19 Септември, 2017 14:13 32 638 110

Норвежците се отказват от електромобилите

  • електромобили-
  • осло-
  • зареждане

В Норвегия има толкова много електротехника, която е следствие от провежданата в страната държавна политика, че в последно време властите се сблъскаха с един много сериозен проблем.

Става дума за столицата Осло, където електромобилите вече са 40% от всички моторни превозни средства. Към момента в Осло се движат 50 000 електромобила и още 30 000 plug-in хибрида.

Проблемът идва от там, че за всички тези 80 000 превозни средства в града има само 1 300 комунални зарядни станции. Именно заради този парадокс все повече столичани започват да се отказват от електромобилите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    111 42 Отговор
    Ако спрат субсидиите за електричарките и всеки трябва да си бърка в джоба за цялата сума и набързо ще секнат и продажбите на тия ш.тни :)
  • 2 Джон Смит

    49 72 Отговор
    Ще се сетят, че нефта е друго нещо!
  • 3 гост

    110 18 Отговор
    Значи в глобалната информационна мрежа се казва, че в Норвегия имат проблем с недостатъчен брой зарядни в резултат на масираното субсидиране на електрички и хибриди. Трябва да се каже, че тези коли имат безплатен престои и зареждане в града, докато една кола с двг плаща десетки крони за паркинг, такси и зарежда с пари. Няма да се откажат, а се търсят варианти за увеличаване на зарядните. И не знам какво общо има притежанието на електротехника с електрическите коли.

    Коментиран от #10, #80

  • 4 Зорлем

    45 13 Отговор
    Е, нали еко-талибаните всеки път като стане дума за инфраструктурата за зареждане и започват обясняват за фотоволтаици по покривите, за зареждане през нощта на ниска тарифа, и т.н., и т.н.?

    Как така сега проблем със зарядните станции? Това не може да е вярно!

    Коментиран от #6, #12

  • 5 123

    34 26 Отговор
    Съвсем нормално. На първите заложили на модата и "екологията", първи им дойде ума. Добре, че сме все на опашката. Докато дойдат при нас електричките, вече ще им е минала модата.
    А и може би са са сетили, че не е много умно да се връщаш към по-изостанала и по-стара технология.

    Коментиран от #11, #92

  • 6 Един

    46 14 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Любимо ми е като почнат да ми обясняват как се прибираш в къщи и цяла вечер електричарката ти се зареждала от съвсем чистата фотоволтаична енергия, а не от близкия ТЕЦ :)
    Екоталибаните както ги наричаш (съвсем правилно) явно са видели българските ВЕИ собственици как произвеждат ток от фотоволтаик сряд нощ, на лунна светлина и са реили, че и те могат :)
  • 7 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    61 20 Отговор
    Истината е, че някой в последно време налива много пари, за да се правят скандали като Дизелгейт, с чиято помощ да се популяризират електрическите коли, така че продажбите им да се повишат. Те не били замърсявали след себе си, ама защо никой не казва заводите за въпросните електрички как замърсяват. Освен това, ако по-голямата част от автомобилите по света станат електрически, то цените на електричеството ще се повишат драстично, защто търсенето и предлагането вървят ръка за ръка. Каквото и да говорят "експертите", това е просто неизбежно. Обаче към днешна дата, ако нямаш пари за бензин, просто не си караш колата, обаче ако нямаш пари за ток, който е прекалено скъп тогава става лошо. Явно някой се опитва да си продава продукцията, други пък се опитват да направят преразпределение на световните ресурси, взимайки машинната за пари в своите собствени ръце. За целта ни засипва някаква абсурдна пропаганда и само ни се обяснява колко замърсявали колите... Ами заводите, ами отоплението на дърва, кюмур и т.н. не замърсява ли?

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 8 хак да им е

    38 15 Отговор
    Е "добър ден" то това го повтатят всички здравомислещи, че ще стане проблем, ама пустите му "еколози", а и нали е модерно ....
    Преходът трябва да стане постепено и умерено, а не сички юруш на батериите !
  • 9 гоол

    34 20 Отговор
    Никой не иска да ползва "кафеварки" на батерии. Пореден цирк на екологичните перачи на пари, те само колите им са виновни, тъпънари.
  • 10 Гост

    22 23 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ауууу, леко да не получиш инфаркт сега!
    Каква стана тя, всички минаваме на електрички до 2 години викаш, а?
    А мислиш ли, че не са се сетили да увеличат броя на зарядните станции?
    Ама то открай време си пишеш врели-некипели, но е въпрос на време да се пукне балонът на електричките!
  • 11 Колев

    5 13 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Коя технология е по-стара и по-изостанала спрямо коя ?

    Коментиран от #81

  • 12 Еко талибан

    24 14 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Никой колега екоталибан не е твърдял, че има достатъчно зарядни. Точно напротив. Липсата на зарядни възпрепятства масовото навлизане на електромобилите.

    Примерите с фотоволтаиците бяха за липса на електроенергия.

    За зарядните ще се погрижи пазарната икономика. Тя не търпи празни ниши. След като има търсене, ще видите че до месеци а най-много година, зарядните станции в Норвегия ще се удвоят, а пазарния дял на електромобилите ще премине 50%.

    Липсата на зарядни е малка пречка, за чието решение е необходимо само малко време и нищо повече.

    Като заговорихме за манипулативни статии, в тази по незнайна причина, са "забравили" да споменат:

    "Неслучайно страната е лидер в сферата на електромобилизацията: 98% от електроенергията в страната са добива от хидроелектростанции, а ефектът за природата е неоспорим. Стимулирайки продажбите, властите изплащат сериозни компенсации на закупилите електромобил, което реално прави покупката на такъв автомобил изгодна сделка. "
    Дали ми липсва енергия и дали тя е мръсна?

    Коментиран от #20

  • 13 Ангел

    38 19 Отговор

    До коментар #7 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Всичко е един голям американски балон. Все пак откъде тръгна дизелгейт? От къде е Тесла?
    Все неща, които един нормално интелигентен човек ще свърже и анализира, стигайки до въпросното заключение. Няма да изпадам в подробности, колко замърсява електричката и двг, писано е много, но ако някой все още не е разбрал - ЕЛЕКТРИЧКАТА ЗАМЪРСЯВА ПОВЕЧЕ И ИЗЛИЗА ПО-СКЪПО ОТ ДВГ!
    Повечето от задълбочените анализи над електричките са именно от шведите и норвежците. Субсидията е спряна още от 2016година. За 2015 г. Има продадени над 15 000 тесли само в Норвегия. През 2016, след отпадането на субсидията бройката е под 20...
    Успех на стадото, което все още не знае къде живее и си мисли, че от него зависи нещо!
  • 14 Ангел

