Last news in Fakti

22 Юни, 2018 13:26 7 459 32

Volkswagen инвестира $100 млн. в компания за твърдотелни батерии

  • volkswagen-
  • quantumscape-
  • твърдотелна батерия-
  • твърдотелен акумулатор-
  • твърд електролит

Volkswagen AG стана най-големият акционер в калифорнийския разработчик на батерии с твърд електролит QuantumScape Corporation, след като инвестира $100 млн. в компанията. Германският концерн обяви плановете си да започне серийно производство на твърдотелни акумулатори до 2025 г.

Volkswagen си сътрудничи с QuantumScape от 2012-ра и твърди, че в резултат на съвместната работа технологията вече бележи "съществен технически напредък". Двете компании планират да формират джойнт венчър, който да направи възможно производството в "индустриални мащаби".

След инвестицията шефът по развойната дейност на Volkswagen Аксел Хайнрих ще бъде назначен за член на борда на директорите на QuantumScape. Според него твърдотелните батерии са "повратна точка в електрическата мобилност". Като пример мениджърът привежда е-Golf, чийто обсег с едно зареждане ще бъде увеличен от 300 на 750 км благодарение на акумулатори с твърд електролит.

Освен че предлагат много по-висока енергийна плътност от йон-литиевите батерии, твърдотелните акумулатори са по-безопасни, по-компактни и се зареждат по-бързо. От Volkswagen отбелязват, че при еднакви габарити със сега използваните батерийни блокове новата технологията предлага автономен пробег, сравним с този на бензиновите и дизелови коли.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 батерия

    19 4 Отговор
    От снимката изглежда, че ще са ниско разположени батериите което ще доведе до нисък център на тежестта, което изглежда супер.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 гост

    16 10 Отговор

    До коментар #1 от "батерия":

    Почти всяка нова електрическа кола е така, батерията в пода, Тесла им го показа как се прави, дотогава слагаха батериите под задната седалка.

    Коментиран от #13

  • 3 Акумулатор

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "батерия":

    Можеха е на покрива да качат батерията. Да речем - на релсите. Щеше да пази шибедаха от прокапване...
  • 4 ДДД

    6 5 Отговор
    да нужно е батериите по принцип са мекички но тия о чудо
    видите ли твърди:)
  • 5 Къньо

    9 2 Отговор
    Е, това вече е друга работа...
  • 6 Интересно

    10 13 Отговор
    Току-що четох новината и коментарите за гигафабриката на Тесла в Германия. Очаквах да видя и тук подобни коментари от бандата нехранимайковци, които мразят прогреса и се подиграват и подценяват чуждите успехи, сякаш те са постигнали повече.

    Интересно защо тук не са писали и една дума? Volkswagen е компанията която най-много повтаря ще ще ще ще ще ще и накрая нищо. Когато Илон Мъск каже за нещо ще, то се случва в рамките на две-три години разбира се с няколко месеца закъснение от първоначалния срок, за който всички казват, че е невъзможен.
    Незнайно защо обаче, те се подиграват на всяко негово обещание, а ВЯРВАТ БЕЗРЕЗЕРВНО във всичко което каже Фолксваген, въпреки че се доказа, че това са най-големите измамници на планетата.

    Коментиран от #7, #14

  • 7 Зорлем

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "Интересно":

    И кой казва, че някой им вярва? Ако не друго обаче поне на нас и на Фолксваген ни е ясно, че тая работа с електромобилите няма как да стане с литиеви батерии, така че е логично да търсят друга технология. Пък и 100 милина инвестиция за гигант като Фолксваген не е кой знае какво, така че очевидно и те самите имат резерви към тази нова технология и не се втурват презглава за нея.

    Коментиран от #11

  • 8 Литий

    4 6 Отговор
    И защо смяташ че лития не е подходящ за батерии?

    Коментиран от #9

  • 9 Зорлем

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Литий":

    Защото е скъп, зарежда се бавно и иска течен електролит, т.е. батериите стават тежки.
  • 10 Ха ха

