3 Март, 2018 10:49 11 600 69

Глобиха Tesla за замърсяване

  • tesla-
  • глоба-
  • замърсяване-
  • фабрика-
  • завод

Калифорнийският производител на електромобили Tesla Motors бе глобен със $139 500 (€113 244) за замърсяване на въздуха в района на фабриката на компанията в гр. Фримонт, съобщава San Francisco Chronicle. Според изданието неправилна работа на част от оборудването в завода предизвикала отделянето на завишени количества азотен окис в атмосферата между 2013 и 2016 г.

"Tesla може и да произвежда електромобили, с каквито щатът Калифорния се бори срещу промените в климата, но трябва да се съобразява с правилата", коментира Джак Броудбент, шеф на Управлението за чистота на въздуха в Бей Ериа.

Във фримонтската фабрика на Tesla работят 10 000 служители и досега не е наказвана за замърсявания. Изключение прави глоба от $1 000 (€811), наложена през 2013 г. за неизправност на индустриална пещ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Американска работа

    28 27 Отговор
    А "Тесла" са били уж чисти и екологични
  • 2 Марио

    29 24 Отговор
    Ааа видяхте ли вие дето ни убеждавахте,че електромобилите не замърсяват и са екологични.Замърсяват повече от двигателите с вътрешно горене.В знаете колко по-вредни са.И тяхното производство и бракуване също.Токсични са.Просто всичко е за пари.Някой има батерий,който трябва да продаде.

    Коментиран от #6, #11

  • 3 Антиелектрика

    27 16 Отговор
    Не може да бъде. Това ще да е фейк новина - хахахаххахахахха
    3 години обгазяват със силноотровния азотен окис, но иначе щели да се борят с климатичните промени! Това е висша форма на наглост!
    За жалост обаче с пари могат да се правят най-големите престъпления в света!

    Коментиран от #7

  • 4 ЕГАТИ И ГЛОБАТА ПО 50 ЦЕНТА

    6 7 Отговор
    НА ДЕН ЗА ТРИ ЧЕТЕРИ ГОДИНИ ЗАМЪРСЯВАНЕ. ЖИВА ПАРЛАМА.
  • 5 гост

    8 6 Отговор
    И ето, малко след средата на февруари, германското издание Süddeutsche Zeitung писа, че неназован германски премуим автопроизводител е платил "около €185,000, без транспортни и митнически разходи за Model 3".

    В статията пише, че колата е била тествана всячески от инженерите в продължение на 10 дена, преди да започнат да я разглобяват.

    Ето споделени от тях впечатления:

    "Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."
    Друга оценка е за "перфектност в минималистичния дизайн", но това всеки може да го заключи, ако е фен на такива изпълнения по принцип.

    Това не е първото разглобяване на Tesla електромобил в Германия. Миналата година Audi си купи Model X още преди да започнат доставките за Европа. Mercedes направи подобно нещо, но по доста брутален начин и остана само BMW.
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2455-germanski-ingeneri-vpechatleni-tesla-model-3

    Коментиран от #8

  • 6 Nicola

    17 9 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Марио, не разбрах само "батерий" няква римска провинция ли е или си неграмотен?

    Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2 (данни от 2017):
    https://www.thegwpf.com/new-study-large-co2-emissions-from-batteries-of-electric-cars/

    Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод.

    Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км:
    https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s

    След 150 хил км:
    -Ел. кола: м/у 15.6 и 27 тона БАРАБАР с тока
    -Петролна кола: между 45 и 75 тона

    Значи освен неграмотен, си и неинформиран. За първото не мога да ти помогна. Даскалицата не е трябвало да те пуска на минеш в 7-ми клас. Сърди се на нея.

