PSA Peugeot Citroen ще преустанови разработката и производството на двигатели за автомобилите на новата си придобивка Opel, обяви шефът на развойния отдел на френския концерн Жил Льо Борн пред Automotive News.
Процесът по замяната на немските мотори с френски започва "съвсем скоро" и ще приключи няколко години. Според Льо Борн в PSA все още не са взели окончателно решение дали да използват съществуващите разработки на Opel.
Преходът към френски двигатели и платформи на PSA се налага заради стремежа на французите да се освободят възможно най-бързо от задължението да плащат за използването на технологии, патентовани от бившия собственик на Opel General Motors.
Automotive News коментира, че промяната със сигурност ще наложи сериозни съкращения в инженерния персонал на немската марка. През октомври миналата година Opel откри нов център за разработка и изпитания на двигатели и трансмисии на стойност €210 млн.
Сделката по придобиването на Opel от PSA доведе до масови оставки във висшия мениджърски състав на германската компания. Постовете си напуснаха главният маркетолог Тина Мюлер и изпълнителният директор Карл-Томас Нойман.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванчо
Коментиран от #42
15:55 29.09.2017
2 Еколог
Коментиран от #3, #74
15:56 29.09.2017
3 Еколог
До коментар #2 от "Еколог":
За тези 2 години са изминати 100 000 км с автомобила.15:57 29.09.2017
4 Русенец
16:02 29.09.2017
5 сойка ПРИСМЕХУЛКА
Коментиран от #15, #37
16:03 29.09.2017
6 Жалко
Коментиран от #36
16:04 29.09.2017
7 гост
16:06 29.09.2017
8 Beil
16:06 29.09.2017
9 Kadett 18i кучи марка
Може да оставят дизайнерския, че там има добри попълнения от скоро.
16:09 29.09.2017
10 Mladen GSI
16:19 29.09.2017
11 Иванчо
От днес минават на HDI-та...
Опел отдавна не са Опел
16:29 29.09.2017
12 Иван Господинов
16:38 29.09.2017
13 Jack Bauer
16:55 29.09.2017
14 Все едно
Коментиран от #17
17:01 29.09.2017
15 Опел фен
До коментар #5 от "сойка ПРИСМЕХУЛКА":
Оди си на селоКоментиран от #26
17:19 29.09.2017
16 Чавдар войвода
17:34 29.09.2017
17 Пламен
До коментар #14 от "Все едно":
Аз си го карам на Астра Г - 75к.с. моно. Чудесен е, за километри изобщо не мога да говоря - сам си разследвах по разни там печати и хвърчащи листчета, че е била служебна в Австрия и то във Филах (по дяволите!). Жалко, че пред очите ми става на метален прах(немските каски не са вечни :), затова и вземам здравето овреме.17:39 29.09.2017
18 Българин
17:47 29.09.2017
19 Един
Коментиран от #31
17:47 29.09.2017
20 Silver
И тази марка автомобили че станат развалина като френските
Сега иам опел и е супер да стар модел е и се радвам че е истински опел какъвто трябва да бъде а не такъв с френски части
18:00 29.09.2017
21 МАШ.ИНЖ. Е. АТАНАСОВ
НИКАКВА РЪЖДА И ПРОБЛЕМИ.
ДАЙ БОЖЕ ВСЕКИМУ С ВСЯКА КОЛА
18:00 29.09.2017
22 НАТО ВЕЦ
18:00 29.09.2017
23 Голям прос
18:10 29.09.2017
24 Ами
18:14 29.09.2017
25 Варна
Иначе аз карам Зафира версия "козмо" и да си призная комфорта, който ми дава конкурира сериозно т. нар. премиум марки.
- Разбира се, че има недостатъци но предвид цената да ме прощават онези, които си мислят, че 4 или 5 пъти по- висока цена е основание за по- добър комфорт и качество!
Тя е една от причините при следващата ми покупка отново да търся ВАН.
Коментиран от #40
18:25 29.09.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 сойкаПРИСМЕХУЛКА
Коментиран от #29
18:50 29.09.2017
28 Сашо
18:56 29.09.2017
29 МАК
До коментар #27 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":
Напълно подкрепям мнението ти!!19:04 29.09.2017
30 Фиат
19:05 29.09.2017
31 Ваг
До коментар #19 от "Един":
Само да не стане обратно... Ваг да купят Фиат защото ламборджини отдавна купиха.. хахаха Гадно им е на Опел феновете но това е бизнеса..Коментиран от #34
19:22 29.09.2017
32 Ощърбий
Хихихихиихиихи!
