В холандския град Тилбург официално заработи първият завод на Tesla Motors извън територията на САЩ. Фабриката, чийто строеж започна през 2013 г., бе открита лично от шефа на компанията Елон Мъск. По идея продукцията й ще трябва да задоволи постоянно нарастващия интерес към електромобила Model S в Европа.
В новия завод на Tesla работят 180 души. Те ще сглобяват по 450 електромобила на ден или по около 21 000 на година. Капацитетът лесно може да бъде увеличен, когато започнат продажбите на кросоувъра Model X.
Да се говори за пълноценно производство в Тилбург би било пресилено. Холандците ще сглобяват компоненти, доставени от Америка. Готовите каросерии ще се окомплектоват с окачване, електромотори и батерии. Заводът обаче разполага с ресурс и за пълноценно производство.
Новата фабрика на Tesla разполага със 750-метрова изпитателна полоса с участъци с разнообразно пътно покритие, където готовите електромобили ще бъдат тествани със скорост 110 км/ч. В Тилбург ще се сглобяват всички модификации на Model S, включително и най-мощната P90D. Продукцията ще бъде предназначена изцяло за европейския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
Уж девствена булка, а пет юнака са я яхали.
Я някой, дето си е купил "нова" кола да си признае километражът колко показва?
Коментиран от #2, #3, #7, #11, #15
14:37 28.09.2015
2 Потресен
До коментар #1 от "mediator37":
Няма по-глупава логика просто. Всичко изброено е 2-3 км. Ако това се ползва за оправдание да се купува милионник направо е жалко. На Ферарита им навъртат 1500 км преди да си ги получат купувачите за да са сигурни че всичко е наред, по тази логика си най-прецакан ако си купиш ново Ферари.14:54 28.09.2015
3 гост
До коментар #1 от "mediator37":
Дори са малко. Трябва да я гърбят, за да се отстранят евентуални проблеми, скърцания и шумове. Всяка една кола си има такива забележки и но въпрос на качествен контрол е кой производител как ще ги отстрани. Затова бюджетните са с ниско качество, понеже от поточната линия си ги взимаш директно, докато при много класни произвдители се отделя време за напасване на детайлите.Би било хубаво да започнат да ги сгабят в завода на Грейт Уол, те така или иначе нямат работа и работят по същия начин, пупето в контейнер, работници слагат брони, гуми и седалки и излиза made in Bulgaria.
15:30 28.09.2015
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 некойси
Отивам!
17:24 28.09.2015
6 гост
Коментиран от #8
17:54 28.09.2015
7 ggggg
До коментар #1 от "mediator37":
22 km.20:06 28.09.2015
8 опсмопсус
До коментар #6 от "гост":
В БГ, гоуф, ваг-ина, мерц и другите прескъпи коли са на почит след 15г. употреба, задължително с газ и така се раждат митовете.Прост народ, слаба държава.Оставиха се шепа неуки измамници да ги ограбят, ама с колите са много наясно.
Коментиран от #17
23:35 28.09.2015
9 опсмопсус
Тежко и горко им на гИрманцитееееее!
Коментиран от #18
23:37 28.09.2015
10 e power
Хубаво е към тая медийна бомба която той хвърли да включим в сметките и огромната фабрика строяща се в пустинята.
А ВАГ-ните се заканват (за кой ли път!), че с електрическото Audi Q6 през 2018 г. да имат пробег от 500 км, а настоящия електрически Голф е с няма и 200 км пробег, което съпоставено с пробега на Мodel S си е мизерия.
03:01 29.09.2015
11 Нов та дрънка
До коментар #1 от "mediator37":
Голяма част от манияците, както ти ги наричаш, си купуват нова кола заради гаранцията. Имам приятел който си продава мерцедеса на 40х.км, за да си вземе нов с гаранция.08:33 29.09.2015
12 ГОСТ
Явно след тези тествани километри ги зануляват.
08:46 29.09.2015
13 вивадраскачите
12:49 29.09.2015
14 Morgoth
13:29 29.09.2015
15 Ники Николов
До коментар #1 от "mediator37":
умното в случая е че може и да я задерат , да падне от автовоза , пребоядисват ти я и си с нов14:36 29.09.2015
16 незнайко
16:53 29.09.2015
17 Трифонов
До коментар #8 от "опсмопсус":
Е, те така! По-точно нямаше как да им го кажеш!!!07:07 30.09.2015
18 Трифонов
До коментар #9 от "опсмопсус":
Тук се надявам да се шегуваш... Или не? Ако не се шегуваш, да ти кажа, че Тесла засега не са успели да закрият НИТО ЕДНО РАБОТНО МЯСТО в световен мащаб... Да не говорим за заводи. И то за заводи на посочените от теб брандове. Точно обратното - Фолксваген вероятно са главният виновник за краха на европейското ненемско автомобилостроене между 2008 и 2012-13г. И с 500 хил. броя пътнически автомобили с дизелов двигател, реализирани през последните пет години само в САЩ, притесниха много съществено както американските петролни компании, така и ГМ. Популярността на дизела в леките автомобили започна да расте неимоверно и американците разиграха това, в което са най-силни - тайна, подривна операция за дискредитиране на бранда и спиране на продажбите му на американския пазар чрез употребата на държавните институции. Отделно - БМВ също имат отношение към влошаване положението на ненемското автомобилостроене с този съюз с Тойота - много скоро БМВ ще предлагат хибриден вариант за всичките си модели. А хибридът, още повече добрият такъв, какъвто е техният, се продава 50... 100 пъти по-добре от тези още недоизмислени колички на батерии. Рано е, твърде рано им още на Тесла да затварят заводи по света... От какъвто и да било тип. Ако технологията им се утвърди, което още изглежда не напълно сигурно, след 50-тина години, като могат да се похвалят поне с няколко милиона продадени автомобила годишно - може би. Но докато продажбите им в световен мащаб се измерват само в хиляди... м-м-м-м... не!07:23 30.09.2015
19 Моряк
Коментиран от #20
11:03 01.10.2015
20 гост
До коментар #19 от "Моряк":
Мястото е избрано защото е близо до основните пазари в момента Белгия , Холандия и скандинавските страни . Мъск каза , че още догодина ще се търсят други места в Европа за заводи ,както за автомобили , така и за батерии . Този има капацитет около 50000 бр , а Тесла смята да продава до 2020 г над 200000 в Европа , така че ще и трябват още 4-5 такива .18:01 01.10.2015