    @ 1

    Никоя човешка дейност не е чиста и екологична. Тесла-та е чиста и екологична там където се движи (не шуми и не пуши), както и всеки друг автомобил на ток

    Коментиран от #16, #17

  • 7 Nicola

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Айде и антиелектрика да пръдне по въпроса. Изплю и той малко отрова, както винаги : D Отегчаваш всички, майна. Обърни плочата, че ни е втръснала.
    Bratz не виждам да си се засилил много-много по екологията. Иначе щях да те видя по протестите за шистовия газ.
    "Най-големите престъпления в света". Ха ха хааа! Ама какви са тея словесни фойерверки? Изявяваш се като обикновен паркетен, философстващ гащник с теслов комплекс.

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Емисии

    7 9 Отговор
    Генерация и товар на ЕЕС за 03.03.2018 13:54:18


    MW %
    АЕЦ 2102 35.65%
    Кондензационни ТЕЦ 2095 35.53%
    Топлофикационни ТЕЦ 332 5.63%
    Заводски ТЕЦ 126 2.14%
    ВЕЦ 186 3.15%
    Малки ВЕЦ 190 3.22%
    ВяЕЦ 195 3.31%
    ФЕЦ 642 10.89%
    Био ТЕЦ 28 0.47%
    Товар на РБ 4716

    Само за 1час от този момент нататък, ТЕЦ-ове в България ще отделят над 2000 тона СО2 плюс още различни гадости. Само за този час трябва да платят 14 000€ за емисии СО2. За денонощието повече от 300 000€

    Сега разбирате ли колко "ОГРОМНО" е било замърсяването от Тесла?

    Коментиран от #12

  • 10 Антиелектрика

    10 8 Отговор

    До коментар #7 от "Nicola":

    Аз поне не пиша едни и същи неща с различни никове, шизи.
    И наистина се радвам, че отегчавам точно такъв многоник електрофил като теб, МАЙНА!
    То в статията си е написано много ясно, ама ти като няма какво да кажеш, започваш с простотии за омръзване, изтъркване, плочи, злоба и всевъзможни тъпотии!

    Пък това, че не правиш разлика между въглероден двуокис и азотен окис, показва кой какъв гащник е и на кой колко му е акъла!
  • 11 Север о запад

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    БатериИ, братле, батериИ!!! А свти БатериЙ Теслов, е друго нещо.

    Коментиран от #18

  • 12 Емил

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Емисии":

    Само пълен идиот може да причисли СО2 към вредните "гадости". По-голямото количество СО2 значи повече и по-буйна растителност, а оттам повече животни и хора! Промити мозъци! Земята (като планета) е минала вече през такъв период и тогава е бил "бумът" на флората, довело до натрупване на кислород за нас!

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Емисии

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Емил":

    На теория си прав, но на практика, човекът забързва увеличението на въглероден диоксид на планетата, което ще се да се случва и без нашата дейност. Забързва го на два фронта. Първо увеличава производството на въглероден диоксид, а успоредно на това, унищожава белите дробове на сушата в лицето на горите и зеленината, а със замърсяването на океаните, унищожава и белите дробове на планетата, които произвеждат най-много кислород.
  • 14 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "Емил":

    Само си пропуснал една малка подробност , тоя бум ще се случи някъде към Норвегия и Сибир , допълнен в последния с непроходими тресавища и комари като врабчета , а ширината на България ще бъде нова Сахара плюс повишаване на морското равнище между 60 и 100 метра !!! Иди малко в Южна Гърция около и под Атина и се огледай какъв "бум" на флора има , освен драки и маслини (изкуствено засадени ) можеш да избираш между камъни и пясък !!!

    Коментиран от #15

  • 15 Антиелектрика

    7 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Любимата ми тема - искам пак да напишеш тази глупост, моля те!
    Та кога кристалната ти топка каза, че България ще стане като Сахара и морското равнище ще се вдигне с 100 метра?
    Я ни светни заедно с другото ти "аз" от коментар 13, какъв е този чудодеен газ, който със съдържание от 0,039%, ще затопли атмосферата толкова, че да направят Норвегия и Сибир тучни пасища?
    Що ли така, много преди да има хора, Сахара е била дъно на море и изведнъж е станала пустиня? Що ли много преди да има хора, е имало динозаври на Антарктида?
    Кой ли е виновен - сигурно динозаврите са карали ДВГ и затова по тяхно време нивото на световни океан е бил с 400 метра по-високо от сега?
    Много се забавлявам как в израз на мозъчна слабост, под статия за замърсяване с азотен окис от Тесла, започвате да пишете подобни тъпотии - хахахаххахахаххахаха
  • 16 Да да

