19 Септември, 2017 14:30 3 694 10

Continental изобрети гуми, които се адаптират към пътните условия

  • continental-
  • гуми

Автопроизводителите не са единствените компании, които разкриват концепции на автомобилното изложение във Франкфурт. Continental, доставчик на гуми и части, беше също там и представи гуми, които могат да подобрят сцеплението без допълнителни усилия от страна на шофьора.

ContiAdapt е система, която интегрира малки компресори в колелото. Те могат да регулират налягането в гумите, като по този начин се променя размерът на контактното петно - частта от гумата, която всъщност се допира до земята в даден момент. Така гумите се адаптират към различните атмосферни и пътни условия, гарантирайки по-голям комфорт и сигурност.

По-високо налягане заедно с по-малка зона на сцепление намаляват съпротивлението при търкаляне и може да повиши ефективността и икономичността на сухи пътища. По-ниското налягане, комбинирано с по-голяма зона на сцепление, пък осигурява по-добро сцепление при офроуд или при хлъзгав терен. Някои автомобили вече имат вграден този тип система, но те са твърде скъпи.

Това не беше единствената концепция на Continental във Франкфурт. Компанията показа и базираната на разработка на провеждащи електричество каучукови смеси ContiSense система, която изпраща електрически сигнали до компютъра на автомобила от сензор, вграден в гумата.

Смята се, че системата може да реагира на промени в налягането на гумите дори по-бързо от актуалните системи за мониторинг. Сензорите могат също така да откриват промени в пътните условия и съответно да предупреждават водача чрез информационната система или чрез свързано с нея устройство.

Теоретично Continental може да комбинира двете технологии, за да създаде комбинация от гуми и колела, която може да регулира налягането в зависимост от условията, които сензорите на гумата показват. По този начин всесезонните гумите ще бъдат наистина гуми за всеки сезон, защото ще се адаптират автоматично към промените в метеорологичните условия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СЪРП И ЧУКундур

    8 6 Отговор
    измислил го е руснака бреей
  • 2 HF Integrale

    1 5 Отговор
    Малко не вярвам да успеят, но нека пробват. Само че, след като гумите са гръмоотвода на колата и те пуснат ток там кво правим? Пак казвам не съм от хората, които плюят а съм любопитен по природа и на първо четене не виждам логиката.

    Коментиран от #3

  • 3 656

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "HF Integrale":

    Нормалните гуми не са железни за да са гръмоотвод. Понеже заради гумите колата не е заземена, затова и не привлича мълнии.
  • 4 Колев

    5 0 Отговор
    Мълниите няма да са такъв проблем, ако купето е проводящо заедно с колелата.

    Токът протича по пътя с по-малко съпротивление, и колкото по-малко е съпротивлението толкова повече ток провежда.

    При успоредно свързване, каквото се получава между купето и пътниците, металното купе е с много по-малко съпротивление от човешкото тяло, и през него ще протече токът.

    Така работи и заземяването на електроуреди като печките в домовете ни.

    Разучете как работи Фарадеевият кафез, защото купето ще се държи като такъв (ако системата се изгради правилно)
  • 5 onq s konq

    1 3 Отговор
    Не може Конти да измислят такива хитри /и скъпи/ гуми и да не сложат в комплекта БЕЗПЛАТЕН СИНДЖИР,който като се върже на теглича отзад на колата да се влачи,отвежда без проблем светкавицата в майката Земя.
  • 6 Shmeker

    4 0 Отговор
    Те гумите им и сега са върха.
  • 7 abv

    0 0 Отговор
    В момента Континентал са най-добрите. От премиум марките те правят най-добрите гуми за среден клас автомобили. Карам с Континентал и съм много очарован. Колата стои като залепена в завоите дори и при по- високи скорости.
  • 8 Шаран БГ

    1 2 Отговор
    Към условията по пътищата на Република България НИЩО не може да се " адаптира "!!! То ние, хора европейци, не можем да се приспособим - Континетал направил бил гуми.... Че и на промените на метеорологичните условия реагирали - хайде де !!??

    Коментиран от #9

  • 9 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Шаран БГ":

    Събери парички и си купи нови континентал зимни. Ще говорим пак.
  • 10 Батко

    1 1 Отговор
    Континентал са крайно неподходящи за Бг премиум гуми. Пари на вятъра. Нашите супер пътища им ебават майката за max 30 000км/летните или 2 зими, стават на путка и шумят повече отколкото спират. Мишлена е идея по-подходящ, но най-подходящ цена/пробег/комфорт е Дънлоп/GY. Зимата става и нокиан, но за лятото са боклуци!