На 31 декември 1968 г. 1968 г. Съветският свръхзвуков пътнически самолет Ту-144 извършва първия си полет. Това става два месеца преди аналогичния европейски самолет Конкорд.
Туполев Ту-144 е първият в света свръхзвуков пътнически самолет, конструиран от конструкторско бюро Туполев, под ръководството на авиационния конструктор Алексей Туполев.
Външно двата самолета са много подобни, въпреки че се различават по своята конструкция. Създателите на Конкорд обвиняват СССР в технически шпионаж, като за доказателство служат и намерени години по-късно технически планове и документация на самолета у руски шпиони. В отговор руските конструктори заявяват, че сходната им цел е довела до сходни резултати. Поради приликата му с Конкорд, западните медии наричат самолета "Конкордски". Ту-144 преминава скоростта на звука за първи път на 5 юни 1969 г., а на 15 юли същата година става първият пътнически самолет, преминал 2 Мах.
През 1973 г. Ту-144, участващ в Парижкото авиационно изложение. За съжаление катастрофира, при което загиват екипажът и 9 души на земята.
Ту-144 влиза в експлоатация по редовни пътнически линии през м. ноември 1977 г. Високият разход на гориво, някои технически несъвършенства и поредната катастрофа при изпитателен полет през м. май 1978 г. водят до преждевременното извеждане на самолета от експлоатация.
Последният пътнически полет на Ту-144 е на 1 юни 1978 г., по-малко от година след първия. Общият брой произведени апарати е 16.
Характеристиките са на Tu-144D:
екипаж - 3
капцитет - 120-140 пътници, но обикновено 70~80 пътници
дължина - 65,50 m
обхваща - 28,80 m
височина - 10,50 m
площ - 438,0 m²
тегло празен - 85 000 kg
максимално тегло, с което може да излети - 180 000 kg
вместимост на гориво - 70 000 kg (154 000 lb)
реактивен двигател - RD-36-51
брой на реактивните двигатели - 4
сила - 200 kN
максимална скорост - Mach 2,35
максимална достигната скорост - 2 500 km/h, 1 550 mph
скорост, която поддържа по време на полет - Mach 2,16
скорост, която поддържа по време на полет - 2 300 km/h, 1 430 mph
таван на полета - 18 000 m
обсег - 6 500 km
височина, която може да изкачва за 1 минута - (3 000 m/min)
разпределение на тежестта - 410,96 kg/m²
натиск/тегло - 0,44
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ууууууу
поредното доказателство, че всичко сделано в СеСеСеРе е КРАДЕНО!
Коментиран от #5
10:18 31.12.2016
4 да123
При самолетите не е достатъчно само да вземеш чертежа и плновете.
В украйна има ТУ-160 и ТУ-95, гръбнаците на руската ядрена авиация днес, както и голям брой от екеземплярите на въоръжение в руската армия днес. Ако се копираше толкова лесно американците нямаше да се притесняват от руснаците, а веднага щяха да намерят начини и средства да им противодействат.
С други думи, на американците им образци на руска техника са им в ръчичките и не могат д аги копират 21 век, а какво остава за някой шпионин усппял за заснеме някой чертеж и план без пряк доесек до самолета и то през 60-те :) :).
Законите на аеродиманиката са еднакви и важат за всички краища на света, еднакви са на цялата планета. А формата на фюзелажа е оптималният вариант за зададените технически характериситики на самолета, затова и формите им са сходни.
Другото най-важно при тези самолети са двигателите.
Защото те работят с пределни термични и механични натоварвания и при тях имат огромно значение технологиите на обработка на металите, а те не могат да се разкрият просто със спектрален анализ, с който може да се разбере само съставът на метала, но не и технологията на обработката му. Затова цялата техническа докуменация да имаш пак няма да успееш да направиш каквото и да е било.
Произвидителите на Конкорд просо те оправдават от завист и срам, а медиите на планетата тогава, какво и сега
Коментиран от #8
10:39 31.12.2016
5 незнайко
До коментар #3 от "ууууууу":
Да бе, да не са откраднали и ракетните носители? Чак и САЩ ги ползват. Да не мислиш, че Мерцедес не крадат технологии. Въпроса е да се развива техниката, по един или друг начин. В противен случай, още щеше да яздиш кон и да носиш багаж с каруца.Коментиран от #12
10:54 31.12.2016
6 Plovdiv
11:51 31.12.2016
7
Коментиран от #9
12:23 31.12.2016
8 Реалист
До коментар #4 от "да123":
Ушанките не са преписвали правилно. Експлоатация по-малко от година - е няма такава държава. И след това - "великия ТУ-154"- поредното Жигули в небето.12:24 31.12.2016
9 Plovdiv
До коментар #7 от " ":
По времето, когато тоя летящ ковчег е слизал от конвейрите, България имаше изключителна икономика, произвеждаше качествена продукция, която се изнасяше по целия свят и пред които в СССР можеха само да се облизват. Иначе относно предпочитането на бежанците - нека не бъркаме патологичната национална умствена ограниченост на различни нации в Западна Европа със здравия разум. Е, халал да се им бежанците!Коментиран от #11
12:44 31.12.2016
10 ан24
Коментиран от #13
13:51 31.12.2016
11 Сноудън
До коментар #9 от "Plovdiv":
Цялалат Българска икономика от времето на социализма бе създадена с помоща на ССР и унищожена с поможа на Евро Съюза!Да убиеш конкуренцията е икономически изгодно от колкото да създаваш конкурентна продукция!