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Nicola":

    Пропуснал си в сметката колко енегрия се изразходва за производството на автомобил с ДВГ. Май количеството е близко до това на електромобил!
  • 17 Марио

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Nicola":

    Извинявам се за грешката.Принципно гледам да няма ама телефона понякога поправя,а може и аз да съм направил грешка.А за тия батерии спрете да вадите факти,които са измислени.Замърсяват.Това е.Сега на час колко е.Това са глупости.
  • 18 Марио

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Север о запад":

    Еййй голяма работа.Това ми е първата грешка.Ние като правите грешки аз нищо не казвам.Не Ви изнася казаното от мен,затова правите забележки.Вие имате доста повече грешки,включително пунктуационни.
  • 19 Патриот

    5 4 Отговор
    Ако сега замърсяват чакайте да видите какво ще стане като настане време дасе хвърлят батериите на боклука.

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "Патриот":

    Искам веднага да ми съобщиш когато разбереш за "бунище" за батерии , къде е и колко батерии дневно се изхвърлят !!! Ако са повече от тон ,ще ти дам процент процент от печалбата !!!! Тъй де , това е по-печелившо от златна мина , виждал ли си последните цени на материалите в тях ???

    Коментиран от #26

  • 21 Марони

    5 5 Отговор
    Хората създават хубава и иновативна кола.А тук,балкански субекти с клошарско мислене,плещят глупотевини.Там са помислили и за отпадъците и рециклажа.Не,като тука,вечни огньове да тлеят из сметищата.Там замърсяваш-плащаш!Закона е закон за всички.

    Коментиран от #22

  • 22 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "Марони":

    Ами сам си се определил много точно. Какво по-клошарско мислене от твоето, което си мисли, че Тесла прави иновативна кола, след като ползва почти 200 годишна технология?!
    То такива като теб, само могат да цъкат с език като лапни шарани, вместо да прочетат малко история!!!
  • 23 Марони

    3 2 Отговор
    Тесла коя част от електрониката,автопилота,трансмисията и аеродинамиката са копирали от онази 200 годишната технология освен думата електромобил?Всички знаят че ползва най-обикновени литиево-йонни батерии за лаптоп но никой не може да сглоби такъв батериен пакет защото технологията се крие в управлението на батериите,а не в самите батерии. Също като управлението на двигателя,в който е най-обикновен трифазен електромотор.Човек е измислил топлата вода преди хиляди години но все още открива и ще откривам нови технологии за затоплянето и.

    Коментиран от #25, #30

  • 24 никола

    0 0 Отговор
    Производството на литиеви акумулатори е в пъти по изгодно отколкото на всички други видове. Оловните не търпят развитие , Няма да споменавам дори , какво струва и причинява производството на оловото.литиевите имат още много потенциал за развитие , по леки са , производството е по - ефтино. енергетически са много по плътни. Абре убавиня отвсякъде.
  • 25 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Марони":

    И къде видя иновация? Или един обикновен софтуер е иновация за теб?
    И да перефразирам въпросът ти - коя част от електрониката, трансмисията и аеродинамиката не са копирали от вече създадени такива?
    Пък аналогията с топлата вода беше ни в клин, ни в ръкав с псевдоиновациите за които пишеш.
  • 26 Recicle

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    гост виж какво пише в уикипедиа:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling

    За да не ме изтрият ще го преведа на Български като ти сам може да провериш в линка:

    При рециклирането на Ли-йон батериите не се извлича литият понеже многото различни типове изискват различна процедура. Друга причина е че извличането на литият струва 5 пъти повече отколкото да го добиеш от мината.

