Last news in Fakti

29 Септември, 2017 15:51 27 992 83

Opel минава на френски мотори

  • opel-
  • psa-
  • peugeot-
  • citroen

PSA Peugeot Citroen ще преустанови разработката и производството на двигатели за автомобилите на новата си придобивка Opel, обяви шефът на развойния отдел на френския концерн Жил Льо Борн пред Automotive News.

Процесът по замяната на немските мотори с френски започва "съвсем скоро" и ще приключи няколко години. Според Льо Борн в PSA все още не са взели окончателно решение дали да използват съществуващите разработки на Opel.

Преходът към френски двигатели и платформи на PSA се налага заради стремежа на французите да се освободят възможно най-бързо от задължението да плащат за използването на технологии, патентовани от бившия собственик на Opel General Motors.

Automotive News коментира, че промяната със сигурност ще наложи сериозни съкращения в инженерния персонал на немската марка. През октомври миналата година Opel откри нов център за разработка и изпитания на двигатели и трансмисии на стойност €210 млн.

Сделката по придобиването на Opel от PSA доведе до масови оставки във висшия мениджърски състав на германската компания. Постовете си напуснаха главният маркетолог Тина Мюлер и изпълнителният директор Карл-Томас Нойман.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо

    81 39 Отговор
    Жалко... Това вече е краят на Опел....

    Коментиран от #42

  • 2 Еколог

    23 45 Отговор
    Хашдеито е идеален двигател, единствените му минуиси са турбината и това, че филтрите горивния и малсения се сменят малко по тегаво от обикновенните. За справка от 2 години нямам никакви проблеми, само махнах депеефа, защото му дойде времето така или иначе.

    Коментиран от #3, #74

  • 3 Еколог

    22 9 Отговор

    До коментар #2 от "Еколог":

    За тези 2 години са изминати 100 000 км с автомобила.
  • 4 Русенец

    47 20 Отговор
    Правилно правят от ПСА - унификацията на моторите ще свали цените на производство и резервни части. А филтрите наистита се сменят трудно и са скъпи. Карам ХДИ от 10г. и съм много доволен от динамиката, ниския разход и шум и комфорта на Пежо 307.
  • 5 сойка ПРИСМЕХУЛКА

    79 28 Отговор
    Бих искал да изкажа своите най-искрени съболезнования на феновете на Опел.

    Коментиран от #15, #37

  • 6 Жалко

    44 38 Отговор
    Имах Опел преди смених го с по-добра кола 🚙, но бях очарован. Търпяхме се някак си, но след като са минали на двигатели пежо никога повече. Точно двигателя на Опела е чаровника.

    Коментиран от #36

  • 7 гост

    66 22 Отговор
    Тъкмо Опел подеха една интересна и конкурентна продукция, леки купета и добри двигатели. Хоп, идва ПСА и ги прави на тор. Новият им модел е много смешен и не може да се каже, че прилича на Опел. Та тези кооперации скапват и малкото имидж на марката. Сега никой няма да отиде да си купи Опел, като знае, че е Пежо, защото ако иска Пежо, ще си купи Пежо.
  • 8 Beil

    43 5 Отговор
    Че французите не са ли купили Опел барабар с ноухауто им, та трябва да плащат патентни такси? Тогава за чий им е въобще цялата галимация, като явно оттук нататък ще има френско Пежо и немско Пежо (Опел)?
  • 9 Kadett 18i кучи марка

    56 33 Отговор
    Малък съвет - по-добре да преминат изцяло на мотори на опел и да закрият френския инженерен отдел.
    Може да оставят дизайнерския, че там има добри попълнения от скоро.
  • 10 Mladen GSI

    45 6 Отговор
    Икономически перфектно, френските мотори в малкия клас са по-добри от VAG и PSA, но трагично за марката, историята и духа на ОПЕЛ, къде останаха концепциите със задно, редови шестаци, DTM класики, C20XE и т.н. и т.н. Било каквото било до 1999, после кенеф.
  • 11 Иванчо

    52 10 Отговор
    До вчера слагаха италианския MultiJet
    От днес минават на HDI-та...
    Опел отдавна не са Опел
  • 12 Иван Господинов