    22 16 Отговор

    До коментар #7 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Всичко е един голям американски балон. Все пак откъде тръгна дизелгейт? От къде е Тесла?
    Все неща, които един нормално интелигентен човек ще свърже и анализира, стигайки до въпросното заключение. Няма да изпадам в подробности, колко замърсява електричката и двг, писано е много, но ако някой все още не е разбрал - ЕЛЕКТРИЧКАТА ЗАМЪРСЯВА ПОВЕЧЕ И ИЗЛИЗА ПО-СКЪПО ОТ ДВГ!
    Повечето от задълбочените анализи над електричките са именно от шведите и норвежците. Субсидията е спряна още от 2016година. За 2015 г. Има продадени над 15 000 тесли само в Норвегия. През 2016, след отпадането на субсидията бройката е под 20...
    Успех на стадото, което все още не знае къде живее и си мисли, че от него зависи нещо!
  • 15 Ангел

    17 15 Отговор

    До коментар #7 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Всичко е един голям американски балон. Все пак откъде тръгна дизелгейт? От къде е Тесла?
    Все неща, които един нормално интелигентен човек ще свърже и анализира, стигайки до въпросното заключение. Няма да изпадам в подробности, колко замърсява електричката и двг, писано е много, но ако някой все още не е разбрал - ЕЛЕКТРИЧКАТА ЗАМЪРСЯВА ПОВЕЧЕ И ИЗЛИЗА ПО-СКЪПО ОТ ДВГ!
    Повечето от задълбочените анализи над електричките са именно от шведите и норвежците. Субсидията е спряна още от 2016година. За 2015 г. Има продадени над 15 000 тесли само в Норвегия. През 2016, след отпадането на субсидията бройката е под 20...
    Успех на стадото, което все още не знае къде живее и си мисли, че от него зависи нещо!

    Коментиран от #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Госпожицата​.

    20 2 Отговор
    До коментар 1
    На норвежецът годишната заплата ще му стигне за еднн но автомобил,на теб ще ти трябва доста да работиш за да си купиш нова в кеш
  • 18 бла бла

    29 23 Отговор

    До коментар #15 от "Ангел":

    Я пий хапчетата, че нещо пак те си в криза. Бъдещето е на автомобилите с ел задвижване, сбестойността им пада постоянно иколкото по масови стават, толкова по евтини ще бъдат, в монета се разработва инфраструктурата.
    Истината е, че норвежците са 200-300 години напред в бъдещето! Ние бедните чалгари тепърва предстои да износваме старите дизели на ЕС поне още 100 години.
  • 19 Kоце

    19 17 Отговор
    домашна станция за зареждане струва около 1000Евро
    по тази причина все повече марки трябва да пускат plug in
    и да спрат да ни тровят 20годишни дизеляци ......
  • 20 Зорлем

    22 6 Отговор

    До коментар #12 от "Еко талибан":

    Те хубаво ще се пробват да запълнят нишата с крайните зарядни, обаче отново опираме до едно "но", а именно, "но" в такъв случай ще започнат проблеми с подстанциите и преносната мрежа за високо напрежение. Много е вероятно ти да искаш и да можеш да си купиш зарядна станция, но електрото да ти откаже да ти отпусне допълнителна мощност.

    Да, ясно е, че и това се решава, но там парите и времето ще са още повече, т.е. решението не е така просто и лесно както ви се иска на "еколозите". То само с учене на екология и метеорология не става. От време на време си трябва малко съпромат и инженерство.

    Коментиран от #31

  • 21 AC DC

    24 6 Отговор
    Балканци(аз също съм българин), вие, от коментарите по-долу, трябва да знаете, че се намираме в едно от, по принцип, заспалите, ретроградни местенца на планетата земя, където силата още властва над разума, хипотетично. Не живеем в колиби, поне повечето от нас(Африка, части от Азия и тнт.(образно казано)) но, трябва да излезете от България, да идете до местата, които дърпат човешкия прогрес в момента, за да видите накъде духа вятъра. Като не ни харесва електомобила, масово продължаваме да си купуваме дизелов или бензинов мотор, никакви проблеми, но, ако, както се прогнозира, електромобилите станат масови в световен мащаб, ще стане нерентабилно, любимите ни марки, да прозвеждат за нас "дизели" и "бензини", тогава ще е интересно, но, със сигурност има доста петилетки до тогата, а може и да остане значителен сегмента на дизелите и бензините, дори след 100 години, who knows :) . Иначе, логиката е следната, пред човешкия прогрес не можем да застанем, той сам се движи, но природата, както сме я подкарали, може да издуха човешкия прогрес, защото променяме баланса, който даде възможност да се зароди живата природа, от която ние сме част) затова "белите нации", от доста време, налагат "зелена" политика, която обаче, не се разбира, а и не вирее при нас, ние още мислим за хляба си, което е напълно нормално.

    Коментиран от #110

  • 22 Колев

    4 3 Отговор
    Само един въпрос към всички:
    Какъв мислите, че ще е основния задвижващ агрегат на 90% от автомобилите след 20-25 години ?

    Не питам за захранващата система - дали батерии, гориво, водород или ако щете радиоактивни вещества.

    Питам за бутала срещу ел.двигател, т.е. за силовата машина ?

    Коментиран от #25

  • 23 onq s katЪra

    17 1 Отговор
    Коня още не се е появил, страх ме е да не е приритал нещо....
  • 24 Гост

    18 14 Отговор
    Дизеловите трактористи да не се обаждат без причина! Няма по-мръсно гориво от нафтата! Затова и нявсякъде я забраняват!
  • 25 Един

    13 19 Отговор

    До коментар #22 от "Колев":

    Колев, след 20-25 години буталата все още ще имат значителен превес пред тока. В най-добрия случай масови ще са хубридите, а те си ползват още добрия стар двигател с вътрешно горене. А до 20тина години негативите на тия електрошитни ще са излезли на яве, доста народ ще е изтрезнял и няма да има субсидии които да лъжат простолюдието ква голяма далавера е електричарката :)

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Колев

    15 6 Отговор

    До коментар #25 от "Един":

    Надявам се, че няма да се разсърдиш, че ти го казвам, но нямаш реален поглед над нещата.

    Не казвам, че ДВГ ще изчезне - той може да работи като генератор на ток например.

    Но да ми кажеш, че електромотор с единствени части два въртящи се лагера, без съединител и без трансмисия, няма да бутне ДВГ с 2000 части с трансмисия с още няколко стотин и съединител, е нереален поглед.

    Кое е по-надеждно - нещо с 6 уредби, 2000 части и още 2 механизма, или нещо с 2 движещи се части ?

    Коментиран от #30

  • 27 Зорлем

    12 5 Отговор

    До коментар #25 от "Един":

    Абе той Приуса тамън става тия дни модел на 20 години, пък като гледам не е като хибридите да са превзели моделната гама дори и на майка си Тойота, така че и тая крава с хибридите май се очертава да се окаже мъжка.
  • 28 Jack Bauer

    6 2 Отговор
    За си ги зареждат в къщи, като смартфона и електронната цигара ;-)
  • 29 Колев

    16 5 Отговор
    Развитието за последните 20 години не може да се сравнява с това което предстои.

    То не се случва линейно, а квадратично, че дори експоненциално - за следващите 5 години ще се развият нещата толкова, колкото за последните 20 например.