    3 5 Отговор
    Ха-ха-ха, литият бил тежък, ха-ха-ха

    Литий: 535 kg/m3
    Дъб: 690 kg/m3
    Бензин: 730 kg/m3
    Етанол: 790 kg/m3
    Полиетилен: 910 kg/m3
    Лед: 917 kg/m3
    Полипропилен: 930 kg/m3
    Вода: 1 000 kg/m3
    Морска вода: 1 025 kg/m3
    Полиамид: 1 100 kg/m3
    Полиметилкрилат: 1 150 kg/m3
    Органично стъкло: 1 200 kg/m3
    Битум: 1 200 kg/m3
    Поливинилхлорид: 1 300 kg/m3
    Плътни тухли: 1 700 kg/m3
    Магнезий: 1 740 kg/m3
    Цезий: 1 879 kg/m3
    Асфалтобетон: 2 200 kg/m3
    Графит: 2 200 kg/m3
    Бетон: 2 400 kg/m3
    Стъкло: 2 500 kg/m3
    Алуминий: 2 700 kg/m3
    Мрамор: 2 700 kg/m3
    Гранит: 2 700 kg/m3
    Базалт: 3 000 kg/m3
    Диамант: 3 500 kg/m3
    Барий: 3 510 kg/m3
    Титан: 4 507 kg/m3
    Цинк: 7 100 kg/m3
    Чугун: 7 200 kg/m3
    Калай: 7 310 kg/m3
    Стомана: 7 850 kg/m3
    Желязо: 7 870 kg/m3
    Мед: 8 960 kg/m3
    Сребро: 10 490 kg/m3
    Олово: 11 340 kg/m3

    Коментиран от #17

  • 11 Антиелектрика

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "Зорлем":

    Поздравявам те за търпението ти. Аз не мога да отговоря на същество, пишещо всеки път с различни никове, което ни нарича "банда нехранимайковици, които мразят прогреса"! Освен звучна псувня и надежда да бъде хоспитализирано в психиатрична клиника, друго не мога да му пожелая!
    Сега ще започне да ти пише, как твърдотелните батерии са с литий и как лично Мъск ги е изобретил - простотия която може да си съперничи само тази, че ледът и кислородът затопляли планетата!

    Коментиран от #12

  • 12 Литий

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    От какво според тебе са направени твърдите батерии? Не съдържат ли литий?

    Най-интересното е, че докато карах вчера в наводнението, си мислих как отричаш глобалното затопляне и последствията от него, заровим главата в пясъка. Този път от сигурно не го е пратил бог. Също както ще ни праща поредица от суши, наводнения, непоносими жеги и арктически студове през следващите години.

    Колкото и да отричаш физичните закони и развитието на Науката, прогресията ще си върви с или без ваше "позволение"

    Коментиран от #15

  • 13 Потресен

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Не на покрива ще ги сложат може ли да сте толкова глупави???
    Под задната седалка е твоят роадстер дето го пратиха в космоса да му дойде акълът в главата:)
  • 14 ДаБе

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "Интересно":

    Да Мъск прати хора в космоса.
    Да Мъск построи ХЕПЕРЛУПА дето се движи във вакум с 1500км/ч.
    Да мъск направи революция с POWERWALL дето затъна в дългове и всяка втора компания в САЩ продава повече от него.
    Да Мъск направи ЕКО кола която достпна за хората да ни избави от замърсяването.
    Не Мъск не направи армия от зомбита с изцъклени очи.
    Замени ДА с НЕ и ще разбереш отговорът.

    Коментиран от #16

  • 15 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Литий":

    На теб колко пъти трябва да ти се казва, че не желая да ме занимаваш?
    Вярвай си в божието наказание и в простотията, че Глобалното затопляне е виновно за студа - наистина си зомби!
    ЗА N-ТИ ПЪТ ТИ КАЗВА - НЕ МЕ ЗАНИМАВАЙ!!!
  • 16 Не бе, не

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "ДаБе":

    И за коя година ги обеща Мъск тези неща? Я си Погледни календара и ми кажи с колко години е закъснял? Но кажи коя година е при тебе, защото нещо май не живеем в едно и също време!
  • 17 Зорлем

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ха ха":

    И кой сега е "функционално неграмотен" питам аз (и отговор не искам)? Я, се върни да прочетеш отново какво съм написал! Дали твърдя, че самият литий е тежък или тежи течния електролит, без който литият не може да работи като батерия?

    Коментиран от #18

  • 18 Литий

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Зорлем":

    Което по никакъв начин не дава отговор на въпроса Защо не може да се използва литий в твърдите батерии.
    Хайде сега ти прочети въпроса ми:

    "И защо смяташ че лития не е подходящ за батерии?"

    Коментиран от #19

  • 19 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Литий":

    Защото засега явно без електролит и плуващи соли литият не става за батерия и поради това като се каже "литиева батерия" се подразбира мокра такава. Иначе по същата логика можем да си задаваме въпроса, "Защо да не използваме олово и сяра на кристали в твърдите батерии?".

    Коментиран от #22

  • 20 deadman1488

    3 1 Отговор
    най сетне се сетиха но колко ше струват на пазара и ибикновенните хора ше могат ли да гикопуват
  • 21 Ваг

    3 1 Отговор
    Няма да имат никва конкуренция. Просто са наи богати и най добри. Тесли бичкии и пирони ще духат таратора че е много студен.ФВ пред всички останали. Колата на народа. Да живее Германия.

    Коментиран от #23

  • 22 Литий

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    "поради това като се каже "литиева батерия" се подразбира мокра такава."