    55 22 Отговор
    Не е особена загуба, като знам Великият Z22SE на Опел какъв леш е а им се води един от най-добрите двигатели. Откъде го знам ли? Ами имах такъв в първата си кола която купих чисто нова от магазина. Един злополучен Вектра Ц с всички възможни екстри и автоматична трансмисия. Сравняваха го дори с Е класата на Мерцедес и то не просто го сравняваха а по всички характеристики биеше Мерца а и по цена. Естествено нищо общо с истината. Тая кола ме направи хоби механик. Повече бензин съм изгорил да ходя до сервиза отколкото да я карам нормално. Отървах се от нея на 90 000км с една огромна загуба на пари толкова много че тия километри само таксита да бях ползвал щеше да ми излезе по-евтино и то без да броя пропиляно време и нерви а и една крайно ненадеждна кола. Опел бяха тотални боклуци и съвсем закономерно фалираха. Пазара показва истината най-отчетливо, там хората гласуват с портмонето си.
  • 13 Jack Bauer

    51 55 Отговор
    Добре че PSA купиха Опел че да направят нормални коли от тея ръждясали кошници.
  • 14 Все едно

    37 7 Отговор
    Къде отиде добрия стар бензинов двигател на Опел.

    Коментиран от #17

  • 15 Опел фен

    13 12 Отговор

    До коментар #5 от "сойка ПРИСМЕХУЛКА":

    Оди си на село

    Коментиран от #26

  • 16 Чавдар войвода

    38 29 Отговор
    Опелите ще са вече добри коли, с Пежо двигатели.
  • 17 Пламен

    16 3 Отговор

    До коментар #14 от "Все едно":

    Аз си го карам на Астра Г - 75к.с. моно. Чудесен е, за километри изобщо не мога да говоря - сам си разследвах по разни там печати и хвърчащи листчета, че е била служебна в Австрия и то във Филах (по дяволите!). Жалко, че пред очите ми става на метален прах(немските каски не са вечни :), затова и вземам здравето овреме.
  • 18 Българин

    25 2 Отговор
    Имам Ксара Пикасо от 10 години и никакви проблеми с Хаш Де Ито-1.6 HDi 110 F.A.P. само смяна на масло и филтри до сега в момента е на 152 хиляди и дай боже да ме търкаля още много-Опела не е лоша кола средна ръка само дизелчето малко куцаше-ту японски,после италиански или немски на Опел-сега с HDi мотор бих си го купил само че новичко по възможност защото не се знае при втора или трета употреба тоя преди мен как го е експлоатирал
  • 19 Един

    39 10 Отговор
    Айде сега Италиянците да купят VAG и да видим сектантите как ще ходят пеш!

    Коментиран от #31

  • 20 Silver

    18 27 Отговор
    Вече опел няма няма и да има с тези френски двигатели и други части
    И тази марка автомобили че станат развалина като френските
    Сега иам опел и е супер да стар модел е и се радвам че е истински опел какъвто трябва да бъде а не такъв с френски части
  • 21 МАШ.ИНЖ. Е. АТАНАСОВ

    30 14 Отговор
    Имам 15 г.ОПЕЛ ЗАФИРА А 118 КОНЯ 1.8 ГАЗ- БЕНЗИН.
    НИКАКВА РЪЖДА И ПРОБЛЕМИ.
    ДАЙ БОЖЕ ВСЕКИМУ С ВСЯКА КОЛА
  • 22 НАТО ВЕЦ

    9 25 Отговор
    Успех на марката ПеПел.
  • 23 Голям прос

    20 27 Отговор
    Ще си търся по-стар Опел. Сега автомонтьорите ще пишат "френски коли и Опели не ремонтирам
  • 24 Ами

    26 29 Отговор
    Трети опел карам все дизели .Единия беше с исузо двигател ,но другите са екотек.Никакъв проблем изключително доволен съм от колите,но Опел с фрнски двигател не ме кефи и изобщо френските автомобили не ми харесват.Май ме изгубиха като клиент.
  • 25 Варна

    10 23 Отговор
    До колкото ми разбира главата от двигатели... - ТДИ-то 1,6 на ПСА май хич го няма! Двулитровката ми допада доста повече.
    Иначе аз карам Зафира версия "козмо" и да си призная комфорта, който ми дава конкурира сериозно т. нар. премиум марки.
    - Разбира се, че има недостатъци но предвид цената да ме прощават онези, които си мислят, че 4 или 5 пъти по- висока цена е основание за по- добър комфорт и качество!
    Тя е една от причините при следващата ми покупка отново да търся ВАН.

