Експерти на шведската неправителствена организация Villaagarnas Riksforbund и застрахователната компания Folksam проведоха краш тестове на употребявани автомобили, за да установят дали и до каква степен корозията влошава пасивната безопасност. Изпитанията са извършени с Mazda 6 (2003-2008) и Volkswagen Golf (2004-2008) по стандартите на EuroNCAP от времето, когато двата модела са били нови.
Общото между избраните автомобили освен възрастта е значителната корозия по каросерията. "Маздата" и "голфът" са подложени на челен и страничен удар, а резултатите показват значителни разлики при единия и пренебрежимо малки отклонения при другия модел в сравнение с оценките на EuroNCAP от 2003 и 2004 г.
"При челен сблъсък с 64 км/ч предницата на Mazda 6 се деформира до такава степен, че седалката притиска тестовия манекен към арматурното табло, а главата му се удря в средната колонка на покрива", гласи заключението на шведите. Те дават на модела три звезди (18 точки) по петобалната система на EuroNCAP срещу четири (26 т.) като нов и заключават, че ръждата е увеличила риска от фатален изход при катастрофа с 20%.
Golf V се представя изненадващо добре. Немският бестселър губи едва една точка (32 срещу 33) от оценката си като нов, но и това е достатъчно да му бъде отнета една от петте звезди, присъдени на модела от EuroNCAP през 2004 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дамммм
Коментиран от #3
12:42 13.04.2018
2 123
Коментиран от #5
12:43 13.04.2018
3 гост
До коментар #1 от "дамммм":
За цигари, алкохол и смартфони всеки има, но за здрава кола нямат хората. Хвани една тенекия от сирене, нова и я удари с чук, после си намери една на сметището, изгнила и пак я удари и прецени сам в какво се возиш. Има коли които не може да ги повдигнеш на крик, купето се огъва от собственната им тежест, праговете се държат само на боя, а калниците дори липсват отчасти. Такъв гнил варел няма как да абсорбира енергията, защото тенекията не се огъва, а се къса и освен, че не спира силата, тези откъснати парчета може да влязат в купето и да нанесат още по-големи щети. Замислете се какво карате и най-вече как го карате.12:51 13.04.2018
4 Алфа Ромео
Коментиран от #13
12:54 13.04.2018
5 гост
До коментар #2 от "123":
За ВАГ хейтърите не зная, но, че ти си хейтър е повече от очевидно.И да японките на по 10-20 г. са наистина здрави, защото не се развалят, както прехвалените немски тояги. Ти обаче трудно правиш разлика между здрав и безопасен автомобил Разбира се напълно нормално за индивид фен на немското. А в конкретният тест съм склонен да вярвам, че няма манипулация. Просто са взели най-слабата Мазда, която тогава беше под шапката на Форд и качеството на материалите и особено антикорозионните покрития бяха под всякаква критика. Гниеше, като за световно. Когато се махнаха от мошениците Форд и всичко е вече топ. За Гоуфа 5 съм чувал добри неща. Като техника е типично зле, но, като купе, ламарина е добре направен. Единствените добри и здрави Гоуфове са Гоуф 2 и Гоуф 5. Първият съм го имал, а вторият не, но доста познати са го имали и всеки го хвали. Гоуф 1 е горе-долу добре, както и тройката, но тя доста гние.
Коментиран от #7, #17
15:11 13.04.2018
6 4321
Коментиран от #12
15:22 13.04.2018
7 главата е за мислене
До коментар #5 от "гост":
Кое им е здравото на 10-20 годишните японки?? Олигофрен ли си или се правиш на такъв, специално Маздите в тея години са по зле и от фордовете, пълен кенеф и Мазда 3 и Мазда 6, чурдуци гниещи повече и от Опелите! Нисан е пълен кенеф и става все по-голям докато накрая стане близнак на Рено.....Единствените все още читави японски коли са Тойота и Хонда, макар и малко прехвалени. Но е факт, че просто не знаете на кой свят се намирате, няма вече вечно здрави коли, живеете в 21 век, нека ви дойде акъла най-накрая, че всичко е комерсиално и направено за печалба, без значение немска, японска и т.н....и Мерцедес не е това, което бешеКоментиран от #11
15:50 13.04.2018
8 Random
Клетка от неръждавейка.
16:47 13.04.2018
9 анонимен
19:08 13.04.2018
10 555
20:08 13.04.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Антон 1
До коментар #6 от "4321":
Ти пък от Трън та на глог !16:35 14.04.2018
13 Jivko87
До коментар #4 от "Алфа Ромео":
Абе астрата ф ако не са и изгнили праговете,а само веждите(козметичен дефект) си е със сравнително здрава конструкция за кола от началото на 90-те год.Все пак след септември 94 год. си излизаха с АБС и въздушни възглавници за шофьора и пасажера до него серийно.Та нищо чудно че е помляла 2-3 коли.Коментиран от #14
19:06 14.04.2018
14 Алфа Ромео
До коментар #13 от "Jivko87":
Ами тя външната част на праговете не е носещ елемент, там е само тънка ламарина, по-навътре в прага има по-дебело желязо.21:38 14.04.2018
15 qwerty
16:48 15.04.2018
16 Гост
17:58 15.04.2018
17 123
До коментар #5 от "гост":
Не си чел внимателно. Нищо хейтърско не съм написал. Просто са им тънки ламарините. Но, да ти оправда опасенията ми. И да, карал съм доста коли от различни марки - на ВАГ са в най-добро съотношение цена качество, стига да не си купил колата 3-та ръка милионник от ЕС, каквито са повечето на българския пазар. Някои от японките ми харесват външно, но от приятели собственици чувам неща, които ме отказват от тях. Освен това са ми с много пластмасов интериор - дори на новите модели бутоните и таблата са им като Голф 3 или Октавия 1. Може би изключение от списъка ми прави само Субару и то заради проходимостта.11:04 16.04.2018
18 опс
15:39 16.04.2018
19 Язе
22:59 16.04.2018