    На всякъде се казва че не можеш да си хвърлиш старата батерия просто така на бунищито, понеже са опасни, особенно при нарушаване на опаковката или висока температура. А дали някой ще ти иска старата батерия е също несигурно защото зависи от това до колко ти ще я експлоатираш.

    Така че проблемът с батерията не е решен и си стои!!!!!

    Коментиран от #27, #28, #31, #34

  • 27 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Recicle":

    Остави го, той не прави разлика между оловна и литиева батерия.
  • 28 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Recicle":

    Всъщност имаше скоро статия тук, в която многото точно беше написано какво се извлича от едва литиево-йонна батерия при рециклиране - и това е КОБАЛТА: https://fakti.bg/technozone/285598-samsung-shte-dobiva-kobalt-ot-stari-telefoni
    Ама как да го обясниш на заслепени фанатици?

    Коментиран от #32

  • 29 незнайко

    2 1 Отговор
    Вече почнаха да търсят под "вола теле" ! Ако има проблем в някоя инсталация той се отстранява . 113 000 € струва един автомобил, това е смешно !!!
  • 30 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Марони":

    Сега прочетох и Вашия пост. Електромотора ИЗОБЩО НЕ Е ОБИКНОВЕН ТРИФАЗЕН !!! Трифазния двигател, няма максимален въртящ момент, при много малки обороти !!!

    Коментиран от #33

  • 31 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Recicle":

    Значи да разбирам , че като разбереш за "бунище" за батерии , ще ми кажеш без комисионна ??!! Мерси , оценявам го !! За другото не бери грижа , не е твой проблем !!
  • 32 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Антиелектрика":

    За теб също коментар 31 , макар че най-вероятно е за същия получател !!

    Коментиран от #35

  • 33 Физика

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "незнайко":

    Това някаква нова физика ли е или какво?????
    При положение че момента зависи от тока, а от място той е най-голям какво очакваш да се случи???
    Напротив при увеличаване на оборотите той намалява.

    Затова и електричките са добри за града ама навънка издишат.

    Коментиран от #36, #57

  • 34 Рециклиране

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Recicle":

    Ами да беше превел всичко, а не да правиш свободни съчинения. Ето ти един Google превод:

    "От 2017 г. рециклирането на литиево-йонни батерии обикновено не извлича литий, тъй като много различни видове литиево-йонни батерии изискват различен процес на извличане. [6] Друга причина, поради която не се прави, е, че добивът на литий от стари батерии е 5 пъти по-скъп от извлеченият литий [7], но се полагат усилия да се комерсиализира индустрията в очакване на големи количества неизползвани батерии. ] [9]"

    Май са написали нещо съвсем различно от твоята интерпретация? ЗАСЕГА не е рентабилно да се извлича литият, защото няма достатъчно количества ЕДНАКВИ батерии. КОГАТО има достатъчно батерии за рециклиране, ще могат да се проектират цехове за всяка технология батерии, които да извличат литият рентабилно.

    Рециклирането на лития е скъпо защото е изключително енергоемко. За щастие цената на енергията пада с всяка изминала година. Тъкмо няма да се чудят какво да правят с ВЕИ енергията, когато цената й е нулева или отрицателна.
    Рентабилността ще се повиши и от икономии от мащаба и развитие на технологиите. Цената на литият също расте, така че е близо момента, в който рециклираният литий ще е по-евтин, както стана с кобалтът.

    Коментиран от #37

  • 35 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Ще ти се, нали? Спокойно, никой няма да ти падне на нивото да пишеш с няколко ника, за да внушава масовост типично по тролски!
    Дал съм ти линк, чети. Човека също ти е написал, че лития не се рециклира.
    Ако не вярваш, отиди в някой пункт за вторични суровини и се опитай да им продадеш няколко кг литиево-йонни батерии. За това казвам, че не може да направиш разлика между оловна и литиева батерия.
    Ела до нас, да ти продам 2-3 кг литиево-йонни батерии от стари лаптопи и GSM-и. Колко ще ми платиш?
    Но то освен да празнодумстваш, едва ли можеш друго?

