Last news in Fakti

3 Октомври, 2017 14:54 2 907 35

Спънки в производството на Tesla Model 3

  • tesla-
  • model 3

През третото тримесечие на годината са произведени 260 вместо планираните 1 500 електромобила Model 3, съобщават от Tesla Motors. По-рано компанията на Илон Мъск бе обявила, че до края на 2017-а тиражът на модела ще бъде увеличен до 5 000 екземпляра седмично, а през 2018 г. - до 10 000 хиляди.

Tesla обяснява изоставането от плана с трудности при настройките на поточните линии във фабриките в Калифорния и Невада. От компанията твърдят, че сериозни проблеми с производството и доставките на Model 3 няма, възникналите трудности ще бъдат преодолени в кратки срокове.

През третото тримесечие на 2017 г. американският производител е доставил общо 26 150 електромобила, от които 14 100 Model S, 11 865 Model X и 220 Model 3. Това е най-добрият резултат в историята на Tesla Motors.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    7 11 Отговор
    Ахахаха Свети Илон копа дъното!
    Ама пука му, нали си цуца субсиди...

    Коментиран от #2

  • 2 Гост

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    Батка, следващия път като рупаш домати се сети че и те са субсидирани. Може пък да ти дойде акъла в тиквата
  • 3 Субсидиите

    4 2 Отговор
    По-добре да субсидират производството на батерии и електромобили отколкото:

    Европейските правителства продължават да отпускат повече от 112 млрд. евро годишно за субсидиране на изкопаемите горива, въпреки че са се ангажирали с постепенно премахване на този вид подкрепа до 2020 г. Това е заключението на нов доклад на Института за Презокеанския институт за развитие (ODI) и Европейската мрежа за действие по климата (CAN), които са анализирали субсидиите, отпускани за нефт, газ и въглища в 11 европейски страни от ЕС между 2014 и 2016 г.

    Коментиран от #4

  • 4 Един

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Субсидиите":

    И що било по-добре да се субсидират батериите и електроавтомобилите? Щото не се ползват радиоактивни елементи за тях или детски труд за суровините? А електричките ползват той който замърсява повече и от дизеларка... ама на кой му дреме!

    Коментиран от #6

  • 5 Един

    1 0 Отговор
    *ползват той = ползват ток

    Коментиран от #7

  • 6 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Един":

    Как защо, защото тук има един електрофанатик, който не може да направи разлика между ток и напрежение, но е на всяка манджа мерудия!
    Повръща ми се от зелени фашисти, които си мислят, че само те могат да налагат волята си със сила!
  • 7 Електрика

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Един":

    1GWh батерии Тесла заедно с инверторите, в момента струват 250 милиона долара. Само със субсидиите всяка година могат да се купуват и инсталират 400 GWh батерии. Които да съхраняват слънчевата и вятърната енергия и да позволят затварянето на няколко десетки въглищни централи.

    Ако бяха го направили преди 5 години, сега цените на батериите щяха да са смешни.


    Ако не батерии, всяка година могат да се инсталират само от субсидиите 100GWp фотоволтаични централи.

    Ако бяха го направили, според тебе днес въздуха по-чист или по-мръсен щеше да бъде?

    Да ти задам въпроса по друг начин. Каква беше ползата от тези субсидии? За вредите сигурно и сам се сещаш!

    Освен на въздуха, електромобилите ще окажат пряко въздействие върху цените на стоките, защото голяма част от цената се дължи на транспортни разходи, които са в електромобилите ще са в пъти по-малки. Сами виждате Как се вдига всичко, след всеки скок на горивата.
  • 8 Един

    4 6 Отговор
    Електрика - кефиш ме брат! А що дявол го взел си мислиш, че производството на батерии е екологично чисто? :) Производството на 100 кВ батерия отделя 17.5 тона СО2 - еквивалент на 108 хил км или при средното за Европа над 7 години безпроблемно шофиране с ДВГ.

    едни Дойчовци сметнаха че 1.2 млрд са регистрираните леки автомобила в света (без товарните, които са още 250 млн), а средният пробег на всички тях се равнява на 25 000 милиарда километра на годишно. Ако приемем, че електрическият автомобил изминава 100 км средно с 20 кВч то света се нуждае от 5000 милиарда кВч електроенергия ДОПЪЛНИТЕЛНО извън покачващото се домакинскио потребление !!! за да покрие тази нужда.

