Компанията Ford разширява гамата автомобили с активно окачване, като за първи път ще предлага такова за автомобил от компактния клас. Иновационното окачване има за цел да предпази колата от дупки и ще се монтира на новия Ford Focus. Технологията е заимствана от седаните Mondeo и от минивановете Galaxy и S-MAX.
Системата за предпазване от дупки е разработена на базата на активното окачване Continuously Controlled Damping. При нея твърдостта на амортисьорите се мени постоянно, в зависимост от пътната настилка. По-конкретно, с помощта на датчици и сензори, колата предвижда попадане в дупка и предварително втвърдява амортисьора, като така се постига минимално движение на колелото по вертикалата. По-просто казано колелото остава във въздуха и не стига до дъното на ямата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1111
Коментиран от #5
13:25 25.06.2018
2 Грую
Коментиран от #14
13:30 25.06.2018
3 Именно
Най-елементарния пример - ако не е дупка в която попада само едната гума, а е по цялата ширина на платното, какво правим - втвърдяваме и ... изтропваме?! :)
истинско активно окачване е това на Bose
www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY
но е непрактично скъпо за нормална кола :/
13:34 25.06.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ръби Ръб
До коментар #1 от "1111":
Точно така!14:42 25.06.2018
6 did
Коментиран от #9
16:13 25.06.2018
7 1234
Коментиран от #8
16:42 25.06.2018
8 smeh
До коментар #7 от "1234":
Със скоростта с която се краде, чакай ти някой да ти оправи пътищата. А такова чудо не е ли подобно на бившите Хидроактив ли как беше системата на Ситроените? На C5 бях останал с такова впечатление, че втвърдява или омеква според настилката. Само, че при Форд най-вероятно ще го направят както и при останалите на принципа на Magnetic Ride амортесьори, а не с хидро-сфери както е при Ситроен.Коментиран от #12
17:01 25.06.2018
9 мюмюн
До коментар #6 от "did":
Ще се отварят крила и ще прелитаме над дупките.19:53 25.06.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
20:54 25.06.2018
12 Язе
До коментар #8 от "smeh":
При Хидроактив нищо не се втвърдява.Ако вдигнеш колата в най-високо положение вози като лагерница,може и пломбите да ти изпаднат.При Хидроактив има и режим спорт който намалява осезаемо накланянето в завои но остава мека возията.22:07 25.06.2018
13 Гост
https://www.youtube.com/watch?v=Sxm8kzQGhyc
22:17 25.06.2018
14 Спиро
До коментар #2 от "Грую":
"Система от датчици и сензори" - това звучи скъпо.Ще бъде комбинирана с адаптивни амортисьори и т.н.
Май по-на далавера ще е да си смениш стандартен амортисьор, гумата и да си изправиш джантата.:))
Коментиран от #16
22:31 25.06.2018
15 гощо
07:51 26.06.2018
16 Грую
До коментар #14 от "Спиро":
При първия належащ ремонт ще се наложи да продадеш и въздуха, който дишаш за да го платиш, така че купувай пълнители за амортисьори и джанти и дишай спокойно!10:46 26.06.2018
17 гост
11:40 26.06.2018
18 Шаран БГ
Сега нашите умници въобще няма да запълват и дупките - ще ни препоръчват да караме такива автомобили с такова "уникално" окачване - "колелото остава във въздуха и не стига до дъното на ямата" !?
От тридесет години мечтая за такъв автомобил - да подхвръква, да подхвръква, че то и АМ Тракия заприлича на места на угар
13:44 26.06.2018
19 БКП
20:02 26.06.2018