Една ширпотреба по малко сични знаем кои се убавите коли!!!
19:47 29.09.2017
33 ЯК КАРАЧ
19:57 29.09.2017
34 гост
До коментар #31 от "Ваг":
Фиат вече ги купи Хюндай , само обявата не е излязла още , а и на ВАГ скоро ще му дойде ред с тия "компенсации" дето се увеличават всеки ден и то с много . Което не значи , че и ПСА-Опел ще устискат още много . Въобще до 4-5 години ще има още толкова изкупувания , че ти е бедна фантазията , даже не знам ще им стигне ли времето да сменят Опелските карантии с техни преди да ги купи накуп някой о-голям19:58 29.09.2017
35 Alex
Сега ПСА ще ползват каросерии с видими огънати ламарини по-различни от Пежо и Ситроен, брандирани като Опел. Но всъшност платформата, окачването, трансмисиите, електрониката и двигателите ще са ПСА. Това е реалността.
20:18 29.09.2017
36 Еколог
До коментар #6 от "Жалко":
Ами то на последните модели екотеците така или иначе ги поръчваха от Исузу, така от известно време половината от гамата им си бяха нетехни. По същия начин както Мерцедес слагат двигатели от рено на 1.6 моделите им :)Коментиран от #39
20:27 29.09.2017
37 Еколог
До коментар #5 от "сойка ПРИСМЕХУЛКА":
Имал съм и опел (омега 2.0 16v 2001г.) и мога да кажа, че оттам нататък техните си "хубави" двигатели все повече намаляват. А относно Пежо, кола на годината само това мога да кажа. Това е нищо повече от добре за Опел, които се продадоха иммено заради ниските продажби и конкуренцията в техния клас (Фауве, Рено, Пежо и така нататък). Така, че не си мислете, че днешно време марката прави колата, защото масово при повечето марки вече се стандартизира и разликата не е толкова голяма в този клас ( не говоря за премиум марките, макар, че и те правят едни шашми, абе как да е). Това, че някои хора са си дали живота за марката и подават оставки е кофти де, но нека да не живеем в историята. Тя вече е написана.20:34 29.09.2017
38 Гогата
20:56 29.09.2017
39 Еколог
До коментар #36 от "Еколог":
не екотеците де, дизеловите исках да напиша по горе20:59 29.09.2017
40 Ники
До коментар #25 от "Варна":
Те нямат вече такива дето им викат tdi а имат hdi попрочети повечко и се хвали по-малкоКоментиран от #51
21:12 29.09.2017
41 Иван
21:15 29.09.2017
42 Прав си
До коментар #1 от "Иванчо":
Така е, досега Opel-ите бяха бо.луци, отсега нататък, ще са още по-големи...21:29 29.09.2017
43 Нищовец Аргументов
6.0
450к.с.
21:36 29.09.2017
44 ВЕНИТ
Коментиран от #46, #47
22:04 29.09.2017
45 Антонн
Халал да им е на франсетата.
Хубав или лош,малко или много Опел се купува защото е Опел.
Ако искаш френска щайга,ще си я купиш защото ти харесва и си и фен.
Противник сам на нафтата,мое мнение и решение .
Малко са по добре френските дизели от жабарите ,но не е за хвалене.Това идва малко като гордостта на Дачия,еееее това е Рено мотор.Хората не искат опаковка на шоколад Милка,а вътре Кума Лиса.Къде са новите пежа,колко са?
Рено поне масово продава новото Клио и Меган тук таме и Талисман.
И то за служебки първите две ,все са 1.5 нафта няма лошо продават се.
22:07 29.09.2017
46 Иван
До коментар #44 от "ВЕНИТ":
Забравяш Опел Сенатор,Манта,Комодор,Лотус Омега.Да не говорим,че една проста Вектра беше стандарт и много търсена през 90-те.22:10 29.09.2017
47 Геро
До коментар #44 от "ВЕНИТ":
Какво общо има Рено!? ПСА пежо Ситроен са купили опелител22:19 29.09.2017
48 Арии
22:24 29.09.2017
49 Фен на френски коли
22:33 29.09.2017
50 никой
23:05 29.09.2017
51 Варна
До коментар #40 от "Ники":
Няма нужда ми се правиш на капацитет. Добре разбра, че става въпрос за онзи мотор който има турбина без значение че е HDI.На този мотор турбините горят средно да 40 -50 хил. км.
За това дай да не се вдетеняваме заради глупости.