    Боли ме глава от тия цифри ако смятам правилно това с 5 трильона кВ или 5 000 000 ГВ САМО ЗА НУЖДИТЕ НА АВТОМОБИЛИТЕ - пожелавам ти успех с инсталирането на твоите 400 ГВ след има няма 10 000 години ще си успял да набавиш нужното... или поне има шанс да си еволюирал и да разбереш, че тая електрощуротия няма как да проработи и дето казва по-горе госта - аман от еко-терористи!

    Мога да приема развитието на горивните клетки, като решение на екологичните проблеми (макар че като заклет авто-фен не ми харесва) защото водорода е дефакто безкраен, а отделяните в края на процеса емисии са чисти, но да ми обяснявате че на Свети Елончо простотията щяла да спаси света - е сори баце нема стане, чак толкова глъмав не съм :)

    Коментиран от #14

  • 9 Един

    3 2 Отговор
    аа забравих да коментирам как щели да станат евтини стоките - ти май живееш с някаква представа, че електричеството е без пари - и че слагайки един вид тотален монопол върху превоза тази стока дето и викаш ток ще ти бъде подарявана от някой?! Е бате ти явно идваш от някаква друга планета :)

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Един":

    Не, той живее с наивитетът, че електрическата енергия може да се събира в чували и ако няма вятър и слънце, ще развържем чувалите и ще си наберем електричество!
    То отдавана стана ясно, че е един жалък търговец на фотоволтаици, който лъже като дърт циганин, за да си продава стоката!
    А и със сметките е доста на "вие", щом не прави разлика между киловат електричество и киловат термична енергия и си позволява да пише глупости, че Тесла имала 8000 к.с. при старт.
    Толкова нелепости е изписал, че е директно за Златен фонд на глупостта!
  • 11 123

    2 0 Отговор
    Глупаво оправдание. Особено за хора запознати с аутомотив бизнеса, си е направо трагикомчно.
  • 12 Jack Bauer

    2 1 Отговор
    "...От компанията твърдят, че сериозни проблеми с производството и доставките на Model 3 няма..." вместо 1500 са произвели 260 автомобила и "няма сериозни проблеми", ако 6 пъти по ниска производителност не е сериозен проблем то тогава какво е според Мъск?!
  • 13 Никой

    4 3 Отговор
    Винаги е забавно, когато българските анализатори, учени и бизнесмени се изказват в коментарите и после се качват на астрата от 94та и отиват да копат картофи.
    Малка компания с малки производствени мощности, нормално да изпитват затруднения, след като в последните години извадиха 3 чисто нови модела.
    Въпроса обаче остава - къде са ви на вас компаниите за милиарди долари? Какво произвеждате вие, че да ви знаят устите толкова?
    И за всезнайковците, които повтарят като развалени грамофони как производството на ел автомобил се равнява на няколко години работещ двг - този мит е развенчат неколкократно и това е без да смятаме ресурсите за направа на двг, извличане, преработка и превоз на нефт, и след това изгарянето му в града от хилядите автомобили. Щом искате след 10-15 години да не може да се живее в големите градове, продължавайте да плюете по електричките. Добре че нормалните държави знаят кое да субсидират, пък ние ще си седим в ла*ната тука.

    Коментиран от #19

  • 14 Електрика

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    Аз поне мога да мисля и да смятам, за да си направя правилни и реалистични изводи. За да смятам си проверявам източниците, а не се доверявам на сляпо на нечии мнения!

    Само за рафинирането на един литър гориво се изразходват 2kWh енергия. С този литър гориво, един автомобил изминава около 15 километра, а един електромобил с тези 2kWh изминава около 10 км.

    Преди да се рафинира нефта, той трябва първо да се добие, за което също са необходими енергия и ресурси. Колкото е по некачествен нефта, толкова повече енергия трябва за рафинирането му.

    След като се рафинира, горивото трябва да бъде съхранено, превозено, отново съхранено в резервоари. Това са още ресурси и енергия.

    Още преди години е сметнато, че ако всичката тази енергия бъде пренасочена за директно зареждане на електромобили, то ще има излишък от енергия. В доклада на дойчовците да беше споменато нещо такова?

