Причината за катастрофалното изоставане от производствения график на Model 3 е забавена доставка на оборудване, което все още се намира в Германия, обяви Илон Мъск. Машините били необходими за окомплектоване на поточната линия за акумулаторите на електромобила в Гигафабриката на Tesla в гр. Рино, Невада.
"Конвейерът трябва да бъде демонтиран, транспортиран и сглобен (в Щатите). Не ни вълнува дали работи, или не. Въпросът е в разглобяването, превоза и монтажа на новото място", твърди Мъск. Tesla планира да достигне седмичен тираж от 2 500 "тройки" до края на март и 5 000 - до юни.
Проблемите с изоставането от графика на Model 3 започнаха почти веднага след старта на производството. През последното тримесечие на 2017 г. Tesla успя да достави едва 260 бройки от новия електромобил, а като причина за забавянето бяха изтъкнати трудности с настройката на оборудването в заводите на компанията в Калифорния и Невада.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
ама на обещанията е цар :)
Коментиран от #22
17:26 12.02.2018
2 омъскаряване
Учудвам се, че все още има хора, които си дават парите на зелено и му вярват? Те му ги дават той грандиозно ги изхърмява в космоса за реклама ;)
17:47 12.02.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Driving pleasure
До коментар #3 от "Петър":
Достъпен? :)Дефинирай достъпен, щото достъпен Тесляк няма. Преди 15тина годни така обявиха дизляците, че са голямото еко-решение за намаляване на СО2, сега са враг номер 1... познай след още 10-15 години ще е същото и с екошитните - сегашния бум ще доведе до много повече вреди за околната среда отколкото ползи.
Коментиран от #7
17:56 12.02.2018
5 ужас
17:57 12.02.2018
6 ДВГ
Много съм огорчен от този човек а уж е инженер. Той явно не е чувал ното за FAT нито за QA/QC!!!!!
Нищо чудно ако отидеш в завода му да няма и HSE понеже Мъск е бог и там инциденти не могат да се случат.
Коментиран от #10
18:09 12.02.2018
7 Антиелектрика
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Точно така, но хората не обичат да мислят!Балонът се надува.
Коментиран от #17
18:43 12.02.2018
8 Random
И там и ще си останат май.
19:00 12.02.2018
9 Дуди
19:25 12.02.2018
10 ЕлМотор
До коментар #6 от "ДВГ":
Вероятно точно поради липсата на FAT, QA/QC, HSE (каквото и да значат) Тесла направи за 2-3 години това, за което на другите нямаше да стигнат и 20. При това проблемите с качеството са учудващо малко.Коментиран от #11, #12
19:34 12.02.2018
11 ДВГ
До коментар #10 от "ЕлМотор":
FAT - Factory acceptance testingQA/QC - Quality assurance/Quality control
HSE - Health and Safety Executive
Всички собственици на Тесла се оплакват от големите междини между ламарините и не доброто подравняване на детаилите!!!! Това е проблем именно на поточните линии(макар и не на тези за които е статията). Именно поради това Мъск трябваше да си е взел поука и да знае какво е FAT и QA/QC(понеже знам как ще отговориш ще се поясня че знае но ги пренебрегва защото е притиснат от времето)!!!!!!!!
Всичко съвременни EV се появяват 2008-2010 познай защо?????
Мъск просто сложи по големи батерии а другите изчакаха защото имат какво да продават с по-голяма печалба. Огромната заслуга на Мъск са зарядните и най-вече супер-зарядните станции.
