Ивало, Финландия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
В покрайнините на полярното финландско градче Ивало се намира един от най-големите и най-северни автомобилни полигони в света. Той се нарича White Hell (Белият ад) и там се правят голяма част от тестовете на автомобили. Именно там изпробвахме новите зимни гуми на марката Nokian. Финландският производител на гуми представи три типа гуми - за екстремна зима с шипове, за много студена зима и за т.нар. мека зима - такава, каквато е у нас и в Европа.
Гумите с шипове са забранени за употреба у нас, но в северните страни като Финландия и Русия, например са много използвани. Естествено, те се държат най-добре на лед. Вторият тип гуми Hakkapeliitta, които също са предназначени за северните страни са с много мек каучук и работят добре, но до температури на въздуха под 10 градуса, така че и те не са особено удачни за България и Европа.
Гумите за мека зима Nokian WR SUV 4 са най-новият продукт на Nokian и са идеални за зими като нашата. Тестовете на White Hell включваха управление на чист лед, управление на т.нар. грапав лед и управление на сняг и лед. Първите две упражнения дадоха предимство на "северните" гуми Hakkapeliitta, но на третото, новите Nokian WR D4 се справиха не по-лошо.
WR D4 и WR SUV 4 позволяват уверено ускорение, контрол на автомобила и предлагат отличен спирачен път. Сцеплението им е много добро независимо дали настилката е студен асфалт или сняг. На мокро и киша пък Nokian WR D4 се справят много по-добре от гумите за по-екстремна зима.
Новият продукт на Nokian - WR SUV 4 е предназначен специално за страните от Централна и Източна Европа. Гумите WR D4 са два типа - за леки автомобили и за SUV-та. Интересното е още, че това са първите зимни гуми в света, които покриват клас А за сцепление на мокри пътища. Финландските специалисти се похвалиха, че тези свръх резултати се дължат на специална технология на ламелите, наречена Nokian Block Optimized Siping, както и на новата каучукова смес Nokian Twin Trac Silica.
От Nokian са предвидили много широк диапазон от размери, като гумите WR D4 се предлагат с цолаж от 14 до 20, а скоростният им индекс е от Q (160 км/ч) до W (270 км/ч). Новият продукт за Централна Европа е наличен и в още няколко вариации - за спортни автомобили, за електромобили, за SUV-та, като някои от гумите са FlatRun - усилени. WR D4 гуми са разработени специално за мокър сняг и температури около 0 градуса по Целзий.
Те са със симетрична шарка, като блокчетата, отговарящи за сцеплението на сняг (Snow performance Blocks) са групирани по три. Допълнителните Deep Snow Booster блокчета играят роля за сцеплението на сняг, когато автомобилът се движи на път със завои и с по-висока скорост. Други "твърди блокчета" пък повишават сцеплението на сухо и мокро и като цяло дават на водача онова чувство на сигурност при управлението на колата, при което воланът не се чувства лек.
Друга любопитна част от шарката на WR D4 и WR SUV 4 е иновацията Slush Blower, която силно намалява риска от аквапланинг. И накрая трябва да споменем и за технологията Nokian Silent Sidewall, която филтрира звука и значително намалява вибрациите. Що се отнася до комфорт и ниво на шум, то гумите WR са много близко до летните. В централната част на протектора се намира патентования от Nokian индикатор DSI, който показва кога гумите подлежат на смяна. От Nokian препоръчват минимална дълбочина на грайфера 4 мм. По-голямо износване вече е опасно за експлоатация.
Новите Nokian WR SUV 4 са специално проектирани за европейските шофьорите на SUV автомобили и подсигуряват отлично представяне на сняг, киша и силен дъжд. Независимо дали шофирате на магистрала, в натоварен градски трафик или на някой планински път, усещането при управление е предсказуемо и контролирано на хлъзгавите и необезопасени пътища.