    Коментиран от #40

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    22 18 Отговор
    Бих искал да изкажа своите най-искрени сболезнования към феновете на Опел.

    Коментиран от #29

  • 28 Сашо

    34 10 Отговор
    По-добре е да са под шапката на PSA от колкото на FIAT.
  • 29 МАК

    5 7 Отговор

    До коментар #27 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Напълно подкрепям мнението ти!!
  • 30 Фиат

    30 1 Отговор
    Опел, кога са разработвали дизелов двигател. По автомобилите си слагат Фиат-ски, а по бусовете Рено щото правиха енакви бусове
  • 31 Ваг

    6 18 Отговор

    До коментар #19 от "Един":

    Само да не стане обратно... Ваг да купят Фиат защото ламборджини отдавна купиха.. хахаха Гадно им е на Опел феновете но това е бизнеса..

    Коментиран от #34

  • 32 Ощърбий

    3 15 Отговор
    Дреме ми на!!!!

    Хихихихиихиихи!
    Една ширпотреба по малко сични знаем кои се убавите коли!!!
  • 33 ЯК КАРАЧ

    11 29 Отговор
    Аз питам тогава каква е файдата да има опел въобще???? Правете си само френски мекушави чупливи коли и си ги продавайте. То и в момента няма по-лоша кола от опел, не знам за напред какво още добро да се очаква...
  • 34 гост

    10 13 Отговор

    До коментар #31 от "Ваг":

    Фиат вече ги купи Хюндай , само обявата не е излязла още , а и на ВАГ скоро ще му дойде ред с тия "компенсации" дето се увеличават всеки ден и то с много . Което не значи , че и ПСА-Опел ще устискат още много . Въобще до 4-5 години ще има още толкова изкупувания , че ти е бедна фантазията , даже не знам ще им стигне ли времето да сменят Опелските карантии с техни преди да ги купи накуп някой о-голям
  • 35 Alex

    21 2 Отговор
    Опел изчезна още 2009, след онази криза дето от ГМ се чудеха да го запазят ли или не. От тогава вегетира и е в летаргия. Затвориха заводи в Германия и преместиха производството в Полша, защото там заплатите са 30% от немските. ГМ наложиха драконовски икономии, никакви технологии не разработваха.
    Сега ПСА ще ползват каросерии с видими огънати ламарини по-различни от Пежо и Ситроен, брандирани като Опел. Но всъшност платформата, окачването, трансмисиите, електрониката и двигателите ще са ПСА. Това е реалността.
  • 36 Еколог

    14 6 Отговор

    До коментар #6 от "Жалко":

    Ами то на последните модели екотеците така или иначе ги поръчваха от Исузу, така от известно време половината от гамата им си бяха нетехни. По същия начин както Мерцедес слагат двигатели от рено на 1.6 моделите им :)

    Коментиран от #39

  • 37 Еколог

    19 7 Отговор

    До коментар #5 от "сойка ПРИСМЕХУЛКА":

    Имал съм и опел (омега 2.0 16v 2001г.) и мога да кажа, че оттам нататък техните си "хубави" двигатели все повече намаляват. А относно Пежо, кола на годината само това мога да кажа. Това е нищо повече от добре за Опел, които се продадоха иммено заради ниските продажби и конкуренцията в техния клас (Фауве, Рено, Пежо и така нататък). Така, че не си мислете, че днешно време марката прави колата, защото масово при повечето марки вече се стандартизира и разликата не е толкова голяма в този клас ( не говоря за премиум марките, макар, че и те правят едни шашми, абе как да е). Това, че някои хора са си дали живота за марката и подават оставки е кофти де, но нека да не живеем в историята. Тя вече е написана.
  • 38 Гогата

    16 21 Отговор
    По неволя ми се случи, приятелката ми да си купи Опел Тигра. 1.4 екотек. Пълен боклук. Няма по-скапан двигател. Според мен с това сливане е напълно безсмислено. По добре да им бяха дали по-малко пари и направо да ги закриват Опелягите.
  • 39 Еколог

