ФАКТИ.БГ

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Тествахме най-новите продукти на Nokian на полигона "Белия ад"

Публикувана: 25 Март, 2018 11:33 Обновена: 25 Март, 2018 12:27
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34136
Зимни, по-зимни и най-зимни гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Ивало, Финландия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В покрайнините на полярното финландско градче Ивало се намира един от най-големите и най-северни автомобилни полигони в света. Той се нарича White Hell (Белият ад) и там се правят голяма част от тестовете на автомобили. Именно там изпробвахме новите зимни гуми на марката Nokian. Финландският производител на гуми представи три типа гуми - за екстремна зима с шипове, за много студена зима и за т.нар. мека зима - такава, каквато е у нас и в Европа.

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Гумите с шипове са забранени за употреба у нас, но в северните страни като Финландия и Русия, например са много използвани. Естествено, те се държат най-добре на лед. Вторият тип гуми Hakkapeliitta, които също са предназначени за северните страни са с много мек каучук и работят добре, но до температури на въздуха под 10 градуса, така че и те не са особено удачни за България и Европа.

Гумите за мека зима Nokian WR SUV 4 са най-новият продукт на Nokian и са идеални за зими като нашата. Тестовете на White Hell включваха управление на чист лед, управление на т.нар. грапав лед и управление на сняг и лед. Първите две упражнения дадоха предимство на "северните" гуми Hakkapeliitta, но на третото, новите Nokian WR D4 се справиха не по-лошо.

WR D4 и WR SUV 4 позволяват уверено ускорение, контрол на автомобила и предлагат отличен спирачен път. Сцеплението им е много добро независимо дали настилката е студен асфалт или сняг. На мокро и киша пък Nokian WR D4 се справят много по-добре от гумите за по-екстремна зима.

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Новият продукт на Nokian - WR SUV 4 е предназначен специално за страните от Централна и Източна Европа. Гумите WR D4 са два типа - за леки автомобили и за SUV-та. Интересното е още, че това са първите зимни гуми в света, които покриват клас А за сцепление на мокри пътища. Финландските специалисти се похвалиха, че тези свръх резултати се дължат на специална технология на ламелите, наречена Nokian Block Optimized Siping, както и на новата каучукова смес Nokian Twin Trac Silica.

От Nokian са предвидили много широк диапазон от размери, като гумите WR D4 се предлагат с цолаж от 14 до 20, а скоростният им индекс е от Q (160 км/ч) до W (270 км/ч). Новият продукт за Централна Европа е наличен и в още няколко вариации - за спортни автомобили, за електромобили, за SUV-та, като някои от гумите са FlatRun - усилени. WR D4 гуми са разработени специално за мокър сняг и температури около 0 градуса по Целзий.

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Те са със симетрична шарка, като блокчетата, отговарящи за сцеплението на сняг (Snow performance Blocks) са групирани по три. Допълнителните Deep Snow Booster блокчета играят роля за сцеплението на сняг, когато автомобилът се движи на път със завои и с по-висока скорост. Други "твърди блокчета" пък повишават сцеплението на сухо и мокро и като цяло дават на водача онова чувство на сигурност при управлението на колата, при което воланът не се чувства лек.

Друга любопитна част от шарката на WR D4 и WR SUV 4 е иновацията Slush Blower, която силно намалява риска от аквапланинг. И накрая трябва да споменем и за технологията Nokian Silent Sidewall, която филтрира звука и значително намалява вибрациите. Що се отнася до комфорт и ниво на шум, то гумите WR са много близко до летните. В централната част на протектора се намира патентования от Nokian индикатор DSI, който показва кога гумите подлежат на смяна. От Nokian препоръчват минимална дълбочина на грайфера 4 мм. По-голямо износване вече е опасно за експлоатация.

Зимни, по-зимни и най-зимни гуми

Новите Nokian WR SUV 4 са специално проектирани за европейските шофьорите на SUV автомобили и подсигуряват отлично представяне на сняг, киша и силен дъжд. Независимо дали шофирате на магистрала, в натоварен градски трафик или на някой планински път, усещането при управление е предсказуемо и контролирано на хлъзгавите и необезопасени пътища.

