Last news in Fakti

10 Април, 2018 11:22 9 616 21

Така се сменя въздушен филтър на хибридна Panamera

  • porsche-
  • panamera-
  • hybrid-
  • въздушен филтър-
  • направи си сам

Собствениците на автомобили като Porsche Panamera по правило са хора, чието разбиране за удоволствие не включва черно под ноктите. Това обаче не значи, че дори сред тях няма гаражни ентусиасти, които с радост биха спестили едночасовата надница във фирмен сервиз за елементарна процедура като смяната на въздушния филтър.

Специално за такива мераклии сайтът Insane Garage публикува подробно упътване как става това в хибридна Panamera от първото поколение. Богато илюстрованото ръководство обаче рязко може да охлади ентусиазма им, тъй като се оказва, че смяната на почти еднометровия филтър е малко по-сложна от очакваното.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Консерватор

    24 2 Отговор
    Хайде, няма нужда!
  • 2 ......

    43 0 Отговор
    Хвала на таквиз инженери...
  • 3 ДАЙТЕ ГО НА ЕДНА УШАНКА

    12 8 Отговор
    И ША НАМЕРИ ПРОСТО РЕШЕНИЕ ВЕДНАГА.
  • 4 BILL

    32 6 Отговор
    Мнооого изнагляха швабите. Ама то п*еде*растията не прощава.
  • 5 Чудно

    29 3 Отговор
    Новите коли вече са с калкулиран приход от сервизна дейност. Една от по-евтините например: Давам ти нещо уж за 30 хилки, ама ти за 5 години (колкото е гаранциаята) ще доплатиш още едни 10 - 15 за сервизни дейности. Хай да ти е честита чисто новата кола.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 BILL

    23 0 Отговор

    До коментар #5 от "Чудно":

    Това не е отсега. Така е от десетилетия. Затова и автомобилните производители ни задължават да ползваме фирмени сервизи, докато колата е гаранционна. Не че няма качествени други сервизи.
  • 7 Къртев

    17 1 Отговор
    Едно време си мислихме, че западните коли са правени с акъл. А то се оказа, че не ползват много акъл. Освен, ако не счетем за умно, задължението да им даваш пари постоянно. И то в крайна сметка се оказва, че си им станал абонат.
  • 8 Антон

    18 11 Отговор

    До коментар #5 от "Чудно":

    Би ли ми обяснил какви сервизни дейности ще доплатиш в десетки хиляди лв. както си написал. за 5 год. на автомобил в гаранция.
    На новата панамера първа смяна на масло е след 2 год . или 30 хил.км което настъпи първо.мислиш ли че човек платил около 150 хил.евро за автомобил се интереусва дали обслужвснето струва 500 или 800 лв.
    На друг топ немски производител, колите се прадават в пакет за безплатна смяна на масло и филтри за 5 год.или 100 хил.км. мисля че последно го смениха на 4 год. или 200 хил.км., взимаш и караш, само гориво и гуми ти трябват.
    Хайде излезте малко от рамките на новия внос и малко си тазчупеъе мисленето.
  • 9 гост

    23 3 Отговор
    Филтър 20евро, смяна на филтър 120евро.
  • 10 123

    29 5 Отговор
    Типичен идиотизъм по VAG-ски ! За да смениш филтъра разглобяваш половината кола !

    Коментиран от #12, #13

  • 11 TIE X1 Advanced

    26 2 Отговор
    За мен, ремонтопригодността е един от основните показатели за качеството на инженерната мисъл вложена в едно изделие. Инженерни решения водещи до това - за да смениш въздушен филтър, да разглобяваш хиляда майни или пък за да смениш ангренаж, да вадиш двигателя от коша, са ми как да кажа... доста далеч от оптималните.

    Коментиран от #16

  • 12 Пешо

    13 1 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    Напоследък на всички вагени за смяна на водни помпи, филтри и пр. се налага да разглобиш половината кола.
    Свърши тая пред гаража да чоплиш. Ти мани, но и последните компютъризирани пластмасови боклуци отказват да палят, ако не си направил обслужването. Една мацка ми се оплака, че нейното Поло 2016 веднъж отказало да запали щот като всяка жена, която само кара и сипва бензин прехвърлила с 5 хил. километра смяната на въздушен филтър.
  • 13 TIE X1 Advanced

