Last news in Fakti

30 Септември, 2015 12:26 6 212 15

Илон Мъск обещава Tesla с пробег 1000 км до две години

  • tesla-
  • елон мъск

Още през 2017 г. новите технологии ще позволят на електромобилите Tesla да изминават по 1 000 км с едно зареждане, а до 2020-а автономният пробег ще нарасне до 1 200 км, обяви шефът на компанията Илон Мъск в интервю за датска телевизия. Роденият в Южна Африка бизнесмен обещава също сериен автопилот за електромобилите си до края на тази година.

В момента тези параметри изглеждат почти фантастично, тъй като дори най-големият комплект акумулатори с капацитет 90 кВтч позволява на Tesla Model S да изминава около 480 км в ежедневни условия. Световният рекорд е 810 км с едно зареждане, но той е поставен при движение през нощта и със скорост до 35 км/ч.

Конкуренцията пък изостава чувствително от Tesla. Nissan Leaf може да измине около 170 км, а автономният пробег на Mitsubishi i-MiEV е от порядъка на 150-160 км в зависимост от метода на измерване. Макар и различна като концепция, даже иновационната Toyota Mirai може да преодолее максимум 500 км с един резервоар водород.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кънчо

    2 0 Отговор
    Щом го е казал, ще стане!
  • 2 некойси

    1 0 Отговор
    Хайде сега да видим всички автомобилни компании дето твърдяха преди години че електромобилите са нерентабилни в позицията на догонващи и дишащи прахта.

    Коментиран от #10

  • 3 стратокастър

    2 0 Отговор
    Е тоя ще скапе цената на петрола !
  • 4 Електрик

    2 0 Отговор
    Определено Тесла моторс имат много предстояща работа. Може да махнат огледалата за по-добра аеродинамика, понижат теглото и сложат соларни панели на покрива. Сигурно работят по батерии с графен за по-висока енергийна плътност.
  • 5 Електрик

    1 0 Отговор
    A от Porsche заявиха че техния Mission E ще е с пробег 530км след 4-5 години. Rimac се беше засилил преди 3 години с Concept One 1088кс и пробег 600км за 1 милион $, но май малко се спря.
  • 6 гост

    3 0 Отговор
    Електромобил с пробег над 1000 км има и в момента и то с време за презареждане до 100% под 5 минути, при това сертифициран и се подготвя серийното му производство и това е европейския отговор на Тесла . Така че по скоро такива като него и предстоящия модел на Епъл са грижа за Мъск , а не петролната конкуренция която така или иначе не може да реагира за по малко от 7-8 години . За който се интересува , може да погледне :
    http://www.nanoflowcell.com/quant/quant-f/

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Добре са ги измислили тези Quant E и F спорни играчки по 2300кг, но за цена 1,7 милиона $. Quantino-то е малък SUV-хечбек, 3,9 метра дълъг за около 100 000$ с 136к.с. и пробег от 1000км, но не се знае дали ще има смислен багажник с 2 по 175 литра бутилки.

    Коментиран от #15

  • 8 гост

    2 0 Отговор
    Човека е реформатор на пазарите. Той навлиза и преобръща пазара, където е влязъл като твърди, че много неща са възможни стига да намериш начин да ги направиш. Е той го прави.
    Пайпал, СоларУърлд, Спейс Екс, Тесла. Той в физик и много интелигентен, знае, че слънцето е неизчепаем източник и се насочва точно към него, съответно производните на соларната енергия-батерии и ел. коли. След 2 години ще изкарат и модел 3, който действително ще смаже всякаква конкуренция на цена до 35х. долара и пробег от 400км. Е таква кола ти е напълно достатъчна и за България, където няма суперчарджъри и зарядни станции. Всяка една бензиностация може да добави на паркинг местата зарядно за ел. кола и да се плаща за тока, както се плаща за бензина.
  • 9 стратокастър

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Разбира се че цената на петрола в момента едва ли се влияе толкова много от автомобили струващи /грубо/120-150 хиляди лв но когато цената спадне на половина ,пробива ще е налице!!!
  • 10 Не ми говорете

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Много ще ми е интересно кой ще си купи електромобил, ако цената на петрола стане $10 за барел. Дори сега с бутилки за пропан-бутан може да се измине голямо разстояние, а да се плати по 0,80-1 лев/литър. Много ли сте сигурни, че ако имам възможност да използвам своята машина веднага на поносима цена, то ще чакам някакъв електромобил?!