Технологията на Nokian Tyres Climate Grip Concept пък "овладява" внезапните промени в пътните условията и осигурява безопасно придвижване през зимата. В заключение можем да кажем, че що се отнася до зимни гуми, то ако заложите на Nokian WR D4 или WR SUV 4, трябва да сте сигурни, че зимата няма да ви изненада.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Мартин
1 Отговор
Това са най-добрите зимни гуми.

Коментиран от #3, #41


Оценка:
-27 +44

МаКаТа
2 Отговор
Еваларка мобиле. Този полигон "белия ад" е емблематичен. Благородно завиждам за усещането да караш по това трасе.

Коментиран от #9, #31


Оценка:
-5 +28

волен сидеров
3 Отговор

До коментар #1 от "Мартин":


Явно не си карал друга марка гуми и така категорично даваш мнение си
пробвай първо и нещо друго -особено пък за сув

Коментиран от #5


Оценка:
-29 +29

Хитрото
4 Отговор
Простофобите са нереализирани русофили

Коментиран от #15


Оценка:
-37 +17

Ивайло
5 Отговор

До коментар #3 от "волен сидеров":


Ти пък понеже си ги пробвал тези. Това е най-новия продукт на Нокиан и тепърва ще започне да се продава у нас. А иначе и според мен Нокиан са най-добрите зимни гуми. Карал съм доста различни марки, а живея в планински район с много сняг зимата.

Коментиран от #14


Оценка:
-13 +29

hmhmhm
6 Отговор
Според мен е по важно какви има в главата а не какви са гумите. Това е моето мнение и не ангажирам никой с него.

Оценка:
-3 +60

Ал Купоне
7 Отговор
Какви зимни гуми ви гонят ? Пролет е !

Оценка:
-5 +31

Sliven
8 Отговор
Аз преди 10 дена си докарах кола от Берлин,и първото което ми направи впечатление че е обута с Нокиан!!
Значи германеца е по глупав от някои които дават негативно мнение за тази марка...!
Тук винаги се намират умни ганьовци!!

Коментиран от #18, #19


Оценка:
-28 +37

Северна България
9 Отговор

До коментар #2 от "МаКаТа":


Елате да покарате в североизточна България, да видите истински бял ад.. на този полигон и е36ците със зимни гуми дот 2006-та ще се движат :D

Оценка:
-1 +36

😋😀😀
10 Отговор
Гумите, които ще се предлагат на пазара същите като използваните в тестовете ли ще са? Или пак постарому.

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +29

11
Този коментар е премахнат от модератор
Бат Мишо
12 Отговор
и аз съм от североизтока капанския където извънземните и снегорините са едно животно-сички знаят че ги има
АМА НИКОЙ НЕ ГИ Е ВИЖДАЛ
та имам си едни гуми- северна звезда с пирони
за дълбок сняг и лед ги обувам - забие ли в леда гоздея ТРЪГВАШ
даже където 4х4 не тръгва.
по различно се кара и спира с тях и без опит СА ОПАСНИ ЗА ЖИВОТА-
буташ спирачки в завой -пироните коват в леда и си чао бамбина със салто с винт и половина- сиреч завива се като с верижно МТЛБ
изскочи ли изведнъж сух асфалт пък сцеплението ти се свлича на около нула
ПЕРФЕКТНИ СА ОБАЧЕ за точно подбрана обстановка която изобилства в нашия край
дълбок сняг дебел лед и офроуд- и в кал са добри

Оценка:
-3 +12

Бат Мишо
13 Отговор
ПС
полигона им е жалък
да додат на пътя Беловец- Ново село- Червена вода -Русе
ЗИМЪСКА КЪТ НАВЕЕ с преспи 4 метра
ДА ВИДЯТ БЕЛИЯ АД

Оценка:
-3 +20

14
Този коментар е премахнат от модератор
ГОСТ
15 Отговор

До коментар #4 от "Хитрото":


напротив...реализирани са ако не 100...поне 80%

Оценка:
-1 +2

грешка
16 Отговор
русофилите са и простофили...на 100%

Коментиран от #17


Оценка:
-20 +16

17
Този коментар е премахнат от модератор
Е пак ли
18 Отговор

До коментар #8 от "Sliven":


А ти Сливене не си ли разбрал ,че Германците ако им кажат да карат със презервативи вместо гуми ще го направят . Щото те не влагат никаква логика -те просто изпълняват нареждания. Имам над 10 годишен стаж със тях .