    6 3 Отговор

    До коментар #36 от "Еколог":

    не екотеците де, дизеловите исках да напиша по горе
  • 40 Ники

    7 4 Отговор

    До коментар #25 от "Варна":

    Те нямат вече такива дето им викат tdi а имат hdi попрочети повечко и се хвали по-малко

    Коментиран от #51

  • 41 Иван

    21 3 Отговор
    И какво от това?!Като почнете да се вайкате сякаш се случва нещо нечувано и невиждано.Първата ми кола беше Опел Рекорд.Стартерът му беше английски,карбуратора френски,имаше даже части от Канада.Двигателят му беше разработка на GM,а не на Опел Това си спомням.И това е автомобил отпреди 40 год.Да не би другите производители да не заемат агрегати от други!?
  • 42 Прав си

    13 30 Отговор

    До коментар #1 от "Иванчо":

    Така е, досега Opel-ите бяха бо.луци, отсега нататък, ще са още по-големи...
  • 43 Нищовец Аргументов

    5 25 Отговор
    АУДИ
    6.0
    450к.с.
  • 44 ВЕНИТ

    14 4 Отговор
    ОПЕЛ бяха ОПЕЛ навремето когато правеха "Рекорд". Царски автомобил! ОПЕЛ "Берлина" беше разкошен! След това нещо ми се губят. А, РЕНО, все пак са шампиони във Ф1, именно с двигателите си. Какво ще сложат на ОПЕЛ, ще видим.....

    Коментиран от #46, #47

  • 45 Антонн

    15 6 Отговор
    Game Over Opel,вече няма.
    Халал да им е на франсетата.
    Хубав или лош,малко или много Опел се купува защото е Опел.
    Ако искаш френска щайга,ще си я купиш защото ти харесва и си и фен.
    Противник сам на нафтата,мое мнение и решение .
    Малко са по добре френските дизели от жабарите ,но не е за хвалене.Това идва малко като гордостта на Дачия,еееее това е Рено мотор.Хората не искат опаковка на шоколад Милка,а вътре Кума Лиса.Къде са новите пежа,колко са?
    Рено поне масово продава новото Клио и Меган тук таме и Талисман.
    И то за служебки първите две ,все са 1.5 нафта няма лошо продават се.
  • 46 Иван

    16 4 Отговор

    До коментар #44 от "ВЕНИТ":

    Забравяш Опел Сенатор,Манта,Комодор,Лотус Омега.Да не говорим,че една проста Вектра беше стандарт и много търсена през 90-те.
  • 47 Геро

    15 3 Отговор

    До коментар #44 от "ВЕНИТ":

    Какво общо има Рено!? ПСА пежо Ситроен са купили опелител
  • 48 Арии

    27 18 Отговор
    Опела винаги е бил кенеф, преди ги ядеше ръждата а новите им двигатели ги кръстиха леко теч. Франсетата ще ги върнат в играта.
  • 49 Фен на френски коли

    35 16 Отговор
    От пет години насам карам само френски коли - Рено, Ситроен и Пежо, имал съм и трите марки. По нищо не отстъпват на немските дараци. Последно сега съм си взел DS 4 - 2.0 хди, 163 к.с. уникална количка. Опел само могат да се радват, че под капака ще мърка френски дизел.
  • 50 никой

    12 8 Отговор
    Дизиловия двигател на франсетата е за предпочитане пред тези на исузо или на фиат. Така че опел ще си остане пак по хубавия и предпочитан автомобил пред френските
  • 51 Варна

    5 10 Отговор

    До коментар #40 от "Ники":