    Почти всички solid state battery са литиеви. Използвам "почти" само за застраховка, да не би да има и някоя разработка за която не знам. Това какво подразбираш ти, няма никакво значение, защото не умеем да четем мисли! Хубаво е да утчониш, че говориш за течен електролит. Прочети си отново твърдението и кажи какъв смисъл има, като QuantumScape разработват именно ЛИТИЕВИ твърдотели батерии с антиперовскитна технология. За анода е възможно, вместо литий, да използват натрий, защото е по-евтин за производство.


    "Ако не друго обаче поне на нас и на Фолксваген ни е ясно, че тая работа с електромобилите НЯМА КАК ДА СТАНЕ С ЛИТИЕВИ БАТЕРИИ, така че е логично да търсят ДРУГА технология."

    То всичко ви е толкова "ясно", затова не схващате накъде вървят технологиите и си мислите, че електрореволюцията е лош сън и някак ще се размине!

    Коментиран от #24

  • 23 ГостЪ

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ваг":

    И като се събуди какво стана . Ти направо
    все едно ти плащат за реклама . То вярно
    Ваг е сила . Но това не значи че не са кофекция и каруци . Те другите разбираш ли са от Чапръчане . Не че визирам точно
    Тесла .
  • 24 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Литий":

    Добре де, щом ти е зор да се правиш на интересен и да изтъкваш колко много четеш спецификации в Интернет и настояваш, че твърдите литиеви батерии са толкова напреднали и разпространени, покажи ми откъде да си купя една за Нокията 3310! Или ако никой не прави размер като за нея, няма ли поне АА за количката с дистанционно на детето?

    Пък аз и Антиелектрика може и да се сме тъпи и изостанали и да не виждаме как ще ни застигне "твърдата" електрореволюция, но явно ръководителите на Бош (да, именно онзи, огромния, немски конгломерат) също са толкова тъпи и изостанали след като продават стартъпа за твърди батерии, който купиха преди година-две, и общо взето отебават производството и проучването в тази насока, тъй като е прекалено рисково и мъгливо.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Зорлем":

    Направо еволюцията спира с електричките - това е върхът. Правим електрички и повече нищо във вселена не ни е нужно. Няма водород, няма ракети - електричеството ще прави всичко, нищо че във вселената има още 3 фундаментални сили освен електромагнетизма.
    Да не говорим, че сега е края на юни пък сутринта беше 9 градуса и само електричките ще вдигнат температурите и ще спрат Глобалното затопляне, което води до студ - хахахахахаха.
    Няма такива лъжци и демагози, заклевам се!
  • 26 Литий

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Зорлем":

    Е, колко безсмислени постове ще изпишеш, вместо да си признаеш грешката, че всъщност и твърдите батерии са литиеви и Фолксваген НЕ са се отказали от литиевите батерии? Ако за този ФАКТ от МИНАЛОТО и НАСТОЯЩЕТО не можем да постигнем консенсус, каква ли е вероятността да го постигнем за БЪДЕЩЕТО и какъв ли е смисъла да си губя времето.

    ВЯРВАЙТЕ, че вече няколкогодишната тенденция ще спре и се МОЛЕТЕ, блъскайки квадратни чела ДА СПРЕ ПРОГРЕСА!

    Двигателите на автомобилите в бъдеще със сигурност ще са електрически. Какви ще са батериите, никой не знае, но със сигурност няма да са водородни горивни клетки, защото дори теоретично имат плачевно КПД на целия цикъл и няма шанс дори срещу днешните технологии на батериите.

    Коментиран от #28

  • 27 Ощърбий

    0 1 Отговор
    Ураааааааааа!
  • 28 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Литий":

    Е, как твърдите батерии ще са литиеви като все още на практика не съществуват извън лабораториите? Или ти твърдиш, че към момента на пазара има литиеви батерии без течен електролит?
  • 29 Литий

    1 0 Отговор
    Окей, всички съществуващи в момента батерии твърд електролит са литиеви, включително тези на Volkswagen. Батерии с твърд електролит съществуват отдавна, просто промишленото производство в момента е скъпо и се работи върху него. Не е невъзможно да се правят, но не е икономически оправдано. Ти лично чул ли си някъде някой да разработва твърда батерия без литий?

    Коментиран от #30

  • 30 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Литий":

    Не, но пък и не ми е работа да се интересувам. Знам обаче, че някои суперкондензатори ги правят с някакви въглеродни проводници, така че е много вероятно някой, някъде да експериментира с нещо подобно.
  • 31 дончо

    1 2 Отговор
    В какао измерение живеете вие незнам, с какао самочуствие пишете не е за вярване, в кой отрасъл работите и какао постижения имате та плюете на прогресс бре бай ганьовци. Живеете 200 години назат а си вообразявате с светлинни години напред.

    Коментиран от #32

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.