    Давай, сега напиши с няколко ника, какво щяло да стане след години, как фотоволтаиците могат да работят и през нощта и това, че почти месец не е имало слънце не им пречи.
    Запомни едно - кристалната топка не е доказателство. За факти се приемат сегашните реалности, а не паралелните, в които живееш ти и другото ти аз.

    Коментиран от #38

  • 36 Момент

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Физика":

    Токът при стартиране на ЕДГ е около 7 пъти по-голям от номиналния и реално започва да намалява при скорост на въртене около 0,8NB. Това трябва да се има предвид при избор на мощните транзистори или модули за управление, които трябва да го издържат. Въртящият момент при стартиране също е по-голям от номиналния, но с около 50%, при скорост около 0,8NB достига максималната си стойност (около 2,5 пъти по-голям от номиналния) и едва след това намалява. Двете характеристики показват, че при промяна на скоростта на въртене нежелано и значително се изменя и въртящият момент, което налага специфични методи за управление.

    И двамата обаче пропускате фактът, че електродвигателите на електромобилите не се захранват от мрежата, а от батерии. Инверторът умишлено ограничава токът към двигателя и на практика въртящият момент и токът са еднакви до достигане на 80% от оборотите и съответно скоростта, а след това се ограничава токът, защото напрежението се вдига, а батерията не може да отдаде толкова мощност.
    Другото ограничение при старт е сцеплението на гумите. В момента в който гумите дори съвсем леко превъртят, тока се намалява за да се възстанови сцеплението.

    Коментиран от #40

  • 37 Recicle

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Рециклиране":

    Е аз какво съм написал, кое точно е различното:
    1. Че засега проблемът не е решен!!!!!
    2.Какви са основните причините за това.
    3.Дал съм ти линк да си прочетеш цялата статия, няма да ти превеждам всичко.
    Този коментар си го написал само за да се заяждаш.
  • 38 Рециклиране

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    Ти въобще знаеш ли какво значи рентабилност?

    Ще ти подарявам всеки ден по 1 грам злато, с единствената уловка че се намира на 500 км от тебе и трябва да го взимаш лично всеки ден. За три години ще събереш едно кило злато.

    Като изминат трите години, държа да ми върнеш само 200 грама злато, което също да се намира на 500 километри от мен. Съгласен ли си?

    Ето все става въпрос за злато, което ще се намира на едно и също разстояние. И двамата ще знаем, че е там и ни чака като подарък. Аз искам да го взема, а ти?

    Коментиран от #45

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Физика

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Момент":

    Най-общо казано(това което знам от университета) максималният момент се получава при критично хлъзгане. Има си начини как да се постигне максималният момент да е равен на пусковият. Това мисля че се прави и при електричките така че Мп=Ммах. Нищо сложно няма всеки учил в специалност електротехника може да го сметне( аз не съм).

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Recicle

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Физика":

    http://www.batterypoweronline.com/markets/batteries/is-it-time-for-a-lithium-ion-recycling-revolution/
    https://www.theguardian.com/world/2006/may/05/qanda.recycling

    Това което разбирам като чета е че ЗА СЕГА е неизгодно до са рециклират НООООООО е задължително така че тези компании си вземат субсидии за това за да го правят. Е този път не е Тесла, но други хора си вземат субсидиите за да могат да ти рециклират батериите и те да не тровят наоколо.

    Е докога субсидии за всичко не става ли вече прекалено???

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Recicle

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Recicle":

    Упссссс объркал съм коментарът е към номер 39 сори Физика :).
  • 44 Физика

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Момент":

    Чакай малко сега съвсем ме обърка?????
    Консумираната мощноста е нормално да бъде ниска в началото понеже и оборотите са ниски, нали така?????

    Освен това всяка кола има лаунч контрол, който ограничава момента на колелата когато усети преплъзване. Мисля че Тесла при включване на Лудакрис мода автоматично включва и лауч контрола ама не съм сигурен???