Не знам какво има да се хваля! - Зад гърба си имам вероятно около 1 млн. километра заради работата, която работя. Имал съм възможност да изпробвам различни марки автомобили Ситроен, Форд, Рено, Пежо, Ауди и БМВ, Хонда и Тойота - Мисля, че добре разбирам удобството на ВАНА пред масата коли.
БМВ 3 и Х1, Х5, Тоарег, Пасат, КиА Соренто, Хонда Акорд, Субару Легаси, Тойота Авенсис, Ауди 3 и 4 , Форд Конект и Форд Ескорт , Ситроен Ксара, Берлинго, Пежо Партнер, 407 и 308 возат по- зле от Опел Зафира за модели от от 2006 година нагоре!
Това драги е на базата на реален тест и преценка. - Карал съм всяка една от изброените и нито една от тях няма преимущество от гледна точка на цена качество!
23:14 29.09.2017
52 333
Коментиран от #53
23:27 29.09.2017
53 Еколог
До коментар #52 от "333":
Значи, моята я взех февруари 2016та, до момента 100000 км отгоре. Имах катастрофа с нея, не по моя вина и беше огънато всичко отпред. Смениха ми греди работи, и всичко все още е чук. Та аз съм го видял, ако беше калпав двигателя, след тази катастрофа нямаше да направя още 30 000 км безпроблемо, think about it.23:59 29.09.2017
54 Shmeker
Коментиран от #75
23:59 29.09.2017
55 Пфф
00:00 30.09.2017
56 гост
Коментиран от #57, #64
00:28 30.09.2017
57 Shmeker
До коментар #56 от "гост":
Електрическия голф ще минава над 600 км. с едно зареждане. Какво трябва да гледаме още?Коментиран от #63
01:14 30.09.2017
58 гост
Коментиран от #59
01:20 30.09.2017
59 Shmeker
До коментар #58 от "гост":
Щото не си се качвал на дизел. Вземи покарай 1.7 CDTI 101 коня и повече няма да се качиш на това недоразумение 1.4 комоли да го хвалиш.Коментиран от #60
01:54 30.09.2017
60 гост
До коментар #59 от "Shmeker":
не благодаря.1.7 е един от калпавите мотори на Опел.От други собственици го знам.Коментиран от #62
02:31 30.09.2017
61 onq s konq
03:09 30.09.2017
62 Shmeker
До коментар #60 от "гост":
Така ли? И кво му е калпавото? Аз съм го имал на две коли Astra H и Astra G.Коментиран от #66
06:37 30.09.2017
63 гост
До коментар #57 от "Shmeker":
Аууу , ма верно ли ? Това кой ти го обеща , шефа на ВАГ ли ? Оня същия дето досега плати 25 милиарда за лъжи и ще плаща поне още толкова ? И сигурно ти го обеща за утре нали ? А пък ако вземе да стане случайно след десетина години , другите какво , ще ги накараме да спят зимен сън , та да може лъжците да наваксат , ми те нищо против нямат , даже ще вземат да им дадат някое милиардче , че с какво ще ги строят тия нови заводи , пък и с батериите са толкова напред , че китайците даже им се смеят , въобще цветя и рози , дето викаше един известен зевзек !10:00 30.09.2017
64 Ввв
До коментар #56 от "гост":
Абе шаранче,не слушай какво говори гей прайда за 2030-2100 и т.н.,дотогава има много време,засега електричките имат да ядат още много хляб12:07 30.09.2017
65 гост
13:58 30.09.2017
66 гост
До коментар #62 от "Shmeker":
мой приятел има Зафира 1.7 и даде 800 лева за основен ремонт на двигателя.толкова е "читав" дизела на Опел,само това ще кажаКоментиран от #67
15:02 30.09.2017
67 Варна
До коментар #66 от "гост":
Доста хора правят основни речонти на коли купени втора ръка, особено доставени от вън!- Аз карам дизелова Зафира 120 коня, 1,9 Z19DT. Купих я преди 5 години. Има същият двигател 150 коня, с верига който дава повече дефекти.
За 1,7 Изсузо нямам много наблюдения, но е читав мотор.
- Ако колата на твоите познати е на нещо от типа на 350-400 хил. км. то със сигурност ще правят ремонти.
Това важи за всички марки без изключение! - Тук се внасят коли именно с пробег около 400 000 км.! - Техният ресурс като цяло е около 500 хил. как да не се налага да правят ремонт?
- За моята мога да кажа само 2 слаби места!
Динамото е слабо , но се подменя с друго, което е ремонтируемо и втората слабост е помпата на хидравликата, която е слаба за тази кола. Други забележки Зафирата няма!