    Като пример електричеството съществува и се развива от 200 години насам, но за първите 180 хората са създавали и развивали съвсем основни системи постоянно и бавно, а за последните 20 - автоматиката и роботиката не се спират.

    Така че не е уместно да съдите за бъдещето по миналото.

    Коментиран от #38

  • 30 пинокио

    17 8 Отговор

    До коментар #26 от "Колев":

    И сега колелетата на много от ППСта се движат от електродвигател, ама той получава енергията си от дизелов или бензинов електрогенератор. Примерно големите кариерни самосвали, много от дизеловите локомотиви също се движат от елдвигател по-същата схема, дори през ВСВ е имало и танк пак с такова задвижване, елдвигателят е заместител на част от трансмисията, а не може да замести ДВГ освен ако токът не идва по жици, като при тролеите, но дори и така, като тръгнеш по жиците ще се убедиш, че другият им край е вързан за един много голям и много мръсен ТЕЦ.

    Коментиран от #33

  • 31 Еко талибан

    19 6 Отговор

    До коментар #20 от "Зорлем":

    В световен мащаб, един автомобил изминава около 18 хиляди километра годишно. Това са 50 километра на ден.

    Най-НЕикономичния електромобил за момента е кросоувъра на Тесла. За да измине 50 километра се нуждае от около 10 киловатчаса електроенергия.


    В момента по света се движат един милион електромобила. Ако всички те са толкова лакоми, на ден ще се нуждаят от 10 милиона киловатчаса

    Ако изведнъж българите ги перне лудостта, и изкупи всички електромобили по света за втора употреба още утре, ще са ни необходими допълнителни 417 000kW мощност, ако зареждането е разпределено равномерно в цялото денонощие. Ако ще се зареждат само на нощна тарифа, тогава вече ще са необходими 1 250 000kW.

    Следователно мрежата на България може да понесе още тази нощ, зареждането на всички електромобили по света. Тази опорна точка май отпада!

    Коментиран от #47

  • 32 Konq s onq

    10 4 Отговор
    Като забранът дизела има у мазето стари перални, вадат се електромоторите и на всеко колело по един, батерии от норвежкия битак и от БМВ дизел петичка ше си правим електричка
  • 33 Колев

    14 5 Отговор

    До коментар #30 от "пинокио":

    Това казвам. ДВГ има място в шосейните автомобили ЕДИНСТВЕНО като генератор в близкото бъдеще.

    Бутала които да завъртат директно колелата ще бъдат рядка гледка на предимно спортни и състезателни автомобили.

    Електродвигателите са много по-компактни, по-надеждни, по-лесни за управление, с по-малко тегло и обем и по-голям въртящ момент (огромен) за същата мощност, с по-малки неравномерности и инерционни моменти, и за капак са по-лесни и евтини за производство.

    Че и по-голям живот имат от ДВГ, много по-рядко им се прави основен ремонт, който всравнение с ДВГ е елементарен.

    Не се нуждаят от трансмисия, а само от един редуктор директно към диференциала, просто за да не се товарят по ток толкова много.

    Фен съм на ДВГ, обожавам технологията му и се възхищавам, и на ретро и предимно механични автомобили, и на съвременни мехатронни системи.

    Но просто трябва да се признае истината.

    Електрически двигател ще завърта колелата на всички масови автомобили след 20-25 години.

    Коментиран от #39

  • 34 Пламен

    13 0 Отговор
    Тя норвегия е страна износителка на петрол. Четох статия, в която се казваше, че страната влиза в криза (по тяхните твърдения!) от намаленото потребление и ниски цени на петрола. Шведските работници на нефтени платформи са се прибирали в страната си, както и, че Норвегия започва да харчи от резервите си. Не бързайте да ме хулите за мнението ми, направете справка в Гугъл. УСА-то не удря само Русия, ОАЕ, Венецуела и Саудитска Арабия с ниските цени на петрола.

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Работник

    10 18 Отговор
    Запалете си дизелчето или бензинката в гаража и изчакайте 10тина мин. май нема да ви е толко готино след това !
    Тия барутници ще превърнат територията ни в една огромна газова камера ! тъп народ-отровна държава...
  • 37 Ироничен

    4 7 Отговор
    Защо не се броим кой какво кара? Аз съм с ДВГ. Кой е с електрокар?
  • 38 Огледало

    11 4 Отговор

    До коментар #29 от "Колев":

    Е да де ама ти това правиш????
    Литиево-йонните батерии са на предела на развитието си така че ако не се появи нещо пикът е почти достигнат.

    Коментиран от #40, #46

  • 39 Глупости

    11 3 Отговор

    До коментар #33 от "Колев":

    Глупости , то това е факт от 100 години насам ел. двигателят е много по ефикасен и надежден от ДВГто и забележи това е факт и сега въпреки големият напредък на ДВГто и почти нищо пипнато по ЕЛ. двигателят.
    Основният проблем е батерията и докато той не се реши никой не е толкова тъп да кара ел. кола с резервоар за петрол?????

    Коментиран от #41

  • 40 Колев

    7 6 Отговор

    До коментар #38 от "Огледало":

    Пак пропускаш, че аз не коментирам гориво срещу батерии.

    Не коментирам захранващата система.

    Коментирам ДВГ срещу електродвигател, като машината, която завърта колелата.

    Докати е такава темата, оставям настрана с какво се задвижва силовата машина, ако ще и на въглища да е.

    А после коментирам и захрабващата част.

    Батериите не са бъдещето, те просто ще се зареждат от ДВГ/станция/ел.мрежа/ВЕИ.

    Бъдещето е повече от ясно, че е в най-чистото гориво на тази земя - водорода, изгарянето/съединението с О2/ на който образува само и единствено водни пари.

    Коментиран от #43, #44

  • 41 Колев

    4 4 Отговор

    До коментар #39 от "Глупости":

    Колега, казваш "глупости" и веднага потвърждаваш същото за надеждността и предимствата на ел.двигателите, които и аз казвам, сигурен ли си, че нещо не се обърка ?
  • 42 don40

    4 4 Отговор
    Горките, живи да ги оплачеш!
  • 43 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #40 от "Колев":

    След толкова изписани глупости от екофашисти и електрофили, единственото мнение, което си заслужава да се коментира, е твоето.
    Но сам си написал, че горенето на водорода е бъдещето, а това горене в двигател с външно горене ли ще става?
    Нали пак ще е ДВГ?
    Няма да ми омръзне да повтарям, че за мен електромобилите имат два недостатъка към момента - батериите и огромното електромагнитно поле на едни 60-70 и дори 100 kW батерия и електромотор, което ще се намира в непосредствена близост до пасажерите.

    Коментиран от #51

  • 44 Огледало

    6 2 Отговор

    До коментар #40 от "Колев":

    Колев не те разбирам, батериите не са бъдещето но ще се зареждат от нещо си?????
    Напротив батериите са бъдещето но не литиево-йонни.
    Докато не стане факт ДВГто ще си остане господар.
  • 45 Еколог

    2 1 Отговор
    Това го чакаме в БГ цял живот. Автовозите вече ги пълнят за двоен курс, сигурен съм!
  • 46 Втори

    5 6 Отговор

    До коментар #38 от "Огледало":

    "Е да де ама ти това правиш????
    Литиево-йонните батерии са на предела на развитието си така че ако не се появи нещо пикът е почти достигнат."