    Няма нужда ми се правиш на капацитет. Добре разбра, че става въпрос за онзи мотор който има турбина без значение че е HDI.
    На този мотор турбините горят средно да 40 -50 хил. км.
    За това дай да не се вдетеняваме заради глупости.
    Не знам какво има да се хваля! - Зад гърба си имам вероятно около 1 млн. километра заради работата, която работя. Имал съм възможност да изпробвам различни марки автомобили Ситроен, Форд, Рено, Пежо, Ауди и БМВ, Хонда и Тойота - Мисля, че добре разбирам удобството на ВАНА пред масата коли.
    БМВ 3 и Х1, Х5, Тоарег, Пасат, КиА Соренто, Хонда Акорд, Субару Легаси, Тойота Авенсис, Ауди 3 и 4 , Форд Конект и Форд Ескорт , Ситроен Ксара, Берлинго, Пежо Партнер, 407 и 308 возат по- зле от Опел Зафира за модели от от 2006 година нагоре!
    Това драги е на базата на реален тест и преценка. - Карал съм всяка една от изброените и нито една от тях няма преимущество от гледна точка на цена качество!
  • 52 333

    5 3 Отговор
    Имал съм и ПСА и Опел. На опела му харесвах всичко без двигателя, който гореше масло, на Ситроена двигателя му издържа 350х от които 200+ на газ при нас и работеше като часовник. Нищо друго в тая кола не ми харесваше. Та кой знае.

    Коментиран от #53

  • 53 Еколог

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "333":

    Значи, моята я взех февруари 2016та, до момента 100000 км отгоре. Имах катастрофа с нея, не по моя вина и беше огънато всичко отпред. Смениха ми греди работи, и всичко все още е чук. Та аз съм го видял, ако беше калпав двигателя, след тази катастрофа нямаше да направя още 30 000 км безпроблемо, think about it.
  • 54 Shmeker

    5 24 Отговор
    То и в момента Опел е с мотори на Шевролет и Исузу, но френското е много по-зле.

    Коментиран от #75

  • 55 Пфф

    6 11 Отговор
    Само ще кажа тихо Toyota останалото ще се чува в далечината
  • 56 гост

    14 10 Отговор
    Алоооо , "специалистите" за миналата година в Европа има 4-5 % спад в продажбите на дизели , а за тази само до юли са над 7% , какви хашдеита и екотеци сънувате , след 5 години никой европеец няма и да си помисли да купи дизел , а бензина ще е само за коли които не стъпват в град ! Почвайте да гледате кой ще направи електродвигатели поне близки до Тесла и стига сте примирали по умрели ДВГ-та , тая умря , мандалото лопна ! Който до три години не изкара конкурентни електрички ще бъде сдъвкан , глътнат и изплют ! Китай , Индия и половин Европа обявиха , че 2030 г ще забранят ДВГ , това са 75% от световния пазар и значи , че поне пет години преди това двг-тата ще са това което в момента е телевизор с кинескоп , осъзнайте се най-после

    Коментиран от #57, #64

  • 57 Shmeker

    1 13 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Електрическия голф ще минава над 600 км. с едно зареждане. Какво трябва да гледаме още?

    Коментиран от #63

  • 58 гост

    12 3 Отговор
    Имам Опел Астра(като полицейските),1.4 бензин,екотек.имам я от 2 години,малък разход ми дава,не е такъв маслояд,както някои "разбирачи" го казват,просторна е отвътре и има отлична ходова част.Като цяло съм много доволен от нея.Относно двигателите-отдавна се знае,че дизела(на който съм твърд противник)никога не е бил читав при Опелите.Мои познати монтьори и човек от представителството на Опел ми препоръчваха единствено бензина.Трябва да се наблегне на модернизацията на бензиновите мотори,отколкото на заминаващите си дизели.

    Коментиран от #59

  • 59 Shmeker

    7 9 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Щото не си се качвал на дизел. Вземи покарай 1.7 CDTI 101 коня и повече няма да се качиш на това недоразумение 1.4 комоли да го хвалиш.

    Коментиран от #60

  • 60 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #59 от "Shmeker":

    не благодаря.1.7 е един от калпавите мотори на Опел.От други собственици го знам.

    Коментиран от #62

  • 61 onq s konq

    16 6 Отговор
    Как пък никой не се сеща,че французите вероятно купуват Опел ЗА ДА ГО УНИЩОЖАТ И ДА РАЗЧИСТЯТ КОНКУРЕНЦИЯТА ПРЕД СВОИТЕ КОЛИ?
  • 62 Shmeker

    4 4 Отговор

    До коментар #60 от "гост":

    Така ли? И кво му е калпавото? Аз съм го имал на две коли Astra H и Astra G.