20:46 12.02.2018
12 Язе
До коментар #10 от "ЕлМотор":
Една пирамида горе долу отива толкова,към 2-3год.21:26 12.02.2018
13 rtgrwtg
22:34 12.02.2018
14 gost
22:42 12.02.2018
15 АСД
Коментиран от #16
02:59 13.02.2018
16 Онези
До коментар #15 от "АСД":
Измислят ги същите онези, на които е платено да ги забавят максимално, познай защо. Случайно, ама съвсем случайно между другото, онези се намират в Германия, където се провеждат дизелите от дизелгейт. Ама това са само случайности. Не е удар под кръста в никакъв случай! Това е само бизнес!05:50 13.02.2018
17 Балон
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Който го може, го може. Неговия балон ще стигне и подмине Марс, а държави от целия свят не успяха на такава цена, въпреки финасиране от десетилетия. Той пука повече чужди балони в които се наливат пари от столетия, ама човек трябва да има очи да го види. Хубаво е да се види, че все повече хора проглеждат, но винаги ще има и коне с капаци.Коментиран от #18, #19, #20, #21
06:05 13.02.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Антиелектрика
До коментар #17 от "Балон":
Какъв Марс те гони, да не би Мъск да е конструирал ракетата? Тук коментираме модел 3!Типично по приматски, се издига някой в култ и неговите грешки никога не се забелязват от сектантите.
Кой е заслепения, се вижда и определено не съм аз!
Утре може да изтъкнеш като довод за фиаското му, това че Амбърд Хърт не го е събудила с фелацио!
Да не забравиш пак да си смениш ника, че току виж си се излекувал!
А тези с конспирациите и германското забавяне, ще ги попитам едно. Защо след като Мъск е толкова гениален и прави ракети, не може да си направи един робот за сглобяване на ламарини?
Питам аз и отговор не искам!
Аман от промити мозъци!
Коментиран от #24
08:34 13.02.2018
20 гост
До коментар #17 от "Балон":
Мъск пое риск, който сега създава проблеми или точно да прескочи бета-версията на колата, което се прави за тест на поточни линии, доставчици, сглобка и няколко месеца тестове на първичната серия коли, за да стане ясно къде са слабостите и според анализа на бета-версията да се подобрят процесите преди да стартира производство на пълни обороти. Така са направени Модел С и Модел Х и това губи около година от срока за пускане на колата. И макар че той купи фирми за производство на роботизирана техника явно не се получават достатъчно бързо нещата и цялото производство страда от това. Негова грешка е, че се опита да прескочи толкова важно звено в името на времето, а реално сега ще имат повече проблеми и загубите ще са много по-големи от загубата на време. Затова се казва, че ако искаш да си купиш кола, това се прави година, две след като е започнало производството на модела, тогава са отстранени детските болести.10:27 13.02.2018
21 ДВГ
До коментар #17 от "Балон":
Понеже следя с интерес като любител завладяването на космоса ще ти кажа няколко неща:1.Не е никакво постижение да направиш ракета с гориво :керосин+течен кислород!!!
Напротив на Елън много би му подхождало ракета с водород+кислород каквито двигатели има действащи.
Ако обаче иска да бъде истински иноватор а не просто логистик, можеше да помогне и в разработването на ракета с лазерно изстрелване каквато се мъчат да направят някои институции в САЩ.
2.Не е никакво постижение да запратиш един предмет някъде в космоса виж ако беше казал ще го пратя спътник на Марс тогава е друго нещо.
3.Не е никакво постижение да преземиш 1-степенни на ракети. НАСА има кацания на Луната, Марс, на много други спътници, Русия на Венера, ЕКА на комета това е нещо. Дори имаше един луд човек който скочи от почти 10км височина без парашут и се приземи на определено място :)
Коментиран от #23
10:49 13.02.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Балон
До коментар #21 от "ДВГ":
Не четеш внимателно!"Неговия балон ще стигне и подмине Марс, а държави от целия свят не успяха на ТАКАВА ЦЕНА, въпреки финасиране от десетилетия."
Пропускаш ключовите думи в случая "цена".
Това е ключовата дума и за електромобилите и за батериите и за електрическите камиони и за копаене на тунели, а и за цената на зареждане.
Всеки може да направи тези неща, но не и на тази цена за да станат достъпни. Нима един Rimac concept one не е по-добър електромобилът Тесла? Защо тогава не се продава повече от Тесла замислял ли си се?