    Да гориш изкопаеми горива, е като да гориш пачки с пари. Изгаряш ги, стопляш се с тях еднократно и толкова!

    Използването на фотоволтаици, вятърни генератори и батерии, е като депозирането на пари в банка на лихва. Освен че ти носят дивиденти, главницата си стои. Всички материали могат да се рециклират и да се ползват многократно.
  • 15 Електрика

    3 2 Отговор
    Забравих да спомена, че всяка година, инсталираните мощности от слънце и вятър се увеличават с 50%. За последните 10 години, мощностите са се увеличили 50 пъти.

    Китай от своя страна, всяка година удвоява фотоволтаичните си централи. Сещаш ли се какви ще са мощностите след 10 години, ако този тренд се запази?

    За 2016 година, инвестициите във ВЕИ, ЗА ПЪРВИ ПЪТ СА НАМАЛЯЛИ от доста години насам. Въпреки това са инсталирани много повече мощности отколкото предишната година.

    Всичко това са факти които могат да се проверят от официални източници.
    По спомени, още 2016 година, само от вятър и слънце, се произвеждаха около 1500 от необходимите 5000 милиарда киловатчаса, които са необходими за 100% електрическа мобилност.

    Представи си ако и след 10 години, вени произвеждат 50 пъти повече отколкото 2016-та!

    Тогава ще трябват акумулатори, много акумулатори, които да акумулират всичката тази енергия.

    Хайде сметни сега само в акумулаторите на автомобилите колко енергия може да се съхрани и наистина ще те заболи главата!
  • 16 dragula

    2 0 Отговор
    Дали автомобилите с ДВГ са били субсидирани, за да изместят превозните средства с жива сила? Мисля че не са.
    Когато се развият и усъвършенстват достатъчно батериите, електроавтомобилите ще си се наложат от само себе си. Без никакви регулации, субсидии и т.н.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Никой

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "dragula":

    Това не е добра идея, защото ако няма регулация, няма стимул да се наливат пари в такива разработки. Още повече, че столиците стават все по-замърсени и този тренд ще се запази, ако не се действа бързо.
  • 18 Електрика

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "dragula":

    Да не мислиш, че вечно ще има субсидии? Според мен субсидиите ще спрат до година-две, когато цените на електромобилите се изравнят с тези на автомобилите с ДВГ.

    Вероятно ще почнат да се субсидират зарядните станции.

    А откъде знам че ще се изравнят ли? Достатъчно е всички автомобилни производители те започват да се конкурират кой ще предава повече електромобили. Процеса вече започна. Само последната седмица, не можеш да затвориш устите на всички автопроизводители, колко много електромобили щели да правят.

    От друга страна ще влизат още по-жестоко еконорми, които ще са много скъпи за изпълнение и ще оскъпят автомобилите с ДВГ.
  • 19 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Никой":

    Знаеш ли как компанитра на свети Мъск струва млрд долара?Яки субсидии от държавата,закони в полза на Мъск,глоби от другите автопроизводители в полза на Мъск.Те така се прави компания за млрд.долара.Той дори не е бизнесмен а един изнудвач.Осигурил си е по някакъв начин закрилата на цялата държава и ползващ тези протекции да "цица"пари от останалите автомобилни концерни.Те така става.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Язе":

    И къде виждаш проблем? Има ясни и точни правила, които са публични и се знаят от всички. С какво е виновен Мъск, че останалите автопроизводители, предпочитат да произвеждат старите двигатели, защото от тях има по-голяма печалба, но не мислят в дългосрочен план?

    Глобите които плащат на Тесла, не са никакви глоби, а купуват квоти за парникови газове, автомобилите им замърсяват повече отколкото е по предписание за цялата им производствена гама. Ако самите те произвеждаха електромобили, нямаше да се налага да купуват квоти от външни компании. Просто са решили, че така им е по-изгодно, отколкото да канибализират продажбите на двигатели, ако започнат да произвеждат електромобили.
  • 21 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Язе":

    Осигурил си е закрилата от държавата по напълно естествен начин. Ясно личи, че ние не сме израстнали нито като хора, нито като държава, за да мислим за бъдещето и последиците от постъпките ни. Нормалните и развити държави се обръщат към чистата енергия и хората, които правят нещо срещу това да завещаем на децата си нездравословна среда за живот, са подкрепяни. Естествено, че производителите, които не следват този тренд ще бъдат глобявани и тласкани към промяна, защото не всички мислят за собствените си з*дници както сме тука. Много скоро Тесла ще стъжни живота на другите компании и това е добре, защото има конкуренция, а тя винаги води до прогрес в дадената сфера.