    Коментиран от #66

  • 63 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #57 от "Shmeker":

    Аууу , ма верно ли ? Това кой ти го обеща , шефа на ВАГ ли ? Оня същия дето досега плати 25 милиарда за лъжи и ще плаща поне още толкова ? И сигурно ти го обеща за утре нали ? А пък ако вземе да стане случайно след десетина години , другите какво , ще ги накараме да спят зимен сън , та да може лъжците да наваксат , ми те нищо против нямат , даже ще вземат да им дадат някое милиардче , че с какво ще ги строят тия нови заводи , пък и с батериите са толкова напред , че китайците даже им се смеят , въобще цветя и рози , дето викаше един известен зевзек !
  • 64 Ввв

    3 3 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Абе шаранче,не слушай какво говори гей прайда за 2030-2100 и т.н.,дотогава има много време,засега електричките имат да ядат още много хляб
  • 65 гост

    10 4 Отговор
    Искам само да попитам каква марка е Опел-немска,американска или вече френска?Питам защото едни многознайковци викат,че била доскоро американска,сега викат френска.За мен си е чисто немска.Вие на какво мнение сте?
  • 66 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #62 от "Shmeker":

    мой приятел има Зафира 1.7 и даде 800 лева за основен ремонт на двигателя.толкова е "читав" дизела на Опел,само това ще кажа

    Коментиран от #67

  • 67 Варна

    9 4 Отговор

    До коментар #66 от "гост":

    Доста хора правят основни речонти на коли купени втора ръка, особено доставени от вън!
    - Аз карам дизелова Зафира 120 коня, 1,9 Z19DT. Купих я преди 5 години. Има същият двигател 150 коня, с верига който дава повече дефекти.
    За 1,7 Изсузо нямам много наблюдения, но е читав мотор.

    - Ако колата на твоите познати е на нещо от типа на 350-400 хил. км. то със сигурност ще правят ремонти.
    Това важи за всички марки без изключение! - Тук се внасят коли именно с пробег около 400 000 км.! - Техният ресурс като цяло е около 500 хил. как да не се налага да правят ремонт?

    - За моята мога да кажа само 2 слаби места!
    Динамото е слабо , но се подменя с друго, което е ремонтируемо и втората слабост е помпата на хидравликата, която е слаба за тази кола. Други забележки Зафирата няма!
    Двигателят е пъргав, кутията е здрава! -Не е проблем колата да я караш с 200! - Скоростната кутия е добре разчетена и е особено приятно като вкараш 6- та предавка.
    Колата е стабилна, не мърда от пътя и купето е обезшумено. Седалките ми са кожа и плат- с добра опора и са удобни за разлика например БМВ3, Х1, Хонда Акорд или пък Сивик.
    Окачването е торсионно отзад и колата вози меко.
    Колата е стабилна с изключение, че при по- остри завои и с по-висока скорост има леко накланяне.
    Други забележки нямам!!!

    Коментиран от #69

  • 68 Роман дизел

    14 3 Отговор
    Аз карам Украйна на педали ама скъса верига и я бартеросвам за Опел!
  • 69 фен на опел

    5 3 Отговор

    До коментар #67 от "Варна":

    Само че двигатела на зафира 1.9 120 и 150 коня е фиат мулти джет,но е добър.Жена ми има корса д 1,3 пак е фиат на 300000 и смених верига и съединител демферен купувана е нова.Корсата е копие на пунто почти всичко е еднакво.
  • 70 ХХМ

    14 2 Отговор
    Като собственик и фен astra h и astra f мога да кажа само положителни нещо. На f-ката имам над 300000 км. И още е в отлично състояние сменял съм само консумативи като съм използвал само качествени. Най скъпия ремонт е смяната на съединители и комплект дискове и барабани. Мога да кажа че това е е един наистина прекрасен и много здрав автомобил, който по отношение на издръжливост има малко конкуренти. За h-ката мога да кажа че е също добра кола 50 000 км. съм изминал и всичко е ок нямам оплаквания. Мисля че е удобен и доста динамичен автомобил, все пак е почти най мощния вариант на h -като. Като истински фен на марката съм притеснен за бъдещето на опел.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Алфа Ромео