    Само си представете един срив в цената на пропан-бутана наполовина - докъм 0,50 лв./литър и е.ем ти електрото, е.ем ти чудото и чакането. Един електромобил като Тесла струва от порядъка на $50,000 долара. С инвестиция от 1,000 лева си караш на пропан-бутан за 0,50 лв./литъра.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Българин

    2 0 Отговор
    Автомобилите са сравнително малък консуматор на петрол. Прочетете и вижте- Пластмасите и селското стопанство за кво става на въпрос.Животновъдството също .Милионите тонове изкуствени торове за земеделието се правят от доста петрол. За всичко това все още не е намерен заместител. При колите се гони чистота- градовете да са по -чисти.На нормалните държави и сега на петрол пак не им е скъпо да карат.То на нас ние през хуя- като гледам в 17:30 по улиците на градовете ни кво става- колите са повече от хората.

    Коментиран от #13

  • 12 ще говоря и още как

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Не ми говорете":

    Освен задоволство да се предвижиш от едно място на друго може ли да вникнеш по-дълбоко в проблема? Не виждаш ли каква задушаваща воня е в градовете с всички последствия за здравето от нея, които също имат финансово изражение. Бедна ти е фантазията болестите и лечението им колко струват на икономиката. Всеки хронично болен, всеки с намалена работоспособност или преждевременно починал е щета за икономика! Сложи към сметката и маслата с които са омазани улиците и паркингите и всички други простотии в ДВГ, които липсват в ел-колите и също имат цена. А и стойността на електромобилите оттук нататък ще върви надолу. Тесла в момента е лукс и е единствен масов електропроизводител, но нещата се променят изключително бързо. Крайната сметка не се формира само от едната цена за литър гориво! Може да се пише много по темата, но човек или разбира и гледа многопластово и в перспектива напред или няма смисъл да се спори с него........
  • 13 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Българин":

    Малко ти е остаряла информацията . Торовете от доста време се правят от природен газ , дори в България , а и в цял свят се върви към ограничаване и спиране на употребата им , защото в дългосрочен период влошават добивите и даже могат да направят земята неизползваема , ако се злоупотребява . За пластмасите също има един куп програми и примери за замяната им с биоразградими , а в момента дори най-добрите синтетични моторни масла се правят от природен газ , а селското стопанство също произвежда най-вече метан , така че въпроса е просто да се улови и използва за предните цели , а не да се изпуска свободно в атмосферата . Така , че в момента транспорта все повече се превръща в основен консуматор на петрол и ако за автомобилите и корабите сравнително лесно може да се премине на електричество , авиацията засега е трудно конвертируема , но и за нея ще се намери лек , пък и нека да остане само тя , ще потърпи още 30-40 години . А за тези дето не вярват , че нещата могат да се променят бързо , само си спомнете преди 15-20 години бяхте ли чували за интернет и мобилен телефон , а автомобилът е много по-лесен за конвертиране от тях .
  • 14 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Не ми говорете":

    За твое съжаление сметките ти дори за кръчмарски не стават . Всеки сервизен автомонтьор ще ти каже , че няма петролен автомобил ,който за десетина години експлоатация да не струва за поддръжка поне още 100% от цената си и то при умерено каране , а при пробег 300-350 000 км повечето вече са за моргата или в най-добрия случай за нов мотор . Не случайно никой производител на дава повече от 150000 км гаранция , даже и общата да е 7-8 години , а повечето имат цели отдели които се занимават само с това , как компонентите да издържат гаранцията и почти веднага след това да се чупят . Така че дори газта да стане 50 ст. всичко останало си остава , плюс това , че няма да ходиш с метрото в центъра , а ще си караш "електрокара"
  • 15 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Електрик":

    Quant E и F в момента се позиционират в класа на Бугати Вейрон , така че цената отговаря на това , но при серийно производство с нормални бройки веднага ще има леко орязан модел в класа на Тесла Модел S , със съответната цена , а Quantino-то спокойно може да слезе и до 30-40 000 евро при 40-50000 бр. серия . А багажника е като на снимката , резервоарите са в пода като бензиновите и не са бутилки , защото не са под налягане . Важното е че има принципно нова технология за акумулатори