    Коментиран от #22

  • 22 Винил

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Абе каква конкуренция каква пазарна икономика със субсидии, стимули, забрани.

    Това си е направо планова иконимика която действаше в България преди 1989.
    То и в България имаше един закон за Хранителните вериги да се задължават да продават колко процента Българско ама нещо не го приеха?
    Когато някой не му е кеф да произвежда нещо няма как да го насилваш, това да не ти е война.
    Между другото що никой не произвежда грамофонни плочи или VHS касетки??? Някой да не ги забрани. А и карборатори не се виждат и тях ли ги забраниха?

    Коментиран от #23, #27

  • 23 Наркоман

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Винил":

    Абе аз откога им разправям да легализират наркотиците.

    Пазарна икономика...знаиш ли к'во търсене има. Шъ избият рибата, ако взимат ДДС и се продава легално във всеки магазин.

    Ни щът! Вредно било. Аз знаиш отга взимам и нищо ми нема. Те шъ ми кажат че било вредно.

    Коментиран от #24

  • 24 Винил

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Наркоман":

    Еми незнам ти на кой свят живееш ама цигарите се продават, алкохола също, марихуаната и тя скоро ще я легализират навсякъде.

    Ако ти смяташ че удобството което си е извоювал човек на евтино предвижване трябва да стане лукс добре.

    То и да изразходваш водата като се къшеш всеки ден не е ОК за теб само една баня на седмица.
    И пържолите не са ОК нито пък да убиваш растения за теб само синтетика.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Наркоман

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Винил":

    Абе какви са тия бебешки дроги!

    Тия работи мама ми ги даваше га бях малък.
    Специално ходих до супермаркета преди малко, те питах за хероин и кока, или поне за амфети, ама нямало!

    Питах дилъра, що се вози на тоя тролей , някакъв чук или трион беше, а той ми вика, че вървял повече горел по-малко от Кайен-а който караше преди. Пък и по-лесно се скатавал из пресечките като го гонили, че преди го намирали по звука.

    Ама той сигурно ма лъже, като ма гледа, к'ва съм дрога.
  • 26 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Винил":

    Не се занимавай с този! Не виждаш ли, че мозъчното му капацитетче стига само да пише с различни никове, за да внушава колко "поддръжници" имат миксерите?! По-голяма шизофрения от това НЯМА!
    Не му се връзвай, той не е виновен, че се е родил такъв!
  • 27 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Винил":

    Касетките не са причинявали на хиляди хора годишно белодробни заболявания. Сравнението е неуместно. Пазарна икономика не означава да няма никакви регулации, защото те са тези, които защитават потребителя. Ако нямаше краш тестове и постоянни регулации за безопасността на колите, те нямаше да са толкова развити в тази насока.

    Коментиран от #28

  • 28 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Никой":

    А силното електромагнитно поле не причинява ли канцерогенни заболявания, а?
    https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/radiation/electromagnetic-fields-fact-sheet
    Не разбирам каква е тази мода да лъжете и да се самозаблуждавате?
  • 29 Гост

    0 3 Отговор
    Знаех си, че пак не си разбрал напълно нещо, точно както беше прочел половината закон на Ом. Вредна е радиацията от рентгеновите лъчи! Мария Кюри е починала от нея, докато Никола Тесла, е починал от старост, въпреки че е човекът, който е бил облъчван с най-мощните магнитни вълни, включително от изкуствени мълнии които сам е причинявал и е стоял между тях с Tesla coil.

    Не разбра ли че ти си единствения, на който може да му дойде такава простотия и няма кой да ти повярва. Пак си прочел само заглавието. Виж какво пише в източника който сам си дал:

    "Няма механизъм, чрез който ELF-ЕМП или радиочестотната радиация може да причини рак. За разлика от високоенергийната (йонизираща) радиация, ЕМП в неионизиращата част на електромагнитния спектър не могат директно да увреждат ДНК или клетките. Някои учени са спекулирали, че ELF-ЕМП могат да причинят рак чрез други механизми, като например чрез намаляване на нивата на хормона мелатонин. Има някои доказателства, че мелатонин може да потисне развитието на определени тумори."