Двигателят е пъргав, кутията е здрава! -Не е проблем колата да я караш с 200! - Скоростната кутия е добре разчетена и е особено приятно като вкараш 6- та предавка.
Колата е стабилна, не мърда от пътя и купето е обезшумено. Седалките ми са кожа и плат- с добра опора и са удобни за разлика например БМВ3, Х1, Хонда Акорд или пък Сивик.
Окачването е торсионно отзад и колата вози меко.
Колата е стабилна с изключение, че при по- остри завои и с по-висока скорост има леко накланяне.
Други забележки нямам!!!
Коментиран от #69
15:47 30.09.2017
68 Роман дизел
19:20 30.09.2017
69 фен на опел
До коментар #67 от "Варна":
Само че двигатела на зафира 1.9 120 и 150 коня е фиат мулти джет,но е добър.Жена ми има корса д 1,3 пак е фиат на 300000 и смених верига и съединител демферен купувана е нова.Корсата е копие на пунто почти всичко е еднакво.21:52 30.09.2017
70 ХХМ
21:58 30.09.2017
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Алфа Ромео
23:51 30.09.2017
73 Пиф
20:13 01.10.2017
74 Абсолютно откровен
До коментар #2 от "Еколог":
Не те знам, какво HDI караш, но мога да кажа, че твърдението ти за турбото е абсолютна глупост. Ако си я взел и турбината и е тръгнала, а се е счупила при теб това е друг въпрос. Мога да кажа, че от 2000 година карам само дизелите на Пежо и никога не съм имал никакъв проблем нито с турбината на Пежо нито с двигателя му. Абсолютно никакви проблеми не съм имал и са супер икономични. Имал съм и 206, 307, а сега карам 308 1.6 HDI 110 к.с. чипнато на 140 к.с. и върви като лудо, а ми гори 4.2 - 4.3 при поддържана скорост 120-130 км.ч. Не ми пука дали вярвате или не аз си знам, че е така и за това ви казвам, че Пежо са супер добри автомобили като визия, здравина, икономичност и не на последно място поддръжка. Нямат скъпа поддръжка сравнена с една камара други автомобили, а напротив. Който иска да вярва, който не да е жив и здрав и да кара кола, която му е по вкуса. Живи и здрави да сте всички.Коментиран от #76, #77
21:54 01.10.2017
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Еколог
До коментар #74 от "Абсолютно откровен":
2009 308 112 FAP, автоматична трансмисия, никакви проблеми с турбото. Но познавам хора с 307ци (2.0 хди), които са го заменяли. И все пак 307 е взета втора ръка, така че може и да не е пазена особенно.10:14 02.10.2017
77 Еколог
До коментар #74 от "Абсолютно откровен":
Евалата, и аз се чудех дали да го чипвам. Сподели как е усещането! :)Коментиран от #78, #79, #80
10:16 02.10.2017
78 Абсолютно откровен
До коментар #77 от "Еколог":
Чипването става като се изтегли софтуера на автомобила и се преработи целият включително се пипва леко и турбината. Казах леко, а не да се надуе сериозно, защото тогава ако е тръгнала турбината ще се счупи и тогава някой ще вика, че били слаби турбините им, а те не са никак слаби. Ако турбото е в добро състояние не е никакъв проблема да се надуе, но не на макс. Основно преработването на софтуера се състои в промяната на количеството на гориво впръсквано в цилиндрите, броя на впръскванията от всяка дюза докато буталото стигне от долна мъртва точка до горна мъртва точка и имаше още нещо, което в момента го забравих, какво точно е. Все пак не съм аз човека с познанията, който върши тази промяна. Говоря по памет, което запомних от моя майстор. Настройва и турбината да пълни яко на 1750 оборота, а не както е фабрично на около 2100-2200 да се развърта. Или с две думи казано докато дадеш газ оборотомера ти скача на 1750 оборота и вече усещаш как турбината ти започва да пълни яко и те изстрелва напред доста агресивно и трябва да превключваш на следващата предавка. Много хора се страхуват от чипосването, но това е защото не разбират. Сега правя едно важно уточнение говорим за допустимо чипосване, което хем да промени ускорението на колата съществено хем да не претоварва двигателя и да го износи преждевременно. 30 к.с. са едно нормално натоварване,у което не е по никакъв начин проблем за двигателя 1.6 HDI 110 к.с. Тоест става 140 к.с. и гарантирам, че ще намериш огр18:16 02.10.2017
79 Абсолютно откровен
До коментар #77 от "Еколог":
