Още през 2017 г. новите технологии ще позволят на електромобилите Tesla да изминават по 1 000 км с едно зареждане, а до 2020-а автономният пробег ще нарасне до 1 200 км, обяви шефът на компанията Илон Мъск в интервю за датска телевизия. Роденият в Южна Африка бизнесмен обещава също сериен автопилот за електромобилите си до края на тази година.
В момента тези параметри изглеждат почти фантастично, тъй като дори най-големият комплект акумулатори с капацитет 90 кВтч позволява на Tesla Model S да изминава около 480 км в ежедневни условия. Световният рекорд е 810 км с едно зареждане, но той е поставен при движение през нощта и със скорост до 35 км/ч.
Конкуренцията пък изостава чувствително от Tesla. Nissan Leaf може да измине около 170 км, а автономният пробег на Mitsubishi i-MiEV е от порядъка на 150-160 км в зависимост от метода на измерване. Макар и различна като концепция, даже иновационната Toyota Mirai може да преодолее максимум 500 км с един резервоар водород.
30 Септември, 2015 12:26 6 212 15
Илон Мъск обещава Tesla с пробег 1000 км до две години
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кънчо
12:29 30.09.2015
2 некойси
Коментиран от #10
12:40 30.09.2015
3 стратокастър
12:42 30.09.2015
4 Електрик
12:43 30.09.2015
5 Електрик
12:56 30.09.2015
6 гост
http://www.nanoflowcell.com/quant/quant-f/
Коментиран от #7, #9
13:24 30.09.2015
7 Електрик
До коментар #6 от "гост":
Добре са ги измислили тези Quant E и F спорни играчки по 2300кг, но за цена 1,7 милиона $. Quantino-то е малък SUV-хечбек, 3,9 метра дълъг за около 100 000$ с 136к.с. и пробег от 1000км, но не се знае дали ще има смислен багажник с 2 по 175 литра бутилки.Коментиран от #15
13:54 30.09.2015
8 гост
Пайпал, СоларУърлд, Спейс Екс, Тесла. Той в физик и много интелигентен, знае, че слънцето е неизчепаем източник и се насочва точно към него, съответно производните на соларната енергия-батерии и ел. коли. След 2 години ще изкарат и модел 3, който действително ще смаже всякаква конкуренция на цена до 35х. долара и пробег от 400км. Е таква кола ти е напълно достатъчна и за България, където няма суперчарджъри и зарядни станции. Всяка една бензиностация може да добави на паркинг местата зарядно за ел. кола и да се плаща за тока, както се плаща за бензина.
14:25 30.09.2015
9 стратокастър
До коментар #6 от "гост":
Разбира се че цената на петрола в момента едва ли се влияе толкова много от автомобили струващи /грубо/120-150 хиляди лв но когато цената спадне на половина ,пробива ще е налице!!!17:53 30.09.2015
10 Не ми говорете
До коментар #2 от "некойси":
Много ще ми е интересно кой ще си купи електромобил, ако цената на петрола стане $10 за барел. Дори сега с бутилки за пропан-бутан може да се измине голямо разстояние, а да се плати по 0,80-1 лев/литър. Много ли сте сигурни, че ако имам възможност да използвам своята машина веднага на поносима цена, то ще чакам някакъв електромобил?!Само си представете един срив в цената на пропан-бутана наполовина - докъм 0,50 лв./литър и е.ем ти електрото, е.ем ти чудото и чакането. Един електромобил като Тесла струва от порядъка на $50,000 долара. С инвестиция от 1,000 лева си караш на пропан-бутан за 0,50 лв./литъра.
Коментиран от #12, #14
18:06 30.09.2015
11 Българин
Коментиран от #13
20:07 30.09.2015
12 ще говоря и още как
До коментар #10 от "Не ми говорете":
Освен задоволство да се предвижиш от едно място на друго може ли да вникнеш по-дълбоко в проблема? Не виждаш ли каква задушаваща воня е в градовете с всички последствия за здравето от нея, които също имат финансово изражение. Бедна ти е фантазията болестите и лечението им колко струват на икономиката. Всеки хронично болен, всеки с намалена работоспособност или преждевременно починал е щета за икономика! Сложи към сметката и маслата с които са омазани улиците и паркингите и всички други простотии в ДВГ, които липсват в ел-колите и също имат цена. А и стойността на електромобилите оттук нататък ще върви надолу. Тесла в момента е лукс и е единствен масов електропроизводител, но нещата се променят изключително бързо. Крайната сметка не се формира само от едната цена за литър гориво! Може да се пише много по темата, но човек или разбира и гледа многопластово и в перспектива напред или няма смисъл да се спори с него........00:27 01.10.2015
13 гост
До коментар #11 от "Българин":
Малко ти е остаряла информацията . Торовете от доста време се правят от природен газ , дори в България , а и в цял свят се върви към ограничаване и спиране на употребата им , защото в дългосрочен период влошават добивите и даже могат да направят земята неизползваема , ако се злоупотребява . За пластмасите също има един куп програми и примери за замяната им с биоразградими , а в момента дори най-добрите синтетични моторни масла се правят от природен газ , а селското стопанство също произвежда най-вече метан , така че въпроса е просто да се улови и използва за предните цели , а не да се изпуска свободно в атмосферата . Така , че в момента транспорта все повече се превръща в основен консуматор на петрол и ако за автомобилите и корабите сравнително лесно може да се премине на електричество , авиацията засега е трудно конвертируема , но и за нея ще се намери лек , пък и нека да остане само тя , ще потърпи още 30-40 години . А за тези дето не вярват , че нещата могат да се променят бързо , само си спомнете преди 15-20 години бяхте ли чували за интернет и мобилен телефон , а автомобилът е много по-лесен за конвертиране от тях .16:04 01.10.2015
14 гост
До коментар #10 от "Не ми говорете":
За твое съжаление сметките ти дори за кръчмарски не стават . Всеки сервизен автомонтьор ще ти каже , че няма петролен автомобил ,който за десетина години експлоатация да не струва за поддръжка поне още 100% от цената си и то при умерено каране , а при пробег 300-350 000 км повечето вече са за моргата или в най-добрия случай за нов мотор . Не случайно никой производител на дава повече от 150000 км гаранция , даже и общата да е 7-8 години , а повечето имат цели отдели които се занимават само с това , как компонентите да издържат гаранцията и почти веднага след това да се чупят . Така че дори газта да стане 50 ст. всичко останало си остава , плюс това , че няма да ходиш с метрото в центъра , а ще си караш "електрокара"16:26 01.10.2015
15 гост
До коментар #7 от "Електрик":
Quant E и F в момента се позиционират в класа на Бугати Вейрон , така че цената отговаря на това , но при серийно производство с нормални бройки веднага ще има леко орязан модел в класа на Тесла Модел S , със съответната цена , а Quantino-то спокойно може да слезе и до 30-40 000 евро при 40-50000 бр. серия . А багажника е като на снимката , резервоарите са в пода като бензиновите и не са бутилки , защото не са под налягане . Важното е че има принципно нова технология за акумулатори18:40 01.10.2015