Коментиран от #25
11:15 13.02.2018
24 Балон
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Човешко е да се греши. Всички грешим. Някой от вас обаче не желаят да си признават грешките и не се получават от тях, а именно признаването на грешката и правенето на изводи от нея, различава лузърите от успелите хора. Сещаш ли се поне веднъж да си казал "сгреших, извинявайте и благодаря за информацията, ще си променя мисленето по тази тема"Илон Мъск е правил много грешки и продължава да прави. Томас едисън е направил над 10000 неуспешни опита преди да открие крушката, но не се е отказал. В голяма грешка си че Илон Мъск не прави роботи за сглобяване на ламарини. Миналата година закупи фирма в Германия, която се занимава именно с това - Tesla Grohmann Automation. Не знам дали точно от там не е неработещата поточна линия, която Илон Мъск иска да му докарат дори не работеща за да си я подкарат с неговите инженери. Очевидно германските инженери са или некадърни или корумпирани избери си едното.
11:28 13.02.2018
25 ДВГ
До коментар #23 от "Балон":
1.Ти явно не разбираш че В КОСМОСА да подминеш нещо е проблем и не е цел. Какво точно ще го спре освен гравитацията на слънцето,нали знаеш че там няма въздух:)))???2.Явно съм объркал като съм казал че не е постижение, да постижение е но не е революция!!!!
Където отива Мъск от там се върнаха НАСА и вече не им се занимава с неща дето ги може всеки чичко с пари. НАСА се опитва да прави наука а МЪСК да прави пари това е разликата между тяк!!!!!
Самият факт че ти в коментара си пишеш ПАРИ ПАРИ ПАРИ ПАРИ ПАРИ е показателен.
Коментиран от #26, #27
11:37 13.02.2018
26 Антиелектрика
До коментар #25 от "ДВГ":
Защо се занимаваш с него?Единственото лошо е, че всеки път пише с различни никове и отговаря на наши мнения, а ние му се връзваме на простотиите.
Пълно игнориране му е майката, но той и за това всеки път пише с различни никове.
13:10 13.02.2018
27 Балон
До коментар #25 от "ДВГ":
Ти май не разбираш, че това беше ТЕСТОВ ПОЛЕТ, за който се приемаше за успех, ако преди да се взриви, ракетата излети достатъчно далече, за да не унищожи стартовата площадка. Следващата цел на теста беше дали горивото на три двигателя ще е достатъчно да ускорят ракетата за полет до Марс. Кацане на Марс никога не би не е било цел, дори е противопоказно защото ще зарази планетата със земни бактерии. Целта е изпълнена, защото ако полетът беше пилотиран, горивото щеше да стигне за кацане на Марс.Като заговори за пари, успехите които постигна Илон Мъск за няколко години, не успяха да постигнат нито НАСА, нито руснаците за десетки години, дори обясняваха как е технически невъзможно, забележи - технически, независимо от бюджета. Илон Мъск го постигна не само технически, но и на по-добра цена, което му гарантира бъдещи договори. На НАСА им е по-евтино да наемат него, отколкото да наливат пари в каца без дъно. Space X е частна компания, която няма инвеститори, така че споменаването на думата балон може да направи само неграмотен човек. Какво спечели с изстрелването на тази ракета, освен БЪДЕЩИ ДОГОВОРИ? Както винаги рискува да инвестира сега, за да печели в бъдеще, точно обратното на тези които искат бърза печалба днес и веднага.
13:13 13.02.2018
28 ДВГ
Горивото на 2-степен беше само да излезе от орбитата на земята ако умерят траекторията не му трябва нищо да отиде до марс, кацането обаче е друга работа.
Пак ти казвам погледай малко какво конструират НАСА, МИТ и други университети и ще разбереш че на никой вече не му е интересно да си играе с керосин понеже всичко е ясно там.
14:40 13.02.2018
29 Теслата
16:50 13.02.2018
30 сноу
18:20 13.02.2018
31 щесивземате
15:11 15.02.2018