    Кой предел е достигнат, че да говориш за пик в развитието?

    1.Енергийната плътност от години се повишава линейно с 11 Ватчаса на килограм годишно и продължава да се увеличава.

    2. В следствие на първото, капацитета и съответно пробегът на автомобилите се повишава линейно.

    3. Вътрешното съпротивление с всяка година намалява, което позволява по-бързо зареждане без загряване и повече цикли заряд разряд.

    4. За разлика от предишните точки, по които тренда е почти линеен, цената на батериите пада експоненциално. Само за шест години, цената на батериите е паднала с 80% и продължава да пада рязко. Именно падането на цената изчакват всички автомобилни производители, за да започнат масово производство, на цени по-ниски от бензиновите аналози.

    5. Колкото по-ниска е цената, толкова повече се търсят батерии, не само за електромобили, а и за енергетиката. Затова се изграждат нови и нови фабрики за батерии. Само фабриката на Тесла удвои световното производство на батерии. Дори без усъвършенстване на технологиите, само заради мащаба на производството цената на батериите ще падне още.

    По коя от точките смяташ че е достигнат пикът?
    За какъв Предел говориш, когато повечето анализатори казват, че това е само началото. Най-доброто все още предстои, с откриването на нови технологии, които да направят развитието скоко

    Коментиран от #48, #49

  • 47 Зорлем

    9 2 Отговор

    До коментар #31 от "Еко талибан":

    Ех, аз като разправям, че някои неща не са за счетоводители и други "хуманитаристи" не се шегувам. Добре, че строителните инженери не работят по твоята методология със средни стойности, че тухла върху тухла нямаше да останат.

    Айде, за домашно да проучиш колко киловата е един обикновен битов абонат, и колко трябва да стане, за да може да се зарежда ел. автомобил "в гаража". После вече ще пробваме да го умножим по броя на гаражите на вашата улица, които сте вързани към един трафопост и ще видим коя опорна точка остава и коя не, става ли?

    Коментиран от #57

  • 48 Огледало

    7 6 Отговор

    До коментар #46 от "Втори":

    Ти май не можеш да четеш говорим за литиево-йонни батерии а не за нови технологии!!!!!

    Та я да видим кое напредва ама не само като реклама?

    1.Цената? Еми че тя половината от цената на колата е на батерията моля те.
    2.Време за зареждане? 12 часа:) или на суперчарджър за 2 часа или някакво хипер зарядно с супер дупер охлаждане дето още го няма.

    Вътрешното съпротивление намалявали и затова се зареждала без загряване:) еми вземи малко прочети закона на ом да видиш кое точно загрява.Значи аз ако дам на късо и нищо няма да се загрее?

    Аз пък ти какзвам че това не е бъдещето ще поживеем и ще видим, други ще са батерийте.

    Коментиран от #66

  • 49 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #46 от "Втори":

    Абе пич, толкова глупости изписа, че чак започвам да те съжалявам. Съжалявам те, че продължаваш да пишеш с различни никове, като пълен шизофреник!
    И цялото ти мнение е една голяма измислица.
    Най-хубавото предстояло - толкова "инженерно" звучи, че няма смисъл да се коментира!

    Коментиран от #78

  • 50 Vasik Atanasova

    5 2 Отговор
    на никой не му трябва миксери
    само V 8 мощни бензинови мотори
  • 51 Колев

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    А защо не и с външно горене. Чувал ли си за двигател на Стърлинг:

    1. КПД до над 60%
    2. Горивната система е отвън - може да се заменят бензинова, дизелова, газова, метанова, водородна една с друга
    3. Огромен въртящ момент още в ниския диапазон от обороти
    4. Липсва всякакъв газоразпределителен механизъм, защото няма клапани и не се нуждаят от такъв
    5. Поради липсата на ГРМ практически имаш огромен диапазон на скоростта - до над 20 000 об/мин в натоварен режим
    6. Много по-лесен за изработване и сглобяване, за основен ремонт, много по-дълготраен
    7. Може да работи със СОЛАРНА енергия. Виж генераторите в Невада - Стърлингови машини с оптични фокусатори
    8. Може да работи при екстремно ниски или високи температури - и за капак се нуждае от 5-7 градусова разлика между топлия и студения топлообменник за да потегли. Вече за да го натпварваш да извършва работа ти трябва и повече.

    Това е един неразвит шедьовър

    Пример: https://youtu.be/CDCTANU8Tfk

    Коментиран от #52

  • 52 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Колев":

    Един бърз поглед в уико-то показва, че всичко написано от теб е грешно!
    1. КПД до 40%.
    2. Горивната система е отвън, защото е двигател с ВЪНШНО ГОРЕНЕ, като парната машина.
    3, 4, 5 и 6 са спорни. Единствено се препоръчват до 130 к.с.
    7. Тук не сме Невада и климатът и слънцегреенето са други!
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB_%D0%BD%D0%B0_%D0%A1%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B3
    Нещата не са толкова прости. То и ванкеловия двигател е уж много хубав, но не се наложи.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Колев

    4 1 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Защо вместо уикито не отвориш учебник по топлотехника и термодинамика.

    Или по-добре някое практическо ръководство по това.

    В уикито всеки влиза и пише каквото си иска, понякога заради конкретен случай се слага всичко оод един общ знаменател - като това за КПД до 40%.

    Можеш да намериш видеоклипове, в които измерваха и изчисляваха практическо КПД над 50%.

    Спомням си, че още в техникума преподавателите ни казаха, че уикипедия и професионалист в едно изречение не се събират.
  • 54 Колев

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    И изгледай видеото което сложих, щом се съмняваш - там хората наистина пускат двигателя в ход само чрез слънцегреене.

    Това не е приложимо директно в автомобила, но пък е вариант за генератор, което е по-добре от нищо
  • 55 Колев

    3 0 Отговор
    А и двигателя на Стърлинг е измислен далеч след парната машина и няма НИЩО общо с нея - нито като устройство, нито като принцип на работа.

    Единственото общо е, че е топлинна машина катоннея, и толкоз.
  • 56 Гост

    1 4 Отговор
    Дадох пример с ванкеловия двигател. Направи си сам паралела - ако стърлинговия двигател за 200 години не е приложен масово в автомобилите, значи не става и точка!
    Какво има да умуваме?
    Пък уикипедия дали е достоверна или не, не мисля, че точно ние ще я съдим. Достатъчно е, че хората са си направили труда да синтезират информацията и се стараят да е сравнително вярна!
    Тук говорим, че електричките явно не са истинското бъдеще. Вече казах няколко пъти защо мисля така.