Оценка:
-2 +30

Sofia
19 Отговор

До коментар #8 от "Sliven":


То затова сигурно и са дали колата за продажба - никой не си продава хубавото.

Оценка:
-1 +10

Североизток
20 Отговор
Карам с Nokian WR A3 Run Fat, асиметрични. Това е перфектна гума за киша, лед и сняг, какъвто е климатът на североизток.

Оценка:
-1 +12

Sliven
21 Отговор
До коментар#18

За разлика от теб аз имам по големи надблюдения,и ще ти кажа това не са онези германци които знам от близкото минало!!
Вярно,изпълнителни са спазват законите но за доста неща не са чак толкова стриктни!
Смяна на поколенията...!

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +11

Townboy
22 Отговор
В България нямаме зими за такива супер гуми които са във високия ценови клас. У нас вършат страхотна работа и бюджетните марки, стига да са нови(2-3 сезона).

Оценка:
-3 +6

шпайк гума
23 Отговор
Ако нямаш мозък и каквато зимна гума да сложиш си поредния цървул на пътя

Оценка:
-0 +27

24
Този коментар е премахнат от модератор
ВАГ
25 Отговор
Абе караш ли Ауди куатро в снега ,гумите са без значение :))).

Оценка:
-28 +7

Е пак ли
26 Отговор

До коментар #21 от "Sliven":


Ок Сори бате не съм искал да те засегна лично.

Оценка:
-1 +3

Ощърбий
27 Отговор
Аз признаам само убави гумени галоши с терлици отгоре!
От туй по убава зимна гума нема!

Оценка:
-1 +6

28
Този коментар е премахнат от модератор
Бочкооо
29 Отговор
Трябва да ги направят и Боко-устойчиви. Т. Е. със способност да политат над траповете в асфалта

Оценка:
-6 +13

Malkiq gosho
30 Отговор

До коментар #10 от "😋😀😀":


Значи не съм само аз така мислещ ...

Оценка:
-0 +3

Гост и то просъ
31 Отговор

До коментар #2 от "МаКаТа":


Прав си шпайк.Ако нямаш в главата мозък никакви гуми не те оправят.

Оценка:
-0 +7

Путкин
32 Отговор
Най хубавите гуми са Мишелин, пробвал съм всички скъпи марки и летни и зимни имам 17автомобила и 4 SUV, купувам само най скъпите с най висок индекс, едните много шумят други превъртат като дам повече газ като тръгвам, някои спират по бавно има и такива които возят много твърдо, нарочно не казвам за кои марки става въпрос, лично на мен Мишелин ми допадат най много, обикалям от Европа до Азия много и фактори като шум, спирачен път, икономия, сцепление, возия ми правят впечатление!

Оценка:
-0 +12

Cordiant
33 Отговор
Карам със зимни гуми Cordiant , произведена в Русия . 9мм грайфер , е няма такава гума , тръгва много уверено , спира сигурно ,а за страничното усилие няма да коментирам . Много добре се държат и на заледени участъци , тествано по прохода Петрохан . Не умаловажавам Nokian , но и цената за предложеното качество трябва да има значение.

Оценка:
-2 +11

Top of the top
34 Отговор
Ето това са топ 10 премиум марки:
Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama,Toyo,Hankook.
И топ 10 гуми от среден клас:
BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein,Nexen.
Някой,ако има нещо да добави.

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +12

ТОТТ
35 Отговор

До коментар #34 от "Top of the top":


Публикувано във факти.бг: Ето това са топ 10 премиум марки:
Michelin,Bridgestone,Continental,Dunlop,Goodyear,Nokian,Pirelli,Yokohama,
Toyo,Hankook.
И топ 10 гуми от среден клас:
BFGoodrich,General,Falken,Firestone,Fulda,Kleber,Kumho,Uniroyal,Vredestein,
Nexen.
Някой,ако има нещо да добави.

