Last news in Fakti

13 Април, 2018 12:14 8 956 19

Как ръждата влияе на безопасността

  • mazda-
  • volkswagen-
  • golf-
  • villaagarnas riksforbund-
  • folksam-
  • краш тест-
  • корозия-
  • ръжда

Експерти на шведската неправителствена организация Villaagarnas Riksforbund и застрахователната компания Folksam проведоха краш тестове на употребявани автомобили, за да установят дали и до каква степен корозията влошава пасивната безопасност. Изпитанията са извършени с Mazda 6 (2003-2008) и Volkswagen Golf (2004-2008) по стандартите на EuroNCAP от времето, когато двата модела са били нови.

Общото между избраните автомобили освен възрастта е значителната корозия по каросерията. "Маздата" и "голфът" са подложени на челен и страничен удар, а резултатите показват значителни разлики при единия и пренебрежимо малки отклонения при другия модел в сравнение с оценките на EuroNCAP от 2003 и 2004 г.

"При челен сблъсък с 64 км/ч предницата на Mazda 6 се деформира до такава степен, че седалката притиска тестовия манекен към арматурното табло, а главата му се удря в средната колонка на покрива", гласи заключението на шведите. Те дават на модела три звезди (18 точки) по петобалната система на EuroNCAP срещу четири (26 т.) като нов и заключават, че ръждата е увеличила риска от фатален изход при катастрофа с 20%.

Golf V се представя изненадващо добре. Немският бестселър губи едва една точка (32 срещу 33) от оценката си като нов, но и това е достатъчно да му бъде отнета една от петте звезди, присъдени на модела от EuroNCAP през 2004 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дамммм

    42 0 Отговор
    Лошо влияе раждата-това го знаем всички...Акма като няма пари за нова кола-така ще я караме...Ама нищо-поне сме евро-атлантици..

    Коментиран от #3

  • 2 123

    16 11 Отговор
    Хайде сега ВАГ хейтърите почнат да обясняват, че японските автомобили - особено тези на по 10-20 години, които основно се карат в България били много здрави. А също, че шведите са направили поръчково изпитване само за да прецакат звездния имидж на японските оригамени колички.

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "дамммм":

    За цигари, алкохол и смартфони всеки има, но за здрава кола нямат хората. Хвани една тенекия от сирене, нова и я удари с чук, после си намери една на сметището, изгнила и пак я удари и прецени сам в какво се возиш. Има коли които не може да ги повдигнеш на крик, купето се огъва от собственната им тежест, праговете се държат само на боя, а калниците дори липсват отчасти. Такъв гнил варел няма как да абсорбира енергията, защото тенекията не се огъва, а се къса и освен, че не спира силата, тези откъснати парчета може да влязат в купето и да нанесат още по-големи щети. Замислете се какво карате и най-вече как го карате.
  • 4 Алфа Ромео

    12 0 Отговор
    Не знам ама скоро имаше новина за един грък дето вилнял по магистралата с една ръждясала Астра Ф карайки в насрещното, беше помел две нови патрулки и още други поставени препятствия по пътя карайки със 130 км/ч. Интересното е че след това продължавал да се движи докато не се блъснал в камион поставен на пътя, направо се изумих, то все едно че БТР беше ги помел.

    Коментиран от #13

  • 5 гост

    15 7 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    За ВАГ хейтърите не зная, но, че ти си хейтър е повече от очевидно.
    И да японките на по 10-20 г. са наистина здрави, защото не се развалят, както прехвалените немски тояги. Ти обаче трудно правиш разлика между здрав и безопасен автомобил Разбира се напълно нормално за индивид фен на немското. А в конкретният тест съм склонен да вярвам, че няма манипулация. Просто са взели най-слабата Мазда, която тогава беше под шапката на Форд и качеството на материалите и особено антикорозионните покрития бяха под всякаква критика. Гниеше, като за световно. Когато се махнаха от мошениците Форд и всичко е вече топ. За Гоуфа 5 съм чувал добри неща. Като техника е типично зле, но, като купе, ламарина е добре направен. Единствените добри и здрави Гоуфове са Гоуф 2 и Гоуф 5. Първият съм го имал, а вторият не, но доста познати са го имали и всеки го хвали. Гоуф 1 е горе-долу добре, както и тройката, но тя доста гние.

