По информация на украинското издание Автоцентр.ua, слуховете за производство на Mercedes-и в украинския завод са потвърдени, но както се казва в информацията - от това не бива да се прави сензация.
За по-запознатите не е тайна, че украинският завод си сътрудничи с Daimler вече повече от 20 години. ЗАЗ са правили възли и агрегати за германците, но сега се говори за производство на автомобили.
От прес офиса на ЗАЗ заявиха, че е рано да се говори за конкретни проекти, но рано или не - такива проекти съществуват и най-вероятно немската марка ще започне да сглобява автомобили в Украйна.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ловеца на поршета
12:37 14.04.2017
2 Лупи
12:44 14.04.2017
3 Konq s onq
Коментиран от #4, #16
13:08 14.04.2017
4 гост
До коментар #3 от "Konq s onq":
Не , това просто показва , че между сглобяването на един Мерцедес и един ЗАЗ няма особена разлика и тя е основно в главите на "идолопоклонниците "13:30 14.04.2017
5 Гост
14:12 14.04.2017
6 Кибик
14:42 14.04.2017
7 Един моля
Коментиран от #8
15:06 14.04.2017
8 пиян украинец
До коментар #7 от "Един моля":
Конечно,ЗАЗ С180
ЗАЗ CLK
ЗАЗ SLK
ЗАЗ S classe ....и так дальше..
15:20 14.04.2017
9 Патето Яки
15:46 14.04.2017
10 Mercedes-Benz
Коментиран от #15
16:42 14.04.2017
11 Или
16:43 14.04.2017
12 бахури
Коментиран от #14
16:44 14.04.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 аааааааа
До коментар #12 от "бахури":
e, как бе - ел.скари, чушкопеци, кюмбета..18:23 14.04.2017
15 Shmeker
До коментар #10 от "Mercedes-Benz":
Не зависи толкоз от нацията. Немците търсят партньор т.е. работещ завод в автопромишлеността, а ние нямаме такова на такова ниво. Можеше да имаме, ако не си бяхме съсипали завода в Ловеч за Москвич, завода в Ботевград за автобуси, заводите на Рено в Пловдив и Казанлък.Автомобилната индустрия е сложна, не може да дойде някой тука, да направи 2-3 халета и да почне да прави автомобили без да има традиции, познаване на стандартите и най-вече кадри с опит. А ние нямаме такива. То няма одитор в България, който да одитира по автомобилните стандарти, а ти искаш да правим коли, и то Мерцедеси.. Муахахахаа
Коментиран от #22
19:41 14.04.2017
16 Shmeker
До коментар #3 от "Konq s onq":
Ами не е така. Японците също имат доставчици от Украйна, Турция, Китай.19:53 14.04.2017
17 Leon
19:57 14.04.2017
18 ЛОВЕЦ И РИБАР
Коментиран от #19
20:00 14.04.2017
19 Shmeker
До коментар #18 от "ЛОВЕЦ И РИБАР":
В годините след падането на комунизма в Русия и Украйна се ползваха агрегати от западни фирми. Например Волга имаше версия с мотор от Даймлер. Но това не доведе до световен успех, даже няма волги вече.Сега ако има договор с Мерцедес, украинците ще имат работа. Само че нещата не са толкова "лесни и розови". Най-вероятно договорът е получен с дъмпингова оферта от тяхна страна. Дано да получат добри машини и съоръжения за целия проект, щото санкциите при оплакване не са по руските цени ами по немските. А немците си търсят интереса до край, щото са клиент, на който клиентите са му скъпи.
21:43 14.04.2017
20 Гого
Коментиран от #21
22:17 14.04.2017
21 Shmeker
До коментар #20 от "Гого":
Прочети всички коментари и ще разбереш22:42 14.04.2017
22 незнайко
До коментар #15 от "Shmeker":
С интерес чета коментарите Ви, в които има много истина. Не бих се съгласил, че завода в ловеч е произвеждал москвичи. ТЕ СЪЩО САМО СЕ ЗГЛОБЯВАХА ! В статията е написано, че завода на ЗАЗ са произвеждали детайли за Мерцедес което е различно. БЪЛГАРИЯ произвеждаше в Сливен алтернатори за всички соц. коли. Друг е въпроса със завода в Ловеч за дрелки и ъглошлайфи, който и сега работи, НО ВЕЧЕ НЕ Е НАШ.Коментиран от #23, #24
09:04 15.04.2017
23 Shmeker
До коментар #22 от "незнайко":
Да, така е в Ловеч само се сглобяваха.Коментарът ми беше фокусиран върху това, че нямаме големи заводи в Автоиндустрията. Ако имаше такива, щеше да има изградени специалисти, които умеят да работят със стандартите на автоиндустрията. Това е важното - да знаеш правилата.
Самото производство е основано на това, не зависимо дали навиваш болтове или произвеждаш някой детайл - стандартите са едни и същи.
То самата технология за производство ще я даде Мерцедес в случая, най-вероятно заедно с машините, едва ли технологиите от ЗАЗ-ките ще са приложими. Но идеята е, че има специалисти, които могат да поемат проекта и да работят евтино и по стандартите.
Колкото за БГ - ние си имахме традиции в Хай-тек производства, като хард-дискове, разни изчислителни машини, които производства загинаха и се изтърва момента да се поеме голям проект. Сега все още производствените помещения за хард-дискове си стоят, но самите хард-дискове вече са на друга технология (SSD нямат плочи).
Колкото до ЗАЗ- те произвеждаха (сглобяваха) шевролетите до скоро, така, че са си в час.
Да направим аналог за България: При нас имаме завод за сглобяване на GW, не знам на какво ниво са, но с темповете, с които атакуват пазара и цените, на които продават не изглежда оптимистично. Даже самото им портфолио от модели се сви, произвеждат само SUV и няма адекватен масов модел, който да ги държи (примерно както GOLF държи VW). Така или иначе там би трябвало да са наясно с автомобилните с
09:52 15.04.2017
24 Shmeker
До коментар #22 от "незнайко":
---> Така или иначе там би трябвало да са наясно с автомобилните стандарти и ако един ден GW се откаже от проекта, ще може да се привлече друга компания вероятно. (Пак повтарям, при ЗАЗ от Шевролет минават на Мерцедес, но пък може и да правят неща и за други производители)Коментиран от #25
09:53 15.04.2017
25 гост
До коментар #24 от "Shmeker":
Малко е нетактично да наричаш корейското недоразумение ДЕО-Ланос (ЗАЗ-Шанс) с гръмкото име Шавролет !Коментиран от #27
11:56 15.04.2017
26 Шаро
19:27 15.04.2017
27 Shmeker
До коментар #25 от "гост":
Имах предвид LACETTI.20:46 15.04.2017