Оценка:
-1 +5

vasik atanasova
36 Отговор
това са най добрите коли АУДИ

Оценка:
-10 +3

Plameni
37 Отговор
Автомобилите в Германия не ги карат само германци.Имам лични наблюдения на качеството на NOKIAN wr d 4 закупени нови на чисто нов автомобил. Гумите се износват бързо (потвърдено и от AUTO BILD)на едната и се разпадна протектора Гумите са на три години под десет хиляди километра. Фирмата разполага със същия нов ав
томобил с гуми Continental ts 860 по-тихи,с по -добра тракция Най-добрите зимни гуми според всички класации.NOKIAN бяха обявили клас А на спиране на мокро .Оказа се лъжа. От NOKIAN си признаха, че за тестовете са предлагали специално изработени гуми .Continental ts860 са с най- къс спирачен път на мокра настилка. NOKIAN Hakkapelitta 8 и Hakkapelitta 9 са избрани за най -добри гуми за скандинавските страни.Защо ли? Защото са с два пъти повече шипове.

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +7

Georgi Bogdanov
38 Отговор
WR D4 модела е от 2015г. Вече три сезона съм с тях. Достатъчно сцепление във всякаква обстановка, но дават дефект - на по-твърд лед или настилка част от блокчетата се откъсват може би заради по меката каучукова смес! Това е от моя опит с Nokia WR D4.

Оценка:
-1 +2

onq s konq
39 Отговор
На клипчетата се виждат идеално почистени трасета с максимум 2-3 см сняг,като едното е специализирано-ледено.Нас ни интересума БЪЛГАРСКАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ,където снега не е 2-3,а 20-30/че и повече см,независимо че снегоринът бил минал..."наскоро".Та какво ще помогнат на колата всякакви гуми при 30см сняг,след като САМАТА КОЛА Е ЗНАЧИТЕЛНО ПО-НИСКА?Реалността у нас изисква при ИСТИНСКИ СНЯГ камионите да са с вериги,а колите - с макс висок клиринс,4Х4,и гуми със ШИПОВЕ или ВЕРИГИ...ако водачът наистина е решил да пристигне в т.Б.

Оценка:
-0 +3

Пича
40 Отговор
Едно време като е имало само вида спорт и вида контакт коли 90% на задно и тежки зими все едно е спирал транспорта рекламни трикове за пари гуми та гуми

Оценка:
-2 +4

Kii
41 Отговор

До коментар #1 от "Мартин":


Аз бях решил за тази вече отминаваща зима да си взема Nokian WR D4, обаче се оказа, че тези, които се продават на нашия пазар се произвеждат в Русия и нямат нищо общо с качество на Финландското производство. Питах в няколко сервиза и се оказа за, че имат недоволни клиенти именно поради по-твърдите Руски гуми и по-лошо сцепление на сняг и лед от Финландските. Така, че на края се наложи да сложа Континентал.

Оценка:
-3 +2

Мани бегай
42 Отговор
Малко закъсняха с този тест WR D4 с продават у нас вече 2 години. Явно продажбите не вървят и са решили да си направят реклама. Иначе гумети са добри, карам с WR D3 вече 2 зими и се държат отлично.

Оценка:
-0 +2

Язе
43 Отговор

До коментар #37 от "Plameni":


Този скандал беше преди да излезне WR D4 на пазара.Нали се сещаш,че да изтрият срама трябва да изкарат нещо"по така".
И по темата:според опита ми до голяма степен зависи и от автомобила.Имам две коли и двете обути с Нокиан.Едната с WR D4 а другата с WR D3.Едната е с по-голямо ДВГ и съответно по-тежка предница.Е превърти гуми,изхвърли снега и мъка.Другата е по лека отпред и където съм тръгнал нито съм закъсвал,нито са ме бутали нищо.Качвал съм такъв планински път с лед,сняг,че дори лятото се чудя как съм минал без да закъсам.Това с гуми на 5-6 години.Тогава бяха Йокохама.Със сегашните Нокиан също нямам проблем.Според мен има значение и колата.Карал съм и Фиат Темпра с нови гуми Ханкуук и минавах навсякъде.

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +1

Plameni
44 Отговор

До коментар #43 от "Язе":


Съгласен съм, че теглото на автомобила има значение.,но в моя случай двата автомобила са едни и същи с еднакви двигатели. Турските Lassa не издържат на високо тегло назъбват се по края на протектора.

Оценка:
-0 +0

Москвич
45 Отговор
Тези не струват ! По добри от видИнките нема !!! Нийде не съм закъсвал с тех

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мел Гибсън
Носителят на "Оскар" за рисковете да си многодетен татко
Имам стрии, човече. Така става след петата бройка"

Още бисери