    Коментиран от #46

  • 45 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Рециклиране":

    Тц, не знам какво значи рентабилност, знам само какво пише и предпочитам да вярвам на него, не на разсъжденията на анонимен невежа.
    Тези размисли и страсти си ги разправяй на някой друг - паралелът ти със златото е изключително тъп, защото в статията много ясно е написано, че батериите се рециклират заради КОБАЛТ, който е също метал като лития, но е почти 2 пъти по-евтин!!!
    Така, че това е поредния ти бисер, влизащ в "Златния фонд" на глупостта!!!

    Коментиран от #49

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Физика

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Момент":

    Границата на нормалните гуми е около 2 сек.

    Между другото има много, които се опитват да мамят и да слагат специални гуми и да се състезават с нормални коли.Изобщо това е пълно безумие с този драг и е главно Американска изгъзица, незнам защо европейците луднаха по тази мода???
    Ако си забелязал Ферари умишлено бягат от тези глупости, докато всички други се увличат малко или много.

    И още нещо американците използват така нареченото rolling start което е отново типично Американска изгъзица ама нищо и ние вървим натам.
  • 48 Хихих

    0 0 Отговор
    Истината е че Мъск си кара дизел в фабриката а пробутва на хората "еко боклуци".За три години замърсяване глобен с "великите"малко над 100хил.евро.Това е държава.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Рециклиране":

    Абе ти така ли си се родил или с времето стана такъв?
    Да ми кажеш, че е рентабилно да се рециклира кобалт, пък не е рентабилно да се рециклира литий (ако можеше), показва за пореден път, че нямаш нищо в главата!
    За последен път пиша и наистина не искам да се занимавам повече с облъчен фанатик като теб - КОБАЛТЪТ Е ДВА ПЪТИ ПО-ЕВТИН ОТ ЛИТИЯ!!! Сега всеки нормален човек ще разбере, че явно лития не може да се рециклира, след като рециклират по-евтини метали от него като кобалта, а него не го рециклират - ТОЧКА:
    https://tradingeconomics.com/commodity/lithium

    Ей за това скоро ще фалираш, нямаш елементарна логика! Щом не рециклират лития, чакай да падне ако миксерите станат масови и токът поскъпне драстично - тогава само лаик като теб ще вярва, че цената на лития ще пада и ще се рециклира евтино!!!
  • 51 Рециклиране

    1 0 Отговор
    Ти май започна да ни взимаш за боядисани врабчета или просто живееш в паралелен свят.

    Продължаваш да доказваш функционалната си неграмотност. Вече ми омръзна да ти обяснявам какво пише в информацията която даваш. Как пък веднъж не даде линк който да подкрепя тезата ти? От линкът който си дал

    Lithium 129.22
    Cobalt 79,250

    По най-груби сметки, кобалтът е 600 пъти по-скъп от литият!
    Не знам защо на мен ми се върти в главата около 20 000 долара за тон литий.

    Без значение от цената, да не мислиш че нещо като го има някъде е "Бръкни си вземи си'? Извличането на различни химични елементи изисква различни технологии и различно количество енергия.

    Точно заради този начин на мислене, смяташ че бъдещето е на водорода. Като си такъв бизнесмен, ако искаш аз ще ти осигурявам суровината за водорода - чиста вода, а ти ще я разграждаш на водород и кислород, а после ще делим печалбата? Само ако знаеш колко много водород има в един литър вода!