    Коментиран от #59

  • 57 Еко талибан

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "Зорлем":

    "Айде, за домашно да проучиш колко киловата е един обикновен битов абонат, и колко трябва да стане, за да може да се зарежда ел. автомобил "в гаража". После вече ще пробваме да го умножим по броя на гаражите на вашата улица, които сте вързани към един трафопост и ще видим коя опорна точка остава и коя не, става ли?"

    Става разбира се! Един обикновен контакт, какъвто имаш във всяка от стаите в дома ти, е проектиран за 16 ампера ток. Следователно осигурява на зарядното ти мощност от 3,68 киловата.

    Като сметнах по-горе, за дневния пробег, са необходими 10 киловатчаса, които със тази мощност, могат да се заредят за по-малко от три часа.

    За 8 часа нощна тарифа, може да заредим 30 киловатчаса от този най-обикновен контакт, което да ни осигури 150 километра пробег.


    Ако искаме да заредим на нощна тарифа С по-малка мощност, може да зареждаме 8 часа с ток 10А и мощност 2,3kW - мощността на един бойлер, осигуряваща 90 километра пробег.

    Какъв е проблемът с инсталацията? Кой няма бойлер и кой не го ползва ежедневно? Както виждаш зареждането заема само 10% от инсталираната мощност, дори всички електромобили да зареждат едновременно, което по Законът на вероятностите никога няма да се случи.

    Виждаш ли някакви грешки в сметките? Както казват, когато фактите говорят и троловете мълчат!

    Коментиран от #64

  • 58 САRmyCAR

    2 2 Отговор
    Има ли пазар за коли на ток втора употреба(над 3 г.и над 200К км.)
    ..някъде по света?
  • 59 Колев

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    То и електродвигателят е измислен преди ДВГ, но тенденцията е да го измести като силова машина.

    Колелото се върти, току виж утре се окаже, че бъдещето е в някоя съвсем друга и проста забравена технология.

    А сравнителната вярност на уикипедия просто няма да я коментирам - нито един инженер или техник не съм видял да ползва уикипедия, за да върши работата си, както и всички от тях са против това!

    Има си източници за професионалистите.

    Коментиран от #61, #62

  • 60 Логично

    6 3 Отговор
    Пазара на електромобили се развива по-бързо от очакваното,като това води до недостиг на инфраструктура. Скоро ще направят бързозаменяеми батерии ,които ще са винаги заредени и това ще облекчи положението. Както си сменяте празна бутилка с газ за пълна,така ще стане и с батериите. За тези които си мислят че електромобилите няма да превземат цивилизования свят (и то до 10 год.) ще им дам един пример - На първите автомобили с пара и ДВГ се е гледало с насмешка(точно от екперти като вас) и са ги надбягвали с коне,че и конете са побеждавали. Добре дошли в 21 век.
  • 61 Огледало

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Колев":

    Ама ти така и не можа да направиш разликата между:
    ДВГ-ЕЛ МОТОР

    Батерия/ток - резервоар за гориво/бензин

    Когато направиш разликата и ги събереш заедно ще разбереш къде бъркаш.И между другото като цяло ел. мотора е много по разпространен от ДВГ (не броим само превозни средства).

    Коментиран от #69, #71

  • 62 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Колев":

    Ти чете ли статията под която коментираш?
    Електричките ли ще изместят ДВГ? Ама тук е пълно с гадатели.
    За какви инженери ми говориш изобщо?
    Да не би да изчисляваме с троен интеграл обем на тяло?
    Хайде стига псевдо доводи!
  • 63 босе

    5 1 Отговор
    Търся ел трактор с еквивалента мощност 400 к.с.,офертата ми е 280 000 лв.Предложения?
  • 64 Зорлем

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "Еко талибан":

    Сметките ти са чудесни, но изходната ти точка е куца с осредняването на пробезите и поради това тези 10 киловата на ден са непрактични в живия живот. Опитах се да ти обясня, че съораженията не се проектират за средни, а за пикови стойности, но ти упорстваш.

    Ето защо 30-те ампера (или най-много 60-те), които имаш вкъщи не стават за използваемо зареждане на автомобил. Най-малкото като включиш да зареждаш колата докато работи бойлера и жена ти готви нещо на печката нещата стават доста "на кантар" за предпазителите.
  • 65 Еко талибан

    5 2 Отговор
    Нека видим дали съм разбрал правилно. Смяташ че ползване на 10% от проектната мощност през нощта на нощна тарифа, ще повреди електроинсталацията ти и тя не е предвидена за такава мощност?

    Смяташ, че ако в този момент, се зареждат всички електромобили на света в българската електропреносна система тя ще се натовари?

    Нека ти припомня, че освен пикови товари, в електротехниката има и термин наречен коефициент на едновременност.

    Ако не вярваш че е така, моля те Събери всички ампери които виждаш на апартаментното си табло и ги сравни с главния предпазител, който обикновено е 50 ампера. На моето апартаментно табло има 8 предпазителя по 16 ампера, два по 6 и един 20 за готварската печка, която е с обща мощност над 10 киловата.

    Общо стават 160 ампера при главен предпазител 50 ампера, именно заради коефициента на едновременност.

    Не знам за твоята жена, но моята не готви през нощта на нощна тарифа. Поне да беше казал за някой отоплителен уред през зимата, за да има смисъл от поста ти. Само че зарядното на колата изразходва по-малко електроенергия отколкото една духалка!
  • 66 Втори

    8 41 Отговор

    До коментар #48 от "Огледало":

    Не знам защо въобще се занимавам да отговарям на пълни профани!

    Такива които не знаят, че тазгодишния модел на Nissan Leaf се предлага на по-ниска цена с два пъти по-голяма батерия.

    Такива които не знаят, че най голямата батерия на Тесла преди 3 години, беше 75 киловатчаса, а от миналата година има 25% по-голям капацитет. Колко ще е догодина, Ще видим след няколко месеца.

    Такива които не знаят, че от началото на годината, Тесла започна да произвежда новите си батерии, които са с по-голяма енергийна плътност на по-ниска цена, благодарение на които могат да си позволят да продават модел 3 на 35 хиляди долара.

    Това на което му казвате реклами, хората го карат от доста време. Вие си живеете в собствения свят и си мислите, че прогреса ще спре, ако лично не го одобрите. Мислете си, повече няма да ви преча.

    Коментиран от #67

  • 67 DARK

    7 40 Отговор

    До коментар #66 от "Втори":

    Остави ги да си карат нафтовата кошляци 3-та ръка незнам какво му обясняваш на това племе де си е държало на каручката по времето на автомобилите.Добре , че е ЕС с еко нормите за да могат да карат 10-15 годишни таралясници за без пари вместо 30 годишни ръждиви съветски кочини и пак да зеят кфи са разбирачи и как Жигулата е много добра.