Технологията на Nokian Tyres Climate Grip Concept пък "овладява" внезапните промени в пътните условията и осигурява безопасно придвижване през зимата. В заключение можем да кажем, че що се отнася до зимни гуми, то ако заложите на Nokian WR D4 или WR SUV 4, трябва да сте сигурни, че зимата няма да ви изненада.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
Коментиран от #3, #41
11:42 25.03.2018
2 МаКаТа
Коментиран от #9, #31
11:43 25.03.2018
3 волен сидеров
До коментар #1 от "Мартин":
Явно не си карал друга марка гуми и така категорично даваш мнение сипробвай първо и нещо друго -особено пък за сув
Коментиран от #5
11:57 25.03.2018
4 Хитрото
Коментиран от #15
12:12 25.03.2018
5 Ивайло
До коментар #3 от "волен сидеров":
Ти пък понеже си ги пробвал тези. Това е най-новия продукт на Нокиан и тепърва ще започне да се продава у нас. А иначе и според мен Нокиан са най-добрите зимни гуми. Карал съм доста различни марки, а живея в планински район с много сняг зимата.Коментиран от #14
12:26 25.03.2018
6 hmhmhm
12:32 25.03.2018
7 Ал Купоне
12:54 25.03.2018
8 Sliven
Значи германеца е по глупав от някои които дават негативно мнение за тази марка...!
Тук винаги се намират умни ганьовци!!
Коментиран от #18, #19
13:01 25.03.2018
9 Северна България
До коментар #2 от "МаКаТа":
Елате да покарате в североизточна България, да видите истински бял ад.. на този полигон и е36ците със зимни гуми дот 2006-та ще се движат :D13:10 25.03.2018
10 😋😀😀
Коментиран от #30
13:21 25.03.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Бат Мишо
АМА НИКОЙ НЕ ГИ Е ВИЖДАЛ
та имам си едни гуми- северна звезда с пирони
за дълбок сняг и лед ги обувам - забие ли в леда гоздея ТРЪГВАШ
даже където 4х4 не тръгва.
по различно се кара и спира с тях и без опит СА ОПАСНИ ЗА ЖИВОТА-
буташ спирачки в завой -пироните коват в леда и си чао бамбина със салто с винт и половина- сиреч завива се като с верижно МТЛБ
изскочи ли изведнъж сух асфалт пък сцеплението ти се свлича на около нула
ПЕРФЕКТНИ СА ОБАЧЕ за точно подбрана обстановка която изобилства в нашия край
дълбок сняг дебел лед и офроуд- и в кал са добри
14:04 25.03.2018
13 Бат Мишо
полигона им е жалък
да додат на пътя Беловец- Ново село- Червена вода -Русе
ЗИМЪСКА КЪТ НАВЕЕ с преспи 4 метра
ДА ВИДЯТ БЕЛИЯ АД
14:06 25.03.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ГОСТ
До коментар #4 от "Хитрото":
напротив...реализирани са ако не 100...поне 80%14:11 25.03.2018
16 грешка
Коментиран от #17
14:13 25.03.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Е пак ли
До коментар #8 от "Sliven":
А ти Сливене не си ли разбрал ,че Германците ако им кажат да карат със презервативи вместо гуми ще го направят . Щото те не влагат никаква логика -те просто изпълняват нареждания. Имам над 10 годишен стаж със тях .14:25 25.03.2018
19 Sofia
До коментар #8 от "Sliven":
То затова сигурно и са дали колата за продажба - никой не си продава хубавото.15:10 25.03.2018
20 Североизток
15:11 25.03.2018
21 Sliven
За разлика от теб аз имам по големи надблюдения,и ще ти кажа това не са онези германци които знам от близкото минало!!
Вярно,изпълнителни са спазват законите но за доста неща не са чак толкова стриктни!
Смяна на поколенията...!
