са ясни.

    Коментиран от #14, #17, #23

  • 11 Дошо

    3 5 Отговор
    Хаха боклуците на ВАГ нямат място при най-добрите
  • 12 Фан

    1 1 Отговор
    Авторите на статията да се информират че в Щутгарт е Мерцедес а БМВ е в Мюнхен...

    Коментиран от #15

  • 13 Milner

    0 1 Отговор
    http://www.blitz.bg/news/article/314267
  • 14 идиот

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "джапонеско":

    Точно 154 к.с. без ел.мотора! :)
  • 15 ФАНФАНЛАЛЕТО

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Фан":

    Ами ако конкурса се провеждаше примерно в Пловдив ,щяха да са си тръгнали от Пловдив не от Щутгарт.
  • 16

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "вмз":

    Японците няма нужда да са на някъв напудрен и корумпиран конкурс, той реалния живот най-добре показва кои са добрите и надеждни двигатели в дългосрочен план....

    Коментиран от #18

  • 17 NNT

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "джапонеско":

    Ти навярно си с американско мислене - сложи му 6 кила V8, пък нека вади 200 коня, нека харчи 40/100 и нека кашля 15kg/100 въглеродни съединения. Пък за да спечелим и другата година, ще добавим 2 цилиндъра, 1 литър и 2 к.с.....
  • 18 Симеон Тасев

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от " ":

    японците не са нищо в това отношение
  • 19 Владислав Димитров

    2 1 Отговор
    Пак се започва японците това, немците онова..)) Е добре де, за какво да им дават на японците награди ? Погледнете резултатите в автоспорта ! Къде са японците ? Следя за резултатите във Формула 1 тази година и ми е жалко за Макларените с хондовските мотори... Пълна мъка ! Къде са знаменитите японски технологии, иновации и т.н. ? Това не е 100 години да щампуваш едни и същи (с леки доработки) атмосферни двигатели ! А Тойота в началото на 2000-хилядните дойдоха във формулата с най-големият и фантастически бюджет и не можаха да вземат нито едно гран-при.... Това въобще е ниво по ниско от ламината. Ред-Бул не е заводски отбор, а газирана вода + двигател-Рено = 4 шампионски титли ! А може ли някой да ми напомни резултатите от Льо Ман от миналата седмица ? Какво стана с гетеера, а с Тойота ?Ненавиждания от тукашните "експерти" ВАГ и тази година окупира почетната стълбичка. А кой сега е лидер в световният рали шампионат ? Субару ? Мицубиши ? Нека разговорите за платени и корумпирани конкурси да престанат сега !

    Коментиран от #20, #21, #27

  • 20 Сульо

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Владислав Димитров":

    @19 Евала пич, каза им го! То бива лесен за обслужване и от там относително надежден атмосферен бензин, ма до кога така? На мазда дизелите доскоро Пежо/Форд, на митсубиши лансър - VW, на колт от Мерцедес, на нисан от Рено, Хонда с един дизел за последните 10г, Тойота само се справят сами ма и те завалийте мислеха да спират Авенсис-а. Извадят един мотор на 10 години и после колко са велики - ми не са...
  • 21

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Владислав Димитров":

    Кой си ти, че да нареждаш на хората какво да говорят, комунистическият режим падна преди известно време....
  • 22 Турбото

    1 0 Отговор
    Японските злобни хейтърчета са много недоволни , наслагали са на Монката една камара минуси, но нито един не си е направил труда един ред да напише - Къде Симеон не е прав ?
  • 23 BMW

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "джапонеско":

    1.5 литровия двигател изкарва 220 конски сили. Нещо да кажеш още ?
  • 24 Туширо Мифуне

    0 2 Отговор
    Ай стига с тези немски боклуци. Има къде къде по добри двигатели и изобщо автомобили от тези немски каски. Ей всички вие да вземете ида си пиете хапчетата.
  • 25 бай Хой

    0 2 Отговор
    НЕМСКИ КОМБАЙНИ С ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛИ. ХА ХА ХА. БМВ силажокомбайн със 16 титли и "независими" разбиратели оценители. Ай стига. Колко да са "независими" след едно куфарче с финикийски знаци. Знаем ги как стават тези работи.
  • 26 бай Хой

    1 2 Отговор
    Немците вързали 3 цилиндъра на симсон и изкарали от тях 220 катъра, ама куци. За подсилване на симсоните вкарали в консервната си кутия и едно електромоторче от миксер.
  • 27 ЛИХ

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "Владислав Димитров":

    Ти да не би да караш кола от Формула 1 че гледаш техните резултати? Я си карай чупената Дачия и не се самовъзгордявай.
  • 28 Ятагана ми шава

    1 1 Отговор
    До всички немски фенове!


    Преди време друга песен пяхте.Японците с тяхните двигатели 1.2,1.3,1.4,1.5,и т.н.са миксери,косачки,лего,прадни и др.Но когато циганската мечта започна да прави такива двигатели е друга бира.Бмв е върха.Да 1.5 литровият двигател на БМВ не е миксер защото има турбинка и все пак е БМВ а не няква си Тойота,Хонда,Нисан.
    Много се радвам,че БМВ ще лапне всички награди,както следва. Най-добър двигател,най-малко изминати километри с този изцеден миксер и най-често влизане в бокса.Никой не може да настигне циганската мечта.Бмв кола за два типа хора.1.тип от 365дни в годината бмвето се кара само 65 дни за да не се развали, през другото време се лъска.2.тип от 365дни в годината 300дни е по-сервизите и пак 65 дни се кара.
  • 29 Трифонов

    0 0 Отговор
    Проблемът ти е, че далеч не само ятагана ти шава!!! Бедни, комплексирани и злобни - три основни характеристики на българската народопсихология. Карай си там карикатурата, пък мен с БМВ-то в бокса, не ме мисли!!!
  • 30 ххх

    0 0 Отговор
    Не искам да съм пристрастен, но... колата трябва да е "фашист".
    Могат немиците да правят автомобили една идея по-добре от останалите. Има и други марки, които имат сполучливи модели, но...