    Коментиран от #68

  • 68 Soviet

    20 2 Отговор

    До коментар #67 от "DARK":

    ЩЕ СИ КАРАМ КАКВОТО ИСКАМ !!!!!!!
  • 69 Колев

    7 1 Отговор

    До коментар #61 от "Огледало":

    Хората от отдавна са ги събрали заедно в хибридите и Plug-in-ите.
    Не откриваме топлата вода
  • 70 Mercedes-Benz

    11 5 Отговор
    Електрическите боклуци трябва да изчезнат, защото не са това, за което ги представят зелените лумпени и юпита!
  • 71 Колев

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Огледало":

    Няма да изчезне ДВГ. Поне не в скоро време.
    Просто в най-скоро време всички шосейни масови автомобили ще се задвижват от електромотор, а той откъде ще си получава мощността, е друга тема.
    И това е сигурно. Съжелявам ако не ви харесва. И аз харесвам ДВГ като задвижващ агрегат, но това е положението.

    Ако някой не е съгласен, да му дам телефона на арменския поп да се оплаче
  • 72 Колев

    2 1 Отговор
    ДВГ ще бъде най-много генератор.
  • 73 XAXAXA

    7 4 Отговор
    По-голяма глупост от статията може да бъде само обявяване на края на света. Няма смисъл от глупави, неверни, изпреварващи статии. Тепърва ще виждаме възхода на електромобилите.
  • 74 BOSS

    1 2 Отговор
    Някой може ли да ми обясни зимата (В БГ е 4 месеца) с какво ще се отоплява купето на електромобила при -20 гр.?

    Коментиран от #75, #76

  • 75 Христо

    2 1 Отговор

    До коментар #74 от "BOSS":

    Калориферче от кауфланд дето се захранва от запалката ;) Те си имат заводска отоплителна система.
  • 76 Обуй се босия

    4 3 Отговор

    До коментар #74 от "BOSS":

    То бива да си бос по някоя тема, но чак пък толкова! Не е срамно да не знаеш нещо за електромобилите, но не знаеш ли къде е Норвегия? След като в страната им се движат най-много електромобили в целия свят, а те са северна държава с дълга зима, въпросът ти е най-малкото глупав! Климатикът на автомобила, с тази голяма батерия, може да работи 100 часа преди да се изтощи батерията.

    Твоят автомобил колко време може да работи на място с един резервоар за да ползваш парното? Какво ще се случи с двигателя, който не е проектиран да работи на малки обороти толкова време?

    Можеш ли да си пуснеш парното да загрее купето през мобилно приложение, още докато си в леглото? Това го може почти всеки електромобил. Ако през това време е включен да се зарежда, загряването ще стане от електрическата мрежа, а не от батерията.

    Коментиран от #77

  • 77 Дизелджия

    3 3 Отговор

    До коментар #76 от "Обуй се босия":

    Преди да обуваш хората, погледни решенията за отопление на конвекционалните автомобили - кеф ти суха, кеф ти мокра печка, кеф ти Ebersprächee, кеф ти Webasto. Сухите харчат около 50-60 милилитра на час, нядявам се можеш сам да сметнеш за колко ще изкара един 60 литров резервоар.. А да имат и дистанционно с което я командваш от леглото прозореца или новите през телефона!

    Коментиран от #79

  • 78 Поредния ник

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Разбирам, че си трол, но пиша това за останалите:

    "Според главния изпълнителен директор на Proterra електрическите автобуси вече са по-евтини от тези задвижвани с дизелови двигатели и биха могли да доминират на пазара в рамките на следващите десет години."

    Коментиран от #86, #95

  • 79 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #77 от "Дизелджия":

    Ти имаш ли такава печка в личния си автомобил? Колко от твоите познати имат такива печки?

    Почти всеки електромобил може да си включи отоплението дистанционно, като това си е фабрично решение, а не екстра.

    Освен това, печката за която говориш може да се инсталира и на електромобил, ако това е необходимо.
  • 80 ОтличникаОтПсиходиспансера

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ми толкова си може соросоидчето списвало този антиглобалистичен пасквил. Електротехника - електрически коли - за него е все електро нали ?
  • 81 123

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Колев":

    Технологията на захранване с батерии и този вид ток.
    Отдавна сме изхвърлили едисоновия ток от професионалното ползване на този ресурс.

    Коментиран от #83

  • 82 456

    4 1 Отговор
    Я пак? Към каква технология се връщаме? Повечето тук разправят, как се чака нова технология, за да станели пълноценни електромобилите, за да се зареждат по-бързо и да имат по дълъг пробег, а ти говориш че това било технология от преди 100 години.
    Последно кое е вярното?

    Според автомобилните производители, технологията ще се развие в бъдещето 2022 година, а не в миналото както ти твърдиш.
  • 83 Ха ха

    2 4 Отговор

    До коментар #81 от "123":

    Поредният пенсионер, който иска да блесне със знанията си от училище.

    За твое съжаление и наша радост, светът се променя, технологиите също. Правият ток не само, че се използва професионално, а използването му расте с всяка година.

    Фотоволтаиците произвеждат прав ток

    Вятърните генератори произвеждат прав ток

    Съхранението на енергия в мрежата се извършва в батерии с прав ток

    Все повече професионални електроинструменти се захранват от батерии, вместо от мрежата

    Произвеждат се автобуси, камиони, трактори и дори 100 тонни кариерни самосвали на батерии


    Изграждат се все повече правотокови далекопроводи.

    Предвиждат се правотокови сградни инсталации

    Кое от тях не е професионално използване на Едисонов ток?

    Коментиран от #84, #85

  • 84 АCDC

    4 1 Отговор

    До коментар #83 от "Ха ха":

    Абе ти нормален ли си или не???

    Ти знаеш ли примерно тесла какъв мотор използва?? Що ли е такъв като батерията му е до гъза и се мъчи с този инвертор а???

    Правотоков далекопровод, може ама ти си купувай ток от него а не да го субсидираме всичките, защото знаеш ли какви ще са загубите, щото то си трябва високо напрежение как ще го направиш бе умнико.

    Правият ток може да го използваш само да си изпържеш мозакът е за това става.

    Коментиран от #88, #91

  • 85 123

    2 1 Отговор

    До коментар #83 от "Ха ха":

    Идеята за автомобилите на батерии ще изчезне като Бетамакс.
    Бъдещето е на автомобили с автономни горивни клетки - я на студен ядрен синтез, я на водород, я на нещо друго...
    Всичките изброени от тебе източници на ток са скъпи, неефективни, неудобни и гротескни.
    Но, не се притеснявай, в модата е така - всичко ново е добре забравено старо. Аз поне съм се образовал в училище, а ти явно от телевизора...
  • 86 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #78 от "Поредния ник":

    По-добре да беше показал пробега на този автобус , повече щеше да направи впечатление на динозаврите от умиращата ДВГ-ера , а именно : 1772 км , с едно зареждане за 12 метров автобус !!!
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2216-rekord-za-nai-dulug-probeg-s-edno-zarejdane
    А на големите специалисти , ако могат да четат ще изброя :
    ВСИЧКИ големи производители обявиха ОФИЦИАЛНО , че до 4-5 години ще електрифицират цялата си гама модели ! Това значи , че това е официално решение взето от управителните им съвети , със съответните осигурени финанси и производствени графици , тоест за тези компании със сила на закон , а не махленски клюки !
    Законите и на ЕС и на САЩ говорят за МПС с НУЛЕВИ ЕМИСИИ , а не за хибриди , мибриди , двг-генератори и тем подобни глупости !!!
    Дали на вас ви харесва или не , ама на никой не му дреме , защото и без това сте "вторичен" пазар и ползвате това което вече е изхвърлено от първичния .
    Така , че имате още 10 , максимум 12 годинки да си потъркаляте старите кюмбета , след което искате или не ще се качите на електромобили или на метрото , по-ваш избор !!! Капиш ??!!