    Коментиран от #52, #56

  • 52 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Рециклиране":

    Ах как падна сам в капана, просто не е истина!
    Остави, че пелтечиш само тази тъпа фраза за функционална неграмотност, но то просто ти е беден речника и хората те виждат какви простотии пишеш!
    Онова което пейстнах се оказа, че изобщо не може да проумееш и пак написа поредния бисер - кобалтът бил 600 пъти по-скъп от лития :))))))))))))))))))))))))
    И по твоите уникално абсурдни примери, излиза че ако тон литий е 20 000 $, то тон кобалт ще е 12 000 000 $, т.е. 12 000 $ за килограм - бухахахахахахаха

    Ето ти официално смляна информация, че килограм литий сега е над 300 $ и то ако си го поръчаш сега: https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/lithium-metal_60736243111.html?spm=a2700.7724857/B.main07.33.74f649e1ScWpYS

    А от същия сайт - Алибаба, килограм кобалт е 130 $: https://www.alibaba.com/product-detail/Cobalt-metal-sheet-price-per-kg_60601836978.html?spm=a2700.7724838.2017115.50.17816763SVbBfJ

    Искам да ти кажа директно, че ти си ненормален и наистина не желая повече да пиша с теб по какъвто и да е повод. За тази цел, ще те помоля да си пишеш с ника си - Електрика, за да избягвам да се занимавам с теб!!!

    Коментиран от #53

  • 53 Рециклиране

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Антиелектрика":

    Ама ти наистина не можеш да четеш?
    Цената на кобалта от линка ти е 79 ХИЛЯДИ ДОЛАРА , а лития само 129 долара! Сложи си очилата! Колкопъти е разликата между 79250 и 129?

    Коментиран от #54

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Рециклиране

    2 1 Отговор
    "Ти си уникален тъпак!!!"

    Не знам кой е тъпака, ти кажи?

    https://www.capital.bg/biznes/pazari/2018/02/01/3120985_bumut_pri_elektromobilite_shte_udvoi_turseneto_na/

    През миналата година кобалтът поскъпна със 120%, а от 2015 г. цената на лития почти се е утроила – от 7 хил. за тон до 18-21 хил. долара през лятото на 2017 г.

    https://www.businessinsider.com.au/lithium-prices-45-fall-by-2021-2018-2

    The net result is that Morgan Stanley expects lithium prices to peak at around $US13,000 a ton this year, before declining to around $US7,000 by 2021


    https://www.investor.bg/surovini/365/a/cenite-na-kobalta-skachat-no-ne-miniorite-obirat-lavrite-256390/
    На световния пазар цената на кобалта - метал, който се използва при батериите на високотехнологични продукти като смартфоните iPhone и електрическите коли Tesla, почти се утрои за две години до 81 500 долара за тон.

    Според теб всички останали сме тъпаци, а ти си най-умния, защото като четеш нещо, можеш да го преиначиш спрямо собствения си мироглед и всички останали трябва да ти повярваме! Прати автопроизводителите да си напазаруват от Алиекспрес и Алибаба на кило!
  • 56 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Рециклиране":

    Анти пределено не може да различи точка от запетая в цените

    Lithium 129.22
    Cobalt 79,250


    По-добре да ходи да изброи нулите в цената от дясната страна на графиката в линка който сам е дал и да погледне трендът на цената
    https://tradingeconomics.com/commodity/cobalt/forecast

    https://tradingeconomics.com/commodity/lithium/forecast

    После като добър бизнесмен, може да купи кобалт на 1$ за килограм от другия линк
    https://m.alibaba.com/product/60487101371/High-Quality-Hot-Sale-99-95.html?spm=a2706.7835515.1998800312.24.785d6ae6ffvoED
    , а после да го продаде за 80$

    Ще купи 10 тона за 10 хиляди долара и ще ги продаде за 800 хиляди. Толкова е просто, щом вярва на всичко което е писано в интернет и го дава за доказателство на тезата си.

    Коментиран от #59

  • 57 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Физика":

    Не исках да Ви отговарям но не издържах. Асинхронен двигател и трифазен двигател за електромобил са много различни, но трябва да се чете !!! Не съм виждал 50 килограмов асинхронен двигател, примерно 50 киловата !!! Вие виждал ли сте ???

    Коментиран от #58

  • 58 Физика

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "незнайко":

    Ужас, още един ходил на училище до 3 клас :))).