    15 9 Отговор
    Ужас, затриха още една марка!
  • 73 Пиф

    4 1 Отговор
    Това ми се вижда доста безсмисленно... Инженерите на германската фирма имат огромен опит и да откажеш да използуваш това е меко казано безполезна покупка на Опел. За какво го купихте тогава! Ако ще е само за производственна дейност и обучен персонал в халетата на Опел, едва ли би ви излязло по-скъпо построяването на нови халета на ПСА и наемане на персонал. Опел има своята идентичност на мислене, като визия на автомобилите - здрави, по-евтини и практически лесни за обслужване автомобили. Дали това ще се запази и сега? Моделите на Пежо са много добри, а катто близнаци с друга кожа и на Ситроен не са лоши. Но защо ви е покупката на Опел?
  • 74 Абсолютно откровен

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Еколог":

    Не те знам, какво HDI караш, но мога да кажа, че твърдението ти за турбото е абсолютна глупост. Ако си я взел и турбината и е тръгнала, а се е счупила при теб това е друг въпрос. Мога да кажа, че от 2000 година карам само дизелите на Пежо и никога не съм имал никакъв проблем нито с турбината на Пежо нито с двигателя му. Абсолютно никакви проблеми не съм имал и са супер икономични. Имал съм и 206, 307, а сега карам 308 1.6 HDI 110 к.с. чипнато на 140 к.с. и върви като лудо, а ми гори 4.2 - 4.3 при поддържана скорост 120-130 км.ч. Не ми пука дали вярвате или не аз си знам, че е така и за това ви казвам, че Пежо са супер добри автомобили като визия, здравина, икономичност и не на последно място поддръжка. Нямат скъпа поддръжка сравнена с една камара други автомобили, а напротив. Който иска да вярва, който не да е жив и здрав и да кара кола, която му е по вкуса. Живи и здрави да сте всички.

    Коментиран от #76, #77

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Еколог

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Абсолютно откровен":

    2009 308 112 FAP, автоматична трансмисия, никакви проблеми с турбото. Но познавам хора с 307ци (2.0 хди), които са го заменяли. И все пак 307 е взета втора ръка, така че може и да не е пазена особенно.
  • 77 Еколог

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Абсолютно откровен":

    Евалата, и аз се чудех дали да го чипвам. Сподели как е усещането! :)

    Коментиран от #78, #79, #80

  • 78 Абсолютно откровен

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Еколог":

    Чипването става като се изтегли софтуера на автомобила и се преработи целият включително се пипва леко и турбината. Казах леко, а не да се надуе сериозно, защото тогава ако е тръгнала турбината ще се счупи и тогава някой ще вика, че били слаби турбините им, а те не са никак слаби. Ако турбото е в добро състояние не е никакъв проблема да се надуе, но не на макс. Основно преработването на софтуера се състои в промяната на количеството на гориво впръсквано в цилиндрите, броя на впръскванията от всяка дюза докато буталото стигне от долна мъртва точка до горна мъртва точка и имаше още нещо, което в момента го забравих, какво точно е. Все пак не съм аз човека с познанията, който върши тази промяна. Говоря по памет, което запомних от моя майстор. Настройва и турбината да пълни яко на 1750 оборота, а не както е фабрично на около 2100-2200 да се развърта. Или с две думи казано докато дадеш газ оборотомера ти скача на 1750 оборота и вече усещаш как турбината ти започва да пълни яко и те изстрелва напред доста агресивно и трябва да превключваш на следващата предавка. Много хора се страхуват от чипосването, но това е защото не разбират. Сега правя едно важно уточнение говорим за допустимо чипосване, което хем да промени ускорението на колата съществено хем да не претоварва двигателя и да го износи преждевременно. 30 к.с. са едно нормално натоварване,у което не е по никакъв начин проблем за двигателя 1.6 HDI 110 к.с. Тоест става 140 к.с. и гарантирам, че ще намериш огр
  • 79 Абсолютно откровен

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Еколог":