    Коментиран от #89, #96

  • 87 гост

    3 2 Отговор
    Ааа , да и някой тука се чудеше що Мъск казал , че камиона на Тесла може да има и по-голям пробег от дизелов , да прочете горната статия за автобуса , само че просто не е нужно да има такъв пробег и 400-500 км е предостатъчно и то с много по-лека , по-евтина и и по-бързо зареждаща се батерия . А честито на "дизелаците" !
  • 88 Ха ха

    1 1 Отговор

    До коментар #84 от "АCDC":

    "Ти знаеш ли примерно тесла какъв мотор използва?? Що ли е такъв като батерията му е до г.за и се мъчи с този инвертор а???"

    Личните обиди няма да те направят по умен!

    Тесла не е единственият производител! Лично те са направили избор на асинхронен двигател, защото няма нужда от скъпи неодимови магнити, но да речем BMW са избрали BLDC електродвигатели за своите електромобили, а много останали производители също. Важното е че всички електромобили се захранват с прав ток, за който ти твърдеше че не се използва!

    Ако знаеш е принципът на работа на инверторите, щеше да знаеш, че каквото и да е захранващото напрежение, дори монофазно 230 волта 50 херца, инверторът го изправя, а след това прави от него трифазно напрежение, с различна честота.

    Контролерът между батерията и двигателя няма как да се избегне независимо от вида на захранване на електродвигателя.

    Коментиран от #90

  • 89 Злобар

    3 2 Отговор

    До коментар #86 от "гост":

    Абе гост какво да му гледаме на клипа?
    Показваш ни някакъв рекорд в идеални условия че то така една инсигниа може да гори 2/100??
    Ама минавал 1772 км еми аз ако сложа на москвича един 500кг резервоар даже ще измине повече, ама колко кг. е това чудо не казват 46 пъти по тежко от предната кола???
    Батерия 660 кВтч колко тежи това ще ни кажеш ли?
    А колко часа се зарежда до пълен капацитет има ли данни да прочетем някъде.
    Примерно аз искам да си го купя дай да видим ТТ данните???

    Никой не е против електричките обаче тази злоба в теб от къде я насъбра бе човек?
  • 90 ACDC

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "Ха ха":

    1. Къде видя лични обиди ти си някакъв особняк.
    2.Какво БМВ къде са тея на картата на електричките???
    3.Като не ти харесваТЕСЛА вземи нисан лийф а изненада отново батерия и инвертор DC/AC и AC двигател що така?
    4.Електромобили захранвани с прав ток??? ама този прав ток докаран до чарджера променлив що така хаиде се върни в училище да прочетеш за загубите и пак ела.
    5. За инвертора няма да коментирам, просто чети повечко.
  • 91 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "АCDC":

    " Правотоков далекопровод, може ама ти си купувай ток от него а не да го субсидираме всичките, защото знаеш ли какви ще са загубите, щото то си трябва високо напрежение как ще го направиш бе умнико."

    Аз за разлика от тебе не претендирам да съм толкова умен! Има доста по-умни хора от мен, от тебе надали, които са изграждали, изграждат и ще продължават да изграждат правотокови далекопроводи за високо напрежение HVDC(High Voltage Direct Current)

    Изграждат ги не защото са толкова тъпи, а именно защото загубите при тях са най-малки за голямо разстояние! Е напрежението не са кой знае колко високи, само 500 киловолта, но опитват и с 800. У ваше село далекопровода с повече ли е?

    Не е лошо когато започнеш да спориш с някой, първо да се информираш за да не се излагаш!

    Статия от 2010 година:

    "Основният въпрос, който стои пред Европа според идеолозите на супермрежата, е как да се интегрират сегашните преносни системи с огромния потенциал на възобновяемата енергия и растящата потребност на Стария континент от електрическа енергия. Оказва се, че HVDC технологиите са отговор на повечето от проблемите. С помощта на високоволтовите преносни системи на прав ток (high voltage direct current – HVDC) може да се пренасят огромни обеми енергия на големи разстояния. Така например пиковото потребление във Великобритания може да се задоволи от излишна вятърна енергия, генерирана в Германия, и обратно. Слънчевият ден в Испания може да означава по-евтин ток в Норвеги

    Коментиран от #99

  • 92 Илиев

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Да ти търся ли на колко години е технологията на ДВГ-тата, или можеш и сам да търсиш в Google?

    Коментиран от #94

  • 93 Ха ха

    2 0 Отговор
    1. Ако когато ти говорят така:

    "Абе ти нормален ли си или не???

    ... как ще го направиш бе умнико...

    Правият ток може да го използваш само да си изпържеш мозакът е за това става."

    Се радваш и се гордееш със себе си, за мен подобно отношение е обидно?

    2. Аха, разбрах, от bmw не са професионалисти и затова използват правотоков двигател .

    4. А кой ти каза че е задължително зареждачки те да са захранени с променлив ток, още повече пък от мрежата? Tesla има зарядни които се захранват единствено от слънцето и съхраняват енергията си в батерии. Смятат да направят повечето си зарядни станции на този принцип.

    Ако все още не си прочел нещо за HVDC мрежите, те съветвам да прочетеш преди да напишеш следващото си мнение по темата.

    За едно и също напрежение, правотокова мрежа може да пренесе повече енергия, отколкото променливотокова. Загубите при преноса също са по-големи при променливотоковата.

    За едно и също сечение на кабел, може да се пренесе повече енергия с прав ток отколкото с променлив.

    5. С кое точно не си съгласен за инвертора? Бъди по-конкретен, както съм конкретен аз, а не приказвам общи приказки!
  • 94 Не търси това

    1 0 Отговор

    До коментар #92 от "Илиев":

    Недей търси кога е произведен първия двигател с вътрешно горене, а по добре потърси разликата между думите

    ТЕХНОЛОГИЯ и КОНЦЕПЦИЯ

    И помисли кое точно са измислили преди един век? Технологията за производство на съвременни двигатели или концепцията на ДВГ?
  • 95 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #78 от "Поредния ник":

    Олеле, аз съм бил трол - хахахаха
    Крадеца вика, дръжте крадеца!
    1000 ника да смениш, пак си личи, че си този който отричаше закона на Ом и който не знае елементарни неща в електротехниката!
    Карай си миксера и не ми давай наклон аз какво да харесвам.
  • 96 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #86 от "гост":

    Ало, фашиста, я се успокой малко! Прочети статията и пак се плюнчи!
    Ще ми налага какво да карам, я се скрий някъде с идиотщините си!
  • 97 Поредния ник

    1 1 Отговор
    Виж как позна кой съм. Само че ти за пореден път се държиш като трол, като изопачаваш фактите.