14:06 31.12.2016
12 кгб
До коментар #5 от "незнайко":
Абе не знам Мерцедес от кого са крали,но ако не бяха немските учени които ушанките плениха по време на Втората Световна Война,нямаше да имат ни ракети,ни самолети,ни икономика.Ушанките не са измислили нищо което да е полезно .14:19 31.12.2016
13 Сноудън
До коментар #10 от "ан24":
Не е тайна, че Ту-144 по "снимка" на макета на кнкорда и увеличена в мащаб, но това не означава, че не могат!Напротив, да построиш нещо работещо е много трудно, за това и България е на това дередже!
Българина може за "съжаление" само да лае и да дава съвети без "покрити"!
2007 година показах снимки на Мини Когенерато на "Научен Сътрудник от БАН", и ..... неговото предложение беше "намери някой в Германия да напиша ПРОЕКТ"!
Защо ? - защото проекта се плаща а може и да не работи!
Е това можете, само да пишете и да се ерчите!
14:21 31.12.2016
14 Киро
Ушанските "инженери" са като китайците - правят лоши копия.
Добре, че е белия човек от Запад, че да има откъде да крадат!
Коментиран от #17
14:36 31.12.2016
15 Свидетел
Това, че е свален от производсттво е само критично отношение към собственото си производство. Но за всичко това е необходимо внимателна преценка, а не анонимно лаене в интернет.
15:34 31.12.2016
16 Т 34
16:03 31.12.2016
17 НикиД
До коментар #14 от "Киро":
ето кратък списък на емблематични съветски изобретения, които всъщност са били прекопирани, или откраднати от други страни 1 бомбардировач ту 4 , прекопиран едно към едно от американския б-29 суперфортрес. 2 картечен пистолет шпагин - прекопиран от финландския ,,суоми,, с който се сблъскват по време на зимната война 1939. 3 танк Т-34 , основната концепция е на американския конструктор Уолтър Кристи, който им продава патента, все пак руснаците имат заслуга за това, че успяват да го развият. 4 автомат АК 47, който макар че има някои конструктивни различия е силно повлиян от германския МП 44Щурмгевер. 5 абсолютно всички съветски автомобили и камиони произведени след войната са копия, лицензни, или откраднати от германски ,или американски модели. това е само малка част.......18:19 31.12.2016
18 Tu144
20:36 31.12.2016
19 ссср
Коментиран от #20, #28
00:32 01.01.2017
20 sssr
До коментар #19 от "ссср":
a konkord,kolko katastrofi s jertvi ima i zasto ne leti i toy!?12:50 01.01.2017
21 cralich
13:04 01.01.2017
22 Крилья Советов
Конкордът има доста катастрофи, а и беше нерентабилен, затова го спряха. Катастрофите се дължаха на това, че илюминаторите бяха измислени овални и квадратни вместо кръгли. Това водеше до умора на материала и микропукнатини в корпуса. Апропо, същата причина бе отговорна и за руските катастрофи.
Не мога да разбера само защо толкова мразите "ушанките". Хората имаха за задача да настигнат Запада технологично, същото прави сега Китай, като Китай дори се превърна в "работилница на света". Много добре можете да си дадете сметка, че става дума за огромни пари, които нямаше откъде да дойдат, докато американците разполагаха и с технологии, и с пари. Това, че някой разполага с пари и технологии, не го прави добряк, нали?
13:41 01.01.2017
23 сесесере
18:33 01.01.2017
24 Чехлъото Радев
18:45 01.01.2017
25 Драйвър
02:22 02.01.2017
26 АМАН ОТ РАЗБИРАЧИ
09:08 02.01.2017
27 ААА
Коментиран от #29
16:55 02.01.2017
28 раптор
До коментар #19 от "ссср":
Епа имаме си сериозни игри приятелче! По добре така, отколкото в завист и срам!18:12 02.01.2017
29 раптор
До коментар #27 от "ААА":
Ние сме си оръжейници от 5-6 века насам... Що се отнася до изоставането в конвенционални оръжия, НАТО са считали, че СИВще ги изнесе от континентална европа за 2 седмици. Това е през 70те и са стоварили безброй тактически ракети, с които при евентуална война, нищо няма да остане! Надпреварата в оръжейния бранш е много динамична и конкурентна. Сотка е след ту-144 и е кокурент на ту-160 бял лебед, но е по скъпа.
18:29 02.01.2017
30 Гост
20:27 22.07.2018