    Тоест става 140 к.с. и гарантирам, че ще намериш огромна разлика от предишното ускорение и вървене на автомобила. Това се постига не само с тези 30 к.с. отгоре, а и с по ранното надуване на турбината още на 1750 оборота. Иначе моя майстор е чипосвал 206-ци, 307-ци и 308-ци на около 180 к.с. и вървят като луди, но там вече говорим за претоварване на двигателя. Не, че няма да върви, но ще се съкрати пробега на двигателя, както и дълготрайността на турбината. Обаче кефа ще е просто на макс. Има една приказка "Кеф цена няма". Така, че всеки сам преценява, какво иска да се изстрелва брутално и да ускорява яко или да е по малко от двете и да си ползва дълго колата. Както и в горния пост казах аз увеличих мощността си само с 30 коня и това просто не е същия автомобил. Като сложим и това, че 308-цата ми е доста лека ускорението е още по добро. Имам и 307-ца със същия двигател и нея съм я чипосал по същия начин. И двете вървят страхотно. Разликата е, че 307-цата ми е с 5 скорости, а 308-цата е с шест скорости. С 307-цата въртя гуми на 3-та предавка. Който иска да вярва, който не да е жив и здрав. И двете ми Пежа горят по около 4.2-4.3 л. на 100 км. при скорост 120-130 км. натоварени с хора и багаж на извън градско. Никога не са ми качвали разхода над 4.8 както и да съм ги карал. Най добрия разход, който ми е правила 307-цата беше 3.6 л./100 км., но тогава карах с 90-100 км.ч. Просто я изпробвах колко ще ми направи разхода с тази скорост. Обикновено извън града кара
  • 80 Абсолютно откровен

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Еколог":

    Обикновено извън града карам с 120-130 км. на темпомат където може естествено, като се оглеждам за камери разбира се и разхода ми е 4.2-4.3 л./100 км. повтарям с 4 човека и фул багаж. Много хора се опитват да чипосват, но моя съвет е да се довериш на проверен човек за това. Аз имам такъв и само на него давам автомобила си да го поддържа. Карам дизелови Пежа от 2000 г. и съм супер доволен от тях. Така, че не се притеснявай от чипосването няма никакъв проблем. Преди това обаче трябва да ти проверят турбината да не е тръгнала, защото ако е тръгнала да си отива с едно чипосване по бързо ще дефектира. Ако обаче е добре няма никакъв проблем. И още нещо много важно на всеки 2 години си проверявай гумения пръстен, който е на тръбата, която се включва в турбината. Той е един оранжев на цвят и там е слабото място. Гуменият пръстен се цепи и ако не му се обърне внимание при едно по рязко натискане на газта турбината може да го засмуче и естествено да се счупи. Пръстена не е скъп около 18 лв. е. Ако имаш въпроси питай. Ще ти отговоря стига да е моята компетентност.

    Коментиран от #81

  • 81 Еколог

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Абсолютно откровен":

    Нямам, мерси... определено ме продаде с чипосването! Ако си в София, дай контакти някакви, така като гледам си много навътре в нещата и може да направя чипосването в твоя сервиз :)

    Коментиран от #82

  • 82 Абсолютно откровен

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Еколог":

    Приятелю аз нямам сервиз, но всичко товаq което съм ти написал го знам от моя майстор, който е мъж на средна възраст и смея да твърдя, че е много навътре в нещата тоест има големи познания. Той има сервиз, в който аз си поддържам Пежото. Разбира не само от автомобилите Пежо, но и от доста други автомобили като Ауди и какви ли не. Много разбира пича и му имам пълно доверие. Това всичкото, което съм ти написал го знам от него. Не сме от София, а от Русе, но бих казал, че няма да съжаляваш ако му се довериш. Все пак разстоянието не е кой знае, колко само около 330 км., но да ти кажа предварително много е натоварен с работа и при него нещата стават със записване за определен ден. Приятели сме с него, но дори на мен почти не може да обърне внимание на момента, когато ми е необходимо така, че и аз си чакам реда при него като останалите. Ако имаш желание да ти пипне колата няма проблем да те свържа и запозная с него. Ако желаеш пиши ми на imeil [email protected]

    Коментиран от #83

  • 83 Еколог

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Абсолютно откровен":

    Аз имам път до В.Търново често, така че Русе не ми е толкова далече. Дай информация за сервиза ако може и също така исках да попитам за колко време стана целият процес. Благодаря предварително!