    Не съм аз този който отрича закона на Ом за цялата верига. Ти си този, който отрича че батериите имат вътрешно съпротивление, което участва във формулата на Ом. Отричаш не отричаш това е факт, а когато фактите говорят и боговете мълчат.

    Ти си този който, вместо с цифри и с факти, се аргументира с обиди към останалите. Точно това е поведението на троловете, което няма нищо общо с никовете, които могат да се сменят, като заглавия и описание на мнението.

    Следващият път ако искаш някой да те приеме сериозно, се аргументирай с цифри и факти, а не с обиди и лично отношение, което няма нищо общо с коментирания казус!

    Коментиран от #98

  • 98 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #97 от "Поредния ник":

    Боже какъв наглец си само!
    Бях ти постнал толкова формули и статии, че направо е безобразие да кажеш, че съм бил голословен!
    Как не те е срам да ми говориш за обиди, като ти освен, че не ползваш АБСОЛЮТНО НИКАКВИ ФАКТИ, пишеше за лудници и какви ли не още идиотщини?!
    Ако си забравил, ето колко е вътрешното съпротивление на 50 Ah акумулатор - ОГРОМНИТЕ 0,01 ома: http://www.zxz-battery.eu/bg/index.php/polezno.html
    Сега разбирам колко сте зле всичките ДВАМА защитници на електричките! Пишете с различни никове, за да внушавате множество и цялата информация е напълно лъжлива и антинаучна - типични ТРОЛОВЕ!!!
  • 99 ACDC

    1 1 Отговор

    До коментар #91 от "Ха ха":

    Незнам аз съм от село и там минават само AC далекопроводи, що в твойто село как е?
    А в селото Европа как е тъпите европейци и те ли така?

    Ама някъде биле използвали нещо си, еми използват го ама виж процентно как стоят нещата.

    Също прочети колко продава Тесла, колко Нисан и после колко БМВ.

    За обидите може и да съм прекалил малко.

    Коментиран от #101

  • 100 Ом, Законът на Ом

    1 1 Отговор
    "Наистина преставам да се занимавам с глупостите ти, щом казваш, че не може автомобилен акумулатор да има 200 ампера на 0,06 ома. Ти просто нищо не раэбираш и много държиш да се излагаш"

    Продължаваш ли да държиш на това си мнение ?

    Да ти припомня условията:

    Батерия с напрежение 12 волта.
    Съпротивление 0,06 ома

    Свързваме ги и мерим тока, който според тебе е 200 ампера, а според мен по-малко.

    Кой от двамата е прав? Давам ти последен шанс да се поправиш, преди да ти кажа точната цифра и да приключим с този сапунен сериал.

    Коментиран от #102

  • 101 Съгласен?

    1 1 Отговор

    До коментар #99 от "ACDC":

    Коментарите ми бяха в отговор на този пост
    "Технологията на захранване с батерии и този вид ток.
    Отдавна сме изхвърлили едисоновия ток от професионалното ползване на този ресурс."

    Правия ток е навсякъде около нас и използването му се увеличава а не се намалява както твърди 1 2 3.


    Надявам се че ще се съгласиш с мнението ми?

    Освен това, предполагам си съгласен, че с прав ток загубите са по-малко отколкото с променлив за едно и също напрежение?

    Аз съм съгласен че преобразуването на правия ток при високи напрежения е по-скъпо, отколкото трансформатора за променливия ток.

    За ниски напрежения промяната на напрежението, е еднакво, дори понякога по-евтино и с по-малко загуби при правия ток, отколкото с трансформатор. Неслучайно повечето битова техника вече е захранена с импулсно захранване, а не с трансформатор.
  • 102 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #100 от "Ом, Законът на Ом":

    Трудно може да се намери по-нагъл, по-безочлив и по-глупав от теб!
    Ясно е, че си сменяш никовете като носни кърпички, защото не правиш разлика между ток и напрежение и хората те разбират веднага колко ти е акъла!
    Ето какви глупости си писал под ника "Има начин": https://fakti.bg/avto/249330-nama-dostatachno-tok-za-elektricheskite-koli?mobile_full_version=1
    Ето, как продължаваш да спориш за неща, които не разбираш: https://fakti.bg/technozone/250697-toyota-razrabotva-bateria-koato-se-zarejda-za-minuti
    Да не говорим за идиотщините ти, за това какъв излъшък на електроенергия имало, след като официално зимата сме имали потребление на ток от почти 8 000 мегавата!
    Но какво да обяснявам повече на човек, на който и 100 линка и клипове за фундаментални неща в електротехниката да пуснеш, пак ще продължи да пише кретенизми!
    Давай, продължавай да тролиш с различни никове и опашати лъжи!
    Всички вече те разбраха какъв смешен трол си!
  • 103 Кой е трола, a?

    1 1 Отговор
    Вместо да продължаваш да обиждаш Кажи просто колко ампера ток ?

    Продължаваш ли да твърдиш че са 200 ампера?

    Следващият пост вместо 200 думи просто напиши едно число!

    Не ти стиска нали, Това ще е конкретен факт, който лесно може да се провери с една формула, а ти се аргументираш само с обиди и лъжи!

    Много добре се вижда Кой не знае закона на Ом!

    Коментиран от #104

  • 104 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #103 от "Кой е трола, a?":

    Колко пъти трябва да ти го пиша? Достатъчно линкове съм дал, какви тъпотии си написал!
    175 ампера излиза ако го смятаме с обикновен акумулатор, защото с калциеви излиза почти 200 ампера. Пък ти твърдеше, че няма как да достигне дори 100 ампера.
    Дори и клипче съм постнал, да видиш, че от 45 Аh акумулатор, на стартера измерват 150 А.
    Хайде сега ме обори с факти, засипи ме с конкретика, както всъщност НИКОГА НЕ ПРАВИШ, а само голословиш и се излагаш!
    Ти си един изпаднал търговец на смешни соларни панелчета, който се чуди по цял ден какво да прави.
    Искрено те съжалявам!
  • 105 Еврика?

    1 1 Отговор
    Не мога да повярвам! Най-после позна правилния резултат. Сега ако вземеш да ми дадеш един линк, и номер на мнения, в което си споменал 175 ще взема да ти се извиня!
  • 106 Гост читател

    3 3 Отговор
    40 процента от колите са на ток? Малиии, тия са на светлинни години от нас/и то напред/
  • 107 само питам

    3 0 Отговор
    Зрелището го видяхме, но къде е хлябът, о прости ми народе??????
  • 108 Shmeker

    5 2 Отговор
    То точно тия идиоти бяха са набалбукали с LEAF, дето изкарва 160 км пробег. Ама като пуснат печките на макс, щото там си е Норвегия, сигурно не минават повече от 80.
  • 109 Марио

    5 2 Отговор
    Електромобилите са неудобни и непрактични.Не могат да заменят двигателите с вътрешно горене.Всички ще го разберат рано или късно.
  • 110 физик

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "AC DC":

    Много точно казано!