Поделението на Daimler AG за товарни автомобили е инвестирало $60 млн. в "органични" батерии с бързо зареждане, разработвани от израелския стартап StoreDot. Средствата ще бъдат похарчени за внедряване на технологията в масово производство, съобщава Electrek.
Батериите на StoreDot се изработват от полупроводници от нанокристали, създадени на базата на полипептиди. Израелците твърдят, че такъв акумулаторен блок с капацитет 75 кВтч се зарежда за пет минути и позволява изминаването на 480 км, а серийното производство може да започне през 2022 г.
От Daimler смятат, че технологията е особено подходяща за товарни автомобили. В съчетание с ефективно използване на рекуперираната кинетична енергия при спиране тя би позволила по-рядко зареждане на батериите и по-дълъг пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ъхъм
15:24 15.09.2017
2 гост
Коментиран от #3, #6
15:43 15.09.2017
3 Неверник
До коментар #2 от "гост":
А правиш ли си сметка след масовото навлизане на ел. автомобили как ще подскочат цените на тока. И ако сега като семейство ползваме горива само за колите и чат-пат за други нужди, представи си как ще ни се натовари бюджета тогава.Не смятам, че колите с ДВГ ще си отидат толкова бързо. По-скоро ще се усъвършенстват повече.
Коментиран от #15
16:47 15.09.2017
4 Смолата
17:44 15.09.2017
5 Да, ама не!
Времето за зареждане много лесно може да се отрегулира, с различни цени за зареждане в отделните часове.
Така или иначе на енергийната борса, цената на тока е различна за всеки отделен час в зависимост от търсенето и предлагането. Собственика на зарядната станция може да обвърже цената на едро на която купува тока, с продажната цена.
Коментиран от #7
18:33 15.09.2017
6 гост
До коментар #2 от "гост":
Недей така , някои почитатели на ДВГ и без това вече получават пристъпи на паника и сърцебиене , ако точно "немците" забият последния пирон в ковчега на барутниците , направо трябва да си слагат въжето . И то точно за "ТИРовете" , дето бяха основна опорна точка , та кой е виждал ТИР на ток ??? Обаче за тяхно съжаление Мерцедес няма да има монопол и на тая технология , щото другия основен инвеститор е Самсунг , а има и други разработчици , така че тия показатели към 2022 г най-вероятно ще са масови за всички марки .22:23 15.09.2017
7 Неверник
До коментар #5 от "Да, ама не!":
Всичко това е вярно, но донякъде. И при течните горива има разлика в цената в различните части на деня и през различните дни (в Германия например). но тогава търсенето на електричество вероятно ще изпревари нарастването на производствените мощности и по-слабото предлагане би вдигнало цената.Дано да греша. Трябва да си луд за да предпочетеш кола с ДВГ, пред такава на ток. Карал съм и ми хареса, понеже за мен шумът от ДВГ е дразнещ фактор, а и още много неща ми допадат повече.
03:30 16.09.2017
8 Не се притеснявай
Нека да правим малко сметки с конкретни цифри да не съм голословен.
За цената на Тесла модел S p100d може да се изгради фотоволтаична централа от 130 киловата. Площта на фотоволтаичните панели за тази мощност е около 200 кв.м. изгражда се за няколко дни. Тази мощност осигурява в ясен слънчев ден почти пълното захранване на бърза зарядна станция на Тесла, зареждаща 80%от батериите за 40 минути или 2 бързи стандартни от 50 киловата или 6 зарядни 20 киловата .
Реалното средногодишно производство е около 160 хиляди киловатчаса. Днешната цена, на която се таксува зареждането е около 40 стотинки за киловатчас, защото цената на тока за дневна тарифа на фирми е 25 стотинки, върховата цена е 30 стотинки за киловатчас.
Следователно за година тази фотоволтаична централа ще спести на собственика поне 160 000х 0,25 = 40 000лв. (24 500$) . Времето за откупуване на инвестицията е около 5~6 години. Дотогава дори няма да е изтекла 10 годишната гаранция на инвертора, фотоволтаиците имат 25 годишна гаранция за запазване на 80% от мощността си.