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    Между другото - няколко години съм карал един дърт ФВ Пасат. Въздушния филтър го сменях точно за 3 мин. с помоща единствено на плоска отверка. Ама тия времена за ФВ отминаха, гледал съм по-новите поколения... нещо не ме кефят.
  • 14 Прът

    7 1 Отговор
    Е да ама се кефите като седнете вътре и ви е широко и удобно. Е няма как да ти е широко в интериора ако не е сбито под капака, особено с всичката електроника модули и п++ки майни. Не е като едно време отваряш капака на ладата и виждаш един мотор, тенджерата на филтъра и акумулатора. Точно пък за порше да кажеш, че няма инженерна мисъл...виж някое от малките, със задно разположен двигател...къде му е окачването като там вече има двигател....почти всичкото в джантата се събира....
  • 15 Карам секви щайги

    8 4 Отговор
    Пичове, няма как:
    - да се наблъска двигател с няколко стотин конски сили и нютони в един не много голям двигателен отсек;
    - купето да е до толкова обезшумено, че вънка като ти тропат на светофара за стотинки да не можеш и това да чуеш;
    - да е евтино за производство;
    - да харчи малко;
    - и всичкото това, ако може и да е с филтри за 20 кинта и права отверка.
    Няма как :) ...
    И аз да правя коли, дето съм някакъв изключително умен както всички се досещате, и аз няма да ги конструирам така. :))

    В нормален сервиз с един подемник свалянето на такива детайли е песен.
    Обикновено никой няма да отиде с такава кола само за въздушния филтър.
    То ще са климатици, филтри, добавяне на нови фарове за Cayenne-ите и т.н. :)))
  • 16 РЗС

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "TIE X1 Advanced":

    Затова ремонтирай само руски кошове, защото има място да влезеш целия и всико ти е на удобно място(коли направени да ти е кеф да ги ремонтираш всяка седмица). А колкото до поршето, има ли нужда да ти обяснявам кола от този клас колко електроника и системи има, в една такава има може би кабели и електроника като за 100 лади. А и не виждам как на хора,които не им е ясно как се разработва такъв автомобил, по които са работили стотици дизайнери с образование коментират кое как било
  • 17 Wagen

    5 1 Отговор
    Не разбирам що се ядете, като е ясно като бял ден, че немеца го е измислил както е пожелал. Това е търговска фирма и тя трябва да печели, естествено, че ще впрегне целия си инженерен потенциал да измисли така нещата, че да изкара пари и след като продаде продукта. Могат да го направят уникално лесно за смяна, но не желаят, искат да го вкараш в сервиза и да платиш за смяна.Освен това всеки нов продукт е така разработен, че да дефектира след определено време, това е цяло направление в производствeния дизайн, и ако не го знаете проблема си е ваш. Всяко винтче което излиза на пазара е програмирано, колко време да служи. Така, че уважаеми съграждани, не се стягате а си носете новите дрехи :) и се любувайте на немския инженерен гений.
  • 18 Нострадамус

    1 1 Отговор
    Благодаря ще си карам японката....
  • 19 ПУТКИН

    2 4 Отговор
    Панамерата, ми я подържа Нарциса в София а Мерцедеса, Пенев в Пловдив, много добре работят и цените им са нормални не чакам ред и едно нормално обслужване за масла и филтри е около 1000лв.
  • 20 Малейй

    2 0 Отговор
    Немски инженеринг , а ?Връх в технологията и т.н. дрън -дрън.Само на полуидиотите вече не им стана ясно , че това са най-скапаните коли на пазара създадени по принципа "Защо да е просто , като може да е сложно" , падат пари , а глупаците са много.Последното явно е вярно!
  • 21 smeh

    0 0 Отговор
    Само на мене ли ми се струва странно откъде т'ва чудо смуче въздух и каква е посоката му на движение. Вижте филтърната кутия - едните тръби към нея отиват към интеркулерите, другите обаче отгоре най-вероятно от турбините, а филтъра е посредата. Което значи ли, че турбините смучат въздух преди въздушния филтър, който послед минава през него и отива да се охлажда в интеркулерите...след което постъпва в мотора?

    Така в една по-прашна обстановка перките на компресорната част ще станат на мармалад за 0 време.

    Другия вариант е 2-те тръби, които излизат отгоре да са насочени към някой дифуьор, който не се вижда на снимките, щото няма НИКАКВА логика да взимат горещ въздух от двигателния отсек, който после да трябва да охлаждат.