    Коментиран от #7, #17

  • 6 4321

    6 6 Отговор
    Мазда 3 от 2008 след 5-6 зими отдолу и по веждите започна да ръждяса обилно и я разкарах, взех си Опел. За следващия модел нямам наблюдения. Колите на ВАГ иначе имат много добра антикорозионна защита.

    Коментиран от #12

  • 7 главата е за мислене

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Кое им е здравото на 10-20 годишните японки?? Олигофрен ли си или се правиш на такъв, специално Маздите в тея години са по зле и от фордовете, пълен кенеф и Мазда 3 и Мазда 6, чурдуци гниещи повече и от Опелите! Нисан е пълен кенеф и става все по-голям докато накрая стане близнак на Рено.....Единствените все още читави японски коли са Тойота и Хонда, макар и малко прехвалени. Но е факт, че просто не знаете на кой свят се намирате, няма вече вечно здрави коли, живеете в 21 век, нека ви дойде акъла най-накрая, че всичко е комерсиално и направено за печалба, без значение немска, японска и т.н....и Мерцедес не е това, което беше

    Коментиран от #11

  • 8 Random

    5 0 Отговор
    Затова -
    Клетка от неръждавейка.
  • 9 анонимен

    0 4 Отговор
    би следвало руските власти да извършват по-голям контрол върху производството на колите си, тъй като ръждясват бързо и застрашават живота на жените и възрастните хора :)
  • 10 555

    7 0 Отговор
    Ръждата не е страшна стига да е на правилното място. Ако е по калници и врати не е проблем, но на скоро се сблъсках с Mercedes W210 който външно беше просто перфектен а отдолу просто нямаше нищо. Купето буквално се държеше само на таван... Това вече е доста опасна ръжда, даже това е по-скоро тор хаха
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Антон 1

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "4321":

    Ти пък от Трън та на глог !
  • 13 Jivko87

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Алфа Ромео":

    Абе астрата ф ако не са и изгнили праговете,а само веждите(козметичен дефект) си е със сравнително здрава конструкция за кола от началото на 90-те год.Все пак след септември 94 год. си излизаха с АБС и въздушни възглавници за шофьора и пасажера до него серийно.Та нищо чудно че е помляла 2-3 коли.

    Коментиран от #14

  • 14 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Jivko87":

    Ами тя външната част на праговете не е носещ елемент, там е само тънка ламарина, по-навътре в прага има по-дебело желязо.
  • 15 qwerty

    1 0 Отговор
    Днес видях и си харесах един Викторинокс само за 2450лв, ама за тия пари ще взема някоя малолитражка ако ще и да е ръждясала..
  • 16 Гост

    1 0 Отговор
    Тия откриха колелото.
  • 17 123

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не си чел внимателно. Нищо хейтърско не съм написал. Просто са им тънки ламарините. Но, да ти оправда опасенията ми. И да, карал съм доста коли от различни марки - на ВАГ са в най-добро съотношение цена качество, стига да не си купил колата 3-та ръка милионник от ЕС, каквито са повечето на българския пазар. Някои от японките ми харесват външно, но от приятели собственици чувам неща, които ме отказват от тях. Освен това са ми с много пластмасов интериор - дори на новите модели бутоните и таблата са им като Голф 3 или Октавия 1. Може би изключение от списъка ми прави само Субару и то заради проходимостта.
  • 18 опс

    0 0 Отговор
    не бе то японките са моного здрави , прости си ръждясват , то така и опелите , железен автомобил но след 10 години е от железен оксид
  • 19 Язе

    0 1 Отговор
    Първо аз видях само голф на клипа.Това,че на някоя кола е ръждял калника или прага няма никакво отношение към здравината и.Калници,капаци,прагове са само декорация към МПС-то.Ако обаче са ръждясали елементите предвидени да абсорбират енергия при ПТП тогава е лошо.