    Още един дето не знае какво е AC Induction motor, всъщност май не е смешно но дебилите превишават 80% .

    https://en.wikipedia.org/wiki/Induction_motor

    Хайде сега прочети какъв мотор използва Тесла:
    Tesla’s 3-Phase 4-Pole AC Induction Motor

    Моля ти се отиди се образовай малко и после говори защото няма смисъл да се спори по фундаментални и очевидни неща.

    Коментиран от #61

  • 59 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    На онзи повече не ми се занимава да отговарям след като каза, че тон кобалт е 12 000 000 $.
    На теб също ще ти отговоря последно тук, защото е ясно, че наглостта ти няма край!
    Значи аз ви дадох линк точно заради това - да се види, че цената на кобалта не е 12 000 $ за килограм, а е 130 $. Обаче е доста нагло да ми говориш точно ти, че не всичко в интернет е вярно и не служи за подкрепа на тезата! Особено след като пействаш една и съща глупост за немски незнайни инженери как били впечатлени от Тесла!
    Значи моите линкове не са с реална информация, а твоите са с реална - така ли?
    Хайде по-сериозно!
  • 60 гост

    0 0 Отговор
    Единственият който някога е твърдял че кобалтът струва 12 000 000 $ Това си ти.

    1.Дадените бяха цифри от твоя линк

    Lithium 129.22
    Cobalt 79,250

    Едната цифра е 613 пъти по-голяма от другата. Съгласен ли си? Защо тогава даваш тези цифри, а твърдиш че кобалтът е два пъти по-евтин, след като от цифрите излиза че е 613 пъти по-скъп?

    2.Все още ли твърдиш че кобалтът два пъти по-евтин?

    Коментиран от #62

  • 61 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Физика":

    Не ми отговорихте на точно зададения от мен въпрос в 57 пост ?

    Коментиран от #63

  • 62 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "гост":

    Моля те, нямам нерви да се занимавам с теб!
    Написал съм го много ясно. Ако имаш проблеми с четенето, то си има специалисти за това!
    Все едно да те питам защо пействаш постоянно онази глупост за неизвестни германски инженери, впечатлени от Тесла. То трябва малко акъл, за да направиш паралела, но си толкова самовлюбен, че не може да разбереш иронията!
    Хайде бягай да береш етер!
  • 63 Физика

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "незнайко":

    На неграмотник какво да му отговарям това да не ти е двигател от битака.
    Първо седни прочети какво е индуктивен двигател, че е измислен от Никола Тесла около краят на 19 век!!!!!!!!!
    Какви материали се използват е друг въпрос както и начина на управление ама и това може да видиш как става и къде се използва много преди съвременните батериите да видят бял свят.

    После завърши вечерно основното си образование, може като гост да посетиш някой български университет да видиш какви разработки имат после пиши, бива ли да се излагаш по този начин?????

    Коментиран от #64, #65

  • 64 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Физика":

    Благодаря за изчерпателния Ви отговор независимо, че не е канкретизиран към моя въпрос !
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Физика

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "незнайко":

    Главата ти е чугунена на теба, какво ми даваш двигател от битака дето ще седи на някой фундамент неподвижно.За този двигател нито има значение колко е голям нито колко тежи само е важна цената. Що не видиш и цената му колко е и после да го сравниш с този на другите електрички.

    Като незнаеш нещо си мълчи, даже ме е срам че отговарям на такъв смешен пост.

    Коментиран от #67

  • 67 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Физика":

    Вие да не сте модератора и сте махнали поста ми 65 в който бях дал линк, колко тежи 55 кW асинхронен електродвигател ?

    Коментиран от #68

  • 68 Физика

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "незнайко":

    Не не съм.
    Понеже и мен са ме трили та прочетох правилата в които пише:
    ......или са написани изцяло на език, различен от български!!!!!

    Ако сложиш линк, който очевидно е на латиница трябва после да напишеш няколко изречения на Кирилица, иначе ще те изтрият.

    Коментиран от #69

  • 69 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Физика":

    Благодаря, не го знаех. МИР в спора .