Last news in Fakti

16 Септември, 2015 10:50 9 344 17

Как безплатните зарядни станции променят света

  • tesla-
  • supercharger-
  • зарядна станция за електромобил

През последните две години американският производител на електромобили Tesla Motors е открил 453 безплатни зарядни станции Supercharger по цял свят. Така общият брой на терминалите (колонките) вече достига 2 500. В една от най-електрифицираните зони в света - щата Калифорния - станциите за зареждане на електромобили са масови, но системата на Илон Мъск функционира по различен начин.



Най-същественото преимущество, разбира се, е абсолютно безплатното зареждане за всяка Tesla Model S. Преди появата на мрежата Supercharger електромобилите на компанията бяха безполезни за по-дълги пътувания.



Тогава Илон Мъск обяви, че започва изграждането на глобална мрежа от станции за безплатно скоростно зареждане, които ще бъдат разположени по протежението на всички големи магистрали на разстояние не повече от 80% от капацитета на батериите. Роденият в Южна Африка иноватор спази обещанието си и в момента с Tesla може да се пътешества из цяла Америка.



Втората особеност на Supercharger е скоростта на зареждане. То става 16 пъти по-бързо, отколкото на стандартните станции. Според Tesla кабелът подава до 120 Квт директно към батерията вместо по традиционните зарядни схеми.



Капацитетът на акумулаторите се попълва на 50% за около 20 минути.



Собственикът на Tesla може да паркира електромобила си пред почти всеки голям търговски център и след като напазарува или изпие кафето си, да потегли с напълно заредена батерия.



За 100-процентов заряд е достатъчен час и половина, докато с домашните станции процесът отнема 8 часа или цяла нощ. Tesla не предлага зарядни от типа Supercharger за частно ползване. За домашна употреба са предвидени само портативни устройства.



Електромобилът на снимката може да измине 190 мили с текущия си заряд. До пълното зареждане на батериите остават още 50 минути.



В момента по цял свят се движат над 70 000 електромобила Tesla. С увеличаването на броя им започват да се образуват опашки пред станциите Supercharger и от компанията вече открито призовават собствениците да ползват безплатните зарядни само по време на дълги пътувания, а през останалото време да ползват домашните станции.



Най-много "тесли" има в САЩ (43 000), а най-големият чуждестранен пазар на Tesla е Норвегия (7 500 електромобила). През септември 2013 г. Model S стана най-продаваният автомобил в скандинавската държава изобщо, което е прецедент в световната история.



Пак през 2013 г. Tesla успя да продаде 18 000 електромобила в САЩ, с което изпревари всички останали луксозни марки на американския пазар. За сравнение за същия период там са били купени 13 303 Mercedes-Benz S-Klasse, 10 932 BMW 7er, 10 727 Lexus LS, 6 300 Audi A8 и 5 421 Porsche Panamera.



На фона на тази технология традиционните автомобили изглеждат като изкопаеми от древността. Може би най-красноречиво обобщава революцията на Tesla не кой да е, а вицепрезидентът на General Motors. В интервю за New Yorker Робърт Лъц споделя: "Всички умници тук в GM не спряха да повтарят, че смислена йон-литиева батерия ще се появи най-рано след 10 години. Инженерите на Toyota също бяха съгласни с нас. И изведнъж - БАМ! - от нищото се появи Tesla. Тогава питах нашите хора - добре, де, как може новосъздадена микроскопична компанийка, управлявана от хлапета, които си нямат хал хабер от автомобилен бизнес, да постигнат това, а ние - не? Направо ни забиха юмрук в лицето".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    2 0 Отговор
    Не си зареждат колите в къщи, защото ще плащат тока. На външна зарядна станция е по бързо и БЕЗПЛАТНО. Не мислете, че американците не са цинцари.
  • 2 BMW

    1 0 Отговор
    Браво на Елън Мъск , много амбициозен.
  • 3 гост

    2 0 Отговор
    Е кой ще иска да плаща, като може да му е без пари. Стига да се планува добре пътуването, действително нямат ограничения в САЩ за използване на Тесла С.
    Това е бъдещето, няма спор, а и всичките суперчарджъри консумират зелена енергия, понеже Мъск има компания за соларни панели-СоларСити.
    Това е истински бизнес за хората, не на всички останали автомобилни производители. Затова Тесла не печели много, понеже инвестира, за по-доброто бъдеще и евтини продукти.
    Модел С се мери с Мерцедес, БМВ и Ауди и то премиум, а не с Тойота Приус, Нисан Лийф или БМВ и3. Има огромна разлика и в крайна сметка колата е наистина евтина.

    Коментиран от #5

  • 4 Електрик

    5 0 Отговор
    За 2 години Бьорн Ниланд/Норвегия/ и Марк някой си от САЩ засега имат навъртяни по 240-250 000км с Тесла Модел S, а от гаранцията на батерията и електромора остават още 5 год. Тези активни шофьори докато им изтече ганцията ще направят по 1 милион километра без да са платили нищо за ремонт по батерията и електромотора. Хайде сега ми кажете за такъв седан с ДВГ кой ще ви даде такава гаранция на двигателя и безплатната му поддръжка за тази цена. Примерно смяната на масло и филтър за 1 мил.км ще е на всеки 12000км, което е 83 пъти. За нов автомобил с двигател над 350к.с. смяната ще е около 450лв с труда, защото надали някой ще си налее от 7лв/литърa на такава кола. И какво стана 83х450=37350лв. Горивния филтър на 20000км за 50 пъти по 100лв ще е 5000лв. Данъка МПС и той 1100лв на година за тази мощност. А нужния бензина за 1 милион км ще е 85-90 000литра, което на сегашни цени ще е минумум 170000лв.
  • 5 Димитър

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Скоро и в домашни условия ще бъде "безплатно". Трябват ти няколко панела, 1 тесла стена (wall), денем зареждаш стената безплатно на слънчева енергия, нощем стената зарежда колата. А същата тази енергия от стената може да я ползваш и за цялата къща.