Тоест става 140 к.с. и гарантирам, че ще намериш огромна разлика от предишното ускорение и вървене на автомобила. Това се постига не само с тези 30 к.с. отгоре, а и с по ранното надуване на турбината още на 1750 оборота. Иначе моя майстор е чипосвал 206-ци, 307-ци и 308-ци на около 180 к.с. и вървят като луди, но там вече говорим за претоварване на двигателя. Не, че няма да върви, но ще се съкрати пробега на двигателя, както и дълготрайността на турбината. Обаче кефа ще е просто на макс. Има една приказка "Кеф цена няма". Така, че всеки сам преценява, какво иска да се изстрелва брутално и да ускорява яко или да е по малко от двете и да си ползва дълго колата. Както и в горния пост казах аз увеличих мощността си само с 30 коня и това просто не е същия автомобил. Като сложим и това, че 308-цата ми е доста лека ускорението е още по добро. Имам и 307-ца със същия двигател и нея съм я чипосал по същия начин. И двете вървят страхотно. Разликата е, че 307-цата ми е с 5 скорости, а 308-цата е с шест скорости. С 307-цата въртя гуми на 3-та предавка. Който иска да вярва, който не да е жив и здрав. И двете ми Пежа горят по около 4.2-4.3 л. на 100 км. при скорост 120-130 км. натоварени с хора и багаж на извън градско. Никога не са ми качвали разхода над 4.8 както и да съм ги карал. Най добрия разход, който ми е правила 307-цата беше 3.6 л./100 км., но тогава карах с 90-100 км.ч. Просто я изпробвах колко ще ми направи разхода с тази скорост. Обикновено извън града кара18:18 02.10.2017
80 Абсолютно откровен
До коментар #77 от "Еколог":
Обикновено извън града карам с 120-130 км. на темпомат където може естествено, като се оглеждам за камери разбира се и разхода ми е 4.2-4.3 л./100 км. повтарям с 4 човека и фул багаж. Много хора се опитват да чипосват, но моя съвет е да се довериш на проверен човек за това. Аз имам такъв и само на него давам автомобила си да го поддържа. Карам дизелови Пежа от 2000 г. и съм супер доволен от тях. Така, че не се притеснявай от чипосването няма никакъв проблем. Преди това обаче трябва да ти проверят турбината да не е тръгнала, защото ако е тръгнала да си отива с едно чипосване по бързо ще дефектира. Ако обаче е добре няма никакъв проблем. И още нещо много важно на всеки 2 години си проверявай гумения пръстен, който е на тръбата, която се включва в турбината. Той е един оранжев на цвят и там е слабото място. Гуменият пръстен се цепи и ако не му се обърне внимание при едно по рязко натискане на газта турбината може да го засмуче и естествено да се счупи. Пръстена не е скъп около 18 лв. е. Ако имаш въпроси питай. Ще ти отговоря стига да е моята компетентност.Коментиран от #81
18:19 02.10.2017
81 Еколог
До коментар #80 от "Абсолютно откровен":
Нямам, мерси... определено ме продаде с чипосването! Ако си в София, дай контакти някакви, така като гледам си много навътре в нещата и може да направя чипосването в твоя сервиз :)Коментиран от #82
10:42 03.10.2017
82 Абсолютно откровен
До коментар #81 от "Еколог":
Приятелю аз нямам сервиз, но всичко товаq което съм ти написал го знам от моя майстор, който е мъж на средна възраст и смея да твърдя, че е много навътре в нещата тоест има големи познания. Той има сервиз, в който аз си поддържам Пежото. Разбира не само от автомобилите Пежо, но и от доста други автомобили като Ауди и какви ли не. Много разбира пича и му имам пълно доверие. Това всичкото, което съм ти написал го знам от него. Не сме от София, а от Русе, но бих казал, че няма да съжаляваш ако му се довериш. Все пак разстоянието не е кой знае, колко само около 330 км., но да ти кажа предварително много е натоварен с работа и при него нещата стават със записване за определен ден. Приятели сме с него, но дори на мен почти не може да обърне внимание на момента, когато ми е необходимо така, че и аз си чакам реда при него като останалите. Ако имаш желание да ти пипне колата няма проблем да те свържа и запозная с него. Ако желаеш пиши ми на imeil [email protected]Коментиран от #83
20:46 03.10.2017
83 Еколог
До коментар #82 от "Абсолютно откровен":
Аз имам път до В.Търново често, така че Русе не ми е толкова далече. Дай информация за сервиза ако може и също така исках да попитам за колко време стана целият процес. Благодаря предварително!10:41 04.10.2017