Коментиран от #26
15:17 25.03.2018
22 Townboy
15:17 25.03.2018
23 шпайк гума
15:19 25.03.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ВАГ
15:29 25.03.2018
26 Е пак ли
До коментар #21 от "Sliven":
Ок Сори бате не съм искал да те засегна лично.15:42 25.03.2018
27 Ощърбий
От туй по убава зимна гума нема!
17:04 25.03.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бочкооо
17:43 25.03.2018
30 Malkiq gosho
До коментар #10 от "😋😀😀":
Значи не съм само аз така мислещ ...18:49 25.03.2018
31 Гост и то просъ
До коментар #2 от "МаКаТа":
Прав си шпайк.Ако нямаш в главата мозък никакви гуми не те оправят.19:30 25.03.2018
32 Путкин
20:10 25.03.2018
33 Cordiant
20:46 25.03.2018
34 Top of the top
Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama,Toyo,Hankook.
И топ 10 гуми от среден клас:
BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein,Nexen.
Някой,ако има нещо да добави.
Коментиран от #35
20:52 25.03.2018
35 ТОТТ
До коментар #34 от "Top of the top":
Публикувано във факти.бг: Ето това са топ 10 премиум марки:Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama,
Toyo,Hankook.
И топ 10 гуми от среден клас:
BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein,
Nexen.
Някой,ако има нещо да добави.
20:54 25.03.2018
36 vasik atanasova
21:36 25.03.2018
37 Plameni
томобил с гуми Continental ts 860 по-тихи,с по -добра тракция Най-добрите зимни гуми според всички класации.NOKIAN бяха обявили клас А на спиране на мокро .Оказа се лъжа. От NOKIAN си признаха, че за тестовете са предлагали специално изработени гуми .Continental ts860 са с най- къс спирачен път на мокра настилка. NOKIAN Hakkapelitta 8 и Hakkapelitta 9 са избрани за най -добри гуми за скандинавските страни.Защо ли? Защото са с два пъти повече шипове.
Коментиран от #43
23:06 25.03.2018
38 Georgi Bogdanov
23:20 25.03.2018
39 onq s konq
03:32 26.03.2018
40 Пича
08:42 26.03.2018
41 Kii
До коментар #1 от "Мартин":
Аз бях решил за тази вече отминаваща зима да си взема Nokian WR D4, обаче се оказа, че тези, които се продават на нашия пазар се произвеждат в Русия и нямат нищо общо с качество на Финландското производство. Питах в няколко сервиза и се оказа за, че имат недоволни клиенти именно поради по-твърдите Руски гуми и по-лошо сцепление на сняг и лед от Финландските. Така, че на края се наложи да сложа Континентал.10:09 26.03.2018
42 Мани бегай
15:17 26.03.2018
43 Язе
До коментар #37 от "Plameni":
Този скандал беше преди да излезне WR D4 на пазара.Нали се сещаш,че да изтрият срама трябва да изкарат нещо"по така".И по темата:според опита ми до голяма степен зависи и от автомобила.Имам две коли и двете обути с Нокиан.Едната с WR D4 а другата с WR D3.Едната е с по-голямо ДВГ и съответно по-тежка предница.Е превърти гуми,изхвърли снега и мъка.Другата е по лека отпред и където съм тръгнал нито съм закъсвал,нито са ме бутали нищо.Качвал съм такъв планински път с лед,сняг,че дори лятото се чудя как съм минал без да закъсам.Това с гуми на 5-6 години.Тогава бяха Йокохама.Със сегашните Нокиан също нямам проблем.Според мен има значение и колата.Карал съм и Фиат Темпра с нови гуми Ханкуук и минавах навсякъде.
Коментиран от #44
19:58 26.03.2018
44 Plameni
До коментар #43 от "Язе":
Съгласен съм, че теглото на автомобила има значение.,но в моя случай двата автомобила са едни и същи с еднакви двигатели. Турските Lassa не издържат на високо тегло назъбват се по края на протектора.20:45 26.03.2018
45 Москвич
07:15 28.03.2018