    Коментиран от #7

  • 6 Ваньо

    1 0 Отговор
    GM да не мрънкат, те имаха супер ел. автомобилчета преди години, сами пожелаха да ги унищожат. Хора като Мел Гибсън и много други известни личности бяха сред собствениците на техните електрички, бяха изключително желани коли, които само с покана можеше да притежаваш. Но те просто се продадоха на петролните компании и закриха цялото подразделение. И вместо това започнаха да бълват 6 литрови хибриди. Хамър хибрид, Събърбън хибрид ... всичките им големи модели станаха хибриди, наляха милярди за реклама на хибридите, дори Шварценегер рекламираше Хамъра.... Ако бяха продължили да инвестират в ел. автомобили, сега нямаше да мрънкат и да се чудят.
  • 7 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър":

    Стената е 10квч с максимален с максимум от 2 до 3,3кв на час пикова консумация. Малката батериа на Тесла е 60киловата, може да я дозареди, но ще ти трябват предлаганите от тях пакети от батерии до 90кв. Друг е въпроса откъде ще ги заредиш, ако не на нощна, но ако е на нощна тогава пък не ти трябват, понеже колата ще си се зареди директно през ноща.
    Батерията е чудесна за селски къщи-има покрив, място и може да се отделиш от енергото като имаш съответно и ниска консумация.
  • 8 Електрик

    0 0 Отговор
    Ако не фалира следващите 4 год., както е тръгнал с нарастването на продажбите и като пресметнах приблизителните продажби на Модел 3, то след 10год Тесла ще е най-продаваната марка.
  • 9 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Нещо се носи слух че от форд много са се замислили върху тези тролейчета защото през зимата палели без бутане
  • 10 асдфгххх

    0 0 Отговор
    Tesla Model S не трябва ли го стравняват с E класа и 7 серия??
  • 11 sdad

    0 0 Отговор
    Очаква скорошна реакция от петролните компании като резултат на което ще е намаляване цената на бензина но проблем тук ще бъде в най различните добавки към цената му ,защото те ще растат и цената няма да се променя кой знае калко
  • 12 ЕлМъст

    1 0 Отговор
    Целта на Елъм Мъск беше да промени мисленето на хората по отношение на ел. автомобилите. И го направи с Тесла. Шосейната недостаъчност вече не е толкова голям проблем със суперчарджърите. С една Тесла може да се пътува спокойна на големи разстояния и то напълно безплатно. Друго интересное, че патентите на Тесла са абсолютно отворени - може да ги ползва всяка една друга компания. А предимствата на този автомобил са много:
    Не я чакаш да загрее в студа сутрин, а си активираш подгряването 15 мин. преди да тръгнеш посредством моб. апликейшън и качвайки се в автомобила имаш подгрят салон и размразени стъкла; пътуваш безплатно; няма сервизно обслужване; ускорението е невероятно и още доста неща. Гаранцията е 7 г. или половин милион км. Дори и да я зареждаш в къщи за напълване на 85 кв батерия са необходими 18-19 лв. по български цени на дневна тарифа, с които се изминават м/у 350 и 400 км.
  • 13 onq s konq

    1 1 Отговор
    Очаква се БМВ да пусне бузплатни колонки за гориво на ползвателите на марката.Не че ме е бъркала някога цената на горивото,но важен е жеста!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Нема Бира

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    Чакат само Иван Костов да им изчисли ръста на печалбата при такъв бизнес моде!
  • 15 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    За съжаление на БМВ и сие големия удар тепърва предстои и той се нарича Епъл . Фирма разполагаща с 200 милиарда в брой , при обща капитализация на БМВ под 45 милиарда , се готви да пусне до две години съперник на Тесла , а законодателствата на всички страни , дори и Китай му дават огромни предимства . В същия момент никой от старите , дори и Тойота не може да премине на елктромобили за по-малко от 8-10 години , защото парите им са инвестирани в петролни мидели и трябва първо да се върнат от продажби , които стават все по проблемни . Защо ли толкова прилича на това което се случи с компютърната индустрия ......
  • 16 Ценител

    1 0 Отговор
    Дааа, определено няма връщане назад, електромобилите са бъдещето но.... не и в България.
    Аз както и 90 процента от Българите живеем в Блокове без собствени гаражи, и зареждането ми е невъзможно.
    Така че дори и да пуснат новият евтин модел и да отделя примерно 60000 после ще ми бъде голям проблем зареждането.Един ден ако успея да си купя къща в Бояна веднага следващата крачка би била и Теслата.

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ценител":

    Точно в горната статия се говори за обществените станции за БЕЗПЛАТНО зареждане и то за 20-30 мин. , така че не виждам какви къщи и гаражи те тресат . Да не говорим , че ако ако през деня си навъртял 50-80 км , с останалия заряд можеш спокойно да захраниш и дома си , също безплатно , защото ще имаш 30-40 Квч , а средната дневна консумация на един дом е 10-15 Квч . А даже и да заредиш на платена станция разхода ще бъде 2-4 лева на 100 км , който ще избиеш 5 пъти само от таксата за синя, зелена зона , така че точно в България е подходящо за електромобил , да не говорим , че няма разстояния по-големи от 400-500 километра , така че остава само да има по големи облекчения за цената като на запад , но и без това цените на електромобилите след 4-5 години ще са същите и по ниски от петролните , а големите градове ще спрат изобщо да допускат петролни автомобили , така че дерзай !