Тези 160 хиляди киловатчаса за година, осигуряват 1600 зареждания на най-голямата батерия
08:47 16.09.2017
9 Не се притеснявай
При 20 хиляди километра среден годишен пробег на автомобил, тази фотоволтаична централа ще осигури изцяло слънчевото зареждане на 400~600 електромобила в рамките на 25 години.
Погледнато от тази гледна точка, дали собствениците на зарядни станции ще си купуват изцяло електроенергията или ще предпочитат да си я произвеждат?
08:49 16.09.2017
10 Но все пак
Защото след като ресурсът на акумулаторите свърши трябва някъде да се изхвърлят само в столицата 1млн. автомобила по 10 акумулатора= 10млн. акумулатора плюс батерии от телефони фотоапарати и всякаква др. техника. Тогава ще се чудим къде да ги слагаме.
Коментиран от #13
11:41 16.09.2017
11 Гого
Коментиран от #12, #14
11:52 16.09.2017
12 Ponton
До коментар #11 от "Гого":
Да бе , те за това построиха хотели за милиарди , ще си спят сами в тях нали ?12:23 16.09.2017
13 Да, ама не!
До коментар #10 от "Но все пак":
Ако се чудиш какво да правиш златните ланци и пръстени, когато вече не стават за носене. Ще те отърва от тях за скромна сума която да ми платиш.Също така ако имаш излишен акумулатор от 100 киловатчаса на който вече са му останали само 80 киловатчаса капацитет, и от него ще те отърва. Даже пари няма да ти взимам. Ще си го сложа в къщи, да акумулирам електроенергия от фотоволтаичните панели още десетина години, а после ще го продам, защото в него има ценни метали. Точно както си продавам оловните акумулатори в момента, въпреки че оловото не е чак толкова ценен материал, като кадмий и литий.
13:23 16.09.2017
14 гост
До коментар #11 от "Гого":
Саудитска Арабия има слънцегреене и място за фотоволтаици колкото да произведе тока на Европа и Азия накуп и вече има държавен фонд именно с такава цел и попълван точно от петролните приходи14:03 16.09.2017
15 gdd
До коментар #3 от "Неверник":
казваш тока щял да скочи....а нима пък бензина е евтин ли? поне няма да се замърсява въздуха което е главното в темата за направата на ел. автомибили
Коментиран от #16
14:46 16.09.2017
16 И ти ли Бруте
До коментар #15 от "gdd":
Не мисля, че причината за избор на електрическо превозно средство е екологично решение за повечето хора. Това решение е икономическо. Много по изгодно и сигурно е.При вече изградени зарядни станции, дори отнема по-малко време за зареждане в 95% от случаите.
17:37 16.09.2017
17 Ще направим
10:25 17.09.2017
18 незнайко
15:23 17.09.2017
19 А сега де?
За да заредиш една 300kWh батерия за пет минути, е необходима мощност от 3600kW, а не 900kW . Това са 3,6 мегавата мощност.
Мощността е наистина голяма, но няма да се използва такава мощност от мрежата. За такива мощности е логично да се използват буферни батерии, които да се зареждат с много по-малка мощност но за повече време. Тези батерии могат да се зареждат когато цената на тока е най-ниска. Друг вариант е да се зареждат от ВЕИ, когато има възможност, а да се ползват когато е необходимо. Това обаче допълнително оскъпява зарядната станция, което рефлектира и върху цената на зареждане на енергия за камионите.
Коментиран от #20
22:24 17.09.2017
20 незнайко
До коментар #19 от "А сега де?":
Написал съм 900 киловата за минута а не за 5 минути ! За 5 минути ще са 4500 !!! Сметката е за 75 кВтч батерия а не за 300.10:25 18.09.2017
21 Я пак
10:44 18.09.2017