    Коментиран от #31

  • 30 Гост

    0 2 Отговор
    Електрическите двигатели не са предпоставка за болести, а са решение на такива, например вибрационна болест:

    При работа, свързана с общо вибрационно въздействие, промените, които настъпват в тялото, са от системен характер.

    Засегнати са предимно хора, работещи с тежки селскостопански машини, хеликоптери, булдозери, багери и др.

    Докато при локалните вибрации основно засегнати са горните крайници, при общите вибрации, полиневропатичните оплаквания са предимно концентрирани в краката. Оплакванията се изразяват в изтръпване на пръстите на краката след работа и нощем, болки в покой и др.

    Лечение и профилактика с минерална вода 0


    Установяват се нарушения във функционирането на вестибуларния апарат, изразяващи се в нарушено равновесие, залитане и пристъпен световъртеж.

    Друга уязвима част от тялото при общи вибрации е гръбначният стълб в поясната област. Увеличена е честотата на лумбална остеохондроза и дископатия в лумбалната област.

    Към клиничната картина се добавя и т.н. церебрастенен синдром. Той е от функционален характер и се изразява в главоболие, нарушения в съня, замаяност, раздразнителност и др.

    Най- ефективното лечение на вибрационната болест е прекратяването на контакта с предизвикващия фактор. Прилагат се симптоматични, облекчаващи състоянието средства, както и физиотерапевтични процедури.

    Поставянето на диагноза вибрационна болест има значение за изготвянето на медицинска експертиза на работоспособността на пациен
  • 31 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    А аз си знаех, че освен да крадеш никове и да пишеш идиотщини, друго не можеш!
    Моля те, спри да пишеш! Всяко твое мнение е изпълнено с лъжи и абсолютни простотии!
    Рентгеновата вълна е електромагнитна вълна: "Електромагнитните излъчвания се разделят, според дължината на вълната, на радиовълни, микровълни, инфрачервено излъчване, видима светлина, ултравиолетово излъчване, рентгеново излъчване и гама-излъчване."
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE_%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D1%8A%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5

    Изчезни в сингулярността анихилирайки ентропичната си същност.
  • 32 Гост

    0 0 Отговор
    Чак сега схванах твърденията ти за вредността на електромагнитното излъчване от електромобилите!

    Значи твърдиш, че електромобилите излъчват радиация и тя ни разболява от рак?
    Също както всички електрически уреди?

    Ясно! Всеки със здрав разум може да прецени доколко това има нещо общо с действителността. Ти продължавай да си го твърдиш в мненията си!

    Мненията са като задника, всеки ги има.

    Коментиран от #33

  • 33 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Алелуя!
    Сега ако проумееш, че не го твърдя за всички електрически уреди, а само за тези с мощност над 100 kW, цена няма да имаш!
    Пък ако проумееш какво електромагнитно поле поражда 500 kW електромотор на Тесла, тогава може и да спреш да вярваш колко "безвредни" са електромобилите!
  • 34 Гост

    0 0 Отговор
    Така ли било? Аз се чудих защо американците са толкова облъчени, а те в буквалния смисъл ги облъчвали с рентгенови лъчи.

    Вероятно от Тесла са написали и някакъв софтуер, който докато ги облъчват с рентгенови лъчи и им втълпяват да си купуват още една Tesla. Докато се движат по улиците, облъчват и невинните минувачи и те да си купят! Само на това ще да се дължи невероятният им успех.

    На всяко ускорение, пътниците в колата се облъчват, сякаш им правят по една-две рентгенови снимки.

    Никога няма да си купя Тесла. Най-накрая успя да ме убедиш! Даже като видя по улиците ще бягам надалеч!

    Коментиран от #35

  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Страшна конкретика, няма що!
    Малко ми е дебилно, че като няма какво да напишеш, веднага пишеш с моя ник!
    Пък да знаеш, в САЩ нямат хора болни от рак. Там до преди 40 години са смятали тютюна за полезен, защото нямало факти доказващи канцерогенното му действие. Изобщо да ти имам смешните доводи!
    А това, че решил да подражаваш на някой, си е твой проблем. Ако искаш бъди девствен цял живот, кат твоя кумир Никола Тесла!